راز کوینکس در توانایی خود برای نگهداری کاربرانش

راز کوینکس در توانایی خود برای نگهداری کاربرانش

کوینکس چه کرده که ۵ میلیون کاربر فعال و راضی از سراسر دنیا دارد؟ راضی پشت پرده  این میزان رضایت است یا فقط و فقط مشتری‌مداری توانسته برای این برند دنیای رمزارزها محبوبیت و درعین‌حال کاربرانی وفادار را بسازد؟

امروز همراه ما باشید؛ چراکه قصد داریم به‌صورت جدی این مسئله را بررسی کنیم تا ببینیم که این صرافی چطور توانسته کاربرانی راضی را از سراسر جهان با خود همراه کند.

فلسفه مشتری‌مداری کوینکس: یک اصل جدی

در طول سال‌های فعالیت صرافی کوینکس، کاربران آن همیشه راضی بوده‌اند و همین موضوع رسانه‌ها را به این فکر واداشت که بررسی کنند ببینند در این مسیر ۶ساله چه چیزی باعث شده تا کاربران کوینکس همواره دید خوبی نسبت به این صرافی داشته باشند و از خدمات آن احساس رضایت کنند.

پس از بررسی‌ها متوجه شدیم که داستان عمیق‌تر از یک رضایت خالی است. بلکه این صرافی فلسفه‌ای را اصل کار خود قرار داده که باعث شده بسیاری از کاربران آن نسبت به خدماتش احساس رضایت کنند و به‌نوعی در کوینکس وفادار باقی بمانند.

کوینکس این اصل مشتری‌مداری را user-first به عبارتی “کاربر اولویت است” نام می‌گذارد. در ادامه بیشتر این فلسفه را باز خواهیم کرد.

چگونه کوینکس همه چیز را بعد از کاربر قرار می‌دهد؟

کوینکس در اصول خود به طور رسمی این نکته را خاطرنشان کرده که حداکثر کردن سود شرکت اولویت کوینکس نیست.

همان‌طور که در بسیاری از صرافی‌ها و حتی کسب‌وکارها این مسئله اولویت است. در فلسفه مشتری‌مداری این صرافی کاربران پیش از هر چیزی قرار دارند. این اصل شامل ۳ زیرعنوان خواهد شد:

  • تصمیمگیری بر اساس نظر کاربران: کاربران چشمان کوینکس هستند
  • طراحی خدمات و محصولات بر اساس سلیقه کاربر: چیزی برای کوینکس مهم است که برای شما مهم است
  • حل مشکلات کاربران از دیدگاه کاربران: اگر به صرافی نیاز داشته باشید، صرافی آنجا است

این عنوان مهم «اصل مشتری‌مداری و کاربر اولویت است»، صرافی کوینکس را شکل می‌دهند. آن‌ها اعتقاد دارند که فلسفه مشتری‌مداری‌شان، در عین سادگی بسیار قدرتمند است.

واقعا هم همین‌طور بوده و در این ۶ سال ثابت شد که فلسفه این صرافی صرفا یک شعار تو خالی نیست و چیزی بوده که اهمیت و پایبندی نسبت به آن وجود دارد.

چرا وجود فلسفه “کاربر اولویت است” در کوینکس اهمیت دارد؟

ادعای این صرافی بر این است که خود آن‌ها نیز زمانی کاربر بوده‌اند و دقیقا احساس کاربران را درک می‌کنند. آن‌ها با هم‌ذات‌ پنداری با کاربر، خود را جای او قرار می‌دهند و سپس می‌پرسند که حالا چه می‌خواهیم؟

در چنین حالتی قطعا نیاز مخاطب در نظر گرفته خواهد شد؛ چون شکل کلاسیک تاجر و خریدار بهم خواهد ریخت و برابری و توازن جدیدی ایجاد می‌شود. این دقیقا چیزی است که با فلسفه بلاکچین و دنیای رمزارز‌ها همخوانی دارد.

البته به این موضوع در ادامه قطعا بیشتر خواهیم پرداخت. اما اهمیت وجود این فلسفه در چیست؟ اگر همه کسب‌وکار‌ها چنین رویکردی اتخاذ کنند به ‌نظر شما چه میزان رضایت در استفاده از خدمات و محصولات مختلف ایجاد خواهد شد؟ اهمیت آن در همین است. رفع نیازی که همراه با رضایت است.

آمار و ارقام 6 ساله کوینکس خبر از رضایت کاربر می‌دهد

از زمان تاسیس کوینکس بیش از ۵ سال می‌گذرد و در آستانه تولد ۶ سالگی این صرافی هستیم. در این مدت این صرافی به بیش از ۵ میلیون کاربر در بیشتر از ۲۰۰ کشور دنیا خدمات ارائه داده است.

خدماتی که تک‌تک آن‌ها را تا به خود امروز راضی نگاه‌ داشته باعث شده که همچنان به صرافی و خدماتش وفادار باشند.

آن‌ها بر این جمله باور دارند که بلاکچین ‌می‌تواند جهان را به جای بهتری تبدیل کند. برهمین اساس تا به امروز رفتار کرده‌اند که البته برای یک اکوسیستم که باید عمر طولانی داشته باشد چنین رویکردی لازم است.

مفهوم بلاکچین و رویکرد کوینکس در یک راستا قرار دارند؟

بلاکچین چیزی جز یک بستر برای ارائه خدمات غیرمتمرکز است. در بلاکچین کاربران اولویت دارند. بلاکچین سلطه همیشگی بالادستان سرمایه‌دار را زیر سوال می‌برد و حقوق کاربران را حفظ خواهد کرد.

اگر به مفهوم تکنیکی این تکنولوژی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بلاکچین در راستای حمایت از حقوق مردم دنیا و برابری ارزش است. این رویکرد چیزی است که صرافی‌کوینکس هم به آن پایبند بوده و بر اساس آن عمل می‌کند.

کوینکس و مشتری ها

کاربران و کوینکس در رابطه درستی قرار دارند؟

کسب‌وکاری که در آن برند و کاربرانش در تقابل با هم هستند راه به‌جایی نخواهد برد. یک رابطه درست بین کاربر و برند زمانی شکل می‌گیرد که آن رابطه متقابل، شفاف و حاصل اعتماد باشد که در نهایت می‌تواند به رضایت هر دو طرف و شکل‌گیری یک رابطه برد-برد منجر شود.

از این رو می‌توانیم بگوییم که این صرافی و کاربرانش در مسیر درستی قرار دارند و احتمالا این رویکرد در آینده نیز همان‌طور که تا به امروز حفظ شده، حفظ خواهد شد.

ششمین سالگرد تاسیس کوینکس و برنامه‌های آن

همان‌طور که اشاره کردیم در نزدیکی ۶ سالگی این صرافی محبوب قرار داریم. کاربران قدیمی این صرافی می‌دانند که رویداد‌های کوینکس چقدر هیجان‌انگیز و جذاب هستند.

بنابراین، در نزدیکی ۶ سالگی آن حدس می‌زنیم که بار دیگر رویداد‌های زیادی توسط صرافی برگزار شود که در آن بخواهند در راستای حفظ احترام کاربر و ایجاد حس رضایت در آنان جوایز بی شماری را اهدا کنند.

اگر شما نیز دوست دارید که از این اخبار و رویداد‌های مختلف آن باخبر شوید شبکه های اجتماعی کوینکس و وب‌سایت رسمی آن در دسترس شماست تا بتوانید به‌راحتی به این رویداد‌ها بپیوندید.

چرا کوینکس

جمع‌بندی

کوینکس فلسفه مشتری‌مداری مخصوص خود را دارد و همین اصل هم تا به خود امروز باعث شده که بتواند کاربران زیادی با میزان رضایت بالا داشته باشد.

کاربران در این صرافی پیش از همه‌ چیز قرار دارند. چنین اصلی برای کسب‌وکار‌های مختلف به ماندگاری کاربران وفادار ختم خواهد شد.

رابطه‌ای برد‌ – برد برای برند و کاربر که در نهایت منجر به محبوبیت بیشتر هم خواهد شد. بدون این‌که نیازی برای تلاش اضافه در جهت کسب سود باشد. چنین رویکردی را انسانی می‌دانیم و معتقد هستیم برای دنیایی بهتر همه برند‌ها باید کاربر را پیش از همه چیز قرار بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *