امنیت بالا ؛ یکی از مهمترین ویژگی‌های صرافی سرمایکس

امنیت بالا ؛ یکی از مهمترین ویژگی‌های صرافی سرمایکس

شاید مهمترین دغدغه هر کاربر ارز دیجیتال، امنیت سرمایه باشد. اینکه شما نگرانی بابت از دست رفتن رمزارزهای خود نداشته باشید، وظیفه اصلی هر صرافی است. صرافی ارزدیجیتال سرمایکس هم در طول ۶ سال فعالیت خود همواره سعی کرده که این دغدغه کاربرانش را در اولویت اول قرار دهد. برای این‌کار، سرمایکس از تمامی روش‌های امنیتی ممکن برای هر صرافی ارز دیجیتال استفاده کرده است.

البته نقش کاربران هم در امنیت بسیار مهم است. موارد زیر را حتما جدی بگیرید:

  • استفاده کردن از رمز‌های عبور پیچیده
  • فعال کردن کد دوعاملی
  • نصب آنتی ویروس
  • استفاده نکردن از اینترنت‌های عمومی و ناآشنا در هنگام استفاده از صرافی
  • خروج از حساب کاربری بعد از اتمام کار

با نصب کیف‌پول شما همیشه مورد هدف هکرها و افراد سودجو هستید. پس از کیلک کردن بر روی لینک‌های نا آشنا یا باز کردن صفحات نامشخص در ایمیل خود جدا خودداری کنید. حتی بعضی از ویروس‌ها تنها با فعال کردن کیف‌پول شروع به کار کرده و ممکن است آدرس شما را تغییر دهند، پس از آپدیت بودن آنتی‌ویروس خود مطمعن شوید.

مهمترین نکات امنیتی صرافی سرمایکس

سرمایکس

با آغاز به کار بازار معامله حرفه‌ای سرمایکس، و نگهداری دارایی کاربران درون صرافی، نکات امنیتی بیشتری هم اضافه شده است. بخش عمده دارایی‌های کاربران در کلد ولت‌ نگهداری می‌شود و حتی اگر صرافی توسط هکرها هک شود، دارایی‌ کاربران آسیبی نخواهد دید.

برای استفاده از کیف‌پول داخلی سرمایکس، فعال‌سازی شناسایی دوعاملی اجباری شده است. اجبار در فعال‌سازی کد دوعاملی برای افزایش امنیت اکانت و دارایی کاربران است. همچنین برای شما در هنگام ورود، خرید و برداشت وجه یا ارز دیجیتال، پیامک ارسال می‌شود تا اگر کسی به حساب شما دسترسی پیدا کرده بود، شما فورا از آن مطلع شوید.

احراز هویت دو مرحله‌ای ؛ حیاتی‌ترین مورد امنیتی

وقتی شما در هر پلتفرمی اکانت می‌سازید؛ رمز عبور شما می‌تواند آسان یا سخت باشد. اما اگر سخت‌ترین پسورد را هم برای اکانت خود انتخاب کنید باز هم ممکن است که هک شوید.

به همین دلیل اهمیت استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای در فضای ارز دیجیتال بسیار بالا است. نیاز به احراز هویت دو عاملی در صرافی آنلاین، چند برابر اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های دیگر است.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

همه سرویس‌های سرمایکس، که حاوی تمامی اطلاعات کاربران است، به صورت کامل در سرورهای چند لایه امن قرار گرفته‌اند. برای همین ریسک بلوکه شدن دارایی‌های کاربران، وجود ندارد.

تمامی داده‌های انتقال وجه و رمز ارز بین کاربران و سرمایکس، با استفاده از جدید‌ترین و قوی‌ترین پروتکل‌های رمزنگاری محافظت می‌شوند. برای امنیت بیشتر تبادلات، از ویژگی‌های نوین مرورگرها مانند HSTS برای جلوگیری از نفوذ در سطح پروتکل انتقال انجام شده است.

یکی از ترس‌های کاربران ایرانی فریز شدن تتر در شبکه‌های مختلف است. سرمایکس از انتقال تتر به‌ صورت ناشناس یا تترشیلد استفاده می‌کند که هیچ‌گونه نگرانی برای کاربران باقی نماند. همچنین برای حفظ حریم خصوصی و امنیت دارایی، سرمایکس به صورت دوره‌ای آدرس کیف پول‌های کاربران را تغییر می‌دهد.

تیم امنیتی صرافی

بخش مبارزه با تقلب یکی از نقاط حساس در هر صرافی ارز دیجیتال است. سرمایکس یک تیم بسیار قوی و ماهر برای اینکار دارد. وجود یک بخش جدا برای اینکار، به این معناست که حفظ و نگهداری دارایی شما برای سرمایکس بسیار مهم است.

در حال حاضر به صورت روزانه ۴ تا ۵ حمله DDOS به سرمایکس انجام می‌شود. اما با توجه به تیم قوی امنیتی، تا به حال حتی یکبار هم وجوه کاربران به خظر نیافتاده است. خالی از لطف نیست که بدانید در شهریور سال ۹۸ صرافی ارزجو (نام قدیم سرمایکس) مورد تهاجم قوی‌ترین حملات هکری دیداس DDoS قرار گرفت. حملاتی که حجم آن تقریبا ۲۰ برابر استاندارد جهانی بود، در این حمله هکری که بسیار هم رسانه‌ای شد، ارزجو بدون کوچکترین آسیب یا ضرری به دارایی‌های کاربران، به مسیر خود ادامه داد.

سرمایکس راه‌حل امن سرمایه‌گذاری

سرمایکس (ارزجو) از دی ۱۳۹۶ فعالیت خود را با نام تجاری ارزجو آغاز کرده و اولین کیف پول ایرانی ارز دیجیتال را ارائه داده است تا در زمانی که کمتر کسی با این بازار نوین آشنا بود، راه حلی ایمن و مطمئن برای معاملات ارز‌های دیجیتال را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. در پاییز ۱۴۰۰، ارزجو به سرمایکس ری‌برند کرد و هم اکنون سرمایکس به گزینه قابل اعتماد هزاران کاربر ایرانی برای انجام معاملات روزانه رمرزارزها و نگهداری این دارایی‌های دیجیتال تبدیل شده است.

علاوه بر امکان ثبت معاملات آنی بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال متنوع و نگهداری آن‌ها در کیف پول ایمن، سرمایکس طی ساله گذشته بازار معامله حرفه‌ای P2P، ارز دیجیتال را اضافه کرده است. هر هفته یک جفت ارز جدید هم به این بازار اضافه می‌شود.

صرافی سرمایکس با چشم انداز ایجاد بستری برای خدمات خرید و فروش، سرمایه‌گذاری و نگهداری ارز‌های دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز با ایجاد مسیر‌های جدید و نگاه به آینده‌ای روشن، به شیوه‌ای نوین و پیشرفته خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان ارز‌های دیجیتال را ادامه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *