آیا پراپ فرم ها بروکر هستند؟ | ۶ تفاوت اصلی پراپ و بروکر

آیا پراپ فرم ها بروکر هستند؟ | ۶ تفاوت اصلی پراپ و بروکر

مفهوم «پراپ فرم» یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به بازار سرمایه به آن توجه می‌کنند. اما سوالی که اغلب مطرح می‌شود این است: آیا پراپ فرم ها بروکر هستند؟ برای پاسخ به این سوال، در این مقاله همراه ما باشید تا ابتدا به تعریف بروکر و شرایطی که یک شرکت را به‌عنوان یک بروکر تعریف می‌کند، بپردازیم؛ سپس تعریف و موارد مرتبط با پراپ فرم‌ها را بررسی کنیم. در نهایت بتوانید تفاوت‌های این دو مفهوم را درک کنید.

مروری بر ماهیت بروکر

از دهه ۱۹۷۰ برورکرهای معاملاتی مانند شوالیه‌های سفیدِ دنیای ترید، دروازه‌ای آسان را به سوی بازارهای مالی برای مردم عادی گشوده‌اند. دیگر نیازی به دانش تخصصی یا سرمایه‌های هنگفت نیست؛ چراکه با یک بروکری که به‌عنوان واسطه بین شما و شرکت‌ها فعالیت می‌کند، هر کسی می‌تواند طعم شیرین سرمایه‌گذاری و معاملات را بچشد.

بیشتر بخوانید: بروکر چیست؟ معرفی انواع کارگزاران معاملاتی و بررسی تفاوت آن‌ها

بروکرها چه می‌کنند؟

بروکرها، پلی بین شما و دنیای پیچیده بورس هستند. آن‌ها پلتفرم‌های معاملاتی ساده و کاربرپسندی را ایجاد می‌کنند که مانند یک زمین بازی کاربردی است. بروکرهای معاملاتی به شما در خرید و فروش انواع دارایی‌ها مانند سهام، اوراق قرضه، کالاها و حتی ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند.

با یک بروکر، دیگر نیازی نیست تمام تخم مرغ‌هایتان را در یک سبد بگذارید. تنوع بی‌نظیر سرمایه‌گذاری‌ها، انواع دارایی و جفت ارز برای معامله در این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده، ریسک را مدیریت کرده و در صورت داشتن دانش کافی به سودهای پایدار برسید.

بهترین انتخاب را داشته باشید: بهترین بروکر فارکس ⚡️ راهنمای کامل انتخاب بروکر

راز درآمد بروکرها؛ چطور درآمد کسب می‌کنند؟

حال که با مفهوم کلی بروکرها آشنا شدید، در ادامه برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا پراپ فرم ها بروکر هستند، نگاهی دقیق‌تر به مدل کسب درآمد آن‌ها خواهیم انداخت.

بروکرها

یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد بروکرها، دریافت کارمزد برای هر معامله‌ای هست که شما انجام می‌دهید. این کارمزدها می‌توانند به دو شکل باشند:

  • مبلغ ثابت: یه مقدار مشخص برای هر معامله.
  • اسپرد: تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک دارایی

برخلاف پراپ فرم‌ها و سایر خدمات مشابه، کارگزاران (یا بروکرها) معمولاً درصدی از سبد سهام یا سود شما را به‌عنوان کارمزد دریافت نمی‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های کلی شما به‌طور قابل توجهی کاهش یابد.

مروری بر مفهوم پراپ فرم

بعد از بررسی ماهیت بروکرها، برای رسیدن به پاسخ سوال آیا پراپ فرم ها بروکر هستند یا نه؟ معرفی کوتاهی از پراپ‌فرم‌ها را در ادامه ارائه می‌دهیم. شرکت‌های پراپ، دریچه‌ای نو به سوی بازارهای مالی را به روی شما باز می‌کنند. در این شرکت‌ها، دیگر نیازی به سرمایه اولیه هنگفت نیست، چرا که آنها سرمایه لازم برای معامله را در اختیارتان قرار می‌دهند.

مزایای معامله با شرکت‌های پراپ

در ادامه، برخی مزایای اصلی شرکت‌های پراپ را بررسی کرده‌ایم:

  • بدون نیاز به سرمایه اولیه: دیگر نگران تأمین سرمایه برای شروع معامله نباشید. شرکت‌های پراپ تمام سرمایه لازم را برای شما فراهم می‌کنند.
  • اهرم و قدرت خرید بیشتر: با استفاده از اهرم‌های بالا در این شرکت‌ها، می‌توانید قدرت معاملات خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهید و از فرصت‌های معاملاتی بیشتر بهره‌مند شوید.
  • سودهای بالاتر: شرکت‌های پراپ به‌دنبال معامله‌گران سودآور هستند و برای تشویق آن‌ها، سهمی از سود معاملات به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مراحل ورود به دنیای پراپ

  • ارزیابی مهارت‌ها: برای اثبات توانایی خود در معامله‌گری، باید در آزمون‌ها و چالش‌های شرکت پراپ موردنظر، موفق عمل کنید.
  • پرداخت هزینه ورودی: برای شرکت در آزمون‌ها و چالش‌ها، لازم است هزینه ورودی را پرداخت کنید.
  • شروع معامله: پس از گذراندن مراحل قبلی، می‌توانید با استفاده از سرمایه پراپ‌فرم، معامله در بازارهای مالی را آغاز کنید.

نکاتی برای انتخاب شرکت پراپ مناسب

قبل از این‌که نکاتی را برای انتخاب پراپ بیان کنیم؛ کافی است که به صفحه بهترین پراپ تریدینگ مراجعه کنید و تمامی پراپ‌هایی که توسط کارشناسان به‌صورت حرفه‌ای بررسی شده‌اند را مشاهده کنید.

معیارهای کلیدی در انتخاب شرکت پراپ:

پراپ فرم ها
  • اعتبار و سابقه شرکت: به‌دنبال شرکت‌هایی با سابقه اثبات‌شده و خوش‌نام در حوزه معامله‌گری یا ترید باشید.
  • شرایط و قوانین: پیش از ورود به هر شرکت، قوانین و شرایط آن را به‌طور کامل مطالعه و بررسی کنید.
  • هزینه‌ها: ساختار و میزان هزینه‌های شرکت را به دقت بررسی کنید و شرکت‌هایی با هزینه‌های رقابتی را انتخاب کنید.

اگر به‌دنبال شروعی آسان، کم‌ریسک و پربازده در دنیای معامله‌گری هستید، شرکت‌های پراپ می‌توانند فرصتی ایده‌آل برای شما باشند. با ورود به این دنیای نو، از مزایای بی‌نظیری مانند: عدم نیاز به سرمایه اولیه، اهرم‌های بالا، سودهای قابل‌توجه و ابزارهای پیشرفته، بهره‌مند خواهید شد.

تفاوت‌های اصلی بروکر و پراپ

انتخاب پلتفرم مناسب برای معاملات می‌تواند دلهره‌آور باشد. برای کمک به شما در این تصمیم‌گیری مهم، جدولی را تهیه کرده‌ایم که جنبه‌های کلیدی و تفاوت‌های بروکرها و پراپ‌ها را بررسی کرده‌ایم:

جنبه بروکرها پراپ فرم
سرمایه معامله‌گران از سرمایه خود استفاده می‌کنند و در برخی موارد، نمی‌تواند سود زیادی کسب کنند. سرمایه هنگفتی که توسط شرکت پراپ ارائه شده است و امکان کسب سود بالا وجود دارد.
ریسک معامله‌گر در قبال ریسکی که متحمل می‌شود و عواقبی را به همراه دارد، کاملاً مسئول است. یک معامله‌گر ممکن است در معرض ریسک قرار بگیرد که معمولاً شرکت پراپ تا حدی اجازه این ریسک را می‌دهد.
پاداش کل سود متعلق به تریدر است. شرکت پراپ حق دریافت درصد معینی از سود را دارد.
شرایط شروع به‌غیر از حساب بروکر و مقدار سرمایه اولیه، شرایط خاصی وجود ندارد. معامله‌گران برای واجد شرایط‌شدن، باید چالش‌ها را تکمیل کنند.
ابزارها و منابع ابزارها و شاخص‌های اساسی به‌صورت رایگان در دسترس هستند. پراپ‌ها ابزارهای معاملاتی تحلیلی و منابع آموزشی برتر را برای اطمینان از حداکثر سوددهی برای تریدرها فراهم می‌کنند.
انعطاف‌پذیری معامله‌گران می‌توانند هر معامله‌ای را که دوست دارند، انجام دهند. شرکت‌های پراپ اغلب اجازه استفاده از استراتژی دل‌خواه را در هر موقعیتی به تریدر نمی‌دهند.

آنچه در نوشته «آیا پراپ فرم ها بروکر هستند» بررسی کردیم:

در جواب این سوال که آیا پراپ فرم ها بروکر هستند؟ باید بیان کرد خیر. در واقع بروکرها بسترهای معاملاتی و واسطه‌هایی هستند که روند فعالیت در بازارهای مالی را برای تریدرها ساده‌تر می‌کنند. در مقابل پراپ‌ها، شرکت‌هایی هستند که به معامله‌گران در تأمین سرمایه برای انجام معاملات کمک می‌کنند و درصد زیادی از سود (اغلب ۹۰٪) را به معامله‌گران یا کاربران خود اهدا می‌کنند.

سوالات متداول در مورد آیا پراپ فرم ها بروکر هستند:

بروکر چیست؟

بروکرها، پلی بین شما و دنیای پیچیده بورس هستند. آن‌ها پلتفرم‌های معاملاتی ساده و کاربرپسندی را ایجاد می‌کنند که مانند یک زمین بازی کاربردی است. بروکرهای معاملاتی به شما در خرید و فروش انواع دارایی‌ها مانند سهام، اوراق قرضه، کالاها و حتی ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند.

پراپ فرم چیست؟

پراپ فرم‌ها، شرکت‌هایی هستند که سرمایه لازم برای معامله را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

آیا پراپ فرم ها بروکر هستند؟

خیر. در واقع بروکرها بسترهای معاملاتی و واسطه‌هایی هستند که روند فعالیت در بازارهای مالی را برای تریدرها ساده‌تر می‌کنند. در مقابل پراپ‌ها، شرکت‌هایی هستند که به معامله‌گران در تأمین سرمایه برای انجام معاملات کمک می‌کنند و درصد زیادی از سود (اغلب ۹۰٪) را به معامله‌گران یا کاربران خود اهدا می‌کنند.

تفاوت‌های اصلی بروکرها و پراپ‌ها در چیست؟

سرمایه، ریسک، شرایط شروع، ابزارها و منابع، پاداش و انعطاف‌پذیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *