آیا پراپ تریدینگ قانونی است؟ نکات مهم در انتخاب شرکت پراپ تریدینگ 

آیا پراپ تریدینگ قانونی است؟ نکات مهم در انتخاب شرکت پراپ تریدینگ 

اگر به معامله در بازارهای مالی علاقمند باشید، احتمالا اسم شرکت‌های پراپ به گوش‌تان خورده است. شرکت‌های پراپ‌تریدینگ این امکان را به معامله‌گران فارکس می‌دهند که با سرمایه شرکت معامله کنند و با سهیم شدن در سود احتمالی آن، کسب درآمد کنند. معامله‌گران می‌توانند ابزارهای مالی مانند فارکس، سهام، آپشن، و فیوچرز را معامله کنند. با اینحال این پرسش که آیا کسب درآمد شرکت‌های پراپ تریدینگ قانونی است یا خیر بدل به پرسشی عام میان معامله‌گرانی شده است که می‌خواهند بدانند آیا یک شرکت پراپ قابل اعتماد است یا نوعی کلاهبرداری جدید است.

اگر بخواهم پاسخی ساده و فوری به این پرسش بدهم، باید بگویم که اکثر شرکت‌های پراپ سنتی که معامله‌گران که دارای لایسنس معامله‌گرای هستند در این پراپ‌فرم‌ها فعالیت می‌کنند حت نظارت سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی ایالات متحده (FINRA) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هستند پس می‌توانید اطمینان داشته باشید که شرکت‌های پراپ تریدینگ سنتی قانونی هستند و صنعت پراپ‌تریدینگ یک کلاهبرداری نیست. این شرکت‌ها امکان معامله روی سرمایه شرکت را برای معامله‌گران میسر می‌کنند و اجازه می‌دهند که در بخشی از سود احتمالی حاصل شده روی حساب پراپ سهیم باشند.

به هرحال، شرکت‌های پراپ نیز مثل هر صنعت دیگری می‌توانند متقلب و کلاهبردار باشند. همچنین باید بدانید که تمام شرکت‌های پراپ یک جور نیستند برخی از آنها ممکن است قوانین و ضوابط متفاوتی نسبت به یکدیگر  داشته باشند. بنابراین لازم است که تحقیق کنید و شرکتی معتبر را انتخاب کنید. قبل از ثبت نام، جزییات مهم قرارداد را بخوانید و از مفاد و شرایط آنها مطلع شوید.

آیا پراپ تریدینگ قانونی است؟ نکات مهم در انتخاب شرکت پراپ تریدینگ 

شرکت‌های پراپ تریدینگ چگونه کار می‌کنند؟

شرکت پراپ تریدینگ یک ابزار تامین‌مالی است  که به معامله گران حرفه‌ای حساب‌هایی با سرمایه مشخص همراه با دسترسی به منابع و ابزارهای مختلف موردنیاز معامله‌گری اعطا می‌شود تا معامله‌گران در بازارهای مالی با سرمایه بیشتری معامله کنند. در عوض، شرکت پراپ بین ۵ تا ۵۰ درصد از سود حالص شده این معامله گران را دریافت می‌کند.

این نوع معامله در سالهای اخیر روز‌ به روز طرفداران بیشتری پیدا کرده است، زیرا سرمایه قابل توجهی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند که از طریق دیگری نمی‌توانند آن را بدست آورند.

معامله در شرکت‌های پراپ تفاوت‌های بسیاری با معامله در حساب شخصی دارد. در فارکس معمولا معامله‌گران با سرمایه خودشان معامله می‌کنند اما در شرکت‌های پراپ معامله‌گران پول خودشان را به خطر نمی‌اندازند بلکه ریسک متوجه پول شرکت می‌شود و در ثانی آنها می‌توانند پوزیشن‌های بسیار سنگین‌تر با بازدهی احتمالی بیشتری بگیرند.

ویژگی‌های کلیدی شرکت‌های پراپ تریدینگ

چند ویژگی در شرکت‌های پراپ وجود دارد که آن‌ها را برای معامله‌گران فارکس جذاب می‌کنند

دسترسی به سرمایه چشمگیر : شرکت‌های پراپ سرمایه قابل توجهی را در دسترس معامله‌گران قرار می‌دهند که این سرمایه را به تنهایی نمی‌توانند فراهم کنند.

دسترسی به ابزارها و منابع موردنیاز معامله‌گری : شرکت‌های پراپ منابع و ابزارهای متنوعی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد که به آنها کمک می‌کند در بازارهای مالی تصمیمات درست معاملاتی بگیرند. این ابزارها و منابع شامل نرم افزارهای معاملاتی انحصاری، ابزارهای تحلیلی بازار و چیزهای دیگر می‌شود.

تسهیم سود جذاب : شرکت‌های پراپ ۵ الی ۵۰ درصد از سودی که معامله‌گران بدست می‌آورند را اخذ می‌کنند. این باعث می‌شود که معامله‌گران به خلق سود تشویق شوند زیرا در آن سود سهیم هستند.

مدیریت ریسک : شرکت‌های پراپ عمدتا سیاست‌های مدیریت ریسک سرسختانه‌ای دارند تا اطمینان حاصل کنند که معامله‌گران تن به ریسک‌های افراطی نمی‌دهند. این سیاست‌ها از معامله‌گران و شرکت در برابرضرر عمده حفاظت می‌کنند.

آیا کسب و کار شرکت‌های پراپ تریدینگ قانونی است؟

اگه به فکر ورود به عرصه معامله‌گری باشید، اولین پرسشی که ممکن است ذهن‌تان را درگیر کند این است که آیا شرکت‌های پراپ قانونی هستند یا خیر. پاسخ این است که تا زمانیکه فعالیت شرکت‌های پراپ منطبق با مقرراتی باشد که نهادهای نظارتی تعیین کردند، کاملا قانونی و مجاز هستند.

قوانین حاکم بر شرکت‌های پراپ

مقررات حاکم بر شرکت‌های پراپ

شرکت‌های پراپ توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نظارت می‌شوند. این نهادهای نظارتی تضمین می‌کنند که شرکت‌های پراپ در چارچوب قانونی عمل می‌کنند و هیچ فعالیت متقلبانه‌ای ندارند.

شرکت‌های پراپ باید از مقررات تعیین‌شده توسط این نهادهای حاکم، مانند حفظ سرمایه و مدیریت ریسک پیروی کنند. آنها همچنین باید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار  به عنوان شرکای مالی کارگزاران ثبت شوند و عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار باشند.

ابعاد حقوقی شرکت‌های پراپ‌تریدینگ

فعالیت شرکت‌های پراپ‌تریدینگ مجاز، قانونی است و معامله‌گرانی که با این شرکت‌ها کار می‌کنند پیمانکاران مستقل در نظر گرفته می‌شوند. به این ترتیب آنها مسئول پرداخت مالیات خودشان هستند و از مزایای استخدامی بهره مند نیستند.

وقتی شما عضو یک شرکت پراپ می‌شوید، باید قراردادی را امضا کنید که در آن شرایط و ضوابط کاری شما مشخص شده باشد. ضروری است که به دقت این قرارداد را بخوانید و استلزامات حقوقی معامله‌گری در یک شرکت پراپ را بدانید. مادامیکه شرکت‌های پراپ تریدینگ در چارچوب قانونی تعیین شده توسط نهادهای حاکم فعالیت کنند، فعالیت آنها مجاز است.

آیا پراپ‌تریدینگ در ایران قانونی است؟

متاسفانه باید درنظر داشته باشید که تقریبا هیج کدام از پراپ‌فرم‌های سنتی رگوله شده در دنیا که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است مطابق محدودیت‌های نهاد‌های قانون‌گذار نمی‌توانند به ایرانیان خدمات بدهند. تمامی پراپ‌فرم‌هایی که به معامله‌گران ایرانی خدمات پراپ‌تریدینگ می‌دهند تحت نظارت هیچ نهاد رگولاتوری نیستند و امکان کلاهبرداری و ارائه فعالیت‌های متقلبانه توسط این شرکت‌ها وجود دارد.  

مزایا و معایب شرکت‌های پراپ تریدینگ

اگرچه شرکت‌های پراپ مزایایی دارند و از برخی جهات عالی هستند، مثلا برای کسانی که نیاز به سرمایه دارند انتخابی خوب هستند، اما معایبی نیز دارند و لازم است که معامله گران پیش از آنکه آن را بهترین گزینه برای خود بدانند به این معایب توجه کنند.

مزایای شرکت‌های پراپ تریدینگ

شرکت‌های پراپ‌تریدینگ مزیت‌‌هایی دارند که آنها را برای کسانی که می‌خواهند وارد بازارهای مالی شوند، تبدیل به گزینه‌ای مناسب می‌کند

  • دسترسی به سرمایه : شرکت‌های پراپ سرمایه‌ای در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد و آنها می‌توانند از این سرمایه در بازارهای مالی استفاده کنند. یعنی شما می‎‌توانید پوزیشن‌های سنگین‌تری نسبت به قبل بگیرید و در نتیجه سود بیشتری به دست آورید
  • آموزش و منابع : شرکت‌های پراپ منابع و آموزش‌هایی برای معامله‌گران ارائه می‌دهد تا مهارت و دانش آنها را بالا ببرد. این اقلام می‌تواند شامل دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی، تحقیقات بازار و لوازم آموزشی باشد.
  • هزینه کمتر: شرکت‌های پراپ معمولاً نسبت به بروکرهای سنتی کارمزد و کمیسیون کمتری دریافت می‌کنند. این امر می تواند به معامله گران کمک کند تا در هزینه های معاملاتی صرفه جویی کنند و بالطبع سود آنها را بیشتر کند.
  • مسئولیت پذیری : شرکت‌های پراپ معامله گران را مسئول عملکرد خود می دانند. این امر باعث می‌شود که معامله گران به عملکرد خوب تشویق شوند و ماحصل معاملاتی‌شان بهتر از قبل شود.

معایب شرکت‌های پراپ تریدینگ

شرکت‌های پراپ‌تریدینگ در عین اینکه مزایایی دارند، معایبی نیز دارند و معامله‌گران باید از آنها آگاه باشند. برخی از معایب آنها به شرح زیر است :

  • ریسک ضرر : انجام معامله در شرکت‌های پراپ با ریسک همراه است و معامله‌گران اگر تصمیمات اشتباه بگیرند پول خود را از دست می‌دهند. معامله‌گران باید حسابی آمادگی مدیریت ریسک و ضرر را داشته باشند. 
  •  کنترل محدود : شرکت‌های پراپ ممکن است قوانین و محدودیت‌های برای معامله‌گران داشته باشند. این امور کنترل معامله‌گر بر استراتژی معاملاتی‌اش و روند تصمیم‌گیری او را محدود می‌کند.
  • تسهیم سود : شرکت‌های پراپ ممکن است از معامله‌گران بخواهند بخشی از سود خود را با شرکت تقسیم کنند. این مسئله سود کلی معامله‌گر را کاهش می‌دهد و شاید برای بسیاری از معامله‌گران مناسب نباشد
  • قوانین سختگیرانه : برخی از شرکت‌های پراپ‌تریدینگ قوانین بسیار سختگیرانه‌ای دارند که کار را برای معامله‌گران برای گذر از چالش‌ها و کسب درآمد سخت می‌کند
  • فشار به منظور عملکرد بهتر : شرکت‌های پراپ‌تریدینگ ممکن است بر معامله‌گران فشار بیاورند تا عملکرد خوبی داشته باشند و به اهداف مشخصی برسند. این امر می‌تواند منجر به استرس و اضطراب شود و راندمان معامله‌گر را پایین بیاورد.
  • کلاهبرداری : در کنار شرکت‌های پراپ قانونی و مجاز، شرکت‌هایی نیز هستند که کارشان کلاهبرداری است، شما باید به دقت بررسی و ارزیابی کنید تا شرکت‌های پراپ قانونی را پیدا کنید.

شرکت‌های پراپ‌تریدینگ قانونی به معامله‌گرانی که در پی ورود به بازار هستند اطمینان خاطر می‌دهند با این حال پیش از تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر، ضرروی است که محاسن و معایب آنها را بسنجید.

نمونه‌های کاربردی شرکت‌های پراپ تریدینگ

اگر قصد دارید شرکت‌های پراپ‌تریدینگ را بررسی کنید، ضروری است که بدانید آنها عملا چگونه کار می‌کنند. به همین منظور در ادامه نمونه‌هایی از پراپ‌فرم‌هایی که به معامله‌گران خرد خدمات پراپ‌تریدینگ ارائه ‌می‌دهند و متاسفانه تحت نظارت نهاد‌های رگولاتوری نیستند را بررسی خواهیم کرد: 

  • شرکت پراپ‌تریدینگ The 5%ers: این شرکت یک برنامه اعطای سرمایه همراه با تامین مالی ارائه می‌دهد که می‌توانید با سرمایه آنها معامله کنید و تا ۵۰ درصد از سود را نزد خود نگه دارید. آنها حسابهای با اندازه‌‌های متنوع ارائه می‌دهند از ۲۴,۰۰۰ دلار گرفته تا ۱,۲۸۰,۰۰۰ دلار. با اینحال برای واجد شرایط بودن باید یک فرایند ارزیابی را پشت سر بگذارید.
  • شرکت پراپ‌تریدینگ Fidelcrest : این شرکت برنامه‌‌های اعطای سرمایه مشابه‌ای با شرکت پراپ‌تریدینگ Topstep Trader ارائه می دهد، اما با چند تفاوت کلیدی. شما می‌توانید با یک حساب شبیه سازی شده برای اثبات سودآوری خود معامله ‌کنید، البته می توانید به جای آن با پول خود معامله کنید. تقسیم سود این شرکت از ۷۰ درصد شروع می‌شود و می‌تواند تا ۸۵ درصد افزایش داده‌شود.
  • Smart Prop Trader : این شرکت برنامه‌ای ارائه می‌دهد که معامله‌گر می‌تواند با حساب شبیه سازی شده معامله کند و اثبات کند که معاملاتش سود آور هستند، وقتی ارزیابی را پشت سربگذارید می‌توانید با حساب واقعی معامله کنید و ۸۵ درصد از سودتان را نزد خود نگه دارید. اما شما باید ماهانه کارمزدی بخاطر استفاده از این پلتفرم پرداخت کنید. 
  • City Traders Imperium : این شرکت برنامه معاملاتی همراه با تامین سرمایه ارائه می‌دهد که می‌توانید با پول آنها معامله کنید و تا ۸۰ درصد از سود را نزد خود نگه دارید. حجم حساب‌های آنها متفاوت است از ۲۵,۰۰۰  پوند تا  ۱,۰۰۰,۰۰۰ پوند متغیر است.
  • FTMO : این شرکت نیز برنامه‌‌های اعطای سرمایه نظیر City Traders Imperium ارائه می‌دهد اما با چند تفاوت کلیدی. شما می‌توانید با حسابی شبیه سازی شده معامله کنید تا توانایی سوده بودنتان اثبات شود، FTMO همچنین تقسیم سودی را ارائه می‌دهد که از ۷۰ درصد شروع می‌شود و می‌تواند تا ۹۰ درصد افزایش داشته باشد.

چطور شرکت‌های پراپ تریدینگ قانونی را شناسایی کنیم

معامله‌گرانی که علاقمند به پراپ‌تریدینگ هستند، برای شناسایی شرکت‌های پراپ‌تریدینگ مجاز و قانونی باید این موارد توجه کنند. در ادامه برخی از شاخص‌های مهم شرکت‌های پراپ‌تریدینگ قانونی و علائم هشداری که باید مراقب آن باشید را بررسی خواهیم کرد :

شاخص‌های مهم شرکت پراپ تریدینگ قانونی

  • نظارت : شرکت‌های پراپ نهادهای مالی هستند، هر شرکت پراپ واقعی باید در نهادهای نظارتی ثبت شده باشد. این اقدام اولین قدم برای نشان دادن قانونی و جدی بودن یک شرکت پراپ است
  • مدیریت هزینه : یک شرکت پراپ معتبر اطلاعات کامل از مدیریت‌ هزینه‌هایش را در اختیار شما قرار می‌دهد. آنها همچنین دارای روند تامین مالی شفاف هستند که مشخص می‌کند چقدر سرمایه فراهم می‌کنند و کارمزدشان چقدر است.
  • قوانین سر راست : یک شرکت پراپ قانونی قوانین معاملاتی‌اش ساده، روشن و بدون پیچیدگی است. معامله‌گران می‌دانند اگر از این قوانین پیروی کنند موفق خواهند شد و همه‌ چیز شفاف است.
  • تسهیم سود : یک شرکت پراپ قانونی تقسیم سود عادلانه‌ای با معامله گران خود دارد. آنها خیلی روشن نحوه تقسیم سود میان شرکت و معامله گران را به شما می‌گویند
  • مدیریت ریسک : یک شرکت پراپ معتبر سیستم مدیریت ریسک قوی دارد. آنها دستورالعمل‌های روشنی در مورد نحوه مدیریت ریسک و نحوه جلوگیری از ضرر را به شما ارائه می دهند
  • پشتیبانی : یک شرکت پراپ معتبر از شما حمایت می‌کند تا یک معامله‌گر موفق شوید. این دست از شرکت‌ها معامله‌گران و مربیان باتجربه‌ای خواهند داشت که می‌توانند شما را هدایت کنند.

علائم خطری که باید مراقب آنها باشید

  • کارمزد پنهان : شرکت پراپی که کارمزد پنهان دریافت می‌کند احتمالا کلاهبردار است. شرکت‌های پراپ تریدینگ قانونی هزینه حق عضویت را به طور مشخص به معامله‌گر می‌گوید نه اینکه از او کارمزد غیرضروری بگیرد.
  • فقدان شفافیت : یک شرکت پراپ معتبر در فرایند تامین مالی، تقسیم سود، مدیریت ریسک شفافیت دارد. عدم شفافیت شرکت را زنگ خطربدانید.
  • انتظارات غیرمعقول : یک شرکت پراپ قانونی توقعات معقولی از معامله‌گران دارد. اگر شرکت پراپی قول سودهای نجومی داد احتمالا یک کلاهبردار است.
  • ضعیف ارزیابی شدن : مراقب باشید در دام شرکت‌های پراپ کلاهبردار نیافتید، پیش از اینکه به یک شرکت پراپ ملحق شوید، تحقیق کنید. اگر یک شرکت پراپ از سوی بسیاری از کاربراین ضعیف ارزیابی شده باشد یا بدنام باشید آن را علامت خطر در نظر بگیرید.

خطرات و نقد شرکت‌های پراپ تریدینگ

بسیاری از افراد شرکت‌های پراپ را کلاهبردار می‌دانند، معامله در شرکت‌های پراپ روشی مجاز برای معامله‌گری در ابزارهای مالی است اما خالی از ریسک و انتقاد نیست. پیش از اینکه بخواهید یک پراپ تریدر شوید مهم است که با این خطرات و انتقادات آشنا شوید تا تصمیمی عاقلانه بگیرید.

ریسک‌های مالی

یکی از بزرگترین ریسک‌های شرکت‌های پراپ، ریسک مالی است، وقتی شما در یک شرکت پراپ معامله می‌کنید از سرمایه شرکت استفاده می‌کنید، یعنی ممکن است که پول بیشتری از آنچه سپرده‌اید از دست بدهید. زیرا شرکت به شما اجازه استفاده از اهرم را می‌دهد و این امر  سود و زیان شما را افزایش می‌دهد. اگر مراقب نباشید بیش از وسع مالی‌تان ضرر خواهید کرد.

ریسک مالی دیگر این است که شرکت‌های پراپ ممکن است کمیسیون و کارمزدی از شما دریافت کند که بخشی از سودتان را هدر می‌دهد. این کارمزد و کمیسیون از هر شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است بنابراین جا دارد که پیش از عضویت مفاد قراردادتان را به دقت بخوانید

ریسک‌های اعتباری

یکی دیگر از انتقادهایی که به شرکت پراپ تریدینگ شده، ریسک اعتباری آن‌ها است. برخی از مردم معتقدند که شرکت‌های پراپ مشکوک و غیرقانونی هستند زیرا آنها به افراد اجازه می‌دهند که با سرمایه شرکت معامله کنند. این امر باعث شده برخی از افراد نسبت به شرکت‌های پراپ تریدینگ بدبین باشند و متقاعد کردن آنها مبنی بر اینکه این دست از معاملات قانونی است دشوار به نظر برسد.

یکی دیگر از ریسک‌های اعتبار این است که برخی از شرکت‌های پراپ شاید آنطور که لازم است شفاف نیستند. این امر باعث می‌شود که نحوه عملکرد شرکت و سیاست‌های آن بطور دقیق فهمیده نشود. اگر دقت و مراقبت نداشته باشید در نهایت ممکن است با شرکتی کار کنید که معتبر نیست آنگاه وقت و پول‌تان را هدر خواهید داد و به اعتبارتان در این صنعت خدشه وارد می‌شود.

نحوه انتخاب پراپ‌فرم معتبر

اگر بخواهید یک شرکت پراپ‌تریدینگ معتبر را انتخاب کنید، حتما باید توجه کنید که پراپ‌فرم منتخب شما همه ویژگی‌های یک پراپ‌فرم معتبر و قانونی را دارا باشد. در ادامه رویکردهای انتخاب پراپ‌فرم معتبر را بررسی خواهیم کرد.

تحقیق

پیش از عضویت یا خرید حساب کاربری در یک شرکت پراپ، ضروری است که با نگاه دقیق به تاریخچه، اعتبار و سوابق شرکت تحقیقات خود را انجام دهید. این کار باعث می‌شود که در دام شرکت‌های پراپ کلاهبردار نیافتید. 

وب سایت، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و دیکر منابع آنلاین آنها را بررسی کنید تا از شیوه کسب کار آنها مطلع شوید. همچنین می‌توانید با دیگر معامله‌گران یا حرفه‌ای های این صنعت ارتباط بگیرید تا نظرات آنها را درباره فلان شرکت پراپ تریدینگ قانونی جویا شوید.

ارزیابی‌های و رتبه بندی‌ها

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب شرکت پراپ تریدینگ قانونی، بررسی نظرات کاربران و امتیازدهی آنهاست. بازخوردهای معامله‌گران فعلی و گذشته شرکت‌ها را دنبال کنید تا از تجربیات آنها برای انتخاب یک شرکت پراپ تریدینگ قانونی بهره مند شوید.

برای دریافت چنین اطلاعاتی می‌توانید به صفحه بررسی پراپ‌فرم‌های سایت ایران‌بروکر سر بزنید. کارشناسان ایران‌بروکر همه تلاششان را می‌کنند تا به صورت کاملا بی‌طرف پراپ‌فرم‌های محبوب معامله‌گران را تحلیل و بررسی کنند.

رعایت مقررات

یکی از مهمترین عواملی که باید در انتخاب یک شرکت پراپ‌تریدینگ قانونی مدنظر داشت، پایبندی به مقررات است. اگر با یک پراپ‌فرم قانونی طرف هستید مطمئن شوید که آن شرکت مجوز تایید شده دارد و نهادهای نظارتی آنها را در حوزه حاکمیتی خود ثبت کردند. این امر شما را مطمئن می‌کند آنها از اصول درست این صنعت پیروی می‌کنند و از وچوه شما محافظت می‌شود.

به طور خلاصه انتخاب یک شرکت پراپ تریدینگ قانونی مستلزم تحقیق و بررسی دقیق است. با صرف زمان بر روی مطالعه تاریخچه شرکت، ارزیابی‌ها و پایبندی آنها به مقررات می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و در انتخاب خود خاطر جمع شوید و احتمالا از کلاهبرداری‌های شرکت‌های پراپ در امان بمانید.

خلاصه مقاله آیا پراپ تریدینگ قانونی است

در مجموع، این پرسش که آیا شرکت‌های پراپ قانونی هستند یا خیر پاسخ داده شد. شرکت‌های پراپ روش‌هایی برای کسب درامد از بازارهای مالی فراهم کردند. با این‌ حال مهم است که دقت لازم را داشته باشید و پیش از پیوستن در مورد شرکت تحقیق کنید.

برخی از شرکت‌های پراپ شاید قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای داشته باشند، و درعین حال برخی دیگر شاید منعطف‌تر باشند. ضرورت دارد که پیش از عضویت در آنها شرایط و ضوابط‌‌‌شان را بدانید.

علاوه بر این، پراپ‌تریدنیگ‌ها برای همه مناسب نیست. کار با این شرکت‌ها مستلزم نظم، مهارت مدیریت ریسک و توانایی مدیریت موقعیت‌های پرفشار است. اگر در معامله‌گری تازه کار هستید، عقل می‌گوید که بهتر است پیش از پیوستن به شرکت پراپ، از طروق دیگر کسب تجربه کنید

افزون بر این ضروری است که گوشه ذهنتان باشد که شرکت‌های پراپ تریدینگ راهی برای یک شبه ثروتمند شدن نیستند. برای اینکه در پراپ تریدینگ معامله گری موفق شوید باید زمان و تلاش زیادی وقف این کار کنید.

روی‌هم رفته، اگر مایل به کار و تحقیق هستید، یک شرکت پراپ تریدینگ قانونی گزینه خوبی برای کسب درامد شما در بازارهای مالی است. با اینحال مهم است که با احتیاط و انتظارات واقع بینانه به آن نزدیک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *