معرفی ارز دیجیتال فلاکس | هرآنچه که باید درمورد پلتفرم FLUX بدانید

معرفی ارز دیجیتال فلاکس | هرآنچه که باید درمورد پلتفرم FLUX بدانید

ارز دیجیتال فلاکس به‌عنوان یک ابتکار نوآورانه در دنیای ارزهای دیجیتال ظاهر شده و با وعده‌هایی از جمله: امنیت، کارایی و تسهیل در انجام تراکنش‌ها، نظر سرمایه‌گذاران را جلب کرده است. این ارز دیجیتال، با بهره‌گیری از تکنولوژی بلاک چین و مفاهیم قراردادهای هوشمند به‌عنوان یک وسیله معاملاتی و انتقال ارز به‌صورت امن و شفاف در دنیای دیجیتال توسعه یافته است.

در این مقاله از ایران بروکر، ارز دیجیتال فلاکس از تیم سازنده گرفته تا ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را بررسی و معرفی می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

تاریخ عرضه ۲۰۱۸
موسس پارکر هانی من و تادئاس کمنتا، دانیل کلر
پروتکل اثبات کار
توکن حاکمیتی FLUX
ارزش بازار ۱۳۱,۰۴۲,۷۳۴
نوع توکن Coin
عرضه در گردش ۳۳۷,۶۲۳,۵۸۹
حداکثر عرضه ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مکانیزم اجماع اثبات کار

معرفی ارز دیجیتال فلاکس

فلاکس با نام اولیه زل در سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال کرد و سپس نام این پروژه ارز ارزدیجیتال زل به ارز دیجیتال فلاکس تغییر کرد. این رمزارز یک پروژه بلاک چین است که به‌منظور ارائه زیرساخت‌های لازم برای dapps به شکلی غیرمتمرکز تأسیس شده است. این پروژه در سال ۲۰۱۸ توسط تیمی از توسعه‌دهندگان با تجربه در زمینه بلاکچین آغاز به‌کار کرد. هدف اساسی اکوسیستم فلاکس، ایجاد یک تجربه آسان در دسترسی به فضای وب ۳ است.

اکوسیستم فلاکس با بیش از ۱۵,۰۰۰ گره کاربردی، بزرگترین شبکه غیرمتمرکز جهان را ایجاد کرده است. فلاکس به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین سرویس ابری شناخته می‌شود؛ زیرا هزینه‌های استقرار آن تا ۱۰ برابر کمتر از ارائه‌دهندگان متمرکز مانند AWS یا Google Cloud است. این ویژگی به کاربران ارائه می‌شود تا به‌راحتی و با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه به خدمات وب ۳ دسترسی داشته باشند.

ارز دیجیتال فلاکس به‌عنوان محور اصلی اکوسیستم

توکن فلاکس (FLUX) به‌عنوان توکن اختصاصی شبکه Flux نقش مهمی را در اکوسیستم ایفا می‌کند. FLUX به‌عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در شبکه و دسترسی به خدمات و محصولات گوناگون، مانند: FluxNode و Flux Secure Wallet استفاده می‌شود.

علاوه‌براین، فلاکس نقش تشویقی را برای مشارکت‌کنندگان شبکه از جمله: استخراج‌کنندگان و اپراتورهای گره دارد. این توکن با خرج کردن بخشی از کارمزد تراکنش‌ها به کاهش تورم و افزایش ارزش توکن‌ها در طول زمان کمک می‌کند.

مکانیسم‌های منحصربه‌فرد FLUX یا ارز دیجیتال زل

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد توکن FLUX، سازوکار عرضه کاهش‌دهنده آن است که به کاهش تورم کمک کرده و ارزش توکن‌ها را افزایش می‌دهد.

ارز دیجیتال FLUX

همچنین، حاکمیت دارندگان FLUX امکان رأی‌دهی در مسائل توسعه و تصمیمات مرتبط با پروتکل را دارند. این امر اطمینان می‌دهد که تصمیمات به شکل غیرمتمرکز و دموکراتیک گرفته می‌شوند. به‌طور کلی، ارز دیجیتال فلاکس بخش اساسی از اکوسیستم Flux است و مزایا و کاربردهای متعددی را برای دارندگان آن فراهم می‌کند.

تاریخچه ارز دیجیتال فلاکس

پروژه فلاکس (FLUX) در سال ۲۰۱۸ با تیمی از توسعه‌دهندگان بلاکچین، پا به عرصه گذاشته است. این پروژه ابتدا به‌عنوان یک فورک از بلاکچین زل کش (ZCash) شروع به‌کار کرد، اما در ادامه به بلاکچین خود را ایجاد کرد. تیم پشتیبانی از فلاکس با تخصص گسترده در حوزه بلاکچین از لحظه شروع پروژه در توسعه و بهبود آن سرمایه‌گذاری کرده است.

تیم ارز دیجیتال فلاکس

طبق اطلاعات در وب‌سایت Flux، این تیم به‌عنوان یک گروه غیرمتمرکز از داوطلبان و کارشناسان، به اهداف اصلی پلتفرم متعهد هستند. شبکه فلاکس با ‎۳ بنیان‌گذار فعال که هرکدام مهارت‌ها و تجربیات منحصربه‌فرد خود را دارد، توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

در فهرست اعضای تیم، یکی از بنیان‌گذاران و مدیران ارشد استراتژی، دانیل کلر، قرار دارد. کلر با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه‌های فناوری، عملیات و رهبری پروژه‌های بزرگ، دانش فراوانی را به تیم فلاکس افزوده است.

بنیان‌گذار دوم، تادئاس کمنتا، بخش جدایی‌ناپذیری از پروژه Flux است که از زمان شروع در آن مشغول به‌کار بوده است. او به‌عنوان مدیر ارشد نوآوری، تمرکز خود را روی پیدایش و توسعه راهکارهای جدید در Flux و FluxOS گذاشته است.

در همین زمینه، پارکر هانیمن، بنیان‌گذار سوم Flux به‌عنوان مدیر عملیات و مهندس اجرایی، مشغول به‌کار است. وجود هانیمن با ترکیب دانش فنی و فرآیندهای توسعه اثبات‌شده او، پروژه را با ارزش‌تر می‌کند.

بلاکچین فلاکس

ارز دیجیتال فلاکس به‌عنوان یک ارائه‌دهنده زیرساخت ابری چندزنجیره‌ای طراحی شده است که از بلاکچین اصلی و ارتباط با هفت بلاکچین دیگر استفاده می‌کند. این بلاکچین‌ها عبارتند از: اتریوم (ETH)، زنجیره هوشمند بایننس، کادنا (KDA)، سولانا (SOL)، آوالانچ، ترون (TRX)، و ارگو اشاره کرد.

دارایی‌های موازی فلاکس

ارز دیجیتال فلاکس در تلاش برای تبدیل شدن به شبکه پیشرو و پیشگام در فضای وب سه است. با این حال، برای دست‌یابی به این هدف، ضرورت تشکیل یک اکوسیستم قابل همکاری احساس شده است. تیم به ارتقاء مفهوم دارایی‌های موازی پرداخته است. در گذشته، توکن فلاکس در بلاکچین Flux عملکرد خوبی داشت، اما با محدودیت‌هایی در برخورد بلاکچین Flux روبه‌رو شد.

با دارایی‌های موازی، بلاکچین‌های دیگر قادر به میزبانی معادل‌های Flux هستند. این دارایی‌های موازی همانند پل‌های توکن عمل می‌کنند و امکان انتقال دارایی‌ها بین بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌کنند. این دارایی‌ها به‌طور کامل با سایر شبکه‌ها سازگار بوده و همزمان ویژگی‌های منحصربه‌فرد فلاکس را در خود جای داده‌اند. امکانات دارایی‌های موازی Flux به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی برنامه‌های خود را روی انواع بلاکچین‌های اصلی اجرا کنند. این اقدام، دسترسی به سرویس‌های DeFi را باز می‌کند و خطر محدود شدن برنامه‌ها به شبکه Flux را از بین می‌برد.

Flux

Flux ده‌ها دارایی موازی را روی بلاکچین‌های مختلف از جمله: Flux-Kadena ،Flux-ETH و Flux-BSC در اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی کرده است. در سومین ماه سال ۲۰۲۱، Flux-Sol و Flux-Tron نیز عرضه شدند. Flux-Avax اولین دارایی بود که در سال 2022 منتشر شد و پس از آن Flux-Ergo در پاییز سال گذشته به بازار عرضه شد.

اکوسیستم فلاکس

اکوسیستم فلاکس به‌عنوان خانه‌ای برای بیش از ۴ هزار پروژه عمل می‌کند. با توجه به سهولت دسترسی و قابلیت اعتماد شبکه، احتمالاً در آینده شاهد پذیرش بیشتری خواهیم بود. در زیر، لیستی از اجزای اصلی اکوسیستم فلاکس در حال حاضر ذکر شده است.

  • FluxOS :FluxOS یک سیستم عامل/برنامه کاربردی لایه دوم پیشرفته است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌های سخت‌افزاری را در شبکه محاسباتی کاملاً غیرمتمرکز Flux مستقر کنند. این ویژگی همچنین امکان ایجاد دارایی‌های موازی را فراهم می‌کند که می‌توانند برای تعامل با سایر بلاکچین‌ها و دسترسی به خدمات مالی غیرمتمرکز استفاده شوند.
  • توکن فلاکس: فلاکس ارز دیجیتال بومی اکوسیستم Flux است که می‌تواند با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات کار، استخراج شود.
  • بلاکچین Flux: پایه و اساس اکوسیستم Flux است و مسئول حفظ و تأیید کلیه تراکنش‌ها، قراردادهای هوشمند و سایر داده‌های ذخیره‌شده در شبکه است. همچنین نقش حیاتی را در حاکمیت، اقتصاد و دارایی‌های موازی اکوسیستم ایفا می‌کند.
  • Zelcore: زل کور کیف پول اولیه در اکوسیستم فلاکس است. زل کور شامل یک کیف پول و یک ابزار معاملاتی داخلی است. کاربران می‌توانند به‌راحتی دارایی‌های دیجیتال خود از جمله: ارزهای دیجیتال، توکن‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتال را در صرافی‌های مختلف از طریق رابط کاربرپسند آن مدیریت و معامله کنند.
  • شبکه Flux (FluxNodes): یک شبکه غیرمتمرکز برای تأمین سرمایه و اجرای DApp‌ها در اکوسیستم Flux است. از شبکه جهانی گره‌ها برای DApp‌های عملیاتی استفاده می‌کند که مقیاس‌پذیری و امنیت را تضمین می‌کند. شرکت‌کنندگان شبکه می‌توانند با برنامه‌های جهانی تعامل داشته باشند، در شبکه Flux DAO رأی دهند و منابع و جوایز را مشاهده کنند.

توکنومیک ارز دیجیتال فلاکس

تعداد کل ارزهای فلاکس، ۴۴۰ میلیون واحد است که ۹۴.۷٪ از آن به افراد عادی تعلق دارد و ۲.۹٪ در اختیار بنیاد Flux قرار دارد. ۱.۷ درصد باقی‌مانده برای عرضه در صرافی و نقدینگی و ۰.۷ درصد متعلق به تیم فلاکس است. در حال حاضر، ۳۲۱,۰۷۹,۰۸۰ FLUX در گردش هستند و ۱۰۶,۲۵۴,۰۰۰ FLUX در گره‌های فلاکس قفل شده است.

این امر اهمیت دارد که هیچ ICO/IEO/پیش‌فروشی برای فلاکس برگزار نشده و پاداش بلاک به‌طور مساوی بین استخراج اثبات کار (POW) و اپراتورهای FluxNode تقسیم می‌شود. در حال حاضر، هر بلاک با پاداش ۳۷.۵ FLUX روبه‌رو است. اپراتورهای گره نیز از یک سیستم دوره‌ای جوایز بهره‌مند می‌شوند که توزیع عادلانه را تضمین می‌کند. همچنین، از طریق استخراج موازی دارایی‌های موازی Flux، می‌توان جوایز اضافی را کسب کرد که پاداش بلاک را دو برابر می‌کند.

توکن فلاکس

راهنمای استخراج ارز دیجیتال فلاکس

از زمان شروع فعالیت ارز دیجیتال فلاکس، استخراج آن توسط GPU انجام می‌شود. این فرآیند استخراج کریپتو از هسته‌های کارت گرافیک تخصصی برای حل معماهای کریپتو و تأیید بلاک‌های تراکنش استفاده می‌کند. ارز دیجیتال فلاکس را می‌توان در Fluxpools.net که یک استخر است یا در انواع مختلف استخرهای شخص ثالث که از اکوسیستم استخراج پشتیبانی می‌کنند، استخراج کرد.

راه‌های دیگری نیز برای کسب ارز دیجیتال فلاکس در جامعه FLUX وجود دارد. یکی از راه‌ها شرکت در Flux Discord است، جایی که اعضای جامعه می‌توانند از طریق فعالیت‌های مختلف مانند: گزارش اشکال و کمک به توسعه اکوسیستم، ارز دیجیتال FLUX کسب کنند. همچنین، کاربران می‌توانند به سادگی با نگه‌داشتن FLUX از طریق معرفی دارایی‌های موازی جدید، توکن‌های جدیدی دریافت کنند. یکی دیگر از گزینه‌های اجرایی، خرید FLUX در یک سرویس صرافی ارز دیجیتال است.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال فلاکس

فلاکس با نام اولیه زل در سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال کرد و در بولران قبلی (سال ۲۰۲۱) توانست رکورد قیمتی ۳.۴۰ دلار را ثبت کند. بعد از ثبت این قیمت، روند فلاکس نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال وارد نزول شد و تا زمان نگارش این مقاله، حدود ۸۵ درصد ریزش را تجربه کرده و با قیمت ۰.۴۰ دلار در حال خریدوفروش است.

این افت‌وخیزها باعث نشده است که ارز دیجیتال فلاکس جامعه کاربری و طرفداران خود را از دست بدهد و هنوز پرقدرت در پی توسعه و تحقق اهداف خود است. در حال حاضر در رنک ۲۵۲ کل بازار ارز دیجیتال قرار دارد.

برای اطلاع از قیمت این توکن به‌صورت لحظه‌ای، می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال فلاکس یا زل در ایران بروکر مراجعه کنید. همچنین در این صفحه می‌توانید از آخرین اخبار و رویدادهای این ارز دیجیتال، توکنومیک، کیف پول‌ها و غیره اطلاعات لازم را کسب کنید.

پیش‌بینی قیمت و آینده ارز دیجیتال فلاکس

در زمان نگارش این مقاله چیزی تا پایان سال ۲۰۲۳ باقی نمانده است و طبق داده‌های ایران بروکر، قیمت ارز دیجیتال فلاکس در ۹۰ روز گذشته توانسته رشد جزئی ۲۵ درصدی را تجربه کند. این ارز دیجیتال در هفته گذشته نیز تغیرات قیمتی زیادی را تجربه نکرده است و برعکس برخی از آلت کوین‌ها مانند چین لینک و کیک (که این روزها رهبر بازار آلت کوین‌ها هستند)، فلاکس از رشد بازار جا مانده است.

اگر به نمودار فلاکس نیز نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این توکن در حال فشردگی قیمت و در تلاش برای خروج از روند نزولی بلندمدت خود است. اگر فلاکس بتواند خط روند نزولی بلندمدت خود را شکست دهد در این روزهای مانده به اخر ۲۰۲۳، هیجان زیادی به جامعه خود وارد خواهد کرد و می‌تواند قیمت‌های بسیار جذابی را تجربه کند.

ارز دیجیتال Flux

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که قبل از انجام هرگونه خریدوفروش فلاکس یا سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال حتما نگاهی به صفحه قیمت توکن فلاکس بیندازید و از اطلاعات کاربردی از جمله سیگنال فلاکس در این صفحه، استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال فلوکس

توکن فلاکس (flux) محبوبیت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دارد و این محبوبیت را مدیون پاداش‌های بسیار مناسب در استخراج است. به همین دلیل خریدوفروش آن در اکثر صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ایرانی و خارجی صورت می‌گیرد.

برای انتخاب صرافی مناسب، حتما به این نکته توجه داشته باشید که صرافی‌های خارجی هیچ‌گونه خدماتی به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند و در صورت مشاهده و شناسایی کاربر ایرانی، دارایی او را مسدود خواهند کرد.

بهترین گزینه برای خریدوفروش ارز دیجیتال فلاکس، استفاده از صرافی‌های داخلی است که از طریق صفحه قیمت ارز دیجیتال فلاکس می‌توانید صرافی‌های مناسب برای معامله فلاکس را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از طریق سایت fixedfloat توکن فلاکس را با سایر ارزهای دیجیتال به‌صورت همتابه‌همتا خریدوفروش کنید.

آنچه در نوشته «معرفی ارز دیجیتال فلاکس»

ارز دیجیتال فلاکس (FLUX) یک توکن دیجیتال است که از طریق استخراج توسط ریگ ماینینگ (GPU) به‌دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده است. این فرآیند از هسته‌های کارت‌های گرافیک تخصصی برای حل معماهای کریپتو و تأیید بلاک‌های تراکنش استفاده می‌کند. FLUX به‌صورت کلی ۴۴۰ میلیون توکن دارد که بیشترین مقدار آن به دست کاربران می‌رسد و تعداد توکن FLUX در گردش، حدود ۲۵۷ میلیون واحد است.

علاوه‌بر استخراج توسط کارت‌های گرافیک، مشارکت در جامعه FLUX از طریق Flux Discord نیز امکان‌پذیر است که این اقدامات از فعالیت‌های گزارش اشکال تا کمک به توسعه اکوسیستم با بهره‌مندی از FLUX همراه است. همچنین، توانایی معامله FLUX در صرافی‌های مختلف و امکان دریافت توکن‌های جدید از دارایی‌های موازی Flux تجربه گسترده‌تری را به ارمغان می‌آورد.با توجه به این ویژگی‌ها و فرصت‌های وسیع، فلاکس به‌عنوان یک ارز دیجیتال با اکوسیستم بسیار وسیع، فرآیند استخراج جذاب، مشارکت جامعه و معاملات، امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد.

سوالات متداول «معرفی ارز دیجیتال فلاکس»

فلاکس چیست؟

فلاکس یک پروژه بلاک چین است که به‌منظور ارائه زیرساخت‌های لازم برای dapps به شکلی غیرمتمرکز تأسیس شده است. هدف اساسی اکوسیستم فلاکس، ایجاد یک تجربه آسان در دسترسی به فضای وب ۳ است.

ارز دیجیتال فلاکس چیست؟

توکن فلاکس (FLUX) به‌عنوان توکن بومی شبکه Flux نقش مهمی را در اکوسیستم ایفا می‌کند. FLUX به‌عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در شبکه و دسترسی به خدمات و محصولات گوناگون، مانند: FluxNode و Flux Secure Wallet استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال فلاکس را چگونه به‌دست آوریم؟

استخراج ارز دیجیتال flux توسط GPU که این فرآیند استخراج کریپتو از هسته‌های کارت گرافیک تخصصی برای حل معماهای کریپتو و تأیید بلاک‌های تراکنش استفاده می‌کند.
ارز دیجیتال فلاکس را می‌توان در Fluxpools.net که یک استخر است یا در انواع مختلف استخرهای شخص ثالث که از اکوسیستم استخراج پشتیبانی می‌کنند، استخراج کرد.
همچنین با شرکت در Flux Discord است، جایی که اعضای جامعه می‌توانند از طریق فعالیت‌های مختلف مانند: گزارش اشکال و کمک به توسعه اکوسیستم، ارز دیجیتال FLUX کسب کنند.
از طرفی، کاربران می‌توانند به سادگی با نگه‌داشتن FLUX از طریق معرفی دارایی‌های موازی جدید، توکن‌های جدیدی دریافت کنند.
یکی دیگر از گزینه‌های اجرایی، خرید FLUX در یک سرویس صرافی ارز دیجیتال است.

ارز دیجیتال فلاکس از کدام بلاکچین‌ها استفاده می‌کند؟

علاوه‌بر بلاکچین اصلی خود از اتریوم (ETH)، زنجیره هوشمند بایننس، کادنا (KDA)، سولانا (SOL)، آوالانچ، ترون (TRX)، و ارگو استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *