معرفی ارز دیجیتال مون ریور | هرآنچه که باید درمورد Moonriver بدانید

معرفی ارز دیجیتال مون ریور | هرآنچه که باید درمورد Moonriver بدانید

ارز دیجیتال مون ریور یکی از جدید‌ترین پروژه‌های بلاکچینی است که تحت حمایت بلاکچین بسیار وسیع و قدرتمند پولکادات در حال فعالیت است. این ارز دیجیتال امکان اجرای قراردادهای هوشمند و ارتباط با سایر پروژه‌ها را در دنیای بلاکچین فراهم می‌کند. اهمیت این پروژه فقط به پولکادات ختم نمی‌شود، بلکه مون ریور یکی از ارزشمندترین پاراچین‌های کوساما است که در بولران قبلی حسابی سروصدا به پا کرد.

در این مقاله معرفی رمز ارز از ایران بروکر، ارز دیجیتال مون ریور را بررسی کرده‌ایم و نگاهی به تاریخچه و آینده قیمتی آن نیز داشته‌ایم.

تاریخ عرضه ۲۰۲۱
موسس مون بیم
پروتکل
توکن حاکمیتی MOVR
ارزش بازار ۵۶,۷۱۱,۲۷۳
نوع توکن پاراچین کوساما
عرضه در گردش ۸,۵۷۷,۵۶۹
حداکثر عرضه

معرفی شبکه مون ریور

در سال ۲۰۲۱، مون ریور به‌عنوان یک پاراچین در بستر بلاکچین پولکادات و توسط بنیاد مون بیم تاسیس شد. این شبکه، سازگاری بدون تلاقی با اتریوم را فراهم کرده و به توسعه‌دهندگان یک محیط آزمایشی ایمن و قابل اطمینان برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، توسعه‌دهندگان می‌توانند از مون ریور برای آزمایش، تجزیه و تحلیل dApps خود قبل از راه‌اندازی در شبکه مون بیم استفاده کنند.

پروژه پاراچین کوساما، فرصتی را برای توسعه‌دهندگان به‌منظور آشنایی با زبان برنامه‌نویسی اتریوم یعنی سالیدیتی فراهم می‌کند تا کدهای خود را در محیط آزمایشی تست کنند. در این محیط کاربران با شرایط واقعی و کاربرپسند مختص به کوساما روبرو هستند. همچنین، پس از آزمایش و تأیید موفقیت‌آمیز، کدها به‌صورت دقیق به مون بیم در شبکه پولکادات منتقل می‌شوند. این پروژه همچنین یک فرآیند نقل و انتقال یک‌پارچه را برای برنامه‌های غیرمتمرکز موجود در اتریوم (dApps) ارائه می‌دهد تا به مون ریور منتقل شوند.

تا الان، مون ریور شبکه اصلی خود را فعال نکرده است. به همین دلیل، پاراچین مون ریور به‌عنوان یک شبکه کوساما کار می‌کند که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌های خود را قبل از راه‌اندازی شبکه مون بیم در پولکادات، طراحی، آزمایش و اجرا کنند.

مون ریور چگونه کار می‌کند؟

مون ریور یک پلتفرم است که به توسعه‌دهندگان اتریوم این امکان را می‌دهد به‌سادگی قراردادهای هوشمند و برنامه‌های دیفای خود را در محیطی جدید، به نام کوساما، اجرا کنند و با اکوسیستم‌های اتریوم و کوساما تعامل داشته باشند. هدف اصلی این پروژه این است که تا حد ممکن مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم را حل کند.

ارزدیجیتال مون ریور

به‌عبارت دیگر، dApps در مون ریور می‌توانند کارمزد تراکنش‌ها را کاهش و مقیاس‌پذیری را بهبود دهند تا تراکنش‌ها برای کاربران سریع و ایمن باشند. یک ویژگی جالب دیگر مون ریور این است که برای توسعه‌دهندگان میسر می‌کند که بدون نیاز به تغییر در قراردادهای هوشمند دیفای از ویژگی‌های خاص کوساما بهره‌مند شوند. با این ویژگی توسعه‌دهندگان با سه اصل اساسی، یعنی پیاده‌سازی EVM ،API سازگار با وب ۳ و Bridge، آشنا می‌شوند.

  • پیاده‌سازی EVM: برای اجازه به توسعه‌دهندگان اتریوم است تا برنامه‌های غیرمتمرکز خود را به مون ریور منتقل کنند. این پلتفرم باید قراردادهای هوشمند نوشته شده با سالیدیتی را اجرا کند و با EVM سازگار باشد. در این زمینه، مون ریور با بازتولید ویژگی‌ها و رابط‌های RPC وب ۳، فضای اجرایی مشابه با اتریوم را ایجاد می‌کند. قراردادهای هوشمند در مون ریور نیز به‌صورت کاملا مشابه آنچه در اتریوم وجود دارد (به سالیدتی یا هر زبان دیگری که بتواند کد مخصوص EVM تولید کند)، نوشته می‌شوند.
  • API سازگار با وب۳: برای ایجاد تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز، استاندارد وب ۳ یک نقطه حیاتی است. مون ریور با ارائه API سازگار با وب ۳ به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا با هر کیف پول به‌سادگی در مون بیم تعامل داشته باشند و بدون تغییرات زیاد از متامسک یا هر کیف پول حوزه وب ۳ برای تعامل با dApps در مون ریور استفاده کنند.
  • Bridge: بریج‌ها نقش مهمی در اطمینان از انتقال توکن، شفافیت وضعیت و ارسال پیام بین مون ریور و بلاکچین‌های متصل (مانند اتریوم و پولکادات) دارند. در حال حاضر، مون ریور با پولکادات و اتریوم مرتبط است و این اتصال برای انتقال توکن و اطلاعات میان دو شبکه کمک می‌کند.

معرفی تیم ارز دیجیتال مون ریور

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال مون ریور از برنامه‌‌نویس‌هایی از سراسر جهان تشکیل شده است. مون بیم نیز از این تیم به‌عنوان بازیگرانی با توانمندی‌های فراوان در زمینه توسعه خود استفاده می‌کند.

مون ریور ارز دیجیتال

شبکه‌های مون بیم و مون ریور به‌دست شرکت PureStake ساخته شده و توسط بنیاد مون بیم حمایت مالی می‌شوند. این دو سازمان با هدف تبدیل شدن به یک سیستم جهانی برای یک آینده چند شبکه‌ای درحال تلاش هستند. این تیم، با وجود این که اعضای کمی دارند، قدرتمند هستند و مسئولیت توسعه، رشد و تبلیغات شبکه مون بیم در اکوسیستم پولکادات و فراتر از آن را عهده دارد.

اعضای متنوعی در تیم ارز دیجیتال مون ریور حضور دارند؛ به‌عنوان مثال، آلن ساپد به‌عنوان مدیرعامل و بنیان‌گذار بنیاد مون بیم و آرون ایوانز به‌عنوان معاون مهندسی بلاک چین شناخته می‌شوند. این تنوع در تیم با توانمندی‌های حیاتی هر کدام از اعضا، تصویر کامل‌تری از قدرت بنیاد را نشان می‌دهد.

اکوسیستم دیفای ارز دیجیتال مون ریور

مون ریور دارای اکوسیستم دیفای بسیار وسیعی است که همکاری با بسیاری از بلاکچین‌ها و برنامه‌های دیفای دیگر را امکان‌پذیر ساخته است.

  1. برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps):
    • صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)
    • سازندگان بازارساز خودکار
    • بند پروتکل و DIA
    • چین لینک به‌عنوان یکی از پیشگامان سرویس اوراکل
    • SeaScape ،Unifty و myNFT
  2. پروژه‌های زیرساختی و API:
    • The Graph
    • API3
    • OpenZeppelin
    • SushiSwap
    • Ocean Protocol
    • Balancer (NFT)
  3. پروژه‌های DeFi:
    • پلتفرم‌های DeFi
    • توکن‌های غیرقابل تعویض()
    • چندین برنامه مبتنی بر کووالانسی
  4. تعامل با دارایی‌ها و کاربران درون اکوسیستم:
    • استفاده از مون ریور به‌عنوان دروازه‌ه‌ ورود به کوساما
    • اجرای dApps به‌عنوان سرویس در این اکوسیستم
    • بهره‌مندی از دارایی‌ها و کاربران آن برای پروژه‌ها

اکوسیستم مون ریور به‌طور جامع مجموعه‌ای وسیع از برنامه‌های غیرمتمرکز، پروژه‌های زیرساختی و API، پروژه‌های DeFi، برنامه‌های مبتنی بر کووالانس و تعامل با دارایی‌ها و کاربران درون اکوسیستم تشکیل شده است. این‌گونه کاربران به یک طیف گسترده از فرصت‌ها در حوزه مالی غیرمتمرکز دسترسی پیدا می‌کنند.

ارز دیجیتال مون ریور

توکن بومی مون ریور (MOVR) یک ابزار چندمنظوره برای ارتقاء شبکه است که نقش‌های اساسی را در حفظ و عملکرد شبکه ایفا می‌کند. این مسئولیت‌ها شامل ارتقاء مشارکت صادقانه گره‌های شبکه مون ریور و فراهم کردن مکانیزم حاکمیت برای رای‌گیری در بلاکچین هستند. به‌علاوه، ارز دیجیتال مون ریور به‌عنوان وسیله‌ای برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و اندازه‌گیری گس شبکه برای اجرای قراردادهای هوشمند عمل می‌کند.

توکن مون ریور

ارز دیجیتال مون ریور مبتنی بر کوساما (MOVR) برای حفظ امنیت و عملکرد شبکه Moonriver بسیار حیاتی است. این توکن نه‌تنها به تسهیل تمرکززدایی واقعی پروژه کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی را در ارتقاء اقتصاد شبکه دارد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال مون ریور

ارز دیجیتال مون ریور در سال ۲۰۲۱ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و در همان ماه‌های اول خود، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد؛ زیرا این ارز دیجیتال توانست با یک رشد ده هزار درصدی، خود را به قیمت بیش از ۵۰۰ دلار برساند. بعد از ثبت این رکورد قیمتی، مون ریور کم کم وارد فاز نزولی شد. از آن زمان تاکنون بیش از ۹۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است و با قیمت ۷ دلار در حال خریدوفروش است.

چنین ریزش شدیدی برای این ارز دیجیتال کمی ترسناک به‌نظر می‌رسد، ولی با توجه به این‌که مون ریور دارای پشتوانه قدرتمندی است و فعالیت وسیعی نیز در شبکه‌های اجتماعی دارد؛ به احتمال زیاد در بولران بعدی نیز بتواند توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.

برای اطلاع از قیمت این توکن به‌صورت لحظه‌ای، می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال مون ریور در ایران بروکر مراجعه کنید. همچنین در این صفحه می‌توانید از آخرین اخبار و رویدادهای این ارز دیجیتال، توکنومیک، کیف پول‌ها و غیره اطلاعات لازم را کسب کنید.

پیش‌بینی قیمت و آینده ارز دیجیتال مون ریور

طبق داده‌های ایران بروکر، ارز دیجیتال مون ریور در زمان نگارش این مقاله در ۳۰ روز گذشته توانسته است بیش از ۸۰ درصد رشد قیمتی را در نمودار خود تجربه کند. اما این درصد رشد نسبت به ۹۰ روز گذشته کمتر است؛ زیرا این توکن در سه ماه گذشته حدود ۶۴ درصد رشد را ثبت کرده است. رشد اخیر مون ریور را می‌توان به فضای مثبت ارزهای دیجیتال نسبت داد که دلیل آن احتمال تایید ETFهای بیت کوین و اتریوم است.

همان‌طور که در چارت زیر مشاهده می‌کنید، توکن مون ریور در یک روند نزولی بزرگ و رکود قیمتی به سر می‌برد که در ماه گذشته توانسته بخش کمی از این روند نزولی را شکست دهد؛ اما اگر ارز دیجیتال مون ریور بخواهد به صعود خود ادامه دهد در ابتدا باید از کانال نزولی میان‌مدت خود خارج شود و سپس به سمت مقاومت سرسخت خود در محدوده ۲۰ دلار حرکتی شارپ انجام دهد.

قیمت مون ریور

به یاد داشته باشید در بازارهای مالی به‌خصوص ارزهای دیجیتال هرگونه تحلیل و پیش‌بینی قیمتی به‌راحتی می‌تواند باطل شود و حرکات قیمتی کاملا برخلاف تحلیل شما پیش بروند. برای آگاهی بیشتر نسب به حرکات این ارز دیجیتال به صفحه قیمت توکن مون ریور مراجعه کنید و از گزینه سیگنال ارز دیجیتال MOVR استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال مون ریور

به دلیل این‌که ارز دیجیتال مون ریور زمان زیادی نیست که در بازار کریپتو حضور دارد و برای ما ایرانی‌ها کمتر شناخته شده است، خریدوفروش آن در صرافی‌های معدودی صورت می‌گیرد. البته خریدوفروش مون ریور در بیشتر صرافی‌های خارجی امکان‌پذیر است اما به دلیل این‌که صرافی‌های خارجی به ایرانی‌ها خدمات ارائه نمی‌دهند، انجام هر نوع معامله در آن‌ها برابر است با ریسک بلوکه شدن دارایی‌ها است. بنابراین بهترین گزینه برای خریدوفروش توکن مون ریور استفاده از صرافی‌های داخلی است.

برای انتخاب صرافی داخلی نیز حتما حجم معاملات آن‌ها، شفافیت در پاسخ‌گویی، اعلام دارایی‌های صرافی، امنیت صرافی و نظرات کاربران در فضای مجازی را بررسی کنید تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید.

آنچه در معرفی «ارز دیجیتال مون ریور» بررسی کردیم:

اتریوم به خودی خود مشکلات زیادی در مقیاس‌پذیری دارد که پروژه‌های مختلف سعی در حل کردن آن دارند. یکی از این پروژه‌ها ارز دیجیتال مون ریور است که در بلاکچین پولکادات و به‌عنوان پاراچین کوساما در حال فعالیت است. مون ریور اکنون این فضا را ایجاد کرده است که به‌راحتی بلاکچین اتریوم و پولکادات باهم اغدام شوند و یک بستر آزمایشی را برای اجرای قراردادهای هوشمند فراهم کند.

شبکه مون ریور با برنامه‌هایی که دارد یک ایده بسیار جذاب و کاربردی در دنیای بلاکچین است، اما اگر بخواهد به موفقیت چشم‌گیری برسد، باید به اهداف و نقشه راه خود پایبند باشد.

سوالات متداول «معرفی ارز دیجیتال مون ریور»

ارز دیجیتال مون ریور چیست؟

ارز دیجیتال مون ریور یکی از جدید‌ترین پروژه‌های بلاکچینی است که تحت حمایت بلاکچین بسیار وسیع و قدرتمند پولکادات در حال فعالیت است. این ارز دیجیتال امکان اجرای قراردادهای هوشمند و ارتباط با سایر پروژه‌ها را در دنیای بلاکچین فراهم می‌سازد.

مون ریور چگونه کار می‌کند؟

برنامه‌های دیفای در مون ریور می‌توانند کارمزد تراکنش‌ها را کاهش و مقیاس‌پذیری را بهبود دهند تا تراکنش‌ها برای کاربران سریع و ایمن باشند. مون ریور به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد که بدون نیاز به تغییر در قراردادهای هوشمند دیفای از ویژگی‌های خاص کوساما بهره‌مند شوند؛ همچنین با سه اصل اساسی، یعنی پیاده‌سازی EVM، API سازگار با وب ۳ و Bridge، آشنا شوند.

تیم ارز دیجیتال مون ریور چه کسانی هستند؟

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال مون ریور از برنامه‌‌نویس‌هایی از سراسر جهان تشکیل شده است. مون بیم نیز از این تیم به‌عنوان بازیگرانی با توانمندی‌های فراوان در زمینه توسعه خود استفاده می‌کند.
شبکه‌های مون بیم و مون ریور توسط شرکت PureStake ساخته شده و توسط بنیاد مون بیم حمایت مالی می‌شوند. این دو سازمان با هدف تبدیل شدن به یک سیستم جهانی برای یک آینده چند شبکه‌ای در حال تلاش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *