معرفی بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ در ۲۰۲۳

معرفی بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ در ۲۰۲۳

در حال حاضر، وب ۳ به‌عنوان یک دوره جدید از اینترنت در حال قدرت‌نمایی است. وب ۳ توجه خود را به سمت غیرمتمرکزسازی، شفافیت و احترام به مالکیت و حریم خصوصی کاربران معطوف کرده است. این عصر نوین، توانمندی‌هایی دارد تا یک تغییر کلان در زندگی ما ایجاد کند و با پشت سر گذاشتن محدودیت‌های وب ۲، تأثیر بیشتری بر زندگی ما بگذارد. وب ۳ که از تکنولوژی‌هایی چون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و بلاک چین بهره می‌برد با استفاده از ویژگی‌های غیرمتمرکز بلاک چین، افزایش امنیت داده‌ها و حفظ حریم خصوصی کاربران را تضمین می‌کند.

در این مقاله با توجه به اهمیت عصر جدید که وابسته به اینترنت است به معرفی بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ می‌پردازیم. پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده، این پلتفرم‌ها، جایگاه مهم‌تری را در دنیای دیجیتال به‌دست آورند.

شبکه های اجتماعی وب ۳

هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی وب ۳، تقویت و توسعه جامعه و ارتقاء تبادل اطلاعات از طریق پلتفرم‌های غیرمتمرکز و مشارکتی است. در این حوزه، بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ تأکید خود را بر آزادی و حفظ حریم خصوصی کاربر در هنگام تولید محتوا دارند.

از آنجا که این پلتفرم‌ها به شکل غیرمتمرکز و با مالکیت کامل داده‌ها فعالیت می‌کنند، کاربران حق کنترل آزاد را دارند. همچنین قادر هستند به‌صورت کامل، تصمیم‌گیری درباره کسب درآمد از محتوای خود را داشته باشند یا خیر.

شبکه‌های اجتماعی وب ۲ مانند اینستاگرام و فیس‌بوک، گروه‌های مختلف افراد را به هم متصل می‌کنند. اما وب ۳ با تمرکز بیشتر بر مسائل حفظ حریم خصوصی کاربران و مسائل مرتبط با مالکیت داده‌ها و سانسور، به سمت حل این مشکلات حرکت می‌کند. این تمرکز از طریق استفاده از سرورهای مستقل به‌جای پایگاه‌های داده متمرکز انجام می‌شود.

بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ از جوایز توکن برای حفاظت از داده‌ها که در بلاکچین‌ها ذخیره می‌شوند، استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها همچنین به هنرمندان امکان می‌دهند تا محتوای خود را به‌صورت NFT تبدیل کنند و درآمد کسب کنند که این اقدام، می‌تواند فرآیند ایجاد محتوا را تسهیل بخشد. در نهایت با بهره‌مندی از تمام امکانات رسانه‌های اجتماعی وب ۳، می‌توانید حریم خصوصی خود را حفظ کرده و به‌صورت ایمن به اشتراک‌گذاری و تولید محتوا مشغول شوید.

بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳

با توجه به این‌که درک کاملی از شبکه‌های اجتماعی وب ۳ پیدا کردید، در ادامه، بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ را برا شما معرفی کرده‌ایم:

Minds

مایند (Minds)، یک شبکه اجتماعی در دنیای وب ۳، حفظ حریم خصوصی کاربران را به‌عنوان یک جنبه حیاتی مورد توجه قرار می‌دهد و از آن در جایگاه یک پلتفرم منبع‌باز استفاده می‌شود. در مسیر ترویج بیان آزاد و آزادی در فضای دیجیتال، این پلتفرم در راستای کاهش فیلترینگ محتوای کاربران، اختصاص یافته است.

بهترین پلتفرم های اجتماعی وب ۳

هر روز، کاربران با دریافت توکن‌های MINDS به‌عنوان پاداش برای ارائه نقدینگی، جذب کاربران جدید و ایجاد محتوای جذاب، مزایایی را کسب می‌کنند. این توکن‌ها امکان استفاده بیشتر را برای تبلیغ محتوا یا بهره‌مندی از امکانات ویژه فراهم می‌کنند. Minds با هدف ایجاد شفافیت و جذابیت در استفاده از این توکن‌ها، سعی در ارائه مزایا و امکانات به کاربران دارد تا این ابزارها به بهترین نحو ممکن استفاده شوند و تجربه کاربری را به بالاترین سطح برساند.

لینک دانلود برای دستگاه‌های اندروید

لینک دانلود برای دستگاه‌های ios

AKasha

آکاشا یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ است. این شبکه مبتنی بر بلاک چین اتریوم، فضایی بدون محدودیت را برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و افکار نوآورانه ارائه می‌دهد. آکاشا، یک رابط تعاملی واضح و کاربرپسند برای بحث، نظرسنجی و اشتراک محتوا ایجاد کرده است.

کاربران با مشارکت در تولید محتوا، توکن بومی AKasha یا همان AETH را به‌دست می‌آورند. این توکن نه تنها ارزش مالی دارد، بلکه نماد مشارکت فعال کاربران در بهبود محتوای پلتفرم است. آکاشا با تأکید بر ارتقاء دموکراتیک و نوآوری، امکانات مشارکت فعال کاربران در ساختار اجتماعی خود را راحت می‌کند.

Phaver

Phaver یک پلتفرم نوآورانه و یکی از بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ است که رویکرد جدیدی در به اشتراک‌گذاری محتوا و کسب درآمد دارد. این پلتفرم به کاربران توکن‌های خود را برای به اشتراک‌گذاری محتوای مورد علاقه آن‌ها اختصاص می‌دهد. این توکن‌ها نه تنها حکم پاداش برای فعالیت‌های اشتراک‌گذاری را دارند، بلکه مالکیت در آینده دائو Phaver را برای کاربران فراهم می‌کنند.

توکن‌های Phaver می‌توانند به یک ابزار مالی برای کاربران تبدیل شوند و کاربران در Phaver DAO، می‌توانند در فرآیندهای تصمیم‌گیری مشارکت داشته و در آینده این پلتفرم تأثیرگذار باشند.

در ادامه، پلتفرم Phaver برترین محتواهای وب ۳ را با استفاده از محتواهای متنوع نظیر مقالات، خدمات، محصولات و وبلاگ‌ها به‌نمایش می‌گذارد. این تنوع در محتوا، افراد را به اشتراک‌گذاری تجربیات و اطلاعات متنوع‌تر تشویق می‌کند که از این طریق، پیوند نزدیک‌تری بین اعضای جامعه Phaver ایجاد می‌شود.

برترین شبکه های اجتماعی وب ۳

با توجه به توکن‌های Phaver که نشان از مشارکت فعال در جامعه هستند، این پلتفرم برای مالکان و مشارکت‌کنندگان فعال خود، امکان شرکت در تدوین مسیر و سیاست‌های آینده Phaver را فراهم کرده است. این رویکرد تعاملی و اشتراکی به ارتقاء تجربه کاربری و جذابیت این پلتفرم کمک می‌کند.

لینک دانلود برای دستگاه‌های ios

لینک دانلود برای دستگاه‌های اندروید

لنز پروتکل

پروتکل لنز یک شبکه گفتگوی اجتماعی منحصربه‌فرد و از بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ است. این پروتکل به‌طور کامل غیرمتمرکز و منبع‌باز با توانایی ادغام با هر برنامه‌ای به‌عنوان یک افزونه پیکربندی می‌شود. مفهوم اصلی پشت این پروتکل این است که یک تجربه کاربری شگفت‌آور و بی‌محدود ایجاد می‌کند.

کاربران توانایی دارند تا محتواهای خود را ایجاد و منتشر کنند، کاربران مورد علاقه خود را دنبال کنند و یک پروفایل کاملاً بلاکچینی بسازند. این شبکه اجتماعی غیرمتمرکز از ویژگی‌های زیادی برخوردار است تا به‌طور موثر در خدمت ارتباطات و تجربیات کاربران جامعه وب ۳ باشد.

با توجه به خصوصیات پیشرفته و قابل تنظیم پروتکل لنز، کاربران به‌راحتی می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند و ارتباطات شبکه‌ای را به‌صورت کاملاً شخصی‌سازی شده و جذابی تجربه کنند. این پروتکل با هدف ایجاد یک فضای پویا و متنوع برای تعاملات اجتماعی Web3 از آخرین تکنولوژی‌ها و تجارب کاربری مدرن بهره می‌برد.

لینک استفاده از لنز پروتکل

Chingari

چینگاری یک شبکه اجتماعی بلاکچینی است که با پشتیبانی از ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. چینگاری یک پلتفرم اجتماعی وب ۳ است که به کاربران امکان می‌دهد تا انواع مختلف محتوا از جمله: صوتی، تصویری، تکنولوژی، محصولات، خدمات و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند.

بهترین رسانه های اجتماعی وب ۳

Chingari به هنرمندان حوزه دیجیتال و سازندگان ویدیو، فرصت کسب درآمد در ارزهای دیجیتال را با ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوای خود در این پلتفرم، می‌دهد. این شبکه از طریق ارائه گزینه‌های مختلف از جمله: play-2-earn ،watch-2-earn و engage-2-earn کسب درآمد را میسر کرده است. این ابزارها به کاربران امکان می‌دهند تا با مشارکت پویا در فعالیت‌های مختلف، به‌طور مستقیم از پلتفرم استفاده کنند و از تجربه جذاب و سودآوری لذت ببرند.

لینک دانلود برای دستگاه‌های اندروید

لینک دانلود برای دستگاه‌های ios

Damus

Damus یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ است که برای کاربران، کنترل کامل شبکه اجتماعی‌شان را میسر کرده است. این پلتفرم امکان ثبت‌نام رایگان و دسترسی به حساب کاربری را برای افراد فراهم می‌کند.

در Damus، پیام‌های خصوصی به‌صورت رمزگذاری شده در سراسر پلتفرم ایجاد و از طریق رله‌های غیرمتمرکز توزیع می‌شوند. این ویژگی امنیتی به کاربران اطمینان می‌دهد که ارتباطات خود را با حفظ حریم خصوصی مطلوب، انجام دهند.

با Damus، کاربران می‌توانند از طریق بیت کوین به دوستان خود پاداش داده و تعاملات مالی خود را به‌طور مستقیم انجام دهند. با این ویژگی کاربران به‌صورت مستقیم و امن از پلتفرم استفاده می‌کنند و از تمامی امکانات آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند می‌شوند.

لینک دانلود برای دستگاه‌های ios

Mirror

پلتفرم Mirror، طراحی‌شده در بستر بلاک چین اتریوم، یک ابزار قوی در انتشار محتوا است که حوزه نگارش آنلاین را به یک سطح جدید ارتقا داده است. با ارائه امکان برش هر پستی که در این پلتفرم منتشر شده است، Mirror تجربهٔ نویسندگان و خوانندگان را بهبود می‌بخشد.

Mirror به‌منظور افزایش امنیت کاربران به‌صورت چندامضایی طراحی شده است. رویکرد چندامضایی، لایه‌های اضافی از امنیت را به میرور افزوده و اطمینان از ایمنی اطلاعات را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین، Mirror با سطح وسیعی از ویژگی‌های محتوایی، تنوع و تقویت امکانات، کار را برای نویسندگان تسهیل می‌کند.

بهترین برنامه های اجتماعی وب ۳

کاربران برای ایجاد محتوا حول محور ایده‌های خود دارای آزادی بالایی هستند و حتی می‌توانند خوانندگان و حامیان خود را تشویق به خرید اشتراک کنند. Mirror این امکانات را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند به‌صورت آزادانه و خلاقانه در فضای این پلتفرم فعالیت کنند و از تنوع و پویایی در تولید محتوا بهره‌مند شوند.

لینک استفاده از Mirror

لنستر

لنستر، یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ است که شباهت زیادی با توییتر دارد. این پلتفرم، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که امکان تعامل موثر با شبکه‌های اجتماعی دیگر را فراهم می‌کند.

اگرچه ظاهر و عملکرد لنستر به شدت به توییتر شباهت دارد، اما پشتیبانی این پلتفرم از اشکال مختلف NFT، آن را از توییتر متمایز می‌کند. این ویژگی منحصربه‌فرد برای کاربران بهره‌مندی از تنوع و کسب درآمد در تعاملات‌شان را می‌دهد.

لنستر با ارائه این امکانات، کاربران را به تجربه جدیدی از فضای رسانه اجتماعی وب ۳ می‌برد. این تلاش برای ادغام ویژگی‌هایی شبیه به توییتر با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، یک تجربه بی‌نظیر و متفاوت را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

لینک استفاده از لنستر

دیاسپورا

در مقایسه با بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ ذکر شده در این مقاله، بنیاد دیاسپورا به‌دنبال تمرکز بر تجربه‌های مبتنی بر جامعه، حفظ حریم خصوصی و بهبود آزادی در فعالیت است. این پلتفرم به‌منظور بهترین مدیریت داده‌های شخصی کاربران، امکان انتخاب و میزبانی یک سرور (که به نام “پاد” شناخته می‌شود) را به خودِ کاربر می‌دهد.

دیاسپورا اعضا را تشویق می‌کند که در قالب یک جامعه مشارکتی حضور پیدا کنند. درحالی‌که این امکان را به آن‌ها می‌دهد که محتوای خود را در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی وب ۲ مانند فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارند. هدف این پلتفرم ایجاد تعاملات بدون تبلیغات، افزایش حریم خصوصی و ارائه بهترین کنترل برای کاربران است.

پاراگراف

پاراگراف آخرین گزینه از بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ است که برای کاربران، نوشتن خبرنامه‌ها ومقالات مبتنی بر وب ۳ را میسر می‌کند؛ همچنین، در عین حال از ابزارهای ارائه شده برای ایجاد یک رسانه غیرمتمرکز، بهره‌مند شوند.

کاربران این امکان را دارند تا مطالب خود را بدون هیچ‌گونه محدودیتی ارسال کرده و مالکیت کامل را بر محتوای خود داشته باشند. این پلتفرم به کاربران خود گزینه‌هایی هم‌چون پاداش دادن به دارندگان توکن، ارائه مزایای برتر، ایجاد برنامه‌های رفرال یا ارجاع و غیره را برای تبلیغ محتواها فراهم می‌کند.

پلتفرم های رسانه اجتماعی وب ۳

کاربران قادرند محتوای خود را توکن‌سازی کرده، مجموعه‌ای را بفروشند و در عین حال، مالکیت انجمن را نیز بر عهده گیرند. این اقدامات، از یک سو آزادی خلاقیت و مالکیت را به کاربران ارائه می‌دهد و از سوی دیگر، ایجاد تعاملات محتوایی پویا را ترویج می‌کند.

بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ چگونه کار می کنند؟

شبکه‌های اجتماعی وب ۳ بر اساس فناوری بلاکچین، یک پیشرفت مهم در دنیای دیجیتال هستند. در ابتدا، فناوری بلاکچین برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال توسعه یافت، اما اکنون این فناوری به‌عنوان یک سازه اصلی در حوزه‌های مختلف نیز شناخته می‌شود.

بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ به دلیل ماهیت غیرمتمرکز خود که از فناوری بلاکچین ناشی می‌شود، در واقع زیرمجموعه‌هایی از dApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) هستند. dApps بر اساس معماری مشارکت‌کننده، فعالیت دارند و با هزاران گره در سراسر جهان، ارتباط برقرار می‌کنند.

اگر حتی برخی از گره‌ها از دست بروند، تأثیر آن بر کل شبکه احساس نخواهد شد. این ساختار، کارکرد بدون وقفه شبکه را تضمین و به ایجاد برنامه‌های مقاوم در برابر اختلال، تشویق می‌کند. dAppها بر اساس قراردادهای هوشمند عمل می‌کنند که به‌عنوان هسته برنامه‌های کاربردی شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و مفاهیم تجاری آن‌ها را مشخص می‌سازند.

جنبه غیرمتمرکزی بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ با استفاده از توکن‌های دیجیتال به‌خوبی حفظ می‌شود. در حال حاضر چندین پلتفرم وب ۳ از جمله: سایت‌های شبکه اجتماعی وب ۳ و سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو و صوت و غیره در بازار حضور دارند که به سازندگان و استفاده‌کنندگان پاداش می‌دهند.

بهترین پلتفرم های وب 3

این پلتفرم‌ها از توکن‌های بومی بلاکچین پشتیبانی می‌کنند و به کاربران مزایایی مانند: دسترسی به ویژگی‌های خاص، پاداش به تولیدکنندگان محتوای دل‌خواه یا خرید درون‌برنامه‌ای توسط کاربران را ارائه می‌دهند. این توکن‌ها می‌توانند توسط کاربران برای اهداف مختلفی هم‌چون: مشارکت فعال، پاداش‌دهی به سازندگان محتوا یا خرید محصولات داخلی استفاده شوند.

شبکه‌ های اجتماعی وب ۳ در مقابل وب ۲

تا اینجای مقاله با بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ آشنا شدیم؛ در ادامه به بررسی تفاوت‌های بین شبکه‌های اجتماعی وب ۳ و وب ۲ می‌پردازیم:

  • تمرکززدایی با بلاک چین: بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ برخلاف وب ۲ از تمرکززدایی با استفاده از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. این امر به کاربران اجازه می‌دهد که بدون هیچ‌گونه محدودیتی، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.
  • غلبه بر محدودیت‌های وب۲: در وب ۲، محدودیت‌هایی هم‌چون: کنترل بر داده‌های کاربر، مشکلات سرور و محدودیت‌های گفتاری وجود دارد. پلتفرم‌های وب ۳ این مشکلات را برطرف کرده و تجربه کاربری را بهبود بخشیده‌اند.
  • جامعه‌محور و بدون نیاز به مجوز: وب ۳ برخلاف وب ۲ جامعه‌محور بوده و از جوایز توکن برای حفاظت از داده‌های ثبت‌شده در بلاک چین استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند به‌صورت آزادانه در این فضا فعالیت کنند.
  • غلبه بر چالش‌های وب ۲: با وجود مزایای جمع‌آوری افراد از سرتاسر جهان در وب ۲، پلتفرم‌های وب ۳ با غلبه بر چالش‌هایی همچون: محدودیت در گفتار، نقض حریم شخصی و کنترل بر داده‌های کاربر، برای کاربران تجربه بهتری را همراهع دارند.

در کل، وب ۳ با اعتماد به تمرکززدایی و استفاده از فناوری بلاک چین، بهبودهای چشم‌گیری را در رسانه‌های اجتماعی ارائه داده و کاربران را از محدودیت‌های Web2 آزاد کرده است.

تغییر به پلتفرم‌های اجتماعی وب ۳

  • پیشرفت امنیت: یکی از دلایل اصلی برای انتقال به سایت‌های رسانه اجتماعی وب ۳، توجه به امنیت پیشرفته است. در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی وب ۲، داده‌های کاربری در محیط‌های متمرکز نگه‌داری می‌شوند و این موضوع از نظر امنیتی آسیب‌پذیری‌هایی را به همراه دارد. با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، این پلتفرم‌ها از رمزنگاری داده و امنیت بالاتری برخوردارند که از حملات سایبری و نقض داده جلوگیری می‌کند.
  • تأیید هویت کاربر: پلتفرم‌های رسانه اجتماعی وب ۲با حساب‌ها و ربات‌های جعلی مواجه هستند که می‌توانند اطلاعات نادرست و غیرمعتبر را منتشر کنند. در وب ۳، استفاده از فناوری قراردادهای هوشمند، امکان تأیید هویت کاربران و جلوگیری از وجود حساب‌های جعلی را فراهم می‌آورد.
  • گزینه‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای: نظام پرداخت درون‌برنامه‌ای در شبکه های اجتماعی وب ۳ به کاربران امکان می‌دهد که با استفاده از توکن‌های بومی پلتفرم، خدمات را خریداری کنند. با این رویکرد کاربران می‌توانند با تبادل توکن‌ها، دارایی‌های خود را به بهترین نحو مدیریت و در فرایندهای تصمیم‌گیری پلتفرم، شرکت کنند.
  • مزایای سودآور: شبکه های اجتماعی وب ۳، از سازنده و تولیدکننده محتوا حمایت می‌کنند، درحالی‌که پلتفرم‌های وب ۲ مالکیت کامل محتوا را برای خود می‌دانند. وب ۳ امکانات بیشتری را نسبت به وب ۲ برای کسب درآمد از محتوا ارائه می‌دهد. از مزایای این پلتفرم‌ها می‌توان به مالکیت کامل محتوا، ایجاد NFT و درآمدزایی بهتر اشاره کرد.
  • محیط کاربر محور: سوییچ به سایت‌های رسانه اجتماعی وب ۳، یک محیط کاربرمحور و انعطاف‌پذیر را فراهم می‌آورد. کاربران می‌توانند جوامع خود را ایجاد کرده و بر اساس نیازهای خود، پلتفرم را شخصی‌سازی کنند. این امکان باعث می‌شود تا افراد بتوانند در محیطی با ارزش و متمرکز بر نیازهای خود، فعالیت کنند.
بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳

آنچه در معرفی بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ مطالعه کردیم:

در این مقاله ما سعی کردیم گلچینی از بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ را معرفی و بررسی کنیم. این تحول بزرگ نه تنها معایب بسیاری از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی وب ٬ را از بین می‌برد؛ بلکه یک انقلاب را در تعاملات افراد با یکدیگر ایجاد می‌کند.

ویژگی‌هایی مانند: محیط غیرمتمرکز و شفاف، حفظ حریم خصوصی و کنترل بیشتر بر داده‌های کاربری، این پلتفرم‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی Web3 راه‌های نوینی را برای سازندگان و هنرمندان فراهم کرده‌اند تا از محتوای خود سودآوری کسب کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

اگر شما یک تولیدکننده محتوا یا علاقه‌مند به حضور در فضای رسانه‌های اجتماعی هستید، حتماً یکی از این بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ را امتحان کنید. این سفر به یک دنیای جدید از تجربیات را باز خواهد کرد و شاید مسیری نوین برای تعاملات شما به وجود آید!

برخی سوالات متداول معرفی بهترین شبکه های اجتماعی وب ۳ در ۲۰۲۳

چرا وب ۳ رایج شده است؟

Web3 روش کار پلتفرم‌های اجتماعی را متحول می‌کند و فرصت‌های کسب درآمد بهتری از محتوا را به تولیدکنندگان محتوا و کاربران ارائه می‌دهد.

شبکه های اجتماعی وب ۳ چه تفاوتی با شبکه‌های اجتماعی وب ۲ دارند؟

شبکه های اجتماعی وب ۳ مبتنی بر مفهوم عدم تمرکز است که در آن، کاربر مالکیت و کنترل کامل بر داده‌های خود را دارد. ماهیت غیرمتمرکز پلتفرم‌های اجتماعی وب ۳، آن‌ها را در مقایسه با پلتفرم‌های احتماعی وب ۲ ایمن‌تر و قابل اعتمادتر می‌کند.

چند پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز محبوب را نام ببرید.

برخی از بهترین شبکه‌های اجتماعی وب ۳ که در حال افزایش هستند عبارتند از: Minds ،Akasha ،Chingari و غیره.

بهترین شبکه وب ۳ کدام است؟

Eth که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، یکی از محبوب‌ترین دامنه‌های وب ۳ است. کیف پول دیجیتال، dApps و سایر ابتکارات مرتبط با اتریوم، اغلب از Eth استفاده می‌کنند.

وب ۳ چگونه بر رسانه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد؟

وب ۳ ایده توسعه سایت‌های اجتماعی غیرمتمرکز را مطرح کرده است که نمی‌توانند توسط یک نهاد واحد اداره شوند و باعث ایجاد پلتفرم‌های رسانه اجتماعی وب ۳ شده است که شفاف هستند و برای کاربر مالکیت تمام عیار داده‌ها را فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *