ساعت معاملات بازارهای مالی ایران | آشنایی با ساعت معاملاتی بازارهای بورس، ارز دیجیتال، فارکس و…

ساعت معاملات بازارهای مالی ایران | آشنایی با ساعت معاملاتی بازارهای بورس، ارز دیجیتال، فارکس و…

ساعت معاملات بازارهای مالی ایران، ذهن هر تازه‌واردی را به خود مشغول می‌کند! هر کدام از بازارهای مالی، مانند بازار سهام و بازار آتی، ساعت معاملاتی مشخصی دارند که شما برای سرمایه‌گذاری و کسب سود از این بازارها باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. اطلاع از ساعت معاملات بازارهای مالی ایران به شما این توانایی را می‌دهد که معاملات خود را بهتر مدیریت کرده و تسلط کاملی بر برنامه معاملاتی خود داشته باشید.

در قدم اول، برای نشان دادن ساعت معاملات در کدام از بازارها، نگاهی هم به شرایط و ویژگی‌های خاص هر بازار می‌اندازیم. پس با ما همراه باشید تا در کنار هم با ساعت معاملات بازارهای مالی ایران آشنا شویم!

ساعت معاملات بازارهای مالی مختلف

ساعت معاملات در بازارهای مالی، نقطه‌ای است که سرمایه گذاران حرفه‌ای را از تاز‌ه‌کاران جدا می‌کند. در نظر داشتن ساعات معاملاتی هر بازاری، شما را در گرفتن تصمیم‌گیری‌های استراتژیک مهم کمک می‌کند. در بازارهای مالی ایرانی، هنگامی که معاملات آغاز می‌شوند، همه چیز به یکباره به جریان می‌افتد و با سرعتی غیرقابل کنترل پیش می‌رود. این ساعات پر از انرژی و هیجان هستند، زیرا تصمیم‌گیری‌های دقیق می‌تواند به تغییر سریع در قیمت‌ها و سود و زیان‌های بزرگ منجر شود.

افرادی که در این بازارها فعالیت می‌کنند، همواره در تلاش هستند تا با تحلیل دقیق و استفاده از اطلاعات منتشر شده بهترین تصمیمات را بگیرند و این امر نیز هیجان ساعت‌های معاملاتی را دو چندان می‌کند. پس با ما همراه باشید تا با ساعت معاملات بازارهای مالی مختلف آشنا شویم!

این قضیه در بازارهای مالی خارجی نیز صدق می‌کند! همیشه زمان شروع معاملات، لحظاتی حساس و اضطراب‌آور بوده است. اما نگران نباشید، ما در این نوشتار به شما کمک می‌کنیم تا به خوبی نسبت به ساعت معاملات در بازارهای مالی آگاهی و تسلط داشته باشید!

البته توجه داشته باشید که بازارهای مالی در ایران، بسیار متنوع و گسترده است. بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس، بورس کالا، بورس انرژی، بازار آتی و بازار اختیار معامله، تعدادی محدودی از بازارهای مالی فعال در ایران هستند. همچنین در بخش بازار فیزیکی بورس کالا، تالارهای مختلفی وجود دارند که هر کدام به معاملات محصولات صنعتی، شیمیایی یا نفتی خاص خود می‌پردازند که البته ساعت معاملاتی آن‌ها نیز متفاوت است.

ساعت معاملات بازارهای مالی مختلف

لازم به ذکر است که آشنایی کامل با بازارهای معملاتی ایران، لازمه خواندن این نوشتار است؛ پس به شما پشنهاد می‌کنیم برای اینکه درک درست‌تری از این مقاله داشته باشید، سری هم به نوشتار آشنایی با انواع بازار بورس در ایران، بزنید! در ادامه با ما همراه باشید تا در کنار هم با ساعت معاملات بازارهای مالی ایران آشنا شویم!

ساعت معاملات بورس اوراق بهادار تهران

همانطور که می‌دانید، بورس اوراق بهادار به بازاری می‌گویند که در آن خرید و فروش سهام شرکت‌ها و اوراق بهادار تحت قوانین و مقررات مشخصی انجام می‌شود. قیمت سهام در بازار بورس نیز بر اساس عرضه و تقاضا و در ساعات معاملاتی این بازار انجام می‌شود. بازار بورس اوراق بهادار، از محبوبیت زیادی برخوردار است و بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در این بازار فعالیت می‌کنند، بنابراین اطلاع از زمان معاملات بورس اوراق بهادار بسیار مهم است. پس با ما همراه باشید تا با ساعت معاملات بازارهای مالی مختلف آشنا شوید!

بورس اوراق بهادار تهران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰ فعال است، و سرمایه‌گذاران در این ساعات امکان ثبت و حذف سفارش، خرید و یا فروش سهام و سایر اوراق بهاداری که در آن معامله می‌شوند را دارند. البته لازم به ذکر است که زمان پیش‌گشایش بورس اوراق بهادار نیز از ساعت ۰۸:۴۵ تا ۰۹:۰۰ است که در این بازه امکان ثبت و حذف سفارش وجود دارد اما خرید و فروش صورت نمی‌گیرد. این بازار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی فعالیت نداشته و به طور کامل تعطیل است.

ساعت معاملات در فرابورس 

بازار فرابورس ایران نیز بازاری مشابه بورس اوراق بهادار تهران است و مهم‌ترین کارکرد آن پذیرش شرکت‌ها و ابزاهایی است که شرایط ورود به بورس اوراق بهادار را نداشته اما تمایل به ورود سریع‌تر به بازار سرمایه را دارند. فرابورس یک بازار مالی غیررسمی است که کارکرد مهم آن، تبادل و معامله اوراق بهادار خارج از بورس اصلی است. این بازار به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا اوراق بهادار خود را به صورت خصوصی و خارج از محیط بورس اصلی معامله کنند. این بازار به شرکت‌ها فرصتی می‌دهد تا اوراق بهادار خود را به صورت خصوصی و خارج از محیط بورس اصلی عرضه کرده و از سرمایه‌گذاری‌های خصوصی بهره‌مند شوند.

ساعت معاملات در فرابورس

ساعت معاملاتی در بازار فرابورس نیز شباهت زیادی با بورس اوراق بهادار تهران دارد. ساعت معاملات در این بازار نیز به این صورت است که پس از یک دوره زمانی محدود پیش‌گشایش از ساعت ۰۸:۴۵ تا ۰۹:۰۰، از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰ انواع سهام در بازار فرابورس خرید و فروش می‌شود. البته لازم به ذکر است که قبلا ساعت معاملات در این بازار به ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ تغییر پیدا کرد اما چند روز بعد مجدد به ساعت ۱۲:۰۰ بازگشت!

برای مشاهده و آگاهی از اطلاعیه‌های بازار فرابورس، می‌توانید به سایت آن به آدرس www.ifb.ir مراجعه کنید.

ساعت معاملات بورس کالا

در این بازار بورس کالا، معمولا کالاهای خام و فرآوری نشده مانند فلزات، محصولات پتروشیمی، سیمان، محصولات کشاورزی و… مورد دادوستد قرار داده می‌شوند. البته به تازگی خودرو نیز به لیست کالاهای قابل معامله در بورس کالا اضافه شده است. بزرگ ترین مزیت این بازار، نظارت بر قیمت‌های عرضه و تقاضا است که  که تمامی تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و تجار کالا با حضور این نهادها، از مزایای قوانین و مقررات حاکم بر بورس برخوردار می‌شوند. پس با ما همراه باشید تا با ساعت معاملات بازارهای مالی مختلف آشنا شوید!

بورس کالای ایران خود شامل بازار فیزیکی، بازار فرعی، بازار مشتقه و بازار مالی است. به دلیل گستردگی و تنوع حوزه‌های مختلف بورس کالا، در ادامه به صورت مختصر هر کدام از حوزه‌های آن را معرفی و ساعت معاملات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

زمان معاملات تالارهای بورس کالای ایران

همانطور که گفته شد، ساعت معاملات بازارهای مالی تاثیر بسیار زیادی بر سود سرمایه‌گذاری شما دارد. بازار فیزیکی یکی از بازارهای مهم بورس کالا است که البته ارزش کل معاملات آن بیشتر از سایر بازارها (بازار آتی، اختیار معامله و مالی) است. در این بازار، محصولات مهم و مختلفی مانند انواع محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، محصولات کشاورزی و همین‌طور انواع محصولات صنعتی و معدنی دادوستد می‌شود.

هر کدام از محصولاتی که در بازار فیزیکی به فروش رسانده می‌شود، در تالار مشخصی که عموما با همان نام شناخته شده‌اند، معامله می‌شوند. به عنوان مثال محصولات پتروشیمیایی در تالار پتروشیمی و محصولات کشاورزی در تالار مربوط به خود معامله می‌شوند. دلیل این امر نیز هژم زیاد معاملات انجام شده در این بازارها است.

ساعت معاملات تالار پتروشیمی

در این تالار محصولات شیمیایی همچون آروماتیک‌ها، پلیمری‌ها (پلی اتیلن‌ و پلی پروپیلن‌)، گریدهای PET، گرید استایرن مونومر، متانول، اوره و انواع کودها و دیگر محصولات شیمیایی خرید و فروش می‌شوند. ساعت انجام معاملات تالار پتروشیمی در روزهای شنبه تا چهارشنبه و در ساعت ۱۳:۳۰ است.

زمان معاملات تالارهای بورس کالای ایران

دقایقی قبل از شروع تالار به عنوان زمان ثبت سفارش در نظر گرفته می‌شود که البته با توجه به حجم عرضه متغیر است و مقدار قابل پیش‌بینی و ثابتی ندارد.

ساعت معاملات تالار فرآورده‌های نفتی

تالار فرآورده‌های نفتی نیز شامل محصولات پالایشگاهی از قبیل؛ وکیوم باتوم، لوب کات، گوگرد کلوخه و گرانوله، قیر و غیره هست. در این تالار شروع معاملات از ساعت ۱۳ شنبه تا چهارشنبه هر هفته است. در این تالار هم مانند تالار پتروشیمی، چند دقیقه قبل از انجام معاملات، به عنوان زمان ثبت سفارش درنظر گرفته می‌شود.

ساعت معاملات تالار محصولات کشاورزی

تالار کشاورزی نیز شامل محصولاتی از قبیل گندم خوراکی، ذرت، پسته، جو، جوجه یک روزه گوشتی و غیره است. زمان معاملات تالار محصولات کشاورزی در بورس کالا از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۱۳ شروع می‌شود. در این بازار حجم معاملات بسیار بالا است. با ما همراه باشید تا با ساعت معاملات بازارهای مالی دیگر آشنا شویم!

ساعت معاملات تالار صنعتی و معدنی

ساعت معاملات بازارهای مالی همیشه یکجور نیست! برای مثال ساعت شروع انجام معاملات در تالار صنعتی و معدنی، ساعت ۱۱ شنبه تا چهارشنبه هر هفته است. عرضه انواع فولاد، سنگ آهن و مقاطع فولادی در این تالار صورت می‌گیرد.

ساعت معاملات تالار سیمان

همانطور که از نام آن پیداست در این تالار انواع سیمان به صورت فله‌ای و پاکتی عرضه می‌شوند و متقاضیان می‌توانند راس ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه روزهای شنبه تا چهارشنبه سفارشات خود را ثبت کنند. تفاوتی که معاملات سیمان در بورس کالا دارد این است که تنها اشخاص حقیقی و حقوقی که کد معاملاتی از بورس کالا دریافت کرده‌اند امکان ثبت سفارش را دارند.

ساعت معاملات تالار خودرو

عرضه خودرو در بورس کالا به تازگی و در سال ۱۴۰۱ شروع شده است و تاکنون خودروهای سواری، وانتی و کامیونی در این بازار عرضه شده‌اند. لازم به ذکر است که برخی از کلاها در تالار خودرو با استقبال خوبی از سوی متقاضیان مواجه شده است. معاملات خودرو در بورس کالا در تالار فیزیکی انجام می‌شود و در صورتیکه اطلاعیه عرضه‌ای وجود داشته باشد در روز عرضه راس ساعت ۰۹:۰۰ معاملات آن آغاز می‌شود. گفتنی است روزهای فعالیت تالار فیزیکی نیز از شنبه تا چهارشنبه هر هفته است. البته هر موقع که کالایی برای فروش وجود داشته باشد فرایند خرید و فروش انجام می‌شود.

ساعت معاملات بازار فرعی بورس کالا

کالاهایی که طبق مقررات شرایط پذیرش در بازار فیزیکی را ندارند، محصولاتی هستند که در تالار فرعی معامله می‌شوند. محصولات عرضه شده در این بازار مانند بازار فیزیکی از استانداردهای بخصوصی برخوردار نیستند و کیفیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. ساعت کار تالار فرعی نیز از شنبه تا چهارشنبه هر هفته و شروع معاملات آن از ساعت ۱۵:۱۵ مقرر شده است.

ساعت معاملات بازار مالی بورس کالا

بازار مالی با هدف تامین مالی تشکیل شده و شامل بخش‌هایی مانند گواهی سپرده کالایی، صندوق‌های کالایی و معاملات سلف موازی استاندارد است. هرچند اوراقی که در این بازار معامله می شوند در بازار مالی زیرمجموعه بورس کالا هستند اما با کد بورسی می‌توان آن‌ها را خرید و فروش کرد. بنابراین افراده که کد معاملاتی بورسی دارند می‌توانند این اوراق را خریداری کنند. در ادامه به ساعت معاملاتی هر کدام از زیر مجموعه‌های بازار بورس کالا می‌پردازیم.

ساعت معاملات گواهی سپرده کالایی

گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که موید مالکیت دارنده‌ آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌شود. سکه طلا، زعفران، ذرت، جو، پسته و زیره سبز از جمله محصولاتی هستند که دارای گواهی سپرده کالایی هستند. ساعت کار بازار گواهی سپرده کالایی نیز مانند بازار فیزیکی متفاوت است به دلیل اینکه محصولات زیادی در آن معامله می‌شوند. به عنوان مثال نمادهای گواهی سپرده کالایی سکه تمام طرح جدید از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه است.

ساعت معاملات بازار فرعی بورس کالا

نمادهای گواهی سپرده کالایی محصولات کشاورزی نیز از ساعت ۰۸:۴۵ تا ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه مقرر شده است. اما ساعت معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای شنبه تا چهارشنبه و۱۰ تا ۱۵ روزهای پنج شنبه است. با مراجعه به سایت بورس کالا نیز می‌توانید از ساعات معاملات دیگر اوراق گواهی سپرده کالایی آگاهی پیدا کنید. با ما همراه باشید تا با ساعت معاملات بازارهای مالی مختلف آشنا شوید!

ساعت معاملات صندوق‌های کالایی

صندوق کالایی به اوراق بهاداری گفته می‌شود که مالکیت دارنده آن را بر یک صندوق متشکل از کالاهایی مشخص مانند سکه و طلا را تعیین می‌کند. در حال حاضر دو صندوق کالایی زعفران و صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلا در بورس معامله می‌شوند. صندوق کالایی زعفران از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۰۸:۴۵ تا ۱۵ فرآیند خرید و فروش را شروع می‌کند. صندوق‌های سرمایه گذاری پشتوانه طلا هم از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵ همان روز قابل معامله هستند.

ساعت معاملات اوراق سلف موازی استاندارد

قرارداد سلف برعکس قرارداد نسیه به گونه ای است که مشتری مبلغ قرارداد را در زمان حال پرداخت می‌کند و کالا را در زمان آینده دریافت می‌کند. اوراق سلف عادی دارای بازار ثانویه نیستند که به تدریج برای برخی از این اوراق بازار ثانویه در نظر گرفته شد که به آن‌ها اوراق سلف موازی استاندارد گفته شد. ساعت معاملات سلف موازی استاندارد کلیه دارایی‌ها به جز سکه مرکزی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۰۸:۴۵ تا ۱۶ است. سلف موازی استاندارد سکه مرکزی نیز از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶ روزهای شنبه تا چهارشنبه مقرر شده است.

ساعت معاملات بازارهای مشتقه بورس کالا

بازار مشتقه بورس کالا، شامل اوراقی هست که ارزش خود را از یک دارایی پایه دیگر مثل محصولات پتروشیمی، محصولات کشاورزی، سکه و… می‌گیرند. به عبارتی دیگر ارزش این اوراق از ارزش دارایی که در قرارداد ذکر شده، گرفته می‌شود و به همین دلیل به آن‌ها اوراق مشتقه می‌گویند. در ابزارهای مشتقه چهار نوع ابزار وجود دارد که شامل پیمان‌های آتی، قراردادهای آتی، قرارداد اختیار معامله و قرارداد سوآپ (معاوضه) قرار دارند که دو نوع قرارداد آتی و قرارداد اختیار معامله در حال حاضر در بورس کالا فعالیت دارند و بیشتر محبوب هستند.

ساعت معاملات بازار آتی

قرارداد آتی، قراردادی است که در آن خریدار و فروشنده توافق می‌کنند مقدار معینی از کالای مشخصی را باکیفیت و قیمت معلوم، در زمان و مکان مشخص معامله نمایند. ساعت معاملات قراردادهای آتی زعفران و طلا مطابق با آخرین اطلاعیه بورس کالا، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه می‌یابد. البته در روزهای پنج شنبه این مذت دو ساعت کم شده و در ساعت ۱۵ سایت بسته می‌شود. دوره پیش گشایش آن نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ است. نکته‌ای که باید ذکر شود این است که ساعت معاملات قراردادهای آتی نقره در آخرین روز معاملاتی تا ساعت ۱۳ است.

ساعت معاملات بازار اختیار معامله

اختیار معامله قراردادی، به قراردادی بین خریدار و فروشنده گفته می‌شود که براساس آن خریدار قرارداد، حق (نه الزام و تعهد) دارد که مقدار معینی از دارایی مندرج در قرارداد را با قیمت معین و در زمانی مشخص بخرد یا بفروشد. ساعت شروع معاملات قراردادهای اختیار معامله مشابه با ساعت معاملات قراردادهای آتی است و از شنبه تا پنج شنبه است. ساعت معامله نیز از ساعت ۱۰ شروع شده و تا ۱۰:۳۰ یک دوره پیش گشایش دارد و سپس در روزهای شنبه تا چهارشنبه تا ساعت ۱۷ و در روزهای پنج شنبه نیز تا ساعت ۱۵ معاملات صورت می‌گیرد.

ساعت معاملات ارزهای دیجیتال

ساعت معاملات ارزهای دیجیتال یکی از جنبه‌های حیاتی در بازار ارزهای دیجیتال است که برای فعالان سرمایه‌گذاران این بازار بسیار اهمیت دارد. ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و دیگر ارزهای مشابه به صورت ۲۴ ساعته. در تمام روزهای هفته معامله می‌شوند، بدین معنا که معاملات در این بازار هیچ وقفه‌ای ندارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر زمانی که بخواهند معاملات خود را انجام دهند. این امر یکی از مزیت‌های بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال به صورت ۲۴ ساعته فعال است و خرید و فروش این ارزها به صورت بین‌المللی انجام می‌شود، ساعت معاملات ارزهای دیجیتال نقش بسیار مهمی در زمان‌بندی و برنامه‌ریزی فعالان این حوزه دارد.

ساعت معاملات ارزهای دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال نیز یکی از مهمترین عناصر در جهان اقتصادی نوین هستند. این صرافی‌ها به عنوان مکانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند. از آنجایی که بازار ارز دیجیتال همیشه فعال است و معاملات این ارزها به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود، بسیاری از صرافی‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند که خدمات خود را به ساعتی خاص در شبانه روز محدود نکند و خدمات خود را ۲۴ ساعته ارائه دهند.

ساعت معاملات در بازار فارکس

همانطور که می‌دانید یکی از ملاک‌‌های برتری بازارهای نوین نسبت به بازارهای مالی سنتی، ۲۴ ساعته بودن آن‌ها است! بازار فارکس نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. بازار فارکس ۲۴ ساعته باز است و در تمام طول هفته، البته به غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها می‌توانید در آن فعالیت کنید. اما نکته مهم این است که در چه ساعاتی می‌توان از معاملات نتیجه بهتری گرفت! براای پاسخ به این پرسش می‌توان به نوشتار چه ساعتی بهترین زمان معامله فارکس است؟ مراجعه کنید!

آنچه در نوشتار “ساعت معاملات بازارهای مالی ایران” خواندیم:

همانطور که گفته شد آگاهی از ساعت معاملات بازارهای مالی، تاثیر بسیار چشمگیری در معاملات و کسب درآمد شما دارد. به سبب گستردگی بازارهای مالی در ایران، به خطر سپردن هرکدام از این ساعت‌ها کار دشواری است. به این منظور جدول پایین را برای تسهیل کار شما طراحی کردیم!

نام بازار مالی روزهای کاری دوره پیش گشایش ساعت کاری
بازار بورس و فرابورس شنبه تا چهارشنبه ۰۸:۴۵ تا ۰۹:۰۰ ۹ تا ۱۲:۳۰
گواهی سپرده شمش طلا شنبه تا چهارشنبه ۱۰:۰۰ تا ۱۰:۳۰ شنبه تا چهارشنبه از ۱۰:۳۰ تا ۱۷
پنچ‌شنبه از ۱۰:۳۰ تا ۱۵
گواهی سپرده گروه تمام سکه شنبه تا چهارشنبه ۱۱:۳۰ تا ۱۲ ۱۲ تا ۱۵
بازار قراردادهای مشتقه (آتی و اختیار معامله) سهام شنبه تا چهارشنبه ۰۸:۴۵ تا ۰۹:۰۰ ۹ تا ۱۲:۳۰
بازار قراردادهای مشتقه (آتی و اختیار معامله) کالا شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۰:۳۰ شنبه تا چهارشنبه از ۱۰:۳۰ تا ۱۷
پنچ‌شنبه از ۱۰:۳۰ تا ۱۵
صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی زعفران شنبه تا چهارشنبه ۰۸:۴۵ تا ۰۹:۰۰ ۹ تا ۱۵
صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا شنبه تا چهارشنبه ۱۱:۳۰ تا ۱۲ ۱۲ تا ۱۵
سلف مواری استاندارد کلیه دارایی‌ها به جز سکه مرکزی شنبه تا چهارشنبه ۰۸:۴۵ تا ۰۹:۰۰ ۹ تا ۱۶
سلف موازی استاندارد سکه مرکزی شنبه تا چهارشنبه ۱۱:۳۰ تا ۱۲ ۱۲ تا ۱۶
تالار پتروشیمی بورس کالا شنبه تا چهارشنبه ــ ۱۳:۳۰
تالار فرآورده‌های نفتی بورس کالا شنبه تا چهارشنبه ــ ۱۵
تالار محصولات صنعتی و معدنی شنبه تا چهارشنبه ــ ۱۱
تالار صادراتی شنبه تا چهارشنبه ــ ۱۱:۳۰
تالار طلا شنبه تا چهارشنبه ــ ۱۲:۳۰
بازار ارزهای دیجیتال تمام روزهای هفته ــ ۲۴ ساعته
بازار فارکس دوشنبه تا جمعه ــ ۲۴ ساعته

امیدواریم که از نوشتار “ساعت معاملات بازارهای مالی ایران” نهایت لذت را برده باشید. اگر تجربه و یا اطلاعاتی در این مورد دارید با ما به اشتراک بگذارید!

چند پرسش و پاسخ متداول درباره ساعت معاملات بازارهای مالی ایران:

 ساعت معاملات بازار بورس چگونه است؟

ساعت معاملات بازار بورس ایران از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱:۳۰ بعد از ظهر و روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر است. این ساعت‌ها برای معاملات خرید و فروش اوراق بهادار و سایر محصولات مالی در بازار بورس تعیین شده است.

آیا بازار اوراق بهادار در ایران در روزهای تعطیل هم فعال است؟

خیر، بازار اوراق بهادار در ایران در روزهای تعطیل مانند روزهای جمعه و روزهای تعطیل رسمی کشور فعال نیست و معاملات در این روزها انجام نمی‌شود.

ساعت معاملات ارزهای دیجیتال چگونه است؟

ساعت معاملات ارزهای دیجیتال یکی از جنبه‌های حیاتی در بازار ارزهای دیجیتال است که برای فعالان سرمایه‌گذاران این بازار بسیار اهمیت دارد. ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و دیگر ارزهای مشابه به صورت ۲۴ ساعته معامله می‌شوند، بدین معنا که معاملات در این بازار هیچ وقفه‌ای ندارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر زمانی که بخواهند معاملات خود را انجام دهند. این امر یکی از مزیت‌های بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *