سختی استخراج بیت کوین به رکورد جدیدی رسید

سختی استخراج بیت کوین به رکورد جدیدی رسید

سختی استخراج بیت کوین از ۸۰ تریلیون فراتر رفته و به ۸۱/۷۳ تریلیون رسیده است. این اتفاق افزایش محبوبیت سرمایه‌گذاری در استخراج بیت کوین را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود سختی استخراج در آینده به ۱۰۰ تریلیون برسد.

بیت کوین به نقطه عطف جدیدی رسیده است. سختی استخراج بیت کوین که معیاری برای سنجش پیچیدگی حل مسائل ریاضی مرتبط با هر بلاک می‌باشد، روز جمعه از ۸۰ تریلیون فراتر رفت.

هش ریت شبکه که کل قدرت محاسباتی استفاده شده توسط ماینرها را اندازه‌گیری می‌کند، به ۵۶۲/۸۱ EH/s افزایش یافت. به گفته محقق BTC.com، در همان زمان، سختی استخراج بیت کوین نیز به بالاترین حد خود یعنی ۸۱/۷۳ تریلیون رسید.

از ژانویه ۲۰۲۳، سختی استخراج بیت کوین در یک روند صعودی ثابت بوده است. انتظار می‌رود این رقم در ماه‌های آینده به ۱۰۰ تریلیون برسد که نشان‌دهنده افزایش علاقه کاربران به شبکه و سرمایه‌گذاری در استخراج بیت کوین است.

مکانیسم اجماع اثبات کار بیت کوین، دشواری استخراج را تعیین و پیچیدگی افزودن یک بلاک جدید به بلاکچین را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه درجه سختی بالاتر باشد، قدرت محاسباتی و انرژی بیشتری برای ماینر لازم است تا هش صحیح برای بلاک جدید را پیدا کند. در طول ۱۲ ماه گذشته، سطح سختی شبکه بیت کوین بیش از دو برابر شده است.

در اواخر ماه آوریل، در رویدادی به نام هاوینگ، پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. این کاهش پاداش ماینینگ که تقریباً هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد، توسط برنامه‌نویسان بیت کوین به‌منظور مقابله با تورم طراحی شده است. آخرین باری که پاداش استخراج بیت‌ کوین دوبرابر شد، در می ۲۰۲۰ بود.

پس از هاوینگ بعدی، پاداش استخراج بیت کوین از ۶/۲۵ BTC به ۳/۱۲۵ BTC کاهش می‌یابد. این اتفاق می‌تواند منجر به کاهش هش ریت شود؛ زیرا ماینرهای ناکارآمد برای به دست آوردن سهمی از پاداش استخراج و خروج از ماینینگ تلاش می‌کنند. انتظار می‌رود هش ریت پایین‌تر منجر به کاهش سختی استخراج بیت‌ کوین شود، زیرا شبکه برای اطمینان از ادامه تولید بلاک‌ها به طور تقریبی هر ۱۰ دقیقه یکبار تنظیم می‌شود.

2024-03-08 06:54:36