صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان | خطر مسدود شدن سرمایه در کمین است!

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان | خطر مسدود شدن سرمایه در کمین است!

ارزهای دیجیتال با ورود به دنیای اقتصاد و مبادلات بین‌المللی، انقلابی در صنعت سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و در مدت کوتاهی توانستند سرمایه و محبوبیت بسیار قابل توجهی جذب کنند. معامله‌گران زیادی در سراسر دنیا در حال معامله ارزهای دیجیتال هستند ولی کاربران ایرانی علاقمند به این حوزه، چند سالی است با مشکلاتی برای ثبت نام و فعالیت در برخی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی مواجه هستند.

این صرافی‌ها ممکن است دارای احراز هویت اجباری باشند و یا اینکه با آی پی ایران امکان فعالیت در آن‌ها وجود نداشته باشد. بسیاری از کاربران به‌خاطر دلایل شخصی مایل هستند با ابزارهای مختلفی، این محدودیت‌ها را از بین ببرند و در این صرافی‌ها فعالیت کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم به دلیل ریسک بالا و خطر مسدود شدن دارایی‌های خود، تا جای ممکن از فعالیت در این صرافی‌ها خودداری کنید.

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان

در این مطلب به معرفی و بررسی صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان خواهیم پرداخت تا هموطنان عزیزمان از خطرات سرمایه‌گذاری و فعالیت در این صرافی‌ها آگاه باشند و قبل از انجام هر اقدامی برای استفاده از این صرافی‌ها، از تمام نکات مهم در رابطه با این پلتفرم‌ها به خوبی اطلاع داشته باشند.

آیا امکان فعالیت ایرانیان در صرافی‌هایی که احراز هویت آنان اجباری است وجود دارد؟

برخی از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال، به صورت واضح در قسمت قوانین خود ذکر کردند که اجازه فعالیت کاربران ایرانی در این بستر وجود ندارد اما احراز هویت در آنان اجباری نیست و می‌توان با استفاده از یک VPN آی‌پی ثابت و با احتیاط، از خدمات آنان استفاده کرد.

دسته‌ای دیگر از صرافی‌های خارجی، احراز هویت برای کاربران خود را اجباری کرده و افراد باید برای فعالیت و استفاده از خدمات آنان، مراحل احراز هویت را تکمیل کرده و مدارک لازم را ارسال کنند. نکته مهم در مورد این پلتفرم‌ها پذیرش مدارک ایرانیان است. فعالیت در این صرافی‌ها چالش خاصی برای ایرانیان ندارد و تنها با ارسال مدارک لازم می‌توان احراز هویت را تکمیل کرد تا اجازه واریز و برداشت و استفاده از خدمات پلتفرم مورد نظر صادر شود.

اما برخی دیگر از صرافی‌ها اجازه فعالیت کاربران ایرانی را نمی‌دهند و علاوه‌بر این مورد مدارک ایرانیان را نیز نمی‌پذیرند. با این وجود بازهم برخی افراد با استفاده از مدارک جعلی و فیک با اطلاعات و تصویر شخصی خود و استفاده از VPN، به هر طریقی شده است احراز هویت خود را تکمیل می‌کنند. اما باید بدانید که بیش‌ترین خطر در کمین این افراد است. در ادامه صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان را معرفی می‌کنیم.

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان

در این بخش پر خطرترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان معرفی می‌شود تا حدالامکان از مسدود شدن و از دست رفتن سرمایه کاربران ایرانی جلوگیری شود.

صرافی بایننس | Bainance

صرافی ارز دیجیتال بایننس یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا است. این صرافی در سال 2017 تاسیس شده است و چند سالی است به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود و کاربران بسیاری از همه نقاط جهان دارد.

تعداد بسیار زیادی از ایرانیان در حال استفاده از این صرافی بودند که ناگهان بایننس در مرداد 1401، اعلام کرد که همه کاربران باید احراز هویت خود در این صرافی را تکمیل کنند. این موضوع عملا دسترسی ایرانیان به این صرافی را قطع کرد. طبق قوانین این پلتفرم کاربران ایرانی اجازه ثبت نام و احراز هویت در بایننس را ندارند. بعد از این اتفاق بسیاری از افراد با جعل مدارک کشورهای دیگر اقدام به ثبت نام و احراز هویت در این صرافی نمودند.

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان | خطر مسدود شدن سرمایه در کمین است!

طبق قوانین این صرافی، بایننس حق دارد حساب‌های افرادی که قوانین را زیر پا گذاشتند و یا فعالیت‌های مشکوک دارند را مسدود کند و از برداشت سرمایه آنان جلوگیری کند. هم اکنون حساب کاربران ایرانی بسیار زیادی در این صرافی مسدود شده و همچنان پس از گذشت یک سال، موفق به برداشت وجوه خود از این صرافی نشدند.

البته برخی دیگر نیز با استفاده از نامه نگاری با عوامل این صرافی و اظهار بی اطلاعی از محدودیت‌های موجود در این صرافی، سرمایه خود را برداشت کردند. کاربران ایرانی لازم است بدانند استفاده از مدارک جعلی برای احراز هویت در این صرافی بسیار خطرناک است و صرافی می‌تواند در صورت مشکوک شدن به فعالیت‌های شما، حساب شما را مسدود کرده و اجازه برداشت سرمایه را به شما ندهد.

صرافی کراکن | Kraken

صرافی کراکن هم اکنون جزو 4 صرافی برتر ارز دیجیتال در دنیا است. این پلتفرم با سابقه و حجم معاملات مناسب خدمات خوب و قابل قبولی را برای کاربران خود فراهم کرده است و می‌تواند جزو بهترین گزینه‌ها برای هر معامله‌گر باشد. کراکن از سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده و دفتر مرکزی این صرافی در آمریکا قرار دارد.

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان | خطر مسدود شدن سرمایه در کمین است!

کراکن به وضوح در قسمت قوانین خود به این موضوع اشاره کرده است که کاربران برخی کشورها از جمله ایران اجازه فعالیت در این صرافی را ندارند. لازم به ذکر است هم اکنون سرمایه قابل توجهی از معامله‌گران ایرانی در این پلتفرم مسدود شده است و با توجه به قوانین، عوامل این صرافی حق نگه‌ داشتن سرمایه این افراد را برای خود محفوظ می‌داند. به همین خاطر لازم است به شما هشدار دهیم از ثبت نام و واریز وجه در این پلتفرم خودداری کنید.

صرافی کوین بیس | Coinbase

یکی دیگر از صرافی‌های با سابقه فعالیت و اعتبار مناسب که اجازه فعالیت ایرانیان در آن وجود ندارد، کوین بیس نام دارد. هم اکنون صرافی کوین بیس در رتبه دومین صرافی ارز دیجیتال در دنیا قرار دارد و رقیب اصلی اسن صرافی قرار دارد. با توجه به اینکه این صرافی در آمریکا تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار دارد، از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر علیه ایرانیان پیروی می‌کند.

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان | خطر مسدود شدن سرمایه در کمین است!

بر همین اساس امکان فعالیت ایرانیان در این صرافی وجود ندارد. با توجه به اجباری بودن احراز هویت در این پلتفرم، پیشنهاد می‌کنیم از ثبت نام و استفاده از خدمات این صرافی بپرهیزید. کوین بیس جزو مواردی است که سرمایه‌گذاری در آن برای ایرانیان بسیار پر ریسک و خطرناک است.

صرافی کوکوین | Kucoin

هنگامی که سایه تحریم‌ها بر سر کاربران ایرانی سنگینی می‌کرد و بسیاری از پلتفرم‌ها به ایرانیان خدماتی نمی‌دادند، صرافی ارز دیجیتال کوکوین جزو صرافی‌هایی بود که علاوه بر خدمات به ایرانیان، سخت‌گیری‌های خاصی در قبال آنان نداشت و توانسته بود سرمایه و اعتماد طیف وسیعی از ایرانیان را جذب کند. اما به تازگی و در مرداد 1402 صرافی کوکوین در بیانیه‌ای اعلام کرد فرایند احراز هویت (KYC) برای همه کاربران اجباری خواهد شد و افرادی که تمایل به این کار ندارند یک ماه وقت دارند تا سرمایه خود را برداشت کنند و معاملات خود را ببندند.

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان | خطر مسدود شدن سرمایه در کمین است!

با این وضعیت، کوکوین هم به جمع صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان اضافه شد و با توجه به قوانین این صرافی، این پلتفرم می‌‌تواند در صورت ارائه مدارک جعلی و یا مشکوک شدن به حساب شما، اجازه برداشت دارایی‌ها را از شما بگیرد و حسابتان را مسدود کند. ایران بروکر در مورد مسدود شدن سرمایه کاربران ایرانی در این پلتفرم هشدار می‌دهد.

صرافی بای بیت | Bybit

صرافی بای بیت یکی دیگر از 4 صرافی برتر ارز دیجیتال در دنیا است. این پلتفرم در سال 2018 تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد. بای بیت دارای حجم معاملات و تعداد بسیار زیادی کاربر از سراسر دنیا است. این صرافی می‌تواند گزینه مناسبی برای فعالیت هر معامله‌گری در دنیا باشد.

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان | خطر مسدود شدن سرمایه در کمین است!

اما باز هم طبق معمول کاربران ایرانی برای فعالیت در این صرافی با مشکلاتی مواجه هستند. از اردیبهشت 1402 احراز هویت کاربران این پلتفرم اجباری شد و به عبارت دیگر دسترسی ایرانیان به این صرافی به طور کامل از بین رفت. در حال حاضر امکان احراز هویت با مدارک ایرانی در این پلتفرم وجود ندارد. لازم به ذکر است استفاده از مدارک جعلی جزو تخلفات در این صرافی محسوب می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از مدارک جعلی برای احراز هویت در این صرافی استفاده نکنید تا سرمایه شما در معرض مسدود شدن قرار نگیرد.

سخن پایانی

باید توجه داشته باشید این موارد گفته شده تنها برخی از معروف‌ترین صرافی‌هایی هستند که به ایرانیان خدمات نمی‌دهند و جزو صرافی‌های پر ریسک هستند. کاربران ایرانی باید قبل از ثبت نام در هر صرافی ارز دیجیتال خارجی از سیاست‌های آن در برابر ایرانیان اطمینان حاصل کنند. در نتیجه ریسک مسدود شدن سرمایه ایرانیان می‌واند در هر صرافی وجود داشته باشد.

ایران بروکر به شما پیشنهاد می‌کند از فعالیت در صرافی‌های پر ریسک برای ایرانیان دوری کنید و با بررسی تمام موارد موجود و با در نظر داشتن دانش و تجربه معاملاتی خود، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید تا در آینده دچار زیان نشوید.

آیا ایرانیان می‌توانند در همه صرافی‌های خارجی فعالیت کنند؟

خیر، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی اجازه فعالیت در همه صرافی‌ها را ندارند؟

صرافی‌های خارجی پر ریسک برای ایرانیان کدام‌اند؟

فعالیت در بسیاری از صرافی‌های خارجی برای ایرانیان ممکن نیست اما می‌تواند از بایننس، کوکوین، بای بیت و کراکن به عنوان پر ریسک‌ترین موارد برای ایرانیان نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *