معرفی کامل بروکر استار تریدر | بررسی جزئیات StarTrader
نام بروکر: STARTRADER PRIME GLOBAL PTY LTD:Startrader Ltd:Startrader Pro Limited
سال تاسیس: 2018

بررسی بروکر استار تریدر StarTrader

بررسی بروکر استار تریدر StarTrader

بروکر استارتریدر (STARTRADER) یک کارگزار CFD است که امکان ترید بر روی پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 (MT4) و متاتریدر 5 (MT5) در نسخه رایانه شخصی، موبایل و وب را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

بروکر STARTRADER بیش از 35 جفت ارز، طلا، نقره، نفت، شاخص‌ها، بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال، سهام و کالاها را برای ترید در اختیار شما قرار می‌دهد که در مجموع بیش از 200 نماد معاملاتی می‌شود.

بروکر استار تریدر در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد و دفتر اصلی آن در سیشل قرار دارد که یک حوزه قضای آفشور محسوب می‌شود.

این کارگزاری در دو دامنه زیر در دسترس است:

www.startrader.com
www.startrader.pro
ایرانیان می‌توانند در دامنه اول ثبت نام و فعالیت کنند.

رگوله بروکر استارتریدر

این بروکر تحت نام تجاری STARTRADER PRIME GLOBAL PTY LTD توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) رگوله شده است. این یکی از معتبرترین رگوله‌های جهان است که مختص مشتریان استرالیایی بروکر است.

بروکر Startrader تحت نام شرکتی Startrader Ltd فعالیت می‌کند. این شرکت دارای مجوز و مقررات از اداره خدمات مالی سیشل (FSA) است که توسط مجوز شماره SD049 به ثبت رسیده است. شایان ذکر است که FSA یک نهاد نظارتی آفشور و سطح 3 است.

استارتریدر تحت نام تجاری STARTRADER LLC در اداره خدمات مالی سنت وینسنت و گرنادین (SVGFSA) با شماره 228 LLC 2019 ثبت شده است. این مجوز نیز سطح 3 و آفشور است. با اینکه این نهاد نظارتی بر عملکرد بروکرها ندارد، ایرانیان فقط از طریق آن اجازه فعالیت در بروکر استارتریدر را دارند.

استارتریدر همچنین تحت نام شرکت دیگری به نام Startrader Pro Limited تحت نظارت اداره رفتار مالی (FCA) در بریتانیا است. البته Startrader Pro Limited به طور مستقل تحت یک دامنه جداگانه فعالیت می‌کند (startrader.pro) و ربطی به کاربران ایرانی ندارد.

علاوه بر رگوله‌های بالا، این بروکر به تازگی به عضویت کمیسیون مالی (FinCom) درآمده است که یک نهاد مستقل برای حل اختلاف بین مشتریان و کارگزاری‌ها است. مشتریان واجد شرایط ممکن است حداکثر تا 20000 یورو غرامت از این نهاد دریافت کنند.

بروکر ذکر کرده که از تفکیک وجوه مشتری پشتیبانی می‌کند که یکی از ویژگی‌های اساسی یک کارگزار امن فارکس است. این به معنی این است که وجوه شما در حسابی به غیر از حساب خود بروکر نگهداری می‌شود تا امنیت آن حفظ شود.

در زمینه طرح‌های جبران خسارت هم نتوانستیم چیزی پیدا کنیم. این یعنی در صورت ورشکستگی بروکر، سرمایه مشتریان بیمه است و بدون مشکل به آنها پرداخت خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که به دلیل محدودیت‌های بین المللی معمولا ایرانیان نمی‌توانند تحت پوشش این دو گزینه قرار بگیرند!

انواع حساب معاملاتی بروکر استار تریدر

استارتریدر دارای دو نوع حساب معاملاتی استاندارد و ECN است.

حساب STP (مستقیم پردازش):

حساب استاندارد این بروکر با کمترین مداخله در میز معامله در دسترس مشتریان است. معامله‌گرانی که این حساب را انتخاب می‌کنند می‌توانند از اسپردهایی که از 1.3 پیپ به صورت شناور شروع می‌شوند، بهره ببرند. برای افتتاح حساب STP حداقل سپرده 50 دلاری لازم است. مشتریان حساب STP به پشتیبانی 24/5 و تجزیه و تحلیل روزانه بازار دسترسی دارند

حساب ECN (شبکه ارتباط الکترونیکی):

این حساب برای معامله‌گرانی که به دنبال اجرای سریع سفارش و دسترسی به نقدینگی در سطح سازمانی هستند مناسب است. حساب ECN با توجه به اسپردهای بسیار کم که از 0.1 پیپ شروع می‌شود، برای اسکلپرها مناسب است. حداقل سپرده این حساب 50 دلار است. مشابه حساب STP، حساب ECN شامل دسترسی به پشتیبانی 24/5 مشتری و تجزیه و تحلیل بازار روزانه است.


حداکثر لوریجی که این بروکر در اختیار مشتریانش می‌گذارد 1:500 است. شما در این بروکر می‌توانید از طریق پلتفرم محبوب متلتریدر معاملات خود را انجام دهید. استار تریدر از هر دو نسخه 4 و 5 این نرم افزار پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، نسخه تحت وب نیز در بروکر استار تریدر در دسترس است

نمادهای قابل معامله در بروکر StarTrader

StarTrader مجموعه متنوعی از بازارها را به معامله‌گران ارائه می‌دهد و امکان ترید قراردادهای CFD در دسته‌های زیر را فراهم می‌کند:

  • فارکس: معامله‌گران به بیش از 50 جفت ارز دسترسی دارند که شامل جفت‌های اصلی، فرعی می‌شود.
  • سهام: Star Trader معامله CFD را در بیش از 100 سهم از شرکت‌های بزرگ جهانی از جمله غول های صنعتی مانند اپل، آمازون، فیس بوک و تسلا را محیا می‌کند.
  • شاخص ها: معامله‌گران می‌توانند در این بروکر معاملات CFD بر روی بیش از 10 شاخص عمده بازار سهام، مانند S&P 500، NASDAQ 100 ، FTSE 100 و DAX 30 و… را فراهم می‌کنند.
  • فلزات: بروکر استار تریدر CFD ها را روی بیش از 5 فلز از جمله طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم ارائه می‌دهد.
  • کالاها: تریدرها می‌توانند CFD بیش از 10 کالا از جمله نفت، گاز طبیعی، گندم و قهوه را در این بروکر معامله کنند.

روش های واریز و برداشت بروکر استارتریدر

این بروکر در وبسایت خود روش‌های زیر را برای نقل و انتقالات مالی درج کرده است:

ریالی
کارت‌های اعتباری
پرفکت مانی
اسکریل
نتلر
برداشت وجه با توجه به نوع آن ممکن است تا 3 روز هم طول بکشد.

پشتیبانی بروکر استار تریدر

بروکر استارتریدر پشتیبانی ضعیفی دارد. اگر تریدری هستید که نیاز سریع به پاسخگویی پشتیبان دارید، به این نکته توجه داشته باشید.

پشتیبانی قوی در بروکرهای فارکس یکی از الزامات مهم و اصلی است! متاسفانه بروکر استار تریدر پشتیبانی ضعیفی دارد. نه تنها پشتیبانی مشتریان این بروکر به صورت زنده نیست، بلکه پشتیبان همکاران آن در تلگرام نیز پاسخگو سوالات ما نیست و شفافیت کاری در این زمینه ندارد. 

آیا بروکر استارتریدر برای فعالیت مناسب است؟

این بروکر دارای رگوله‌های معتبر و سابقه نسبتا مناسبی است. از انجا که به مشتریان ایرانی خدمات ارائه می‌دهد، می‌تواند یک گزینه برای انتخاب باشد. با این حال توجه داشته باشید که هر بروکر با توجه به نیازهای معاملاتی خودتان باید انتخاب شود.

بروکر STARTRADER یکی از فعالان رویدادها و نمایشگاه‌های صنعت فارکس طی سالیان اخیر بوده که در آخرین مورد می‌توان به اسپانسری تیتانیوم Forex Expo 2023 Dubai اشاره کرد.

توجه داشته باشید که پشتیبانی این بروکر ضعیف است. هنگام ثبت نام به این مورد دقت داشته باشید.

اگر تمایل به ثبت نام در این بروکر را دارید، می‌توانید مدتی را با حداقل مبلغ در آن فعالیت کنید و اگر از کیفیت خدمات راضی بودید، اقدامات بعدی جهت افزایش سرمایه را انجام دهید.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}