گزیده مهم‌ترین اخبار فارکس؛ ۲ اسفند ۱۴۰۲

تحلیل رویداد‌های بازار فارکس در تاریخ ۲ اسفند سال ۱۴۰۲

در تاریخ ۲ اسفند سال ۱۴۰۲ مصادف با ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی در بازار فارکس شاهد رشته رخداد‌هایی هستیم که در ادامه نگاهی به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم داشت.

ژاپن: تراز تجاری ژاپن برای ماه ژانویه به ۰/۲۴ تریلیون دلار رسید که از عدد قبلی ۰/۴۴ تریلیون دلار کاهش یافت. همچنین، ژاپن برای اولین بار از مارس ۲۰۲۳ دیدگاه خود را نسبت به تولیدات صنعتی کاهش داد و از فوریه ۲۰۲۲ دیدگاه خود را نسبت به هزینه‌های مصرف‌کننده کاهش می‌دهد.

آمریکا: اگر تا ماه مارس بودجه موقت تصویب نشود، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در انتظار تعطیلی دولت خواهند بود. اگر تا ۸ مارس لایحه جدید تصویب نشود، دولت به طور کامل تعطیل خواهد شد. تاریخ کلیدی برای تصویب بودجه جدید ۳۰ آوریل است و در صورت رد آن، هزینه‌های دولت ۱ درصد کاهش خواهد یافت. نامه سالانه وارن بافت به سهامداران در تاریخ ۲۴ فوریه روز شنبه منتشر خواهد شد و در کنار آن گزارش سالانه درآمدزایی برکشایر هاتاوی نیز ارائه خواهد شد.

رتبه‌بندی فیچ: موسسه رتبه‌بندی فیچ، مدل «Nowcast» خود را برای بررسی و پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) اصلاح کرده است. با توجه به انتشار گزارش موسسه رتبه‌بندی، این مدل دقیق‌تر اکنون رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را ۰/۶ درصد به صورت فصلی و رشد آلمان را ۰/۱ درصد پیش‌بینی می‌کند. این روش جدید از مدل (MIDAS) و شاخص‌های ماهانه برای پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی استفاده می‌کند.

کانادا: کاهش ۰/۵ درصدی CPI برای ماه ژانویه، باعث رسیدن تورم به ۲/۹ درصد سالانه شد.

2024-03-08 06:57:10