بررسی انواع روش های اعطای سرمایه در شرکت های پراپ تریدینگ

بررسی انواع روش های اعطای سرمایه در شرکت های پراپ تریدینگ

شرکت‌های پراپ تریدینگ یک راه‌حل زیرکانه برای دسترسی به سرمایه مناسب به معامله‌گران بلند پرواز ارائه می‌دهند. اما در این صنعت رو به رشد، روش‌های متفاوتی برای اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ‌تریدینگ در دسترس معامله‌گران قرار گرفته است. اغلب معامله‌گران آگاهی کاملی از مزایا و معایب این روش‌ها را نداشته و مجذوب کمپین‌های بازاریابی این شرکت‌ها می‌شوند و معمولا بدون تحقیق کافی وارد بازی پراپ‌تریدینگ می‌شوند. در این مقاله قصد داریم کنکاشی در روش‌های محبوب اعطای سرمایه شرکت‌های پراپ‌تریدینگ داشته باشیم و از مزایا و معایب این روش‌ها پرده بگشاییم.

ترید کردن روی حساب شرکت‌های پراپ، خیلی جذاب و وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد. این شرکت‌ها با وعده‌های تقسیم ۸۰ به ۲۰ درصدی سود بین شرکت و معامله‌گر (۸۰ درصد به نفع معامله‌گر) حساب‌های بعضا میلیون دلاری دراختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. اما بزرگ‌ترین مشکل این پیشنهادها این است که متاسفانه فقط درصد اندکی از معامله‌گران درنهایت به سرمایه شرکت دست خواهندیافت. به طور کلی ۴ روش اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ‌تریدینگ دیده می‌شود. 

  1. اعطای سرمایه با یک مرحله ارزیابی
  2. اعطای سرمایه با دو یا سه مرحله ارزیابی
  3. اعطای سرمایه مستقیم (بدون ارزیابی)
  4. اعطای سرمایه مبتنی بر بررسی استیتمنت معاملات و مصاحبه

روش‌ های اعطای سرمایه در شرکت های پراپ تریدینگ :

اعطای سرمایه با یک یا دو مرحله ارزیابی

اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ‌تریدینگ محبوب به طور کلی در یک فرایند ۲ مرحله‌ای ارزیابی صورت می‌گیرد. ابتدا معامله‌گران در یک حساب دمو با سرمایه غیرواقعی به معامله می پردازند تا مهارت‌های معامله‌گری آن‌ها سنجیده شود. اگر معامله‌گران بتوانند با موفقیت مهارت‌های معامله گریشان را بر روی حساب دمو به اثبات برسانند در قسمت بعدی بر روی یک حساب مجزا، سود معاملات بین شرکت پراپ و معامله‌گر تقسیم خواهدشد.

اما قسمت اول یعنی قسمت ارزیابی، در پراپ‌فرم‌های مختلف می‌تواند یک مرحله، دو یا حتی سه مرحله ارزیابی را شامل شود. که در ظاهر به این معناست که معامله‌گران دو یا سه بار می‌بایست خودشان را به شرکت پراپ‌تریدینگ ثابت کنند. در مرحله اول ارزیابی معمولا پارامترها و معیارهای سخت گیرانه‌تری وجود دارد و ممکن است معامله‌گران نتوانند به بهترین شکل ممکن همه مهارت‌های خودشان را در این مرحله بسنجند.

البته دو مرحله ارزیابی متعاقبا مدت زمان ارزیابی را طولانی‌تر خواهدکرد اما درمرحله دوم پارامترها و معیارهای آسان‌تری درنظر گرفته می‌شود تا معامله‌گران با تمرکز بیشتری روی معاملاتشان فرصت بیشتری برای به نمایش گذاشتن مهارت‌های خودشان داشته باشند.

اعطای سرمایه با سه مرحله ارزیابی

ارزیابی سه مرحله‌ای در شرکت‌های پراپی امری کمیاب است. معمولا مراحل ارزیابی اول و دوم مشابه ارزیابی‌های دو مرحله‌ای است. در هر دو مرحله، تریدر موظف به دستیابی به تارگت مشخص شده‌ای است و باید معیارهای مدیریت ریسک از پیش تعیین شده‌ای را رعایت کند. در مرحله سوم، تمرکز به طور مداوم بر دستیابی به اهداف معاملاتی و مدیریت بهینه ریسک قرار دارد.

معامله‌گران باید به هدف سود مشخص شده خود دست‌یابند و به معیارهای مدیریت ریسک هم پایبند باشند. این مرحله به ویژه برای ارزیابی اینکه آیا تریدر واقعاً به مدیریت ریسک تعهد دارد و آیا در معاملات خود انضباط دارد یا خیر، بسیار مهم است. پس از تکمیل موفقیت‌آمیز تمامی سه مرحله، حساب معاملاتی به معامله‌گر اختصاص خواهد یافت.

فرایند ارزیابی سه مرحله‌ای که توسط شرکت‌های پراپ استفاده می‌شود، مزایای متعددی را هم برای معامله‌گران و هم برای خود شرکت‌ دارد. برای معامله‌گران، مسیری ساختاریافته برای اثبات مهارت‌های معامله‌گریشان و دسترسی به سرمایه شرکت فراهم می‌کند و نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بزرگ را برای معامله گران از بین می‌برد.

برای شرکت‌ پراپ هم، این فرآیند تضمین می‌کند که فقط تریدرهای منضبط و ماهر سرمایه‌شان را معامله خواهندکرد و خطر ضررهای سنگین را با به بکارگیری چنین ارزیابی موشکافانه‌ای به حداقل می‌رساند. در نتیجه، فرآیند ارزیابی سه مرحله‌ای در شرکت‌های پراپ، یک رویکرد دقیق و به خوبی طراحی شده‌است که معامله‌گران را قادر می‌سازد تا مهارت‌های معامله گریشان در مدیریت ریسک و پایداری خود را به نمایش بگذارند.

اعطای سرمایه مستقیم بدون ارزیابی 

بدون شک، وجود شرکت‌هایی که به معامله‌گران باتجربه اجازه معامله بدون ارزیابی را می‌دهند فرصتی جذاب در صنعت پراپ‌تریدینگ هستند. این نوع شرکت‌ها، با ارائه فرصتی برای شروع سریع‌تر و با سرمایه‌گذاری واقعی، تجربه معامله‌گران را به یک سطح جدید ارتقا می‌بخشند. در این روش، نیازی به طی کردن مراحل زمان‌بر ارزیابی نیست و معامله‌گران می‌توانند بلافاصله با استفاده از سرمایه‌ی واقعی شرکت به معامله‌ بپردازند. این امر می‌تواند برای معامله‌گران حرفه‌ای به خصوصی معامله‌گرانی که نیاز فوری به سرمایه برای معامله دارند جذاب باشد. هرچند که تعداد این شرکت‌هایی که این روش را ارائه می‌دهند بسیار محدود است، اما نقش مهمی در جذب و پشتیبانی از معامله‌گران باتجربه ایفا می‌کنند.

در روش اعطای سرمایه مستقیم، معامله‌گران مقدار سرمایه موردنیاز خود را ابتدا انتخاب می‌کنند و سپس هزینه‌ای را برای دسترسی به آن سرمایه پرداخت خواهندکرد و بدون هیچ ارزیابی، دسترسی به سرمایه شرکت پراپ مهیا می‌شود.

روش‌های اعطای سرمایه در پراپ فرم ها

علیرغم همه امکانات ارائه شده، روش اعطای سرمایه مستقیم ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید. مهم ترین ریسک در این روش، هزینه نسبتا بالای آن است. در اعطای سرمایه مستقیم به دلیل اینکه ارزیابی صورت نمی‌گیرد، معمولا شرکت‌های پراپ هزینه کارمزد خیلی زیادی برای دسترسی به سرمایه شرکت از معامله‌گران تقاضا می‌کنند. با اینحال که سرمایه معامله‌گر در پراپ‌تریدینگ درگیر معامله نمی‌شود اما در صورتی که قبل از رسیدن به سود قابل برداشت، معیارهای مدیریت ریسک در حساب ریل شرکت پراپ نقض شود، معامله‌گرد دسترسی خود به سرمایه شرکت را از دست خواهدداد و در حقیقت هزینه کارمزد که معامله‌گر پرداخت کرده ضرر اصلی معامله‌گر است. هرچه این کارمزد بیشتر باشد ضرر احتمالی شما هم بیشتر خواهدبود!

ریسک دیگری که باید از آن آگاه بود، احتمال معامله بیش از حد یا ریسک بیش از حد است. از آنجایی که تقریباً بلافاصله به سرمایه واقعی دسترسی دارید، ممکن است وسوسه شوید که بیشتر از آنچه باید ریسک کنید، که منجر به نقض قوانین مدیریت ریسک شرکت و از دست دادن دسترسی به سرمایه شرکت پراپ خواهدشد.

اعطای سرمایه مبتنی بر بررسی استیتمنت معاملات و مصاحبه 

روش اعطای سرمایه مبتنی بر بررسی استیتمنت معاملات و مصاحبه یکی دیگر از روش‌های نادر اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ است. و در این روش، شرکت‌های پراپ‌تریدینگ بر اساس عملکرد و تاریخچه معاملات، سرمایه‌ای را برای معامله‌گر تخصیص می‌دهند. این روش معمولاً توسط شرکت‌هایی اجرا می‌شود که به دقت استیتمنت معاملات معامله‌گر را بررسی کرده و از وی مصاحبه می‌گیرند تا تجربه‌اش و استراتژی‌های معاملاتی‌اش را بشناسند و ارزیابی کنند.

در این روش، معامله‌گر باید استیتمنت معاملات خود را ارائه دهد که شامل تاریخچه معاملات، سود و زیان‌ها، حجم معاملات و سبک‌های مختلف معامله‌گری او می‌شود. شرکت پراپ‌تریدینگ به این اطلاعات نگاه کرده و تحلیل می‌کند که آیا معامله‌گر تجربه و مهارت‌های لازم را دارد یا خیر. همچنین، ممکن است مصاحبه‌ای با معامله‌گر برگزار شود تا جزئیات بیشتری از استراتژی‌ها، رویکردها، ویژگی‌های معامله‌گری نیز شناسایی شود. این مصاحبه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانند نسبت به اعطای سرمایه به معامله‌گران تصمیم بگیرند.

اما بعد از اینکه با انواع روش‌های اعطای سرمایه آشنا شدید باید بدونید به طورکلی معمولا روش های ارزیابی چندمرحله‌ای محبوبیت بیشتری نسبت دیگر روش‌های اعطای سرمایه دارند. در ادامه این مقاله مقایسه عمیقی از محبوب ترین روش های اعطای سرمایه از منظر معامله گران خواهیم داشت. 

مقایسه روش های اعطای سرمایه در شرکت های پراپ تریدینگ در روش ارزیابی یک و دو مرحله ای

مقایسه فرایند و ساختار ارزیابی چندمرحله‌ای

  • ارزیابی تک مرحله ای 

معامله‌گران در پراپ‌فرم‌هایی که فرایند ارزیابی تک مرحله‌ای ارائه می‌دهند فقط یکبار در حساب دمو، فرصت دارند مهارت‌های خودشان را به اثبات برسانند. معامله‌گر با معیارهای مدیریت ریسک سخت‌گیرانه تری نسبت به چند مرحله ارزیابی مواجه خواهدشد و شرکت‌ پراپ‌فرم با توجه به قوانین تعیین شده، مهارت‌های معامله‌گر را می‌سنجد.

  • ارزیابی دو مرحله ای 

ارزیابی دو مرحله‌ای شامل دو مرحله چالش جداگانه است. معامله‌گران ابتدا از طریق یک ارزیابی اولیه که معمولاً بر مهارت‌های معاملاتی اساسی و مدیریت ریسک متمرکز است در یک حساب دمو، آزمایش می‌شوند. اگر در این مرحله موفق باشند، به ارزیابی مرحله دوم راه میابند. در مرحله دوم معیارهای ساده‌تری درنظر گرفته شده و معامله‌گران فرصت بیشتری برای اثبات مهارت‌های خودشان در اختیار خواهندداشت.

مقایسه مدت زمان ارزیابی در ارزیابی چندمرحله‌ای

  • ارزیابی تک مرحله ای

ارزیابی‌های یک مرحله‌ای معمولا از نظر زمانی کارآمدتر هستند. با توجه به اینکه معامله‌گران کل ارزیابی را در یک مرحله کامل می‌کنند، بازخورد و نتایج را زودتر دریافت خواهندکرد، بنابراین معامله‌گران می‌توانند سریع‌تر به اکانت لایو خواهندرسید.

  • ارزیابی دو مرحله ای

فرآیند ارزیابی دو مرحله‌ای به وضوح زمان‌برتر است. معامله‌گران تنها در صورت تکمیل موفقیت آمیز مرحله اول می‌توانند به مرحله دوم بروند. البته در نظر بگیرید این مدل ارزیابی می‌تواند دوره انتظار برای دریافت اکانت لایو را طولانی ترکند.

مقایسه هزینه ها در ارزیابی چندمرحله‌ای

  • ارزیابی تک مرحله ای 

ارزیابی‌های یک مرحله‌ای معمولا فقط یک هزینه کارمزد را به معامله‌گر تحمیل می‌کنند. بنابراین، معامله‌گران می‌توانند با یک پرداخت اولیه، هم به حساب دمو ارزیابی و هم به حساب لایو در صورت موفقیت در مرحله ارزیابی دسترسی داشته‌باشند. البته توجه داشته باشید که بسیاری از پراپ‌فرم‌ها این هزینه را در صورت موفقیت معامله‌گر بازپرداخت می‌کنند.

  • ارزیابی دو مرحله ای 

در ارزیابی‌های دو مرحله‌ای ممکن است برای هر مرحله ارزیابی از معامله گر هزینه جدایی کسر شود. و یا به صورت ماهیانه کارمزدهای متغیری از معامله گر دریافت شود. درنظر داشته باشید که پراپ‌فرم‌های مطرح معمولا برای دومرحله ارزیابی فقط یکبار هزینه دریافت می‌کنند که درصورت پشت‌سرگذشتن موفق ارزیابی قابل استرداد نیز هم هست.

مقایسه فرصت‌های اعطای سرمایه در ارزیابی چندمرحله‌ای

  • ارزیابی تک مرحله‌ای 

در بحث فرصت اعطای سرمایه، معامله‌گرانی که موفق به گذراندن ارزیابی تک مرحله‌ای می‌شوند، مستقیماً به یک حساب لایو دسترسی خواهندداشت. بعلاوه معامله‌گرانی که معیارهای عملکردی برنامه‌های اسکیل را برآورده کنند، حتی می‌توانند سرمایه حساب خود را افزایش‌دهند و یا حتی نسبت تقسیم سود شرکت و معامله‌گران هم می‌تواند افزایش داشته‌باشد.

  • ارزیابی دو مرحله ای 

برخلاف ارزیابی تک مرحله‌ای، شرکت‌های پراپ با یک فرآیند دو مرحله‌ای ممکن است از معامله‌گران تقاضا کنند که ابتدا در یک حساب دمو معامله کنند. ارزیابی دوم یک گام اضافی اجتناب ناپذیر برای معامله‌گران است تا فرصت مضاعفی برای اثبات مهارت‌های معامله‌گریشان داشته‌باشند. فرصت اسکیل در ارزیابی دومرحله‌ای مشابه ارزیابی تک مرحله‌ای بوده و صرفا معامله‌گران فرصت بیشتری برای پاس شدن در ارزیابی را در اختیار دارند. 

مقایسه ریسک در ارزیابی چندمرحله‌ای

  • ارزیابی تک مرحله‌ای 

چالش تک مرحله‌ای، معامله‌گران را از ابتدا در یک محیط معاملاتی ریل، از همان ابتدا قرار می‌دهند. البته قرارگرفتن در معرض یک محیط ریل و مواجه با چالش‌های واقعی در معامله‌گری در آن، برای معامله‌گران در طول دوره ارزیابی، عمل ارزشمندی است و می‌تواند پتانسیل سود آنها را در مرحله معامله روی حساب ریل را نیز افزایش دهد.

  • ارزیابی دو مرحله‌ای 

ریسک‌های روش ارزیابی دومرحله‌ای در پراپ‌فرم‌هایی که در مرحله دوم ارزیابی حساب ریل در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند بسیار متفاوت از ارزیابی تک مرحله‌ای است. زیرا ممکن است معامله‌گران با تفاوت‌های زیادی در شرایط ارزیابی اولیه در حساب دمو و مرحله دوم در حساب ریل، مواجه شوند. 

البته بهتراست که فراموش نکنید هردوی روش‌های اعطای سرمایه با ارزیابی تک‌مرحله‌ای و دومرحله‌ای، مزایا و معایبی می‌توانند داشته باشند. اما درنهایت مزیت‌های ارزیابی تک مرحله‌ای قانع کننده‌تر هستند. و البته ارزیابی تک‌مرحله‌ای روش به روزتری برای اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ است. با این‌حال که روش به روزتر همیشه همیشه روش بهتر در این حوزه نیست، اما استفاده از روش اعطای سرمایه با ارزیابی تک مرحله‌ای توسط اغلب فعالان این حوزه توصیه می‌شود. در ادامه یه نگاه مختصری به مزایا و برتری‌های روش اعطای سرمایه با ارزیابی تک‌مرحله‌ای خواهیم انداخت.

مزایای روش اعطای سرمایه با ارزیابی تک‌مرحله‌ای

  • سادگی

آشکارترین مزیت ارزیابی تک‌مرحله‌ای این است که فقط یک مرحله است! در فرآیند ساده ارائه شده توسط این روش اعطای سرمایه، معامله‌گران به جای مواجهه با چند مرحله قبل از جذب سرمایه، می‌توانند از همان ابتدا بر برجسته کردن مهارت‌های خود تمرکز کنند. معامله‌گرانی که به دنبال راهی کارآمد و مستقیم برای اثبات کردن مهارت‌ها و دسترسی به سرمایه هستند، برای این روش اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ مناسب خواهندبود.

  • جذب سرمایه بیشتر

معامله‌گرانی که با موفقیت، خود را در یک ارزیابی یک مرحله‌ای ثابت می‌کنند، سریع‌تر می‌توانند از فرصت‌های اسکیل پراپ‌فرم‌ها بهره ببرند و سرمایه بیشتری جذب کنند. شانس معامله با مقادیر قابل توجه بیشتری از سرمایه، طیف وسیع تری از سناریوهای بازار را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. 

  • انگیزه مضاعف

مشخصا در روش یک مرحله‌ای، انگیره بیشتری برای معامله خواهندداشت. با حذف مراحل اضافی ارزیابی، معامله‌گران از همان ابتدا می‌دانند که با سرعت بیشتری می‌توانند به سرمایه شرکت برسند. متعاقبا انگیزه بیشتر معامله‌گران در این روش، موجب عملکرد بهتر معامله‌گران خواهدشد.

  • تمرکز بیشتر

معامله‌گرانی که تحت ارزیابی یک مرحله‌ای قرار می‌گیرند، از همان ابتدا می‌دانند که بر اساس مهارت‌های فعلی و پتانسیل واقعی خود فقط در یک مرحله مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. عملکردهای گذشته معامله‌گران در نظر گرفته نخواهد شد. نحوه معامله معامله‌گر تنها عامل تعیین کننده اعطای سرمایه خواهد بود.

  • حمایت معامله‌گران

در طول ارزیابی، معامله گران پشتیبانی و بازخورد مستمری از متخصصان معامله‌گری باتجربه و جامعه معامله‌گری شرکت پراپ خواهند داشت. برخی از شرکت‌های پراپ، حتی منتورهای عملکرد شخصی و مشاوران متخصص را استخدام می‌کنند تا متقاضیان را در فرایند ارزیابی به حالت ایده‌آل خودشان برسند. این شبکه راهنمایی حرفه‌ای و مشاوره معامله‌گری می تواند فرصتی حیاتی برای اصلاح رویکرد معاملاتی شما به بازار شود و پتانسیل نهفته معامله‌گران اشکار سازد.

مقایسه روش های اعطای سرمایه در شرکت های پراپ تریدینگ

مقایسه روش‌های اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ‌فرم

شرکت پراپ  اعطای سرمایه با ارزیابی تک مرحله‌ای اعطای سرمایه با ارزیابی دو مرحله‌ای اعطای سرمایه با ارزیابی سه مرحله‌ای اعطای سرمایه به روش مستقیم اعطای سرمایه با بررسی استیتمنت
E8 Funding
Alphachain
Blue Guardian
City Traders Imperium
FTMO
FundedNext
My Forex Funds
The5%ers
Fidelcrest
FTUK
Audacity Capital
FunderPro
Lux Trading Firm
MyFundedFX
مقایسه تارگت در روش های اعطای سرمایه در شرکت های پراپ تریدینگ

مقایسه تارگت ارزیابی روش‌های اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ‌فرم

شرکت پراپ  اعطای سرمایه با ارزیابی تک مرحله‌ای اعطای سرمایه با ارزیابی دو مرحله‌ای اعطای سرمایه با ارزیابی سه مرحله‌ای اعطای سرمایه به روش مستقیم اعطای سرمایه با بررسی استیتمنت
E8 Funding ۸٪ در مرحله اول |‌ ۱.۵٪ درمرحله دوم ۸٪ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم |‌ ۵٪‌ در مرحله سوم
Alphachain ۱۰٪‌ ۶٪ در صورت رسیدن به تارگت به ۱۰٪ تغیر می‌کند
Blue Guardian بدون محدودیت :‌ ۸٪ در مرحله اول |‌ ۴٪‌ در مرحله دوم – الایت :‌ ۸٪‌ در مرحله اول |‌ ۴٪‌ در مرحله دوم
City Traders Imperium ۹٪‌ ۱۰٪ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم ۱۰٪‌
FTMO ۱۰٪ در مرحله اول (۲۰٪‌ در حالت اگرسیو) |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم (۱۰٪‌ در حالت اگرسیو)
FundedNext ۲۵٪ در حالت اکسپرس |‌ ۱۰٪‌ در حالت استلار ارزیابی :‌ ۱۰٪‌ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم – استلار ۸٪‌ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم
My Forex Funds تارگتی ندارد ۸٪‌ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم ۱۰٪‌ در حالت کانورشنال |‌ ۲۰٪‌ در حالت تاکیدشده
The5%ers ۸٪‌ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم ۶٪ در مرحله اول |‌ ۶٪‌ در مرحله دوم |‌ ۶٪‌ در مرحله سوم ۶٪‌-۷٪‌ برای حساب‌های کم ریسک |‌ ۱۲٪‌ برای حساب های پرریسک
Fidelcrest نرمال ماکرو :‌ ۱۰٪‌ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم – اگرسیو ماکرو :‌ ۱۵٪‌ در مرحله اول و دوم – نرمال پرو :‌ ۱۰٪‌ در مرحله اول و دوم – اگرسیو :‌ ۲۰٪‌ در مرحله اول و دوم 
FTUK ۱۰٪‌ برای حساب‌های کم ریسک |‌ ۲۵٪‌ برای حساب‌های پرریسک ۱۰٪ برای حساب‌های کم ریسک |‌ ۲۵٪‌ برای حساب‌های پرریسک
Audacity Capital ۱۰٪‌ در مرحله اول |‌ ۱۰٪ در مرحله دوم ۱۰٪
FunderPro ۱۰٪ در مرحله اول |‌ ۸٪‌ در مرحله دوم
Lux Trading Firm ۱۵٪‌ ۶٪‌ در مرحله اول | ۴٪‌ در مرحله دوم
MyFundedFX ۱۰٪ ۸٪‌ در مرحله اول |‌ ۵٪‌ در مرحله دوم (حساب ۲۵۰ هزاردلاری تارگت ۱۰٪ دارد)
مقایسه درادون در روش های اعطای سرمایه در شرکت های پراپ تریدینگ

مقایسه افت ارزش مجاز (درادون)‌ روش‌های اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ‌فرم

شرکت پراپ  اعطای سرمایه با ارزیابی تک مرحله‌ای اعطای سرمایه با ارزیابی دو مرحله‌ای اعطای سرمایه با ارزیابی سه مرحله‌ای اعطای سرمایه به روش مستقیم اعطای سرمایه با بررسی استیتمنت
E8 Funding ۵٪‌ افت ارزش شناور روزانه مجاز | ۸٪‌ افت ارزش کل مجاز (‌افت ارزش کل می‌تواند تا ۱۴٪‌ تغییر کند) ۵٪‌ افت ارزش شناور روزانه مجاز | ۸٪‌ افت ارزش کل مجاز (‌افت ارزش کل مجاز می‌تواند به 
Alphachain ۵٪‌ افت ارزش هفتگی مجاز | ۵٪ افت ارزش کل مجاز  ۵٪‌ افت ارزش هفتگی مجاز | ۱۰٪ افت ارزش کل مجاز
Blue Guardian بدون محدودیت :‌ ۴٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۸٪ افت ارزش کل مجاز – الایت :‌ ۴٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪‌ افت ارزش کل مجاز 
City Traders Imperium ۵٪‌ افت ارزش کل مجاز  ۴٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪‌ افت ارزش کل مجاز  ۵٪‌ افت ارزش کل مجاز 
FTMO حساب نرمال :‌ ۵٪‌ افت ارزش روزانه مجاز |‌ ۱۰٪‌ افت ارزش کل مجاز – حساب اگرسیو :‌ ۱۰٪‌ افت ارزش روزانه مجاز |‌ ۲۰٪‌ افت ارزش کل مجاز 
FundedNext اکسپرس :‌ ۵٪‌ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪‌ افت ارزش کل مجاز – استلار :‌ ۳٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۶٪ افت ارزش کل مجاز  ارزیابی :‌ ۵٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪ افت ارزش کل مجاز – استلار : ۵٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪ افت ارزش کل مجاز 
My Forex Funds ۵٪‌ افت ارزش روزانه مجاز |‌ ۱۲٪‌ افت ارزش کل مجاز  ۵٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۲٪ افت ارزش کل مجاز  ۵٪ یا ۱۰٪ افت ارزش کل مجاز 
The5%ers ۵٪‌ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪ افت ارزش کل مجاز  ۵٪‌ افت ارزش کل مجاز (‌افت ارزش کل مجاز بعد از اعطای سرمایه به ۴٪‌ کاهش داده می‌شود) ۴٪‌ افت ارزش کل 
Fidelcrest حساب نرمال :‌ ۵٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪ افت ارزش کل مجاز – حساب اگرسیو :‌ ۱۰٪ افت ازرش روزانه مجاز |‌ ۲۰٪‌ افت ارزش کل مجاز 
FTUK ۶٪‌ افت ارزش کل مجاز  ۶٪‌ افت ارزش کل مجاز 
Audacity Capital مرحله اول :‌ ۷.۵٪‌ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۵٪ افت ارزش کل مجاز – مرحله دوم :‌ ۵٪‌ افت ارزش روزانه مجاز |‌ ۱۰٪‌ افت ارزش کل مجاز 
FunderPro ۵٪‌ افت ارزش روزانه مجاز | ۱۰٪ افت ارزش کل مجاز 
Lux Trading Firm ۵٪‌ افت ارزش کل مجاز (افت ارزش کل مجاز بعد از اعطای سرمایه به ۴٪ کاهش داده می‌شود)  ۵٪‌ افت ارزش کل مجاز (افت ارزش کل مجاز بعد از اعطای سرمایه به ۴٪ کاهش داده می‌شود)
MyFundedFX ۴٪ افت ارزش روزانه مجاز |‌ ۱۲٪ افت ارزش شناور کل مجاز  ۵٪ افت ارزش روزانه مجاز | ۸٪‌ افت ارزش کل مجاز 

جمع بندی 

در این مقاله، به بررسی مختصری از انواع روش‌های اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ‌تریدینگ پرداختیم. شرکت‌های پراپ‌تریدینگ به معامله‌گران مستعد فرصتی مناسب برای دسترسی به سرمایه های بزرگ را ارائه می‌دهند. مهمترین نکته در این صنعت این است که معامله‌گران درباره مزایا و معایب هریک از روش‌های جذب سرمایه آگاهی کامل داشته باشند تا تصمیمات بهتری برای ورود به این بازار بگیرند.

این مقاله به تشریح چهار نوع روش اعطای سرمایه پراپ‌تریدینگ پرداخت. از جمله این روش‌ها می‌توان به اعطای سرمایه با یک مرحله یا چند مرحله ارزیابی، اعطای سرمایه مستقیم بدون ارزیابی، و اعطای سرمایه مبتنی بر بررسی استیتمنت معاملات و مصاحبه اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی برای هر دو طرف، معامله‌گران و شرکت‌های پراپ‌تریدینگ، می‌باشند.

از جمله مزایای روش‌های ارزیابی یک یا چند مرحله‌ای، ایجاد مسیری ساختاریافته برای اثبات مهارت‌های معامله‌گران و دسترسی آسانتر به سرمایه شرکت است. این روش‌ها به معامله‌گران امکان مهارت‌آزمایی و به نمایش گذاشتن توانایی‌های خود را می‌دهند. از طرف دیگر، روش اعطای سرمایه مستقیم بدون ارزیابی برای معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه مناسب است و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که با سرمایه‌ی واقعی خود به معامله‌پذیری بپردازند.

همچنین، اهمیت مدیریت ریسک در همه این روش‌ها آشکار است. معامله‌گران باید توانایی مدیریت خطرات مرتبط با معاملات را اثبات کنند. به علاوه، ارائه استیتمنت معاملات و مصاحبه نیز در برخی از روش‌ها به منظور ارزیابی دقیق‌تر معامله‌گران استفاده می‌شود.

در نهایت، انتخاب بهترین روش اعطای سرمایه باید با توجه به سطح تجربه، مهارت‌ها و هدف‌های معامله‌گران انجام شود. همچنین، شرکت‌های پراپ‌تریدینگ نیز با توجه به اهداف و سیاست‌های خود، روش مناسبی را برای اعطای سرمایه به معامله‌گران انتخاب خواهندکرد.

سوالات متداول در روش‌های اعطای سرمایه پراپ‌تریدینگ

تفاوت بین اعطای سرمایه مستقیم و اعطای سرمایه با ارزیابی چیست؟

اعطای سرمایه مستقیم و اعطای سرمایه با ارزیابی دو راه متفاوت برای دسترسی به سرمایه شرکت‌های پراپ هستند. با اعطای سرمایه مستقیم، می‌توانید بدون گذراندن فرآیند ارزیابی، به سرعت به سرمایه معاملاتی دسترسی پیداکنید. در مقابل، اعطای سرمایه با ارزیابی شامل تکمیل فرآیند ارزیابی معاملات و برخی چالش‌ها برای نشان دادن مهارت‌های معاملاتی شما و در ادامه دسترسی به سرمایه شرکت پراپ در حساب واقعی است.

اعطای سرمایه با ارزیابی چگونه کار می‌کند؟

فرآیند اعطای سرمایه با ارزیابی معمولاً شامل معامله در یک محیط شبیه‌سازی شده یا استفاده از یک حساب دمو برای نشان دادن مهارت‌های معاملاتی معامله‌گر است. معامله گران معمولاً برای تکمیل فرآیند ارزیابی و دسترسی به سرمایه معاملاتی باید به تارگت از پیش تعیین شده‌ای برسند و به معیارهای مدیریت ریسک هم پایبند باشند.

آیا اعطای سرمایه در شرکت‌های پراپ رایگان است؟

خیر! در روش اعطای سرمایه با ارزیابی چندمرحله‌ای، شرکت‌های پراپ‌تریدینگ برای ارزیابی معامله‌گران، هزینه‌ای به عنوان کارمزد ارزیابی از معامله‌گران دریافت می‌کنند. در روش اعطای سرمایه با بررسی استیتمنت همراه با مصاحبه هم، کارمزد ارزیابی وجود دارد. البته باید درنظر بگیرید که این کارمزدهای ارزیابی معمولا بعد از موفقیت در ارزیابی به معامله‌گران بازپرداخت می‌شوند. در روش اعطای سرمایه مستقیم هم هزینه‌ای در قابل دسترسی به سرمایه شرکت بدون ارزیابی از معامله‌گر دریافت می‌شود که معمولا قابل بازگشت نیست.

ارزان‌ترین و گران‌ترین روش اعطای سرمایه مستقیم کدامند؟

اعطای سرمایه با روش ارزیابی تک مرحله‌ای کارمزد ارزیابی کمتری نسبت به بقیه روش‌های اعطای سرمایه دارد. اعطای سرمایه مستقیم هم گران‎‌ترین روش اعطای سرمایه محسوب می‌شود.

آیا می‌توان با استیتمنت معاملاتی از شرکت‌های پراپ‌تریدینگ سرمایه گرفت؟

بله! در روش اعطای سرمایه با بررسی استیتمنت و انجام مصاحبه، معامله‌گران خواهند توانست بدون ارزیابی مجدد، با داشتن استیتمنت معاملاتی از شرکت‌های پراپ سرمایه جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *