آیا استفاده از پراپ تریدینگ برای اروپایی‌ها قانونی است؟ | معرفی محبوب‌ترین پراپ فرم‌های اروپایی

آیا استفاده از پراپ تریدینگ برای اروپایی‌ها قانونی است؟ | معرفی محبوب‌ترین پراپ فرم‌های اروپایی

اگر بخواهیم امکانات و شاخه‌های جذاب بازارهای مالی را مورد بررسی قرار دهیم، قطعا پراپ‌تریدینگ و استفاده از پراپ فرم‌ها در چندین مورد اول به چشم می‌خورد. درآمد دلاری و وسوسه فعالیت در بازارهای مالی مانند یک مخدر قوی است و می‌تواند هر کسی را مجذوب و معتاد خود کند. در این بین افرادی هستند که توانایی معامله در این محیط را دارند اما سرمایه کمی در اختیار دارند و یا هیچ سرمایه‌ای برای شروع ندارند. در این میان پراپ تریدینگ به عنوان گزینه‌ای جذاب وارد عمل می‌شود.

پراپ تریدینگ برای اروپایی‌ها

پراپ فرم‌ها با ارائه سرمایه به افراد ماهر در جهت معامله در بازارهای مالی سرمایه مورد نیاز برای فعالیت را اعطا می‌کنند تا کار خود در این محیط هیجان انگیز را شروع کنند. اما یکی از چالش‌های عده زیادی از معامله‌گران، قوانین مالی محدود کننده‌ای است که ممکن است بسیاری از افراد را برای فعالیت و استفاده از پراپ‌فرم‌ها منع کند و هر ناحیه و کشوری قوانین مخصوص به خود را در این زمینه دارد. در این مطلب به بررسی پراپ‌تریدینگ برای اروپایی‌ها و قوانین مالی اتحادیه اروپا در این صنعت خواهیم پرداخت.

سیاست اتحادیه اروپا برای استفاده اروپایی‌ها از پراپ تریدینگ

پارلمان مالی اتحادیه اروپا به سبب نظارت بر بازارهای مالی بعد از بحران بزرگ 2008 و همچنین سو استفاده از فضای معاملات دیجیتالی در بازارهای مالی، اسا‌س‌نامه‌ای را مخصوص این موضوع منتشر کرده است که مورد تایید همه کشورهای عضو این پارلمان رسیده است و تمامی موسسات مالی معتبر ملزوم به رعایت مفاد آن هستند. لازم به ذکر است فعالیت شهروندان کشورهایی که عضو این شورا هستند در موسسات که از مورد تایید پارلمان نیستند قانونی نیست و مسئولیت هرگونه اتفاق به عهده افراد می‌باشد. مهم‌ترین لایحه‌ای که در این رژیم محتاطانه که پارلمان مالی اتحاده اروپا برای موسسات مالی ایجاد کرده گریبانگیر موسسات پراپ‌تریدینگ هست لایحه MiFID II است.

نکته بسیار مهم در مورد این قوانین و پوشش آنان در مورد موسسات پراپ تریدینگ این است که موارد تصویب شده برای نظارت بر پلتفرم‌های مالی واسطه فقط برای پراپ‌های سازمانی (Institutional) هستند که برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز و نظارت دارند. اما پراپ‌هایی که معامله‌گران خرد از آنان استفاده می‌کنند و در ادامه معرفی می‌شوند تحت نظارت هیچ رگولاتوری معتبری نیستند!

قوانین تصویب شده تمامی موسسات واسطه مالی را موظف می‌کند فعالیت شفاف و قانونی داشته باشند و گزارش تمامی خدمات خود را به صورت ساده در اختیار تمامی مشتریان و نهادهای نظارتی قراردهند. هرگونه فعالیت مغایر این قوانین مانند پولشویی، کمک مالی به تروریسم، عدم پرداخت دارایی به کاربران، دستکاری قیمت‌ها و… تخلف به شمار می‌رود و با موسسه خطاکار برخورد صورت گرفته و شرکت مربوطه در لیست بسترهای خطرناک و ممنوع قرار می‌گیرد.

دستورالعمل مالی MiFID II چیست؟

MiFID II یک چارچوب قانونی است که توسط اتحادیه اروپا (EU) برای تنظیم بازارهای مالی و حمایت از سرمایه گذاران ایجاد شده است. هدف آن استانداردسازی سیاست‌های فعالیت در بازارهای مالی در سراسر اتحادیه اروپا و بازگرداندن اعتماد به این صنعت، به ویژه پس از بحران مالی سال 2008 است.

سیاست این لایحه در برابر پراپ‌های سازمانی بسیار سخت‌گیرانه است. شرکت‌های تجاری پراپ تریدینگ که مجوزهای MiFID II خود را رها می‌کنند و به قوانین آن بی توجهی می‌کنند می‌توانند در بریتانیا و اتحادیه اروپا فعالیت کنند، اما باقی موسسات مالی مانند بانک‌ها و باقی شرکت‌های مالی واسطه اجازه دریافت خدمات از آنان را ندارند. البته بسیاری از پراپ‌های سنتی در حال لغو دستورالعمل‌های مربوط به MiFID II هستند. علت اصلی این موضوع جلوگیری این قوانین از توسعه مالی و اعمال محدودیت‌هایی برای ریسک و ارائه سرمایه است.

بهترین پلتفرم‌های پراپ تریدینگ برای اروپایی‌ها

با توجه به اینکه استفاده از پراپ تریدینگ برای اروپایی‌ها مشکلی ندارد، در این بخش به معرفی و بررسی بهترین پراپ فرم‌های مناسب معامله‌گران خرد اروپایی خواهیم پرداخت. این پراپ‌ها محبوب‌ترین پراپ فرم‌ها برای کاربران اروپایی هستند.

Topstep

Topstep یکی از پرکاربرترین پلتفرم‌های پراپ تریدینگ است که بخش زیادی از کاربران آن را شهروندان اروپایی تشکیل می‌دهند. این پلتفرم علاوه بر برگزاری آزمون‌های مربوط، خدمات آموزش و پشتیبانی مناسبی نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است تا به بستری کامل و جامع برای افراد تبدیل شود.

Topstep

یکی ازموارد جالب در این پلتفرم، عیب یابی معاملات کاربران است. Topstep با استفاده از الگوهای معاملاتی و نظارت پشتیبانان، بعد از مدتی گزارشات لازم را برای افراد ارسال می‌کند تا معامله‌گران با استفاده از آن بتوانند معاملات خود را بهبود ببخشند. این پلتفرم در سال 2010 تاسیس شده است و تا سقف 150 هزار دلار به کاربران خود سرمایه برای معامله اهدا می‌کند. یکی از موارد بسیار جذاب این پلتفرم پرداخت 100 درصدی سود تا سقف 5 هزار دلار است.

FundedNext

یکی از پلتفرم‌های تازه کار در حوزه پراپ تریدینگ که در همین مدت زمان کم فعالیت خود توانسته مشتریان بسیاری را جذب کند، FundedNext نام دارد. این پلتفرم در سال 2021 تاسیس شده و عمده کاربران آن شهروندان اروپایی هستند. مواردی مانند پرداخت سود تا 90 درصد، طیف مناسب آزمون‌ها و شرایط مناسب جهت افزایش سرمایه کاربر، جزو مواردی هستند که باعث جلب نظر معامله‌گران و جذب آنان از سراسر دنیا شده است.

برخی دیگر از مزایا این پلتفرم عبارت است از:

  • تقسیم سود 15 درصدی حتی در مراحل ارزیابی
  • کارمزدهای بسیار کم نسبت به باقی پلتفرم‌ها
  • اپلیکیشن IOS و اندروید
  • اهرم‌های مناسب
  • پشتیبانی 24 ساعته
FundedNext

Lux Trading Firm

Lux Trading Firm یکی از کامل‌ترین پراپ فرم‌ها برای اروپاییان است که علاوه بر خدمات مربوط به فارکس، اعطای سرمایه برای معامله در بازار کریپتو را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. این پلتفرم با داشتن 8 نوع آزمون جداگانه برای اعطای سرمایه، می‌تواند برای انواع تریدرها با هر سطح از دانش معاملاتی مناسب و قابل قبول باشد.

Lux Trading Firm

یکی از جذابیت‌ها این پلتفرم، میزان سرمایه‌های بالایی است که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. حداقل این سرمایه 5 هزار و حداکثر آن 2.5 میلیون دلار است. این اعداد می‌تواند برا هر معامله‌گری وسوسه‌انگیز و جذاب باشد. علاوه بر این موارد این بستر از MetaTrader 4، Trader Evolution و TradingView پشتیبانی می‌کند تا افراد معاملات و تحلیل‌های خود را با حداکثر دقت انجام دهند. مزایای دیگر این پلتفرم عبارتند از:

  • بدون محدودیت زمانی برای اهداف
  • دریافت مشاوره معاملاتی رایگان
  • برگزاری وبینارهای آنلاین و معاملات گروهی
  • ارزشیابی تک مرحله‌ای
  • تقسیم سود تک مرحله‌ای

The Trading Pit

The Trading Pit یکی از شرکت‌های پراپ تریدینگ برای اروپایی‌ها است که در لیختن اشتاینقرار دارد. این پلتفرم یک شرکت تجاری تجاری شناخته شده بین‌لمللی است که میان معامله‌گران اروپایی محبوبیت زیادی دارد. The Trading Pit یک پلتفرم پیشرفته را به معامله گران ارائه می‌دهد که به افراد امکان معامله در فارکس، کریپتوس، سهام، ETF، شاخص‌ها، کالاها و غیره را فراهم می‌کند. ثبت نام در این پلتفرم نیز نیازمند مبلغ زیادی نیست.

The Trading Pit

برای همکاری با این پلتفرم لازم است چندین آزمون را پشت سر بگذارید تا سطح دانش معاملاتی شما مشخص شود. پس از اعلام نتایج آزمون‌ها و با توجه به نمره‌ای که در مراحل مختلف کسب کردید، چندین گزینه به شما پیشنهاد می‌شود تا افراد با در نظر گرفتن شرایط خود انتخاب داشته باشند.

تقسیم 80 درصدی سود میان افراد، برداشت‌های سریع، پشتیبانی از چند زبانم زنده دنیا، سیستم معاملاتی پیشرفته، محیط کاربرپسند و کارمزد کم دلایلس هستند که این پلتفرم موفق به جذب کاربران زیادی شده است. البته نکته مهم در مورد این پلتفرم تازه تاسیس بودن آن است، The Trading Pit فعالیت خود را در سال 2022 آغاز کرده است.

The 5%ers

اگر بخواهیم یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین پلتفرم‌ها برای پراپ تریدینگ را نام ببریم، The 5%ers قطعا در اول لیست قرار دارد. این پلتفرم فعالیت و ارائه خدمات خود را از سال 2016 آغاز کرده است. این پلتفرم از روز اول سرمایه مورد نیاز شما را برای معامله و بدون نیاز به حساب آزمایشی فراهم می‌کند تا به معامله در فارکس، فلزات و شاخص‌ها بپردازید. این شرکت به اعطای بودجه در سریع‌ترین زمان ممکن میان معامله‌گران شناخته می‌شود.

The 5%ers سه بسته معاملاتی مختلف برای کاربران خود در نظر گرفته است. برخی از مزایای این پلتفرم خوش سابقه عبارتند از:

  • ارتباط زنده با باقی معامله‌گران
  • وبینارهای رایگان
  • اطلاع رسانی تقویم اقتصادی برای کاربران
  • آموزش رایگان
  • ارائه ایده‌های معاملاتی به کاربران
  • ارائه سرمایه تا 4 میلیون دلار
  • پرداخت سریع سودها
The 5%ers

پراپ تریدینگ برای اروپایی‌ها، منطقی و ایمن یا خطرناک و غیرقانونی؟

پراپ تریدینگ جزو مواردی است که می‌تواند هم برای پلتفرم‌های ارائه دهنده و هم معامله‌گران مختلف فواید زیادی داشته باشد. اما موانع قانونی برخی کشورها و یا مناطق ممکن است باعث جلوگیری از فعالیت این بسترها و کاربران شود. با توجه به سیاست‌های مالی اتحادیه اروپا، به نظر می‌رسد کاربران اروپایی مشکلی برای استفاده از پراپ فرم‌ها ندارند.

اما این موضوع نباید اعتبارسنجی پلتفرم مورد نظر قبل از ثبت نام را تحت تاثیر قرار دهد. فعالیت کاربران اروپایی در این پلتفرم‌ها مشکلی ندارد اما هر کاربر باید پراپ فرم مورد نظر خود را قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون‌ها مورد بررسی قرار دهد تا از اعتبار و سابقه آن اطمینان حاصل کند.

آیا استفاده از پراپ فرم‌ها برای اروپاییان قانونی است؟

بله، استفاده از پلتفرم‌های پراپ تریدینگ برای شهروندان کشورهای اروپایی، منع قانونی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *