صندوق بین‌المللی پول: ارزهای دیجیتال باید به‌عنوان دارایی در نظر گرفته شوند نه ارز

صندوق بین‌المللی پول: ارزهای دیجیتال باید به‌عنوان دارایی در نظر گرفته شوند نه ارز

اخیراً، ایالات متحده ETF اسپات بیت کوین را تأیید کرد و این اتفاق دنیای ارزهای دیجیتال را هیجان‌زده کرده است. با این حال، کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، نگرانی‌هایی در مورد این اتفاق دارد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، می‌گوید که باید به ارزهای دیجیتال به‌عنوان دارایی‌ نگاه کرد، نه ارز. او ارزهای دیجیتال را بیشتر شبیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت پول می‌داند تا این‌که به‌عنوان ارزهای سنتی خدمت کنند.

اکنون شرکت‌هایی مانند آرک و بلک‌راک می‌توانند با ارائه این ETFها به مردم امکان سرمایه‌گذاری در بیت کوین را بدون اینکه به طور مستقیم این ارز را در اختیار داشته باشند بدهند. این اتفاق یک گام بزرگ برای ورود ارزهای دیجیتال به عرصه مالی است. با این حال، جورجیوا هنوز هم در مورد تأثیر کریپتو بر ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا محتاط است. او معتقد است که ارزهای دیجیتال هنوز نمی‌توانند با دلار آمریکا رقابت کنند؛ زیرا تسلط دلار بسیار بیشتر است و موضوع نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.

با وجود گفته‌های جورجیوا، کارشناسانی مانند گوتام چوگانی از برنستین و آلسیا هاس از کوین بیس فکر می‌کنند صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید بیت‌ کوین مفید هستند؛ زیرا این یک فرصت محسوب می‌شود تا بیشتر افراد در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. افت اخیر قیمت BTC به‌عنوان یک فرصت برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده که می‌توانند بیت کوین را با قیمت کمتری بخرند.

2024-03-08 06:33:05