دکس اسکرینر چیست؟ آموزش کار با سایت تحلیل ارز دیجیتال DEX Screener

دکس اسکرینر چیست؟ آموزش کار با سایت تحلیل ارز دیجیتال DEX Screener

با وجود تعداد زیاد ارزهای دیجیتال که هر روز هم بیش‌تر می‌شود، انتخاب چند ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری یا ترید، کار سختی به نظر می‌رسد. علاوه‌بر این زمانی‌که یک ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود و توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، تشخیص این‌که یک پروژه کلاهبرداری است یا واقعا یک ارز دیجیتال مناسب است، کار دشواری است. یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال دکس اسکرینر است که به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید. در این مطلب از ایران بروکر با ما همراه باشید تا آموزش کار با سایت تحلیل ارز دیجیتال دکس اسکرینر (DEX Screener) را با شما به اشتراک بگذاریم.

معرفی دکس اسکرینر

دکس اسکرینر یکی از بهترین وبسایت های تحلیل ارز دیجیتال است که با هدف کاوش داده‌های موجود در صرافی‌های غیرمتمرکز ایجاد شده است. استفاده از داده‌های این وب‌سایت رایگان است و کاربران می‌توانند به‌راحتی به اطلاعات تعداد زیادی از شبکه‌های بلاکچین دسترسی پیدا کنند.

در واقع دکس اسکرینر با فیلتر اطلاعات موجود در صرافی‌های غیرمتمرکز به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال کمک می‌کند تا فرصت‌های مناسب را شناسایی کنند. این اسکرینر داده‌های مربوط به بیش از ۲۰ هزار کوین را از بلاکچین‌هایی مانند اتریوم و آوالانچ جمع‌آوری می‌کند.

DEX Screener یک ابزار آنلاین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از میان دارایی‌های مختلف در صرافی‌های غیرمتمرکز فیلتر کنند تا بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری را پیدا کنند. دکس اسکرینر داده‌های بیش از ۲۰۰۰۰ کوین را در شبکه‌هایی مانند اتریوم ردیابی می‌کند.

مزایای دکس اسکرینر

مهم نیست که یک سرمایه‌گذار بلندمدت باشید یا یک تریدر، در هر حال دکس اسکرینر به شما کمک می‌کند تا یک سرمایه‌گذاری موفق انجام دهید.

با اسکن دارایی‌های مختلف، می‌توانید دارایی‌هایی را بیابید که با معیارهای سرمایه‌گذاری خاص شما مطابقت دارند و مطمئن شوید که بهترین بازده سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کنید. برخی از مزایای استفاده از دکس اسکرینر:

  • پلتفرم رایگان برای استفاده
  • امکان بررسی ارز دیجیتال موردنظر از طریق نمودار تریدینگ ویو
  • عدم نیاز به احراز هویت
  • تحلیل آسان صرافی‌های غیرمتمرکز
  • امکان رصد بیش از ۱۲۰۰ کوین و جفت ارز
  • اپلیکیشن اندروید و ios

آموزش استفاده از دکس اسکرینر

در ادامه قصد داریم به معرفی بخش‌های کاربردی دکس اسکرینر بپردازیم. وقتی وارد این وب‌سایت می‌شویم با تصویری مانند زیر که گزینه‌هایی برای انتخاب در اختیارمان می‌گذارد روبه‌رو خواهیم شد. سمت چپ در تصویر زیر منویی به شما می‌دهد که می‌توانید انتخاب کنید از کدام ابزار استفاده کنید.

آموزش دکس اسکرینر

۱. امکان جستجو در دکس اسکرینر

اولین گزینه‌ای که در وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد امکان جستجو است. شما می‌توانید ارز دیجیتال موردنظر خود را مانند شکل زیر سرچ کنید. به‌عنوان مثال در تصویر زیر ما BTC را جستجو کردیم و همان‌طور که مشاهده می‌کنید امکان انتخاب جفت ارزهای مختلف با بیت کوین وجود دارد. همچنین کنار هر جفت ارز تصویر لوگو صرافی های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد که دسترسی به این صرافی ها را برای کاربر فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر این‌که انتخاب می‌کنید کدام جفت ارز را مشاهده کنید، صرافی موردنظرتان را برای معامله نیز انتخاب کنید.

دکس اسکرینر

توجه داشته باشید که به دلیل تحریم‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد، احتمالا شما امکان معامله در بسیاری از این صرافی‌ها را نخواهید داشت. برای دسترسی به صرافی های ارز دیجیتال مناسب کاربران ایرانی می‌توانید از صفحه قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کنید. در این صفحه علاوه بر اینکه اطلاعات قیمتی مربوط ارزهای دیجیتال مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد، صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی که توسط ایران بروکر ارزیابی شده‌اند و برای کاربران ایرانی مناسب هستند، به شما معرفی شده است.

با کلیک روی جفت ارزی که انتخاب کرده‌اید، دکس اسکرینر امکان مشاهده نمودار قیمت و سایر اطلاعات مربوط به جفت ارز موردنظرتان را مانند تصویر زیر به شما می‌دهد.

دکس اسکرینر

۲. دانلود دکس اسکرینر برای اندروید و ios

دومین انتخابی که در دکس اسکرینر دارید این است که اگر بیش‌تر مواقع از موبایل استفاده می‌کنید می‌توانید برنامه موبایل آن را دانلود و نصب کنید. همان‌طور که در تصویر زیر نمایش داده شده در سمت چپ بالای تصویر امکان دانلود برنامه موبایل وجود دارد.

آموزش دکس اسکرینر

۳. واچ لیست در دکس اسکرینر

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب که البته در اکثر وبسایت های تحلیل ارز دیجیتال قابل مشاهده است، بخش واچ لیست است. شما می‌توانید جفت ارزهای موردعلاقه‌تان را به این بخش اضافه کنید.

۴. آلرت یا هشدار در دکس اسکرینر

به کمک این ویژگی می‌توانید برای یک جفت ارز هشدار قیمتی مشخص کنید. به‌عنوان مثال شما قصد دارید اگر بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار رسید، یک موقعیت فروش ایجاد کنید. این بخش به شما کمک می‌کند تا از قیمت موردنظرتان مطلع شوید.

۵. مالتی چارت در DEX Screener

قسمت مولتی چارت (Multi Chart) به شما این امکان را می‌دهد که نمودار قیمت چند جفت ارز را باهم مقایسه کنید. در این بخش می‌توانید نمودار جفت ارزهایی که در بخش واچ لیست اضافه کرده‌اید را مشاهده و باهم مقایسه کنید.

۶. جفت ارزهای جدید (New Pairs) در دکس اسکرینر

این بخش جفت ارزهای جدید را به شما نمایش می‌دهد. در این قسمت شما این امکان را دارید که جفت ارزهای جدید را بر اساس بیش‌ترین حجم معاملات، جدیدترین‌ها و پرسودترین‌ها فیلتر کنند. همچنین امکان فیلتر بر اساس میزان نقدینگی موجود در هر کدام از جفت ارزهای جدید وجود دارد. علاوه بر این شما این امکان را دارید که صرفا جفت ارزهایی که روی یک بلاکچین مثل اتریوم یا آربیتروم لانچ شده را مشاهده کنید.

دکس اسکرینر

۷. پرسودترین و پرضررترین‌ها

این بخش از سایت دکس اسکرینر پرسودترین و پرضررترین ارزهای دیجیتال را در ۲۴ ساعت گذشته نمایش می‌دهد. در این بخش می‌توانید ارزهای دیجیتال را بر اساس حجم بازار، قیمت و شاخص‌های مهم دیگر فیلتر کرده و بررسی کنید.

۸. ترندهای ارز دیجیتال در دکس اسکرینر

در این بخش می‌توانید ترندهای ارز دیجیتال را مشاهده کنید. در این قسمت از سایت دکس اسکرینر می‌توان ارزهای دیجیتال ترند را بر اساس تغییرات قیمت به بالا یا پایین فیلتر کرد. یا پروژه‌های ترندی که اخیرا حجم معاملات بالایی داشته‌اند یا اخیرا لیست شده‌اند را مشاهده کنید. همچنین امکان مشاهده ارزهای دیجیتال ترند بر اساس شبکه بلاکچین وجود دارد. می‌توان گفت این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در دکس اسکرینر است که می‌توانید برای مشاهده ارزهای دیجیتال ترند، از آن استفاده کنید.

دکس اسکرینر

۹. اخبار در دکس اسکرینر

یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه در این وب‌سایت قسمت News است که اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال را به شما نمایش می‌دهد. در این قسمت می‌توانید داغ‌ترین خبرهای مربوط به ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

آنچه در معرفی دکس اسکرینر خواندیم:

دکس اسکرینر یکی دیگر از سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال است که در این مطلب به بررسی بخش‌های مختلف آن پرداختیم. این سایت نیز می‌تواند به شما کمک کند پربازدیدترین ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. یا بتوانید ارزهای دیجیتال جدیدی که روی بلاکچین‌های مختلف لیست می‌شوند را رصد کنید. همچنین امکان ایجاد داشورد شخصی و تعریف کردن هشدار برای هر جفت ارز وجود دارد بتوانید تغییرات قیمتی را به موقع مشاهده کرده و تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود را انجام دهید. البته که دکس اسکرینر به تنهایی برای بررسی ارزهای دیجیتال کافی نیست.

برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال به تومان، بهترین صرافی ها و کیف پول های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی و اطلاعات کاربردی مانند سیگنال ارزهای دیجیتال می‌توانید از صفحه قیمت ارزهای دیجیتال در ایران استفاده کنید.

سوالات متداول – دکس اسکرینر

کاربردهای دکس اسکرینر چیست؟

از این سایت می‌توانید برای رصد ارزهای دیجیتال جدید، بررسی شبکه‌های بلاکچین، بررسی نمودار قیمت و سایر موارد استفاده کنید.

دانلود دکس اسکرینر برای موبایل از چه لینکی امکان‌پذیر است؟

با ورود به صفحه اصلی دکس اسکرینر از سمت چپ و قسمت بالای سایت می‌توانید دکس اسکرینر را برای اندروید و ios دانلود کنید.

چطور در دکس اسکرینر ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در دکس اسکرینر می‌توانید با استفاده از اکانت گوگل حساب کاربری ایجاد کنید یا با اتصال کیف پول‌هایی مانند متامسک یک حساب ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *