✔️ بررسی بروکر دلتا اف ایکس و ورود به سایت اصلی DeltaFX ✔️
نام بروکر: DeltaFX
سال تاسیس: 2009

بررسی بروکر DeltaFX

بررسی بروکر DeltaFX

بروکر دلتا اف ایکس در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است و مالک آن یک شخص ایرانی است. بروکر DeltaFX در بین ایرانیان شناخته شده است اما در نقاط دیگر جهان آنچنان شناخته شده نیست. طبق بیانیه‌ای درج شده در وبسایت خود، ماموریتش را «ارائه بهترین خدمات مالی برای معامله‌گران» توصیف کرده است که می‌خواهد با ارائه اسپردهای رقابتی و دسته وسیع از نماد‌ها، تریدرها را به سمت خود بکشانند.

این بروکر از زبان فارسی در وبسایت و پشتیبانی مشتریان بهره می‌برد و واریز و برداشت ریالی را نیز پشتیبانی‌ می‌کند.

این بروکر ۴ نوع حساب در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. این حساب‌ها به ترتیب نانو، استاندارد و ECN و Fix Spread نام دارند. 

حساب نانو:

این حساب لوریج ۱:۱۰۰۰ داشته، نمادهای محدودتری نسبت به حساب استاندارد داشته، اسپردش شناور است و به گفته بروکر، سواپی وجود ندارد. تنها نکته قابل توجه این است که حداکثر مبلغی که می‌توانید در این حساب واریز کنید، ۱۰۰۰ دلار است. حداقل مبلغ نیز ۱۰ دلار می‌باشد.

حساب استاندارد:

این حساب لوریج ۱:۴۰۰ داشته، تمامی نمادهایی که بروکر ارائه می‌کند را در اختیار کاربران قرار داده و مانند حساب نانو، اسپرد شناور دارد. دیگر وجه تمایز این حساب با حساب نانو، مبلغ دیپازیت است که برخلاف اکانت نانو، هیچ سقفی ندارد. حداقل مبلغ واریزی طبق گفته سایت، ۵۰ دلار است.

حساب اسپرد ثابت:

این حساب لوریج ۴۰۰ داشته و همانگونه که از نام آن پیداست اسپرد در آن ثابت است. این حساب مناسب معامله گرانی است که اسکلپ کار می‌کنند و می‌خواهند اسپرد آنها از قبل مشخص باشد. توجه داشته باشید که هزینه اسپرد در این حساب بالاتر و حداقل واریزی ۱۰۰ دلار است.

حساب ECN:

این حساب بروکر دلتا لوریج ۱:۲۰۰ داشته و سرعت بالایی در اجرای سفارشات دارد. اسپرد این حساب کم و شناور بوده و حداقل مبلغ واریزی آن، طبق اطلاعات سایت بروکر 200 دلار است.

*کمیسیون برای هر نماد ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، معامله بر روی جفت ارز EURUSD، حدود 4 دلار کمیسیون دارد. XAUUSD در هر لات حدود 6.5 دلار  کمیسیون دارد. شما می‌توانید کمیسیون هر نماد را در پلت فرم متاتریدر 4 با رفتن به بخش جزئیات آن مشاهده کنید.

پرداخت ریبیت دلتا اف ایکس (بازپرداخت کارمزد به مشتری)

معامله‌گرانی که می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند می‌توانند از مزیت پرداخت ریبیت بروکر دلتا استفاده کنند. در این حالت بروکر درصدی از کمیسیونی که به آن پرداخت کرده‌اید را به شما برمی‌گرداند! مقدار ریبیت به حجم معاملات انجام شده شما بستگی دارد اما به طور کلی مبلغ قابل توجه‌ای خواهد شد.

واریز و برداشت در بروکر دلتا

بروکر دلتا اف ایکس روش‌های زیر را جهت واریز و برداشت پول در دسترس قرار داده است:

بیت‌کوین

واریز و برداشت ریالی

وبمانی

تاپ چنج

این بروکر از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ استفاده می‌کند. متاتریدر یک پلتفرم مشهور و مطرح است که سادگی و روان بودنش، آن را به گزینه‌ای محبوب بین تریدرها تبدیل کرده است.

آیا بروکر DeltaFX معتبر است؟

بروکر دلتا تحت نظارت Financial Commission یا به اختصار FINACOM است. توجه داشته باشید که این یک نهاد مستقل است که وظیفه حل اختلاف بین بروکر و مشتری را بر عهده دارد و رگولاتوری نیست! همچنین این نهاد مستقل هر مشتری را تا سقف 20000 یورو برای جبران خسارت احتمالی پوشش می‌دهد.

پشتیبانی زبان فارسی

این بروکر پشتیبانی فارسی تلگرامی دارد و شما می‌توانید در تلگرام با آن در تماس باشید. همچنین می‌توانید در کانال فارسی این بروکر عضو شوید و از جدید‌ترین اخبار این بروکر آگاهی یابید.

مشکلات بروکر دلتا اف ایکس

با اینکه هیچ بروکری بی نقص نیست، اما بروکر دلتا اف ایکس مشکلات جدی در خدمات خود دارد که می‌تواند در عمل منجر به ضرر تریدر شود. طبق گزارشاتی که مشتریان این کارگزار ثبت کرده‌اند، برخی از مهمترین مشکلات بروکر DeltaFx عبارتند از:

تاخیر (Delay) زیاد در باز شدن پوزیشن‌ها: این مورد بیشتر در معاملات اسکلپ مشاهده شده است. اگر تریدر اسکلپری که اکثر معاملاتش سودده هستند توسط بروکر شناسایی شود، با تنظیم تاخیر بر روی حساب آن باعث اختلال در روند باز شدن پوزیشن او می‌شود.

اسلیپیج یک ‌طرفه در حساب‌ ByMarket

 اسلیپیج در موقع نوسانات قیمتی ممکن است اتفاق بیوفتد که در حالت عادی دو طرفه است و ممکن است حتی باعث سود بیشتر تریدر شود. اما در بروکر دلتا اف ایکس اسلیپیج فقط به ضرر تریدر است.

ریکوت یک‌طرفه در حساب‌هایی که از نوع Instant هستند

اختلاف قیمتی ثبت اوردر هنگام اخبار در حساب‌هایی که از نوع Instant هستند

عدم درج دقیق قوانین در سایت: بروکر DeltaFx برخی از جزییات و قوانین مهم خود را در بخش قوانین و شرایط حساب‌ها در سایت خود ذکر نکرده و کاربر از آن بی‌اطلاع است که می‌تواند در آینده مشتری را دچار مشکل کند.

بروکر دلتا اف ایکس با وجود بیش از یک دهه فعالیت در بازار فارکس هنوز حتی از یک رگولاتوری قانونی سطح پایین نیز برخوردار نیست و فقط دو مجوز در سایت آن ثبت شده است:

مجوز اجرای معاملات از BestExecution

مجوز همکاری با کمیسیون مالی (Financial Commission) FINACOM برای رسیدگی به اختلافات مالی. این سازمان یک مرجع نظارت دولتی نیست، بلکه یک نهاد خودنظارتی است و یک صندوق جبران خسارت تا سقف ۲۰۰۰۰  یورو برای هر شکایت دارد.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}