آشنایی با قیمت Ask و Bid و اسپرد

آشنایی با قیمت Ask و Bid و اسپرد

یکی از چیزهایی که دانستن آنها در بازار فارکس حیاتی است تفاوت دو قیمت بید و اسک است. شما همیشه در چارت قیمت بید را مشاهده می‌کنید. بسیاری از سو‌تفاهم‌ها برای معامله‌گران به خاطر عدم دانش کافی نسبت به مفهوم قیمت Ask و Bid به وجود می‌آید.

در بازار فارکس، برای هر جفت ارز در هر لحظه دو قیمت متفاوت وجود دارد.

یکی قیمتی است که شما می توانید در آن قیمت خرید انجام دهید (این نرخ را Ask می گویند) و دیگری قیمتی است که شما می توانید در ان قیمت فروش انجام دهید (این قیمت را Bid می گویند)

تفاوت این دو قیمت را اسپرد (Spread) می نامیم.

قیمت Ask و Bid و اسپرد چیست؟

مثلا در نرم افزار معاملاتی به EUR/USD نگاه کنید، خواهید دید: Ask1.4703 و Bid1.4701 بدین معنی که قیمت خرید جفت ارز یورو به دلار برای شما ۱٫۴۷۰۳ و قیمت فروش این جفت ارز برای شما ۱٫۴۷۰۱ می باشد.

تفاوت این نرخ ها در بعضی کارگزار‌ها مقدار ثابتی است. مثلا در این مثال اسپرد EUR/USD دو پوینت یا دو پیپ می باشد.

اما در بعضی کارگزاری‌ها این مقدار ثابت نیست که به آن شناور می‌گویند. در بروکرهایی که میزان اسپرد ثابت نیست ممکن است در بعضی زمان‌ها اسپرد کم باشد و در بعضی زمان‌ها اصطلاحا واید شود و افزایش یابد.

اسپرد در واقع هزینه ای است که معامله گر برای انجام معامله خود می پردازد. البته ممکن است شما علاوه بر اسپرد کمیسیون هم به بروکرتان بپردازید.

اسپرد و کمیسیون دو راهی است که بروکرها از آن کسب درآمد می‌کنند. دقیقا مثل یک صرافی عادی که نرخ خرید و فروشش متفاوت است و درآمد او به خاطر این اختلاف بین نرخ خرید و فروش است.

آشنایی با قیمت Ask و Bid و اسپرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *