ارز دیجیتال آنتولوژی گس چیست؟ معرفی توکن ONG

ارز دیجیتال آنتولوژی گس چیست؟ معرفی توکن ONG

ارز دیجیتال آنتولوژی گس، قدم به دنیای ارزهای دیجیتال نهاده است تا انقلابی در ماهیت فعلی ایجاد کند. بلاکچین آنتولوژی گس، برخلاف دیگر بلاکچین‌های موجود در بازار، دارای دو توکن حاکمیتی است که هر کدام وظیفه خاصی را در شبکه برعهده دارند. از این توکن‌ها در رای‌گیری برای آینده شبکه گرفته تا استیکینگ و کسب درآمد غیرفعال استفاده می‌شود.

در این مقاله ما تمرکز خود را روی ارز دیجیتال آنتولوژی گس قرار داده‌ایم تا بفهمیم این دارایی دیجیتالی، دقیقا برای چه اهدافی خلق شده است و نحوه کسب درآمد از آن به چه‌صورت است؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و در صورت داشتن هرگونه سوالی در قسمت کامنت‌ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نام ارز دیجیتال آنتولوژی گس
تاریخ عرضه ۲۰۱۸/۰۸/۲۳
موسس اریک ژانگ و دا هونگفی
پروتکل اجماع تحمل خطای بیزانس
توکن حاکمیتی ONG
ارزش بازار ۸۵,۷۱۰,۹۴۴
نوع توکن توکن حاکمیتی آنتولوژی
عرضه در گردش ۳۵۱,۷۷۴,۲۷۱
حداکثر عرضه ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مکانیزم اجماع اجماع تحمل خطای بیزانس قابل تایید
جدول بررسی ارز دیجیتال آنتولوژی

آنتولوژی گس چیست؟

ارز دیجیتال آنتولوژی گس (Ontology Gas) قسمتی از اکوسیستم اصلی آنتولوژی (Ontology) است که برای اجرای تراکنش‌ها و انجام فعالیت‌ها در شبکه‌ی آنتولوژی استفاده می‌شود. آنتولوژی یک پلتفرم بلاکچینی است که اهداف متنوعی، از جمله: ایجاد هویت دیجیتال، مدیریت داده‌ها، انجام احراز هویت‌ها، ایجاد قراردادهای هوشمند و اجرای تراکنش‌های امن را سهولت می‌بخشد.

آنتولوژی گس یک بلاکچین عمومی لایه ۲ است که با کارایی بالا و هزینه کم، خدمات مربوط به قراردادهای هوشمند را ارائه و تسهیل می‌کند. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که قراردادهای هوشمند خود را ایجاد کنند و برنامه‌های غیرمتمرکز خود را با توجه به نیازهای خاص خود، توسعه دهند. Ontology مخصوصا روی ارائه راه‌حل‌های هویت دیجیتالی و داده‌هایی که با مقررات خاص سازگار هستند، تمرکز دارد.

خدماتی که آنتولوژی ارائه می‌دهد به مشاغل و افراد این امکان را می‌دهد که با اطمینان کامل، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های خود از طریق بلاکچین به دنیای وب ۳ دسترسی پیدا کنند.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس

آنتولوژی گس خدمات و محصولات متعددی را در داخل پلتفرم خود ارائه می‌دهد:

  • توکن ONT: با استفاده از این توکن، کاربران می‌توانند اطلاعات هویتی و داده‌های خود را در مقابل نظارت و نگه‌داری مداوم، محافظت کنند. به این صورت نگرانی‌ از بابت سرقت یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی خود ندارند.
  • کیف پول ONTO: ONTO یک کیف پول زنجیره‌ای است که به کاربران این امکان را می‌دهد که هویت، داده‌ها و دارایی‌های خود را در یک فضا مدیریت کنند. همچنین این ابزار،به کاربران اجازه می‌دهد که کنترل کامل بر داده‌های خود داشته باشند و به‌طور هم‌زمان تاریخچه تراکنش‌های خود را مشاهده و کنترل کنند.
  • پروتکل Wing Finance: این پروتکل یک سیستم وام‌دهی غیرمتمرکز برای بلاکچین‌های مختلف است که از ابزاری به نام OScore، برای دسترسی به وام‌ها استفاده می‌کند.
  • پروتکل SAGA: با اجرای این پروتکل یک راهکار و بازار غیرمتمرکز، بدون نقض مقررات و کاملا منصفانه برای خرید و فروشِ امنِ داده‌ها و کسب درآمد از آنها میسر می‌شود.

در شبکه‌ی آنتولوژی، دو نوع توکن وجود دارد: ONT و ONG.

ارز دیجیتال آنتولوژی (ONT) توکن اصلی شبکه آنتولوژی است که برای دسترسی به امکانات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ارز دیجیتال آنتولوژی گس (ONG) یک توکن مخصوص تراکنش است که برای پرداخت کارمزدهای مرتبط با اجرای تراکنش‌ها در شبکه استفاده می‌شود.

کاربران برای اجرای تراکنش‌ها یا انجام فعالیت‌هایی در شبکه‌ی آنتولوژی، معمولا نیاز به مقداری ارز دیجیتال آنتولوژی گس دارند تا هزینه‌های مرتبط با مصرف منابع شبکه را پرداخت کنند. این مقدار ONG که به‌عنوان هزینه تراکنش محاسبه می‌شود، می‌تواند متغیر باشد و به تغییرات وضعیت شبکه، نوع تراکنش و سایر عوامل بستگی دارد.

به‌صورت کلی، ارز دیجیتال آنتولوژی گس (ONG) یک نوع توکن در شبکه‌ی آنتولوژی است که برای پرداخت هزینه‌های تراکنشی و مصرف منابع شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه پروژه آنتولوژی

بلاکچین اصلی آنتولوژی با نام Ontology MainNet، شروع به‌کار کرد و بعدها به شبکه اصلی خود دست یافت. اریک ژانگ و دا هونگفی جزو بنیان‌گذاران اصلی این پروژه بودند؛ این دو فرد پروژه‌های دیگری را نیز در بستر بلاکچین ایجاد و اجرا کرده بودند. موفق‌ترین این پروژه‌ها با نام ارز دیجیتال نئو فعالیت می‌کند که در سال ۲۰۱۴ آغاز به‌کار کرد.

قبل از اینکه ژانگ و هونگفی به ایجاد Ontology MainNet مشغول شوند، از ارزهای خود در این شبکه رونمایی کردند. آن‌ها در ابتدا ارزهای ONT و ONG را در بستر بلاکچین نئو ایجاد کردند. این اقدام به‌‎منظور جلب نظر سرمایه‌گذاران به این پروژه و آینده آن بود. طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت رسمی آنتولوژی، این پروژه در اواخر ماه جولای سال ۲۰۲۰ به‌طور کامل راه‌اندازی شد.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس

می‌توان این‌گونه بیان کرد که ماموریت اصلی شبکه آنتولوژی و توکن‌های اصلی این شبکه، یعنی ONT و ONG از تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۲۰ آغاز شد. همان‌طور که در گذشته از ارز دیجیتال آنتولوژی گس (ONG)، برای پرداخت کارمزدها و هزینه‌های شبکه استفاده می‌شد، در حال حاضر هم برای پرداخت همین هزینه‌ها کاربرد دارد.

ارزهای دیجیتالی که کاربرد مشابهی با ONG دارند و برای پرداخت هزینه‌های تراکنش از آن‌ها استفاده می‌شود، به گس (Gas) معروف هستند.

آنتولوژی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

در اکوسیستم آنتولوژی، دارندگان توکن آنتولوژی (ONT) دو مزیت مهم دارند:

  1. حق حاکمیت: در موقعیت‌هایی مانند تغییرات در ساختار شبکه، این توکن به شما حق حضور در فرآیندهای تصمیم‌گیری را می‌دهد؛ به این معنا که شما دسترسی به اطلاعات مهم شبکه و نقش داشتن در تغییرات شبکه را دارید.
  2. استیکینگ و پاداش: با قفل کردن یا استیکینگ توکن‌های ONT در حساب خود، به تأیید تراکنش‌های شبکه کمک خواهید کرد و امنیت آن را تقویت می‌کنید. در عوض، شبکه به شما ارز دیجیتال آنتولوژی گس پاداش می‌دهد.

از طرفی دیگر، می‌توانید ONG یا ارز دیجیتال آنتولوژی گس را مانند پرداخت هزینه‌ عوارض در بزرگراه‌ها، برای استفاده از شبکه آنتولوژی استفاده کنید؛ تقریبا مشابه گس در شبکه اتریوم. با این تفاوت که در آنتولوژی، برای استفاده از شبکه (به‌عنوان مثال برای انجام تراکنش)، شما نیاز دارید تا از یک توکن جداگانه به نام ONG استفاده کنید و نیازی به توکن اصلی در هزینه کارمزدها ندارید.

همان‌طور که قبلا گفتیم، در پروسه استیکینگ آنتولوژی، به دارندگان ONT، ارز دیجیتال آنتولوژی گس (ONG) به‌عنوان پاداش تعلق می‌گیرد. درنتیجه، دارندگان ONT این توانایی را دارند با وجود اینکه از پلتفرم آنتولوژی برای استفاده از خدماتی مثل احراز هویت تاکنون استفاده نکرده‎‌اند، از این فرصت جذاب بهره ببرند.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس

با استفاده از عملیات استیکینگ ONT، می‌توانید درآمد غیرفعال ارز دیجیتال آنتولوژی گس را از طریق مشارکت در تأمین امنیت شبکه به‌دست آورید.

واقعیت این است که پاداش‌های مربوط به استیک از نظر ارزش برای کاربران چشم‌گیر است. طبق محاسبات انجام شده با ابزار ONTcalc (که یک ابزار محاسبه برای پاداش‌های ONG است)، می‌توان انتظار داشت که نرخ سود سالانه یا درصد مقدار ONG که از طریق استیکینگ ONT به‌دست می‌آورید، حدود ۴ ٪ است.

کیف پول ارز دیجیتال آنتولوژی گس

اگر تصور می‌کنید به‌صورت کامل با این پروژه آشنایی پیدا کرده‌اید و الان قصد خرید ارز دیجیتال آنتولوژی گس را دارید، شما به کیف پولی نیاز دارید که قادر به ذخیره‌سازی ONG باشد. همچنین بتوانید این ارز دیجیتال را در کیف پول مورد نظر استیک کنید. کیف پول Exodus Ontology گزینه‌ای مناسب برای انتخاب است. به‌جز کیف پول Exodus نیز می‌توانید از کیف پول اتمیک برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال آنتولوژی گس استفاده کنید.

Unbound آنتولوژی گس چیست؟

وقتی آدرس کیف پول خود را در یک ابزار جستجوگر بلاکچین Ontology (مانند یک موتور جستجو که تمام تراکنش‌های موجود در بلاکچین Ontology را به شما نشان می‌دهد) وارد می‌کنید، اطلاعاتی به نام Unbound ONG یا Unbound Ontology Gas را مشاهده خواهید کرد.

Unbound ONG به معنای «ارز دیجیتال آنتولوژی گس نامحدود» است که توسط ONT (ولیدیتوری که شما سهام‌دار آنها هستید) ایجاد شده، اما هنوز قابل دریافت نیست. ONG تنها زمانی از وضعیت Unbound به Claimable یا قابل دریافت تغییر می‌کند که شما یک تراکنش ONT در شبکه انجام دهید. پس از انجام تراکنش ONT، ارز دیجیتال آنتولوژی گس نامحدود شما قابلیت دریافت و معامله را خواهد داشت. برای این درخواست، کارمزد ۰.۰۱ ONG لازم است.

گس چه زمانی توسط آنتولوژی تولید می‌شود؟

آنتولوژی در هر لحظه، گس را تولید می‌کند که یک فرآیند تاییدیه سریع و پاداشی است. به این دلیل سریع و پاداشی است که زمانی که بلاک‌های آنتولوژی که مربوط به گروه‌هایی از تراکنش‌ها هستند، تایید می‌شوند، تنها یک ثانیه طول می‌کشد. در این زمان کوتاه، تراکنش‌ها تایید می‌شوند و افرادی که به تایید این تراکنش‌ها کمک کرده‌اند (با استفاده از استیکرهای ONT) به‌عنوان پاداش، بخشی از این گس را دریافت می‌کنند.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس
تعداد ONG تولید شده توسط آنتولوژی در طی ۱۸ سال؛ بعد از گذشت ۱۸ سال، تولید جدیدی از ONG صورت نخواهد گرفت. منبع: Ontology

پدیده‌ای شگفت‌انگیز در دست تحقق و تکامل است که ارزش و تاثیر آن همیشه در حال افزایش است و تا این لحظه، دو سال از کسب سود در شبکه ONG گذشته است. بر اساس این جدولی که آنتولوژی منتشر کرده است، کسانی که در روزهای اول ONG را به‌عنوان یک پروژه مهم قبول کرده‌اند، ممکن است پاداش‌های بیشتری را دریافت کنند.

به مرور زمان ارزش بیشتری در سال‌های ابتدایی از بلاک‌چین ONG ظاهر می‌شود. این روند به خوبی با ایده اولیه بیت کوین در دوران پیدایشش هم‌خوانی دارد. در آن دوره اولیه، بیت کوین به‌سادگی استخراج می‌شد و پاداش مرتبط با هر بلاک بیت‌کوین (به عبارت دیگر، تعداد بیت کوین‌هایی که به ماینرها در هر بلاک اختصاص می‌یافت) به تعداد بسیار زیادی می‌رسید.

به این ترتیب، پیش‌بینی‌های خوبی از امکانات و فرصت‌های مالی در انتظار افرادی است که از دوران ابتدایی شبکه ONG فعالیت می‌کنند، وجود دارد. در واقع، سال‌های اولیه، تبدیل به یک دوران جادویی از پاداش‌های عالی برای شرکت‌کنندگان ابتدایی این شبکه شده است. با توجه به تجارب مشابه در، گذشتهِ دنیای ارزهای دیجیتال، این نوع از مکانیزم‌ها در طول زمان می‌توانند به یک معیار جدید برای ثروت و فرصت شناسایی شوند.

چه مقدار گس توسط آنتولوژی تولید می‌شود؟

یک ویژگی مهم در افزایش ارزش و جذابیت شبکه آنتولوژی بسیار قابل توجه است؛ میزان ارز دیجیتال آنتولوژی گس که به شما تعلق می‌گیرد، به مقدار ONT که استیک خواهید کرد، بستگی دارد. به این‌صورت که هر چه میزان ONT بیشتر باشد، میزان دریافت ONG نیز بیشتر می‌شود. این ویژگی به این دلیل اجرا می‌شود تا افراد انگیزه بیشتری داشته باشند که بتوانند با ONT زیادتر، ONGهای بیشتری را به‌دست آورند.

این نوع تولید مقدار ارز دیجیتال آنتولوژی گس، به‌منظور حفظ تعادل و منصفانه‌تر شدن توزیع، برنامه‌ریزی شده است. با وجود این‌که شما به تعدادی از ارز دیجیتال آنتولوژی گس در طول هر بلاک دسترسی دارید، اما افراد دیگری نیز با استیک ONTهای خود و تعهدات مشخص، به این حفظ تعادل کمک می‌کنند. این دو عملکردِ مکمل، در کنار فرایند تولید اولیه ONG، باعث ایجاد تعادل در فعالیت‌های شبکه آنتولوژی می‌شود.

اجرای این سیاست، انصاف در توزیع ONGها به‌صورت شفاف‌تری تضمین می‌کند و افرادی که در حال حاضر در ارزهای دیجیتال ONT و ONG سرمایه‌گذاری می‌کنند، سود بیشتری کسب خواهند کرد. به عبارت دیگر، این تدابیر به‌ویژه برای جلب عدالت و بالانس در توزیع منابع در چارچوب شبکه، به نحو موثری طراحی و اجرا شده‌اند.

به این مثال توجه کنید تا متوجه شوید نحوه دریافت ONG از پروتکل آنتولوژی در دومین سال برای شما چه مقدار است.

فرض کنید شما دارای ۱۰ هزار ONT (که معادل ۰.۰۰۱ درصد از کل عرضه ۱ میلیاردی ONT است) هستید. همزمان، مقدار ۱۲۶,۱۴۴,۰۰۰ واحد ONG تولید می‌شود.

با توجه به این تعداد ONT، شما می‌توانید ۱,۲۶۱.۴۴ واحد ONG از مجموع تولید ONG در دومین سال از گذر عمر این پروژه دریافت کنید. این مقدار معادل 0.001٪ از کل تولید ONG در سال است و به ازای هر ۱۰ هزار واحد ONT، شما ۱,۲۶۴ واحد ONG کسب می‌کنید.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس

بنابراین، اگر دارای ۱۰ هزار واحد ONT باشید، انتظار میره که در طول دومین سال فعالیت در پروتکل آنتولوژی، تعدادی حدود ۳.۵ واحد ONG را در هر روز کسب کنید. این تعداد از طریق محاسبه‌های مبتنی بر نرخ تولید ONG و مقدار ONT که در اختیار دارید، به دست خواهد آمد.

آیا برای انتقال آنتولوژی به گس نیاز دارم؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای انجام هر نوع تراکنش در شبکه آنتولوژی، از جمله: انتقال ONT یا ONG و برای کسب ONG، نیاز به ۰.۰۱ واحد ONG دارید. این نکته ممکن است در ابتدا غیرمنطقی به نظر برسد که برای گس نیاز به یک مقدار کم از این منبع را داشته باشید. اما زمانی که به جزئیات فنی نگاه می‌کنید، این مسئله کاملا منطقی و پذیرفتنی می‌شود.

این ابهام در واقع به ماهیت عملکردی شبکه برمی‌گردد. دریافت یا claim کردن ONG، در واقع به‌نوعی، تراکنش به حساب می‌آید که در بلاکچین آنتولوژی ثبت می‌شود؛ بنابراین، این اصل به کمک ما می‌آید تا بدانیم که چه کسانی در چه زمانی اقدام به claim ONG کرده‌اند. این امر تضمین می‌کند که تاریخچه تراکنش‌ها به‌طور کامل و شفاف، قابل دسترس باشد.

در کل، این تصمیم به این ترتیب اتخاذ شده است تا علاوه بر افزایش امنیت و شفافیت، عملکرد شبکه در راحتی و نظارت تراکنش‌ها پیشرفته‌تر باشد. بنابراین، به وضوح مشاهده می‌شود که این مدل از تراکنش‌ها با مسائل فنی و اصول سازگاری دارند.

قیمت ارز دیجیتال آنتولوژی گس

ارز دیجیتال آنتولوژی گس در سال ۲۰۱۸ وارد بازار رقابتی ارزهای دیجیتال شد و در ابتدا، کار خود را با قیمت ۱.۳۰ دلار آغاز کرد. سپس در همان روزهای ابتدای فعالیت خود توانست با رشد خیره‌کننده توجه‌ها را به سمت خود جلب کند و خود را به بالای قیمت ۲ دلار رساند. بعد از این صعود چشم‌گیر، آنتولوژی گس وارد یک نزول و رکود طولانی مدت شد. درنتیجه عملکرد آن به شدت ضعیف شد، به‌گونه‌ای که حتی در بولران گذشته این ارز دیجیتال نتوانست سقف قیمتی جدیدی را به ثبت برساند. ارز دیجیتال آنتولوژی گس در نهایت خود را به همان سقف قیمتی قبلی رساند و در حال حاضر نیز با قیمت ۰.۲۵ دلار در حال معامله است.

برای اطلاع از قیمت این توکن به‌صورت لحظه‌ای، می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال آنتولوژی گس در ایران بروکر مراجعه کنید. همچنین در این صفحه می‌توانید از آخرین اخبار و رویدادهای این ارز دیجیتال، توکنومیک، کیف پول‌ها و غیره اطلاعات لازم را کسب کنید.

پیش بینی قیمت و آینده ارز دیجیتال آنتولوژی گس

ارز دیجیتال آنتولوژی گس در حال حاضر در رتبه ۲۶۴ کل اکوسیستم بازار کریپتوکارنسی قرار دارد و ارزش بازار آن ۸۱,۴۲۳,۱۲۱ دلار است. این ارز دیجیتال از سال ۲۰۲۱، به مدت بیش از ۸۰۰ روز است که در یک کانال نزولی و رکود شدید به‌سر می‌برد و تاکنون نتوانسته که از این کانال نزولی خارج شود. البته این تنها ارز دیجیتالی نیست که روند نزولی بلند مدتی را در پیش گرفته؛ بلکه، تمامی بازار کریپتوکارنسی‌ها درگیر روند نزولی بلند مدت هستند.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس با توجه به اینکه در روند نزولی و شدیدی قرار دارد شرایط ریسکی را از خود به نمایش در می‌آورد. با این وجود، به دلیل این‌که قیمت توکن حدود ۹۳ درصد از سقف قیمتی خود فاصله گرفته است ،گزینه خوبی برای بررسی در سرمایه‌گذاری احتمالی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا این ارز دیجیتال را با استفاده از تحلیل تکنیکال و داده‌های هوش مصنوعی سایت PricePrediction بررسی کنیم. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که هیچ تحلیلی بی عیب و نقص نیست؛ بنابراین خودتان نیز تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید، بعد تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس
نمودار آنتولوژی گس در تایم فریم روزانه.
  • ۲۰۲۳: سال ۲۰۲۳ اگرچه برای بازار ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت کوین به‌صورت طوفانی آغاز شد، اما برای ارز دیجیتال آنتولوژی گس یک سال سراسر رکود و و نزول بوده است. انتظار داریم در صورت بهبود قیمت، این ارز دیجیتال بتواند تا اواخر سال در محدوده‌های ۰.۲۸ دلار الی ۰.۳۸ دلار، نوسان قیمتی داشته باشد.
  • ۲۰۲۴: در سال ۲۰۲۴ که رویداد هاوینگ رخ می‌دهد، به احتمال زیاد شاهد آغاز فاز اول صعود ارزهای دجیتال مختلف باشیم؛ به‌دنبال آن می‌توان انتظار داشت آنتولوژی گس نیز تا سقف کانال نزولی خود رشد کند و خود را به قیمت ۰.۵۰ دلار برساند.
  • ۲۰۲۵: در صورتی که قیمت سال ۲۰۲۴ را با شکست مقاومت ۰.۵۰ دلار سپری کند، آغازی بر فاز صعودی ارز دیجیتال آنتولوژی گس خواهد شد. این توکن بعد از تثبت روند صعودی خود می‌تواند در مرحله اول به ۰.۶۴ دلار و در تارگت بعدی خود را به ۰.۷۵ دلار برساند.
  • ۲۰۲۶ـ۲۰۲۷: در طول این دو سال، قطعا شتاب روند صعودی قدرت بیشتری به خود خواهد گرفت و با پذیرفته شدن بیشتر بلاکچین این ارز دیجیتال، می‌توان انتظار افزایش قیمت را برای آنتولوژی گس متصور شد و در حرکات چشم‌گیری خود را به اهداف ۱ و حتی ۲ دلار برساند.

خرید و فروش ارز دیجیتال آنتولوژی گس

این ارز دیجیتال دارای سابقه و طول عمر زیادی است و بلاکچین شبکه نیز بارها قابلیت و توانایی خود را به کاربران ثابت کرده است؛ حتی در دو بازار نزولی دوام آورده است. به همین دلیل صرافی‌های خارجی و ایرانی زیادی این ارز دیجیتال را در قسمت معاملاتی خود لیست کرده‌اند. کافی است که نگاهی به صفحه قیمت ارز دیجیتال آنتولوژی گس در ایران بروکر بیندازید تا لیست تمامی صرافی‌های خارجی و ایرانی معتبر را مشاهده کنید.

همچنین به‌جز صرافی‌های متمرکز ایرانی و خارجی، می‌توانید از صرافی‌های p2p نیز استفاده کنید و نگران مسائلی مانند احراز هویت و فاش شدن حریم خصوصی نباشید.

آنچه در نوشته معرفی ارز دیجیتال آنتولوژی گس مطالعه کردیم:

در این مقاله از ایران بروکر به بررسی و معرفی ارز دیجیتال آنتولوژی گس پرداختیم. این ارز دیجیتال در واقع توکن دوم بلاکچین آنتولوژی است و تقریبا بنیاد شبکه تستی آن در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. آنتولوژی در طول مدت فعالیت خود کاربران زیادی را به‌سوی شبکه جذب کرده است. با استفاده از استیک کردن توکن اولیه شبکه یعنی ارز دیجیتال ONT، می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم، آنتولوژی گس را به‌دست آورید یا آن را به‌صورت مستقیم از صرافی‌های خارجی یا ایرانی خریداری کنید.

لطفا قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال دیگر تحقیقات لازم را انجام دهید. پولی را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید که در صورت از دست دادن، شوک بزرگی به زندگی مالی شما وارد نشود.

آنتولوژی گس چیست؟

آنتولوژی گس یک بلاکچین عمومی لایه ۲ است که با کارایی بالا و هزینه کم، خدمات مربوط به قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد و تسهیل می‌کند. این پلتفرم، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا قراردادهای هوشمند خود را ایجاد کنند و برنامه‌های غیرمتمرکز خود را با توجه به نیازهای خاص خود، توسعه دهند. آنتولوژی مخصوصا روی ارائه راه‌حل‌های هویت دیجیتالی و داده‌هایی که با مقررات سازگار هستند، تمرکز دارد.

ارز دیجیتال آنتولوژی گس چیست؟

آنتولوژی گس یک نوع توکن در شبکه‌ی آنتولوژی است که برای پرداخت هزینه اجرای تراکنش‌ها، انجام فعالیت‌ها و مصرف منابع شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در شبکه آنتولوژی چند نوع توکن وجود دارد؟

در این شبکه دو نوع توکن وجود دارد: ارز دیجیتال آنتولوژی (ONT)، توکن اصلی آنتولوژی است که برای دسترسی به امکانات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ارز دیجیتال آنتولوژی گس (ONG)، توکن مخصوص تراکنش است که برای پرداخت کارمزدهای مرتبط با اجرای تراکنش‌ها در شبکه استفاده می‌شود.

توکن آنتولوژی (ONT) در کجای اکوسیستم آنتولوژی استفاده می‌شود؟

1. این توکن در موقعیت‌هایی مانند تغییرات در ساختار شبکه، به شما حق حضور در فرآیندهای تصمیم‌گیری را می‌دهد؛ به این معنا که شما دسترسی به اطلاعات مهم شبکه و نقش داشتن در تغییرات شبکه را دارید.
2. با قفل کردن یا استیکینگ توکن‌های ONT در حساب خود، به تأیید تراکنش‌های شبکه کمک خواهید کرد و امنیت آن را تقویت می‌کنید. در عوض، شبکه به شما ارز دیجیتال آنتولوژی گس پاداش می‌دهد.

چرا برای انتقال آنتولوژی به گس نیاز دارم؟

برای انجام هر نوع تراکنش در شبکه آنتولوژی، از جمله: انتقال ONT یا ONG و برای کسب ONG، نیاز به ۰.۰۱ واحد ONG دارید. دریافت یا claim کردن ONG، در واقع به‌نوعی، تراکنش به حساب می‌آید که در بلاکچین آنتولوژی ثبت می‌شود؛ بنابراین، این اصل به کمک ما می‌آید تا بدانیم که چه کسانی در چه زمانی اقدام به claim ONG کرده‌اند.

آیا ارز دیجیتال آنتولوژی گس سرمایه گذاری خوبی است؟

انتظار می‌رود ارزش Ontology Gas در آینده به رشد قیمتی خود ادامه دهد؛ زیرا با پذیرفته‌تر شدن بلاکچین این شبکه و فعالیت بیشتر کاربران، قیمت افزایش خواهد یافت. لطفا توجه داشته باشید، هر گونه سرمایه گذاری ریسک‌های را به همراه دارد. لذا قبل از هرگونه اقدام به سرمایه‌گذاری تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *