سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها: استراتژی سه‌گانه برای موفقیت

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها: استراتژی سه‌گانه برای موفقیت

در این مقاله از ایران بروکر، ما قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا برخی از افراد باهوش در میم کوین‌هایی که در ظاهر مانند یک جوک به‌نظر می‌رسند سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ و چگونه می‌توانند از این سرمایه‌گذاری‌ها سودهای عظیم کسب کنند؟ اما قبل از این‌که به بررسی موضوع بپردازیم، باید بدانید که سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها همیشه به گمانه‌زنی و زمان‌بندی دقیقی نیاز دارد.

میم کوین‌هایی از جمله دوج کوین، شیبا و پپه در سال‌های اخیر سروصدای زیادی به پا کرده بودند و با رشدهای عجیب و غریب خود بسیاری از افراد را به یک میلیاردر تبدیل کردند. در واقع افراد باهوش سعی دارند از سرمایه‌گذاری‌های خود سود کسب کنند و به جستجوی پروژه‌های سوددهی می‌پردازند که نیاز به صبر و تلاش بلندمدت دارند. به بیانی دیگر، افرادی که به‌دنبال درآمد سریع هستند و فقط به تلنگرها علاقه دارند، میم کوین‌ها را به‌عنوان فرصتی برای سودآوری در نظر می‌گیرند.

دوج کوین و ویتالیک بوترین؛ بهترین سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها

بهترین سرمایه‌گذاری ویتالیک بوترین در واقع، دوج کوین بود. ویتالیک بوترین بنیان‌گذار و خالق اتریوم را می‌توان یکی از باهوش‌ترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال دانست. این شخص در زمان مناسب توانست ۲۵ هزار دلار در دوج کوین سرمایه‌گذاری کند و در زمان بولران بازار آن را تبدیل به میلیون‌ها دلار پول نقد کرد.

ویتالیک بوترین در سال ۲۰۲۱ به پادکست لکس فریدمن اعلام کرد که در طول قرنطینه سال ۲۰۲۰، حدود ۴ میلیون دلار از میم‌کوین دوج را فروخته است. در آن زمان گزارش‌ها حاکی از ارزش باقی‌مانده دوج کوین او به میزان ۲۰ میلیون دلار بود.

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها

ویتالیک بوترین در مصاحبه با لکس فریدمن خبرنگار حوزه ارز دیجیتال افزود:

دوج کوین یکی از بهترین سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها بوده که تاکنون انجام داده‌ام.

او البته توضیح داد، زمانی‌که دوج در قیمت ۰.۰۰۸ دلاری بوده آن را خریداری کرده است و هیچ‌وقت انتظار چنین سود بزرگی را نداشته است. ویتالیک سود به دست آمده از این فروش را به موسسه GiveDirectly اهدا کرد.

برای سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها، باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

اوگن ورزون، مدیر Kaizen.Finance که یک پلتفرم ایمن برای ایجاد توکن‌های بلاکچینی است، از طرفداران سرسخت میم کوین‌ها است. او به‌خوبی متوجه شده است که برای دست‌یابی به موفقیت در این فضا باید چه کارهایی را انجام داد.

ورزن توضیح می‌دهد:

در حال حاضر شما افسوس می‌خورید که چرا رشدهای دوج کوین و شیبا را از دست داده‌اید؟ به این فکر می‌کنید که یک توکن مشابه پیدا کنید و از آن سودهای نجومی کسب کنید. یکی از این توکن‌های مشابه که سودهای نجومی به کاربران خود اعطا کرد، توکن په په بود.

در سال ۲۰۲۳، پروژه په په وارد فصای ارزهای دیجیتال شد و به سرعت توجه همه کاربران این حوزه را به سمت خود جلب کرد. این پروژه بر اساس میم معروف Pepe The Frog ساخته شده است (به‌رغم این‌که هیچ ارتباطی با خالق اصلی آن، مت فیوری ندارد). عجیب‌ترین قسمت در این میم توکن این است که کاملا بدون کاربرد به‌نظر می‌رسد.

میچل هیل یکی از طرفداران پیه بیان می‌کند:

وقتی ما درباره‌ی جدیدترین پادشاه میم‌کوین‌ها صحبت می‌کنیم، په په در تصورمان نقش می‌بندد.

همچنین بنیان‌گذاران این پروژه با صراحت کامل بیان می‌کنند که این توکن هیچ کاربردی ندارد!

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها

با توجه به اطلاعات و داده‌های صفحه قیمت ارز دیجیتال په په در ایران بروکر، ارزش بازار PEPE در اوایل ماه مه به ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافت. اما در حال حاضر حدود ۸۶ درصد از اوج قیمتی خود فاصله گرفته است و ارزش بازار آن حدود ۲۵۰ میلیون دلار است. با توجه به نوسانات عظیمی که میم‌کوین‌ها با آن سروکار دارند، در زمان نگارش این مقاله توکن په په نسبت به هفته گذشته، حدود ‍۱۲ درصد ریزش را تجربه کرده است.

در حالی که بسیاری از افراد، زمانی این میم توکن را خریداری می‌کردند، قیمت آن در سقف تاریخی خود قرار داشت و مردم بسیار زیادی بر اساس هیجانات و احساسات مثبتی که پیرامون په په بود، تصمیم به خرید گرفتند. این تصمیمات به هیچ عنوان عاقلانه و منطقی نبود؛ زیرا پس از مدتی په په روند صعودی خود را از دست داد و وارد یک ترند نزولی بسیار قوی شد.

میچل هیل بیان می‌کند:

تمایل دارم تمرکز خود را روی سرمایه‌گذاری‌های کوچک قرار دهم و به امید کسب سود، بیشتر تلاش را می‌کنم. در بازار ارزهای دیجیتال، بیشترین ریسک‌ها توسط افرادی ایجاد می‌شود که به‌دنبال خرید در زمان تعیین شده توسط خودشان هستند.

باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که با ورود به دنیای سرمایه‌گذاری، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. با این حال میچل هیل توانست با سودی ۵۰۰ درصدی از بازار خارج شود. سرمایه‌گذاران باهوش معمولا از استراتژی‌های مشابهی استفاده می‌کنند؛ یعنی کسب سود، مدیریت ریسک و به دست آوردن پول چشم‌گیر.

داشتن یک استراتژی واضح برای مواجهه با لحظاتی که سود به دست می‌آید، نشانه سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها است. بسیاری از مردم عادی به سرمایه‌گذاری ادامه می‌دهند به امید این‌که یا سود بیشتر کسب کنند یا این‌که توکنی که خریده‌اند به سقف‌های قیمتی جدیدی برسد. اما عاقلانه‌ترین کار این است که یک هدف برای خود تعیین کنید و بعد از رسیدن به هدف قیمتی خود از بازار خارج شوید.

استراتژی سه‌گانه افراد باهوش برای موفقیت در سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها

در این بخش از مقاله «سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها» ما به سراغ ۳ فرد موفق خواهیم رفت که هر کدام با استراتژی مختص به‌خود، روی میم‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سود چشم‌گیری کرده‌اند.

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها

سارا جین کنی، سفیر الگوراند و بنیان‌گذار OffChain در ایرلند، یک سرمایه‌گذار باتجربه در دنیای میم کوین‌ها است که با استفاده از استراتژی‌های خاص خود توانسته است پرتفوی خود را در بازار نزولی بهبود بخشد. او معاملاتی با توکن‌هایی هم‌چون DOGE ،PEPE، SFM و COOP داشته و تجربیات خود را با ما به اشتراک گذاشته است.

استراتژی او برای معامله با میم‌کوین‌ها شامل سه مرحله مهم است: تحقیق، صبر و کارایی.

در مرحله اول، تحقیق، کنی به‌عنوان مثال COOP را انتخاب می‌کند و کامل در این موضوع تحقیق می‌کند که چرا این توکن ساخته شده است؟ چه تیمی پشت آن است؟ چگونه جامعه‌ای قوی پیرامون آن شکل می‌گیرد؟ و چه پیشرفت‌هایی در حال رخ دادن است؟ او همچنین مسائلی مانند: کارمزدها، سرعت تراکنش و قیمت‌ها را در صرافی‌های مختلف متمرکز و غیرمتمرکز برای انجام معاملات در نظر می‌گیرد.

در مرحله دوم، صبر، کنی با بررسی بازار و شناخت الگوهای رفتاری و قیمتی برای مدتی منتظر می‌ماند تا متوجه شود حمایت از توکن چه زمانی وارد مرحله عملیاتی می‌شود؟ و چه زمانی این میم‌کوین‌ها قرار است زیر فشار فروش قرار بگیرند؟

در نهایت مرحله آخر، کارایی، او بر اساس اصول مهمی مانند «با قیمت ارزان بخرید و در سقف بفروشید» عمل می‌کند. او به شدت تأکید می‌کند:

باید تعادل داشته باشید و تا حد ممکن بر تصمیمات خود در زمان مناسب برای کسب سود پایبند بمانید. نباید تمام دارایی‌های خود را به یک معامله اختصاص دهید و بهترین عملکرد را با مدیریت کارمزدهای ورود و خروج در داخل و خارج از بازار به‌دست آورید.

کنی تأکید دارد:

بهترین میم‌کوین‌ها، آنهایی هستند که جامعه قوی و پرشوری دارند و به نوعی مفهوم و معنایی را در دنیای کریپتو ایجاد می‌کنند، حتی اگر از ماهیت جوک و شوخی برخوردار باشند.

نکته آخر این است که او هشدار می‌دهد:

باید مراقب خط قرمزی مانند سازنده توکن که اکثریت توکن را در اختیار دارد، باشید. اگر تیم پشت توکن مورد نظر شما حمایت نشود، احتمالا توکن انتخابی شما صعودی نخواهد داشت. جامعه معامله‌گران تنها از ربات‌ها تشکیل نشده و ارتباط با انسان‌های واقعی نیز بسیار مهم است.

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها؛ راهی به سوی ثروت یا شانسی در لاتاری دنیای کریپتو

هری هورسفال، مدیرعامل شرکت Flight3، نگرانی بابت سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها ندارد؛ بلکه از آنها به‌عنوان فرصتی برای دست‌یابی به ثروتی بادآورده حرف می‌زند. زمانی‌که از او درباره این که چرا افراد باهوش در میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند سوال پرسیدیم، پاسخ او بسیار واضح و جالب بود:

آنها بسیار زود، شما را ثروتمند می‌کنند.

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها

هورسفال یک کارآفرین موفق در حوزه وب ۳ است که اخیرا کسب و کار او توسط استیون بارتلت، به نام آشنایی در دنیای ارزهای دیجیتال، تبدیل شده است. او دلیل علاقه خود به میم کوین‌ها را با هیجان و حس مسئولیت نسبت به کریپتو توضیح می‌دهد. وقتی در میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، احساس می‌کند از بقیه جامعه ارزهای دیجیتال که کاملا در رکود هستند، جلو افتاده است.

در مورد په په، هورسفال این توکن را به‌عنوان یک «ستاره» معرفی می‌کند. او به وضوح اشاره می‌کند:

توکن په په هیچ نقشه‌راه یا هدف خاصی ندارد و فقط یک جو احساسی و اثر شبکه‌ای است. میم کوین‌ها یک منبع سرگرمی برای مردم هستند، اما همچنان برخی از معامله‌گران توکن‌هایی را تبلیغ می‌کنند که دارای ریسک بسیار بالایی هستند.

وقتی به استراتژی سرمایه‌گذاری در این دسته از توکن‌ها می‌پردازیم، هورسفال به ایده‌ها اهمیت می‌دهد. او تاکید دارد که اگرچه ۹۹٪ از ایده‌ها ممکن است به نتیجه نرسند، اما همیشه ۱٪ وجود دارد که موفق می‌شود. به‌عنوان مثال به دوج کوین اشاره می‌کند که بسیاری از مردم با خرید مقداری از آن شروع کردند و احتمالا رقم کمی از پول خود را از دست دادند؛ با این وجود او معتقد است اگر دوج کوین به قیمت یک دلار برسد، این معامله می‌تواند به افراد سود خوبی بدهد.

در پایان، هورسفال به تشبیه این فرصت به برنده شدن در یک بازی لاتاری پرداخت. او تاکید دارد که همه ما در یک سفر هستیم و روزانه تلاش می‌کنیم، اما ممکن است فردا برنده شویم. او از مفهوم شانس و امید به آینده در دنیای کریپتو حرف می‌زند.

NFTها و جذابیت معامله در دنیای میم‌کوین‌ها

نیل بادل، که به‌عنوان بنیان‌گذار BodlNFT شناخته می‌شود، در طول روز از اوقات خالی خود استفاده می‌کند تا بازار کریپتو را بررسی کند. متاسفانه ورود او به دنیای معاملات، هم‌زمان با نزول بازار اتفاق افتاد اما هنگامی که بازار به کف خود رسید، NFTها توجه و علاقه او را جلب کردند.

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها

بادل همیشه به جذابیت مجموعه‌های دیجیتال علاقه داشته و از ابتدا از راه‌اندازی دوج کوین آگاهی داشته است. با این وجود او به‌عنوان یک فرد مطالعه‌کننده و کارشناس در حوزه کریپتو اعتقاد دارد که برای موفقیت میم کوین‌ها، به جامعه و اعتبار آنها نیاز است. او می‌گوید:

برای این‌که میم کوین‌ها موفق شوند، به یک حرکت خاص و فشار خرید از طرف یک جامعه نیاز دارند.

بادل از فلسفه میم معروف Pepe The Frog اطلاع داشته است و از زمانی‌که با گفتگو درباره آن در توییتر آشنا شد، به ایده‌ی ایجاد میم کوین‌های مبتنی بر میم‌های معروف علاقه‌ پیدا کرد. او تاکید می‌کند که تحقیق در مورد میم‌ها سریع‌ترین راه برای انتقال اطلاعات و افکار است.

وقتی به روانشناسی میم‌کوین‌ها پرداخته می‌شود، بادل آن را به شکلی ساده می‌شناسد و می‌گوید:

مردم فقط به دو چیز نیاز دارند: نان و سیرک. میم‌کوین‌ها به این نیازها پاسخ می‌دهند و سرگرمی و تفریح فراوانی را ارائه می‌دهند. همه میم‌کوین‌ها به معنای واقعی ساده هستند و فقط به تعادل نیاز دارند؛ زیرا در این دنیا هیچ‌کس نمی‌تواند همه چیز را داشته باشد.

بادل با اشاره به معاملات پیچیده، توانایی افراد در استفاده از جذب میم‌کوین‌ها را برای کسب درآمد جدی، بیان می‌کند و لذت می‌برد که میم‌ها را می‌پسند. با این وجود موضع خود را درباره میم‌کوین‌ها به‌عنوان ابزارهای تفریحی و سرگرمی حفظ می‌کند. او به‌طور کلی می‌گوید:

اگر این حوزه به‌دنبال الگوهای رفتاری مخرب بگردد، احتمالا مشکلات بزرگ‌تری برای نگرانی پیش می‌آید.

آنچه در نوشته «استراتژی سه‌گانه برای موفقیت در سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها» خواندیم:

سرمایه گذاری در میم کوین‌ها و شت کوین‌ها دارای ریسک‌های بسیار زیادی است؛ زیرا در بازار صعودی دو سال گذشته، میم توکن‌های زیادی به‌وجود آمدند که اکنون هیچ ردی از آن‌ها باقی نمانده است. از جمله این توکن‌ها می‌توان به توکن اسکم اسکویید گیم اشاره کرد که میلیون‌ها دلار سرمایه مردم را به‌راحتی آب خوردن بالا کشید. با این وجود همه میم‌ توکن‌ها این‌گونه نیستد بعضی از آنها مانند شیبا در زمان نگارش این مقاله نیز دارای جامعه طرفداری بسیار وسیعی است و هنوز امید به رشد آن وجود دارد.

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها می‌تواند سودهای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. کافی است که مانند یک فرد حرفه‌ای در زمان و موقعیت قیمتی مناسب یکی از آنها را خریداری کنید؛ همچنین به تارگت قیمتی و احساسات خود پایبند باشید تا شما نیز سودهای بسیار زیادی از سرمایه‌گذاری در میم توکن‌ها را به دست آورید.

سوالات متداول «استراتژی سه‌گانه برای موفقیت در سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها»

بهترین سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها را چه کسی انجام داد؟

بهترین سرمایه‌گذاری ویتالیک بوترین در واقع، دوج کوین بود. او در زمان مناسب توانست ۲۵ هزار دلار در دوج کوین سرمایه‌گذاری کند و در زمان بولران بازار آن را تبدیل به میلیون‌ها دلار پول نقد کرد.
ویتالیک بوترین در سال ۲۰۲۱ به پادکست لکس فریدمن اعلام کرد که در طول قرنطینه سال ۲۰۲۰، حدود ۴ میلیون دلار از میم‌کوین دوج را فروخته است. در آن زمان گزارش‌ها حاکی از ارزش باقی‌مانده دوج کوین او به میزان ۲۰ میلیون دلار بود!

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها به چه معنا است؟

سرمایه‌ گذاری هوشمندانه در میم کوین ها به معنای این است که در مرحله اول تحقیقات زیادی در مورد توکن مورد نظر و تیم پشت آن انجام دهید. در صورت تاییدیه، در زمان و قیمت مناسب آن را خریداری کنید و بعد از رسیدن به پول و سود موردنظر از آن خارج شوید.

آیا میم توکن‌ها مناسب هولد هستند؟

خیر! این توکن‌ها به خودی خود دارای ریسک‌ها و مخاطرات زیادی هستند و هیچ تضمینی حتی برای ۲۴ ساعت آینده آنها وجود ندارد؛ بنابراین از هولد کردن این نوع دارایی‌ها تا جایی که می‌توانید دور بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *