دکس تولز چیست؟ آموزش سایت تحلیل ارز دیجیتال DEXtools

دکس تولز چیست؟ آموزش سایت تحلیل ارز دیجیتال DEXtools

به انقلاب DEFI بپیوندید. این اولین جمله‌ای است که با ورود به سایت تحلیل ارز دیجیتال دکس تولز به چشم می‌خورد. در ادامه دکس تولز، این سایت را به‌عنوان منبعی برای دسترسی معامله‌گران به پیشرفته‌ترین ابزارهای معاملاتی معرفی می‌کند. در واقع دکس تولز یک ابزار تجزیه و تحلیل داده‌های قیمتی است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا در دنیای غیرمتمرکز عملکرد بهتری داشته باشند. در این مقاله از سری مقالات معرفی بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال سراغ دکس تولز رفتیم تا کاربران ایران بروکر را با این سایت کاربردی آشنا کنیم.

درباره دکس تولز

دکس تولز یکی از بهترین ابزارهای تحلیل در فضای دیفای، با بیش از 15 میلیون کاربر ماهانه است که با جدیدترین فناوری‌ها ساخته شده است. شما می‌توانید این سایت را روی تلفن همراه (اندروید و IOS) و کامپیوتر خود استفاده کنید. همچنین امکان اتصال کیف پول ارز دیجیتال به این وبسایت نیز برای کاربران فراهم شده است. یکی از امتیازهای ویژه دکس تولز داشتن توکن اختصاصی است که کاربران با هولد کردن آن می‌توانند به ویژگی‌های بیشتری روی سایت دسترسی داشته باشند. توکن اختصاصی سایت دکس تولز DEXT است که در تصویر زیر می‌توانید پلن‌های مختلف این وبسایت را برای استفاده از بخش‌های متفاوت آن مشاهده کنید.

آموزش دکس تولز

DEXtools به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بینش بهتری نسبت به توکن‌های مختلف داشته باشند. این پلتفرم توکن‌ها را بر اساس داده‌های مختلف رتبه‌بندی می‌کند و به جامعه اجازه می‌دهد تا آن‌ها را رتبه‌بندی کند. این را می‌توان در بخش “رتبه بندی جامعه” وب سایت مشاهده کرد. علاوه بر این، قیمت‌های زنده را به شما می‌دهد و نشانه‌های دقیقی مانند نقدینگی و حجم را به شما نشان می‌دهد.

یکی از پیشرفته ترین ابزارهایی که دکس تولز ارائه می‌دهد، بخش تراکنش است که در آن همه تراکنش‌ها از جمله اندازه، زمان، آدرس و قیمت یک توکن انتخابی قابل مشاهده است. یک معامله‌گر خوب می‌تواند از این اطلاعات برای ارزیابی زمان معاملات خود استفاده کند.

همچنین می‌توانید برای دسترسی آسان‌تر به داده‌های قیمت، توکنومیک، وبسایت اصلی پروژه‌های ارز دیجیتال، وایت پیپر پروژه‌ها، قیمت ارزهای دیجیتال به تومان، سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال، صرافی ها و کیف پول های مناسب برای کاربران ایرانی از صفحه قیمت ارزهای دیجیتال در ایران بروکر استفاده کنید.

آموزش استفاده از سایت دکس تولز

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بخش‌های مختلف سایت دکس تولز و نحوه کار با آن آشنا کنیم. طبق روال همیشگی وارد این وبسایت می‌شویم و بخش‌های مختلف آن را باهم زیر ذره‌بین ایران بروکر می‌بریم. وقتی DEXtools.io را سرچ کنید معمولا در رتبه ۱ گوگل می‌توانید وارد سایت اصلی دکس تولز شوید و اگر روی آن کلیک کنید با صفحه‌ای مانند شکل زیر مواجه می‌شوید. همانطور که در سمت چپ تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بخش‌های مختلفی مانند DEXTboard، Pair Explorer، Live New Pairs و موارد دیگر را مشاهده می‌کنید که در ادامه این بخش، به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

دکس تولز

دکست بورد (DEXTboard)

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این صفحه می‌توانید پرسودترین ارزهای دیجیتال، پرضررترین ها، کوین‌ها یا توکن‌هایی که اخیرا سوشال مدیاهای خود را آپدیت کرده‌اند و همین‌طور جفت ارزهایی که بیش‌ترین میزان توجه را به خود جلب کرده‌اند را مشاهده کنید.

دکس تولز

کمی که به سمت پایین اسکرول کنید می‌توانید جفت ارزها را مشاهده کنید و بر اساس پرسودها، پرضررها، آپدیت‌های جدید و اکسچنج‌ها را مشاهده کنید. همچنین در این بخش می‌توانید اطلاعات قیمت را بر اساس تایم فریم‌های مختلف فیلتر کنید.

دکس تولز

در دکس تولز بر خلاف سایر وبسایت‌ها می‌توانید تایم فریم‌های ۲۴ ساعته، 6 ساعته، 1 ساعته و 5 دقیقه‌ای تنظیم کنید. همچنین در سمت راست و بالا در بخش Custom filters می‌توانید مانند شکل زیر فیلترهای مختلفی بر اساس بلاکچین و موارد دیگر اعمال کنید.

دکس تولز

توجه داشته باشید که برای استفاده از این فیلترها نیاز است که در سایت دکس تولز عضو شوید.

در بخش جفت ارزهای لیست شده در این بخش، می‌توانید اطلاعاتی مانند قیمت لحظه‌ای، تغییرات 24ساعته، اسکور (که بر اساس میزان نقدینگی، تعداد تراکنش‌ها و سایر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دکس تولز برای هر پروژه مشخص می‌شود و در یک طیف رنگ از آبی (اسکور عالی) تا قرمز (وضعیت نامطلوب) مشخص شده‌اند)، قراردادها، طول عمر، والیوم 24 ساعته و موارد دیگر را مشاهده کنید.

همچنین اگر روی هرکدام از جفت ارزها کلیک کنید، با تصویر زیر مواجه خواهید شد که امکان اتصال کیف پول، مشاهده تاریخچه معاملات، هولدرهای ارزدیجیتال، نمودار تحلیل تکنیکال و موارد دیگر را مشاهده کنید. همچنین امکان ایجاد هشدار قیمت نیز در این بخش وجود دارد. علاوه بر این در این بخش اطلاعاتی مانند اسکور پروژه، استخرهای نقدینگی و سایر موارد قابل مشاهده است که با اسکرول کردن به سمت پایین می‌توانید آن را مشاهده کنید.

دکس تولز

اکسپلورر جفت ارزها (Pair Explorer)

این بخش اطلاعات و نمودار تحلیل تکنیکال جفت ارزها را به شما نمایش می‌دهد که امکان اتصال کیف پول را می‌‌دهد. به صورت پیش فرض اطلاعات جفت ارز DEXT/WETH که مربوط به کوین اختصاصی دکس تولز است، نمایش داده می‌شود. در این بخش امکان جستجو جفت ارزهای دیگر نیز وجود دارد و شما می‌توانید در سمت راست که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، جفت ارز موردنظر خود را جستجو کنید.

دکس تولز

جفت ارزهای جدید (Live New Pairs)

در این بخش می‌توانید جفت ارزهای جدیدی که روی بلاکچین اتریوم لیست شده را مشاهده کنید. در این قسمت اطلاعاتی مانند مدت زمان لیست شدن یک پروژه، قیمت توکن بر اساس اتریوم، میزان نقدینگی، اطلاعات مربوط به قراردادهای هوشمند و استخرهای نقدینگی را مشاهده کنید. در تصویر زیر این بخش را مشاهده می‌کنید.

دکس تولز

کاوشگر بیشترین مبادلات سواپ (Big Swap Explorer)

این بخش بیشترین میزان مبادلات در اتریوم را نمایش می‌دهد که شامل اطلاعاتی مانند زمان اجرا، نوع سواپ، تعداد و میزان سواپ بر اساس اتریوم و تعداد بیشتری اطلاعات است. همچنین با کلیک روی هر کدام از این جفت ارزهای سواپ شده می‌توانید اطلاعات کامل‌تری درباره جزئیات هر کدام از جفت ارزها را مشاهده کنید.

دکس تولز

مولتی چارت (Multi Chart)

یکی از بخش‌های جذاب دکس تولز بخش مولتی چارت است که به شما کمک می‌کند نمودار جفت ارزهای مختلف را در یک صفحه به نمایش بگذارید و همبستگی میان جفت ارزها را باهم مقایسه کنید.

می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات مربوط به یک جفت ارز را از کدام صرافی ها به شما نمایش دهد.

در تصویر زیر می‌توانید فضای مربوط به این بخش از سایت دکس تولز را مشاهده کنید.

دکس تولز

Stats

در این بخش می‌توانید جدیدترین کوین‌هایی که در هر صرافی لیست شده را مشاهده کنید. لیست صرافی‌ها مانند تصویر زیر قابل مشاهده است و به طور هم‌زمان می‌توانید فقط داده‌های مربوط به 3 صرافی را مشاهده کنید. این بخش از دکس تولز یکی از منابع خوب برای مشاهده ترندهای ارز دیجیتال است.

دکس تولز

توجه کنید که بخش‌هایی مانند اطلاعات مربوط به کیف پول‌ها، نیاز به تهیه اکانت پریمیوم دارد. همچنین بخش آکادمی دکس تولز آموزش‌هایی را منتشر می‌کند که می‌توانید با مطالعه آن اطلاعات خود را درباره این وبسایت و همین‌طور پروژه‌های دیفای افزایش دهید.

سخن پایانی – دکس تولز

در این محتوا از سری مقالات معرفی بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال در ایران بروکر، سعی کردیم شما را با بخش‌های مختلف در سایت دکس تولز آشنا کنیم. این سایت اطلاعات متفاوت‌تری نسب به سایر وبسایت‌های تحلیل ارز دیجیتال ارائه می‌کند که می‌تواند برای کاربران ارز دیجیتال بسیار کاربردی باشد. اگر تجربه‌ای در استفاده از سایت دکس تولز دارید، با کاربران ایران بروکر در ادامه همین مقاله به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول – سایت دکس تولز

سایت دکس تولز چه اطلاعاتی به کاربران ارائه می‌کند؟

این سایت پروژه‌های ارز دیجیتال را ارزیابی می‌کند و اطلاعاتی مانند جدیدترین فهرست توکن‌های لیست شده در صرافی‌ها، پرسودترین ارزهای دیجیتال، پرضررترین ارزهای دیجیتال و مواردی مانند این را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارد؟

آیا استفاده از دکس تولز رایگان است؟

بسیاری از امکانات این وب سایت مانند سایر وبسایت‌های تحلیل ارز دیجیتال، رایگان است، اما برای دسترسی به امکانات بیش‌تر می‌توانید توکن اختصاصی این سایت را استیک کنید.

چطور در دکس تولز ثبت نام کنیم؟

به راحتی و با وارد کردن یک ایمیل می‌توانید در سایت دکس تولز عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *