ارز دیجیتال سان چیست؟ هرآنچه لازم است درمورد SUN بدانید

ارز دیجیتال سان چیست؟ هرآنچه لازم است درمورد SUN بدانید

آیا به‌دنبال یافتن یک پلتفرم دیفای هستید که برای شما امکان معامله استیبل کوین‌ها و استخراج نقدینگی را بدون دغدغه‌ فراهم کند؟ ارز دیجیتال سان، پروژه‌ای است که به‌عنوان نوری در آسمان بلاکچین ترون از آن یاد می‌شود و تا حدودی توانسته انتظارات حوزه دیفای را برای کاربران برآورده کند. از زمانی که پلتفرم SUN ایجاد شده است به‌عنوان یک مرکز معاملات دیفای، یکی از گزینه‌های جذاب برای علاقه‌مندان به دنیای استیبل کوین‌ها بوده است. در ادامه این مقاله از ایران بروکر مزایا، کاربردهای ارز دیجیتال سان را بررسی می‌کنیم؛ اگر شما هم به دنیای ارزهای دیجیتال حوزه دیفای علاقه‌مند هستنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

معرفی پروژه سان

نام ارز دیجیتال SUN
تاریخ عرضه ۲۰۲۱
موسس جاستین سان (Justin Sun)
پروتکل
توکن حاکمیتی SUN
ارزش بازار ۵۸,۲۲۸,۸۳۱
نوع توکن حاکمیتی
عرضه در گردش ۹,۷۳۶,۰۴۹,۴۷۲
حداکثر عرضه

پروژه ارز دیجیتال سان به‌عنوان یک قدرت تقویتی در اکوسیستم دیفای ترون ایجاد شده است. این قدرت تقویتی در بلاکچین ترون، قراردادهای هوشمند جامعه و منبع‌باز (که ارتباطات خود را با دیگر حوزه‌های دیفای برقرار کرده است) را انجام می‌دهد.

پروژه سان با برنامه‌های متعددی مانند خرید پلفترم JustSwap به پلتفرم ارتقا یافته SUN.io تبدیل شده است. این پلتفرم عملکردهایی هم‌چون: سوآپ توکن، ایجاد نقدینگی، سوآپ استیبل کوین، ایجاد سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) در بلاکچین عمومی ترون با تمرکز بر ساختار DeFi TRON و صرافی غیرمتمرکز (DEX) را ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال سان نیز به‌عنوان توکن بومی پلتفرم سان، نقش اساسی را در مدیریت پروژه ایفا می‌کند.

هدف اصلی SUN.io، ساخت یک صرافی غیرمتمرکز یک‌پارچه با سطح بالایی از عملکرد است. این پلتفرم با استفاده از چندین پروتکل، تراکنش‌های مختلفی که سودآور و امن هستند را برای شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال سان چیست؟

ارز دیجیتال سان به‌عنوان نمادی از اکوسیستم سان راه‌اندازی شده است. به بیانی دیگر، بنیاد ترون در تعریف ارز دیجیتال سان اشاره می‌کند: “ادغام بلاکچین با قابلیت هنری”. این توکن از سایر دارایی‌های دیجیتال حمایت می‌کند و همراه با SunSwap و مجموعه‌ای از ییلد فارمینگ با کسب سوددهی، جزئی از اکوسیستم سان است.

ارز دیجیتال Sun

سان سواپ به‌عنوان یک بازارساز خودکار معروف است؛ یک پروتکل که از ذخایر وسیعی از توکن‌ها و دارایی‌ها به‌نام استخرهای نقدینگی برای تسهیل و انجام معاملات استفاده می‌کند. این استخرها، جایی هستند که کاربران با ورود به آن‌ها می‌توانند توکن‌های بیشتری را کسب کنند؛ سان سواپ دقیقا مانند الگوریتم صرافی یونی سواپ برای اتریوم عمل می‌کند.

همچنین، ارز دیجیتال سان می‌تواند برای veSUN به‌عنوان توکن وثیقه‌گذاری شده در ییلد فارمینگ سان سواپ، استیک شود. veSUN حق دریافت پاداش را برای ارائه‌دهندگان نقدینگی فراهم می‌کند و به‌عنوان توکن حاکمیتی در رای‌گیری برای عملکرد استخرهای نقدینگی نیز استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال سان چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال Sun به‌عنوان توکن بومی SUN.io، راهی نوین به دنیای ارزهای دیجیتال باز کرده است. این پلتفرم بر پایه بلاکچین ترون عمل می‌کند و با ارائه یک محیط ساده و کاربرپسند، برای کاربران دسترسی به ویژگی‌ها و عملکردهای دیفای را فراهم می‌کند. با پیوستن به این پروژه، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را استیک کنند و در ایجاد نقدینگی و فرآیند رأی‌گیری برای تصمیم‌گیری‌های مهم، شرکت داشته باشند.

هدف اصلی پروژه سان، تقویت پذیرش ترون و تمرکز بر رشد اکوسیستم DeFi ترون است. این پروژه با استفاده از جامعه و قراردادهای هوشمند منبع‌باز، امکان برقراری ارتباط با سایر پروتکل‌های دیفای در بلاکچین عمومی ترون را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال Sun چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال و دیفای، ارز دیجیتال سان به‌عنوان یک پروژه مهم در شبکه ترون قدرت‌نمایی می‌کند و به حل برخی از چالش‌های این اکوسیستم می‌پردازد. در ادامه برخی از راه‌حل‌های این پروژه را که به ترون توانمندی ویژه‌ای می‌بخشد، بررسی کرده‌ایم:

توکن سان
  • تقویت رشد اکوسیستم DeFi TRON: سان با ایجاد یک ارتباط مستقیم با سایر پروژه‌های دیفای در شبکه ترون، این اکوسیستم را قوی و پویاتر می‌کند. سان با ارائه امکان ایجاد نقدینگی غیرمتمرکز، یک شبکه سازمان‌یافته از پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد که از طریق Sun به یکدیگر متصل شده و از مزایای مشارکت فعال بهره‌مند می‌شوند. این تداوم و ارتقاء در اکوسیستم به بهبود محصولات و خدمات دیفای موجود منجر شده و نقش آن را به‌عنوان یک پلتفرم نوآورانه تقویت می‌کند.
  • تحت‌ فشار قرار دادن TRON: سان با ایجاد ارتباط با سایر پروژه‌های دیفای، ترون را به یک مرکز گسترده و کارآمد تبدیل می‌کند. این ارتباطات باعث می‌شود تا این اکوسیستم متنوع‌تر و با امکانات بیشتری مشاهده شود. به این ترتیب، Sun با ایجاد توانایی اتصال به دیفای در شبکه ترون، بازار و پذیرش شبکه ترون را افزایش می‌دهد و بر توسعه و نوآوری در این حوزه تأثیرگذار است.
  • مزایای ارز دیجیتال سان (SUN): استفاده از ارز دیجیتال سان به کاربران امکان مشارکت فعال در حاکمیت پروژه را می‌دهد. به این معنا که دارندگان توکن با نگه‌داشتن توکن‌های خود، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها و رای‌گیری‌های مرتبط با توسعه پروژه مشارکت کنند. همچنین با شرکت در استیکینگ، کاربران می‌توانند درآمد غیرفعالی برای خود به‌دست آورند. به این ترتیب، توکن Sun نه تنها به تقویت اکوسیستم DeFi در TRON کمک می‌کند، بلکه به کاربران نیز این امکان را می‌دهد تا از مزایا و امکانات این فضا بهره‌مند شوند.

رویدادهای کلیدی و حاکمیتی

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، SUN با خرید جاست سواپ، یک پروتکل وام غیرمتمرکز مبتنی بر ترون که توسط بنیان‌گذار ترون، جاستین سان، راه‌اندازی شده بود، موفق به انجام معامله شد. این گام مهم نشان‌دهنده تلاش سان در توسعه اکوسیستم دیفای برای افزایش کاربران و امکانات بود.

ارزش کل قفل شده در سان سواپ (TVL) که معیاری برای ارزش قفل شده در قراردادهای هوشمند آن محسوب می‌شود، در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۱ به ۲.۲ میلیارد دلار رسید. اما در ماه ژوئن، این مقدار به ۸۱۶ میلیون دلار کاهش یافت. JustLend که به SUN تعلق دارد، بزرگ‌ترین پروتکل دیفای در شبکه TRON است و تا ژوئن ۲۰۲۲ با مجموعه TVL حدود ۲.۴۲ میلیارد دلار در بازار قدرت خود را به نمایش گذاشت.

جاستین سان، سه روز قبل از فروپاشی Terra، استیبل‌کوین الگوریتمی به نام USDD را راه‌اندازی کرد. این استیبل‌کوین روی بستر Cosmos ساخته شده بود. از آن زمان، ارزش USDD از قیمت یک دلاری خود فاصله گرفته و در ماه‌های ژوئن و ژوئیه با 99 سنت معامله می‌شود. این تحولات نشان‌دهنده پویایی و تغییرات در بازار ارزهای دیجیتال و تلاش‌های جاستین سان در ایجاد پروژه‌های متنوع در این فضا است.

توکنومیکز سان

جهت بررسی توکنومیکز سان، لازم است به تغییرات جذابی که در پروژه سان ایجاد شده‌اند، نگاهی بیندازیم. پروژه سان از تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۱، برنامه‌ریزی برای ارتقاء نام و بهبود زیرساخت خود را آغاز کرده است.

در این پروسه، توکن‌های قدیمی سان با نسبت ۱ به ۱۰۰۰ مجدداً نام‌گذاری و با توکن‌های جدید SUN جایگزین شدند. این کار، بخشی از اقداماتی است که با هدف ایجاد بهبود در پلتفرم سان و معرفی سرویس جدیدی، یعنی معامله استیبل کوین غیرمتمرکز، انجام شده است. این تغییرات باعث ارتقاء پلتفرم ترون می‌شود که توکن‌های SUN را در معاملات استیبل کوین، ایجاد توکن و … پشتیبانی می‌کند.

با اجرای این طرح، توکن جدید SUN در جایگاه یک توکن حاکمیتی چندمنظوره روی پلتفرم SUN معرفی شده است. این توکن شبیه به توکن‌های CRV Curve DAO و EPS Ellipsis است و به دارندگان حقوق و مزایای گوناگونی مانند حق رأی و حق حاکمیت را اختصاص می‌دهد. همه تغییرات قابل توجه، بسیاری از چالش‌های پلتفرم را از بین برده است.

ارز دیجیتال سان

در طرح تغییر نام SUN، تعداد کل توکن‌های SUN از ۱۹,۹۰۰,۷۳۰ به ۱۹,۹۰۰,۷۳۰,۰۰۰ با نسبت ۱ به ۱۰۰۰ افزایش یافته است. ارزش بازار سان هم‌چنان بدون تغییر باقی مانده است. همه این اقدامات به‌منظور بهبود و رشد پایدارتر این پروژه فعال بوده‌اند.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سان

ارز دیجیتال سان با ارزش بازار ۵۸ میلیون دلار در رنک ۴۲۸ کل بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. طبق داده‌‌های ایران بروکر تغیرات قیمتی در این ارز دیجیتال در ۹۰ روز گذشته حدود ۱۳ درصد بوده است که نسبت به رقبای خود و سایر آلت کوین‌های مطرح، عملکر بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته است.

ارز دیجیتال سان در سال ۲۰۲۱ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و به نوعی باعث سرزنده شدن بلاک چین ترون شد؛ زیرا در آن زمان، فعالیت در اکوسیستم ترون به شدت رشد کرد. ارز دیجیتال سان دارای دو بخش در تاریخچه قیمتی خود است. بخش اول مربوط به زمانی است که تعداد توکن‌های این ارز دیجیتال به شدت محدود بودند و بخش دوم مربوط به زمانی است که توکن‌های قدیمی سان با نسبت ۱ به ۱۰۰۰ مجدداً نام‌گذاری و با توکن‌های جدید SUN جایگزین شدند.

این مسئله باعث شده است که نمودار این ارز دیجیتال کمی غیرمعقول به‌نظر برسد؛ زیرا در بخشی از نمودار، ریزش‌های شارپی را مشاهده می‌کنیم و تاریخچه این ارز دیجیتال از این پس با سقف قیمتی ۰.۰۵۴ دلار بررسی می‌شود. اکنون نیز نسبت به این سقف قیمتی حدود ۹۲ درصد ریزش را تجربه کرده است و با قیمت ۰.۰۰۵۹ دلار در حال معامله است.

برای اطلاع از قیمت توکن سان به‌صورت لحظه‌ای، می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال Sun در ایران بروکر مراجعه کنید. همچنین در این صفحه می‌توانید از آخرین اخبار و رویدادهای این ارز دیجیتال، توکنومیک، کیف پول‌ها و غیره اطلاعات لازم را کسب کنید.

پیش‌بینی قیمت و آینده ارز سان

تغییر در توکنومیک این ارز دیجیتال، تقریبا ضربه بزرگی به اعتماد جامعه کاربری آن وارد کرد و به‌نوعی آینده این ارز دیجیتال را خدشه دار کرد؛ اما تعهد و فعالیت تیم توسعه‌دهنده برای پیش‌برد اهداف این ارز دیجیتال، ویژگی قابل مشاهده‌ای است، تا در واقع بتوانند اعتماد از دسته را مجددا به‌دست آورند.

طبق نمودار زیر، این ارز دیجیتال درگیر یک روند نزولی کلان است که لازمه شکست این روند نزولی، عبور از مقاومت قدرتمند ۰.۰۰۷۱ دلار است. اگر قیمت بتواند از این ناحیه حیاتی عبور کند به‌نوعی فصل جدیدی را در فعالیت خود آغاز می‌کند و رالی صعودی آن شروع می‌شود.

ارز ذدیجیتال Sun

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال سان و سایر آلت کوین‌های دیگر، کار بسیار پیچیده‌ای است و نباید فقط به تحلیل تکنیکال متکی باشید، بلکه باید عوامل بنیادی و اقتصادی زیادی را در نظر بگیرید؛ زیرا اتفاقات بازارها به‌راحتی می‌توانند اعتبار تحلیل‌ها را از بین ببرند.

قبل از انجام هرگونه خریدوفروش یا سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، حتما نگاهی به صفحه قیمت توکن سان بیندازید و از اطلاعات کاربردی از جمله سیگنال خرید یا فروش سان در این صفحه، استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال Sun

خریدوفروش و معامله ارز دیجیتال سان از طریق راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد که با توجه به نیازهای خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • صرافی متمرکز: برای خرید ارز دیجیتال سان می‌توانید از طریق صرافی‌های متمرکز خارجی و ایرانی معتبر استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود سراغ صرافی‌های خارجی هرچند هم معتبر نروید؛ زیرا این صرافی‌ها هیچ‌گونه خدماتی به کاربر ایرانی ارائه نمی‌دهند.
  • استفاده از پلتفرم‌های p2p: در پلتفرم‌های خریدوفروش ارز دیجیتال به‌صورت p2p می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت و در کمترین زمان ممکن با فرد معامله‌گر دیگری ارتباط برقرار کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، معامله خود را انجام دهید.
  • خرید از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز: اگر قصد خرید ارز دیجیتال سان از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز را دارید حتما در مرحله اول باید ارز دیجیتال دیگری مانند بیت کوین یا استیبل کوین‌های دیگر مانند تتر را داشته باشید تا بتوانید آن را به سان تبدیل کنید.

انتخاب هرکدام از روش‌های بالا برای معامله ارز دیجیتال سان بستگی به نیازها و شرایط شما دارد.

آنچه در معرفی «ارز دیجیتال سان» بررسی کردیم:

ارز دیجیتال SUN به‌عنوان یک پروژه نوین در دنیای دیفای با استفاده از بلاکچین ترون به‌وجود آمده است. سان با تمرکز بر حاکمیت چندمنظوره، توانسته امکانات وسیعی از جمله: حق حاکمیت و حق رأی برای دارندگان توکن را فراهم آورد. این ارز، با ارتقاء و تغییر توکنومیک با نسبت ۱ به ۱۰۰۰، تغییرات قابل توجهی را به ارمغان آورده و بسیاری از چالش‌ها را از بین برده است. این اقدامات باعث تسهیل در رشد اکوسیستم سان و تبدیل آن به یک پروژه جامع و کاربرپسند در دنیای دیفای شده است.

ویژگی‌های ذکر شده در این مقاله، SUN را به‌عنوان یک پروژه پیشتاز و مهم در دنیای ارزهای دیجیتال به تصویر می‌کشند. به‌نظر می‌رسد که با توانمندی‌های حاکمیتی چندمنظوره، SUN در آینده همچنان نقش بارزی در توسعه و ارتقاء اکوسیستم دیفای دارد؛ از این راه، دارندگان توکن را به شرکت فعال در تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌دهی به پروژه خودشان، تشویق می‌کند.

برخی سوالات متداول در مورد «ارز دیجیتال سان»

سان چیست؟

پروژه سان به‌عنوان یک قدرت تقویتی در اکوسیستم دیفای ترون ایجاد شده و در بلاکچین ترون، قراردادهای هوشمند جامعه و منبع‌باز (که ارتباطات خود را با دیگر حوزه‌های دیفای برقرار کرده است) را انجام می‌دهد.

ارز دیجیتال سان چیست؟ چه نقشی را در پروژه سان ایفا می‌کند؟

ارز دیجیتال سان توکن حاکمیتی اکوسیستم سان است؛ این توکن از سایر دارایی‌های دیجیتال حمایت می‌کند و همراه با SunSwap و مجموعه‌ای از ییلد فارمینگ با کسب سوددهی، جزئی از اکوسیستم سان است.
با پیوستن به این پروژه، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را استیک کنند و در ایجاد نقدینگی و فرآیند رأی‌گیری برای تصمیم‌گیری‌های مهم، شرکت داشته باشند.

پروژه سان با چه هدفی ایجاد شده است؟

هدف اصلی پروژه سان، تقویت پذیرش ترون و تمرکز بر رشد اکوسیستم DeFi ترون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *