بایننس نیجریه در جابجایی غیرقانونی وجوهی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار نقش داشته است

بایننس نیجریه در جابجایی غیرقانونی وجوهی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار نقش داشته است

در آخرین تحولات و در بحبوحه نظارت روزافزون ارزهای دیجیتال در نیجریه، دو مدیر شرکت بایننس در این کشور غرب آفریقا دستگیر شدند. علیرغم تلاش آن‌ها برای فرار، زمانی که نیجریه تصمیم به ممنوعیت برخی وب‌سایت‌های معامله کریپتو گرفت، این دو فرد دستگیر شدند و گذرنامه‌ آن‌ها ضبط شد.

در حال حاضر، نیجریه یک بحران ارز خارجی را تجربه می‌کند و ارز محلی نایرا در روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود رسید. در حالی که این کشور قوانین و استراتژی‌های جدیدی را برای محدودسازی جریان‌های خروجی وضع می‌کند، نیجریه محدودیت‌هایی را برای برخی صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله بایننس و کراکن اعمال کرده است. رئیس‌جمهور نیجریه، Bola Tinubu، پستی را در X به اشتراک گذاشت و اظهار داشت که این صرافی‌های رمزارزی نقش CBN را ربوده‌اند و «به‌طور آشکار نرخ ارز را برای نیجریه تعیین می‌کنند».

طی چند روز گذشته، بایننس با نظارت بیشتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور و سایر آژانس‌های دولتی مواجه شده است. اولایمی کاردوسو، رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN)، اظهار داشت که رگولاتورها بر مبادلات ارزهای دیجیتال، به ویژه بایننس، در رابطه با جریان‌های غیرقانونی نظارت می‌کنند.

کاردوسو اظهار داشت که رگولاتورها جابجایی‌های غیرقانونی را در مبادلات رمزارزی سراسر این کشور شناسایی کرده‌اند. او افزود که تنها در بایننس نیجریه، ۲۶ میلیارد دلار جریان سرمایه از «منابع و کاربرانی که ما نمی‌توانیم به درستی آن‌ها را شناسایی کنیم» ردیابی شده است.

رئیس CBN اظهار داشت که مقامات نیجریه، از جمله پلیس، تمام تلاش خود را برای مقابله با مسائل رایج انجام می‌دهند. طبق گفته کاردوسو، آنها به وظیفه خود «مصمم» هستند و هر کاری انجام می‌دهند تا جلوی دستکاری بازار نیجریه را بگیرند.

بر اساس گزارشات، وزارت امنیت دولتی نیجریه، مدیران بایننس را در رابطه با تحقیقات در حال انجام خود در مورد صرافی‌های ارزهای دیجیتال بازداشت کرده است. اگرچه این کارمندان روز دوشنبه در ابوجا، پایتخت نیجریه بازداشت شدند، اما مقامات دلیل دقیق دستگیری آن‌ها را اعلام نکردند. کارمندان دستگیر شده شهروندان آمریکایی و انگلیسی بودند.

2024-03-08 07:03:50