معرفی ۱۰ پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال با بهترین نرخ در سال ۲۰۲۳| بدون ضامن وام بگیرید !

معرفی ۱۰ پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال با بهترین نرخ در سال ۲۰۲۳| بدون ضامن وام بگیرید !

هر سرمایه‌گذار کریپتو که مقادیر قابل‌توجهی از ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود دارد، می‌تواند با قرار دادن رمزارزهای خود در سایت‌های وام‌دهنده ارز دیجیتال، به کسب درآمد بپردازد.

این پلتفرم‌ها به‌عنوان واسطه‌هایی میان وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان عمل می‌کنند.

این مقاله ارزیابی کاملی از ۱۰ پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال پیشرو را ارائه می‌دهد که خواندن آن به شما کمک می‌کند خدمات هر پلتفرم مانند سیستم وام‌دهی کریپتو، مزایای آن و جزئیات بیشتر درمورد آن‌ها را درک کنید.

وام دهی ارز دیجیتال به چه معناست؟

وام‌دهی ارزهای دیجیتال یک سرویس همتا به همتا در دنیای دیفای (DeFi) است که به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را در ازای دریافت بهره به وام‌گیرندگان قرض دهند. در این فرآیند، شما ارزهای دیجیتال خود را به فرد وام‌گیرنده از طریق یک پلتفرم وام‌دهی انتقال می‌دهید و سپس به‌صورت منظم سود دریافت می‌کنید.

بازده درصد سالانه (APY) در هر پلتفرم متفاوت است. برخی از آن‌ها نرخ‌های ثابتی دارند و برخی دیگر نرخ بهره را بر اساس شرایط بازار تعیین می‌کنند. این نرخ‌ها می‌توانند از ۰٪ تا ۲۰٪ متغیر باشند.

سود به دست آمده از طریق وام کریپتو اغلب به عنوان بازده درصدی سالانه (APY) بیان می شود.

مفهوم APY در وام‌دهی کریپتو تا حد زیادی مشابه با APY در پلتفرم‌های استیکینگ ارزهای دیجیتال است.

معمولا پرداخت سود به کاربران به‌صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام می‌شود. در بسیاری از موارد، برای دریافت سود به‌دست‌آمده، باید سرمایه خود را در پلتفرم قفل کنید که مدت‌زمان آن بستگی به قوانین پلتفرم دارد اما اغلب بین ۱ تا ۶ ماه است.

وام دهی کریپتو چگونه کار می کند؟

در فرآیند وام‌دهی ارزهای دیجیتال، سه شرکت‌کننده وجود دارد: وام‌دهنده، وام‌گیرنده و پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال که کل این عملیات را به مرحله اجرا می‌رساند.

اصول وام‌دهی کریپتو بسیار ساده و واضح است. یک طرف معامله مالک ارز دیجیتالی (وام‌دهنده) است که تمایل دارد دارایی‌های خود را قرض دهد و درعوض به‌صورت منظم سود دریافت کند.

از سوی دیگر، وام‌گیرنده‌ای وجود دارد که با ارائه وثیقه در قالب سپرده تضمینی به‌دنبال دریافت این وام است. علاوه‌براین، وام‌گیرنده موافقت می‌کند که بهره ناشی از وام را بپردازد و درنهایت کل وام را تسویه کند.

در انجام این عملیات، پلتفرم وام‌دهی نقش مهمی را ایفا می‌کند و باعث تسهیل در روند استقراض و وام‌دهی می‌شود.

در استفاده از پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال چند عامل کلیدی وجود دارد که وام‌دهندگان باید به آن‌ها توجه کنند:

  • ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده: پلتفرم‌های وام‌دهی معمولی تنها از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند اما پلتفرم‌هایی نیز وجود دارند که طیف وسیع‌تری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان می‌دهند ۳۰ رمزارز و حتی بیشتر را وام دهید.
  • APY: درصد بازده سالانه میزان بهره‌ای است که در ازای وام‌دادن دارایی‌های خود دریافت می‌کنید. معمولا این نرخ برای هر کوین در هر پلتفرم وام‌دهی متفاوت است.
  • دوره قفل: دوره‌ای است که باید در مدت‌زمان تعیین‌شده دارایی‌های خود را در پلتفرم قفل کنید تا سود کسب کنید. برخی از پلتفرم‌ها این گزینه را ندارند اما برخی از آن‌ها به‌اندازه یک تا ۶ ماه این قابلیت را ارائه می‌دهند.
  • دفعات پرداخت سود: دفعات پرداخت سود تعیین می‌کند که شما چه زمانی سودهای خود را دریافت خواهید کرد. در بیشتر موارد، این پرداخت‌ها روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شوند.

وام‌‌گیرندگان نیز باید به عوامل مختلفی برای دریافت وام دقت کنند:

  • وثیقه: وثیقه مبلغی است که وام‌گیرنده به‌عنوان تضمین برای دریافت وام می‌پردازد. درصورت عدم پرداخت وام توسط وام‌گیرنده، این وثیقه ضبط می‌شود.
  • نسبت LTV یا نسبت وام به ارزش دارایی: LTV مخفف “Loan-to-Value” است و به نسبت مبلغ وام به ارزش کل دارایی که به عنوان وثیقه برای یک وام استفاده می شود، اشاره دارد. در واقع این نسبت تعیین می‌کند که چه مقدار از ارزش دارایی تحت وثیقه را می‌توان به‌عنوان وام قرض گرفت.
  • APR یا نرخ درصد سالانه: نرخ درصد سالانه، درصدی است که وام‌گیرنده باید سالانه بپردازد تا زمانی که وام را به‌طور کامل برگرداند.
  • شرایط وام: در فرآیند وام‌گیری باید شرایط دیگری مانند مدت زمانی که پس از آن باید وام را بازپرداخت کنید را نیز در نظر بگیرید.

APY و APR چیست؟

در حوزه وام‌های ارز دیجیتال، دو نوع نرخ بسیار مهم وجود دارد: APY و APR.

APY به وام‌دهندگان مربوط می‌شود و تعیین می‌کند که سالانه چقدر سود به دست خواهند آورد، درحالیکه APR بر به وام‌گیرندگان مربوط می‌شود و نشان‌دهنده سودی است که وام‌گیرنده باید به‌صورت سالانه بپردازد تا زمانی که کل وام را بازپرداخت کند.

برای درک کامل این دو مفهوم اجازه دهید چند مثال بزنیم:

فرض کنید وام‌دهنده هستید و ۴۰۰۰ تتر در یک پلتفرم مالی را وام داده‌اید. APY یا درصد بازده سالانه پیشنهادی برای شما ۸٪ است. این بدان معنی است که تا زمانی که سرمایه شما در پلتفرم باشد، هر سال ۳۲۰ تتر دریافت خواهید کرد. اگر سود به‌صورت هفتگی پرداخت شود، هر هفته شما ۶.۱۵ تتر دریافت خواهید کرد.

این بار فرض کنید یک وام‌گیرنده هستید که APR برای مبلغی که وام گرفته‌اید، ۱۰٪ تعیین شده است. وامی که دریافت کرده‌اید نیز ۴۰۰۰ تتر است. مبلغی که باید سالانه به‌عنوان بهره پرداخت کنید ۴۰۰ تتر است. طبیعتا اگر بتوانید وام را زودتر بازپرداخت کنید، این مبلغ برای شما کمتر می‌شود.

مزایای وام‌دهی و استقراض ارزهای دیجیتال چیست؟

باوجود اینکه وام‌دهی و استقراض در دنیای کریپتو می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرخطر باشد اما مزایایی نیز دارد که می‌توانید آن‌ها را در اقدامات مالی خود در نظر بگیرید. بیایید آن‌ها را باهم مرور کنیم:

شروع آسان

وام‌دهی ارزهای دیجیتال بسیار ساده‌تر از وام‌دادن با ارز فیات است. علاوه‌براین، دریافت وام نیز در دنیای رمزارزها بسیار ساده‌تر از بانک‌ها است زیرا هیچ چک اعتباری وجود ندارد. هم وام‌دهندگان و هم وام‌گیرندگان می‌توانند با اتصال کیف پول خود به یک پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال و انجام مراحل احراز هویت شروع به کار کنند.

پرداخت های منظم

یکی از جنبه‌های جذاب وام‌دهی، دفعات پرداخت سود به وام‌دهندگان است که می‌تواند براساس سیاست‌های پلتفرم وام‌دهی متفاوت باشد.

وام‌دهندگان کرپیتو می‌توانند سودهای خود را به‌صورت روزانه دریافت کنند. البته برخی از پلتفرم‌های وام‌دهی، پرداخت‌ها را به‌صورت هفتگی یا ماهانه نیز ارائه می‌کنند. با وجود اینکه پرداخت‌های هفتگی یا ماهانه به اندازه پرداخت‌های روزانه محبوب نیست اما در مقایسه با بسیاری از گزینه‌های سنتی وام‌دهی، منطقی‌ترند.

نرخ بهره دو رقمی

APY یا درصد بازده سالانه در بسیاری از گزینه‌های وام‌دهی ارزهای دیجیتال می تواند به بالای ۱۰ درصد برسد و بازدهی قابل‌توجهی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. البته نرخ بهره‌ها در هر پلتفرم و در هر کوین متفاوت است. بنابراین شما گزینه‌های زیادی دارید که می‌توانید در میان پلتفرم‌ها جستجو کرده و بهترین شرایط را برای ارز دیجیتال انتخابی خود در میان آن‌ها پیدا کنید.

دوره‌های مختلف قفل دارایی

حساب‌های پس‌انداز ارز فیات معمولا دارای بازه‌های زمانی بسیار طولانی هستند که در طی آن نمی‌توانید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید. گاهی اوقات این بازه زمانی تا یک‌سال نیز طول می‌کشد اما وام‌دهی ارزهای دیجیتال در این مورد انعطاف‌پذیرتر است زیرا بسیاری از پلتفرم‌ها حتی دوره‌های قفل ندارند و یا مدت‌زمان آن به کوتاهی یک ماه هستند.

نحوه انتخاب یک پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال

برای انتخاب بهترین پلتفرم وام‌دهی باید به چند مورد دقت کنید:

امنیت و قانونی بودن آن

تعامل با ارزهای دیجیتال به‌ویژه از طریق پلتفرم‌های متمرکز، با خطرات و ریسک‌های خاصی همراه است. برای کاهش این خطرات، توجه به ویژگی‌های امنیتی ضروری است. سعی کنید به‌دنبال پلتفرم‌هایی باشید که ویژگی‌های امنیتی قوی شامل بیمه صندوق و انبار سرد برای نگهداری کوین‌های شما ارائه می‌دهند.

علاوه‌براین، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، اطمینان حاصل کنید که پلتفرم وام‌دهی تحت نظارت قانون‌گذاران (Regulatory) عمل می‌کنند.

بررسی کوین و پلتفرم

انتخاب بهترین پلتفرم وام‌دهی همیشه کافی نیست بلکه باید سازگاری پلتفرم با ارز دیجیتال خاصی را که قصد سپرده‌گذاری دارید را در نظر بگیرید. گاهی اوقات احتمالا درمورد پلتفرمی می‌شنوید که نرخ‌های کلی بهتری ارائه می‌دهند اما بااین‌حال پلتفرم‌های دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که بازدهی درصد سالانه مطلوب‌تری برای کوین خاصی که قصد سپرده‌گذاری دارید را داشته باشد.

بررسی نرخ بهره

اکثر پلتفرم‌های وام‌دهی، به‌طور شفاف APY یا نرخ بهره‌ای را که می‌توانید در کوین‌ها و گزینه‌های مختلف وام دهی به‌دست آورید نشان می‌دهند. با این حال، ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد؛ مثلا اعضای ویژه از APYهای بالاتری برخوردار باشند. البته ما سعی کردیم که در این مقاله تمامی نکات را پوشش دهیم اما به‌هرحال شما نیز باید به صورت عمیق‌تر بررسی کنید زیرا ممکن است جنبه‌هایی وجود داشته باشد که به شرایط خاص شما مربوط می‌شود.

محدودیت‌ها و کارمزدهای سپرده گذاری

پلتفرم‌های وام‌دهی معمولا دارای حداقل مقدار سپرده هستند که بسته به کوین متفاوت است. البته برخی از پلتفرم‌ها نیز ممکن است به‌هیچ وجه حداقل الزامات سپرده را نداشته باشند.

همین امر درمورد کارمزدها نیز صدق می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که ما در این مقاله بیشتر بر روی پلتفرم‌هایی تمرکز کرده‌ایم که کارمزدی برای سپرده‌ها یا کمیسیون برای وام دریافت نمی‌کنند.

دوره قفل بودن توکن

در برخی از پلتفرم‌ها دوره قفل ثابت وجود دارد که از شما می‌خواهند دارایی‌های خود را برای یک دوره خاص روی پلتفرم قفل کنید. البته ممکن است در برخی از پلتفرم‌ها چنین الزاماتی وجود نداشته باشد.

اگر دوره قفل وجود داشته باشد، ممکن است انعطاف‌پذیری برای انتخاب مدت‌زمان وجود داشته باشد که اغلب اگر دوره‌های طولانی‌مدت‌تری را انتخاب کنید احتمالا از نرخ بهره بالاتری برخوردار خواهید شد.

باوجود اینکه سعی کردیم تا تمام این نکات را در بررسی پلتفرم‌ها در نظر بگیریم، توصیه می‌شود در انتخاب پلتفرم وام‌دهی تحقیقات بیشتری انجام دهید زیرا شرایط خاص شما ممکن است ملاحظات متفاوتی را ایجاب کند.

باتوجه به توضیحات ارائه‌شده، در ادامه قصد داریم ده پلتفرم برتر وام دهی ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم و سپس به بررسی هر یک از پلتفرم‌ها می‌پردازیم.

لیست ۱۰ پلتفرم برتر وام دهی ارز دیجیتال

پس از ارزیابی وبسایت‌های متعدد، ده پلتفرم را شناسایی کرده‌ایم که از نظر اقدامات امنیتی، بازدهی، تنوع در ارائه ارزهای دیجیتال و شرایط دیگر بسیار مطلوب به‌نظر می‌رسند. هر یک از این پلتفرم‌ها دارای نقاط منحصر‌به‌فردی هستند که آن‌ها را در لیست ده پلتفرم برتر وام‌دهی ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد. این فهرست را بخوانید و به‌طور خلاصه با هر یک از آن‌ها آشنا شوید:

  • Nexo: این پلتفرم به‌عنوان برجسته‌ترین پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که نرخ‌های رقابتی جذابی تا ۱۱ درصد را به کاربران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بیش از ۳۰ ارز دیجیتال مختلف را واریز کنید و سود خود را به‌صورت روزانه دریافت کنید.
  • Aqru: این پلتفرم یک گزینه بسیار مناسب برای کسانی است که به‌دنبال کسب سود به‌صورت روزانه هستند. این پلتفرم دارای ویژگی‌های امنیتی قوی و بیمه چندلایه‌ای سپرده است. نرخ بهره در این پلتفرم تا ۱۰ درصد بالا می‌رود و شما لازم نیست درمورد حداقل الزامات سپرده نگرانی داشته باشید.
  • CoinRabbit: این پلتفرم وام‌دهی کاربرپسند با روش کاری بسیار ساده به کاربران خود امکان می‌دهد تنها با یک شماره تلفن و ۱۰۰ دلار به‌عنوان سپرده، شروع به فعالیت کنند. درواقع این پلتفرم برای مبتدیان بسیار مناسب است و فقط اطلاعات ضروری که برای همه سرمایه‌گذاران قابل‌درک است را نمایش می‌دهد.
  • Aave: این پلتفرم وام‌دهی عمدتا برای کاربران پیشرفته‌ای که می‌توانند نوسانات را مدیریت کنند طراحی شده است. نوسانات این نرخ‌ها گاها می‌توانند تا ۱۸ درصد نیز افزایش یابند.
  • Nebeus: این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال، چندین کاربرد متفاوت را پوشش می‌دهد و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا انواع ارزهای دیجیتال معروف و استیبل‌کوین‌ها را ذخیره، استیک، معامله کنند. علاوه‌برآن، قابلیت استقراض و وام‌دهی نیز در این پلتفرم وجود دارد.
  • YouHodler: یک وبسایت همه‌کاره در وام‌دهی ارزهای دیجیتال است که به سرمایه‌گذاران کنترل زیادی بر شرایط سرمایه‌گذاری‌شان را ارائه می‌دهد. این پلتفرم تحت مقررات اتحادیه اروپا و سوییس فعالیت می‌کند و همچنین لجر بر امنیت صندوق این پلتفرم نظارت می‌کند.
  • Compound: یک پلتفرم وام‌دهی در حوزه دیفای است که توکن اختصاصی خود را دارد و بیش از ده ارز دیجیتال مختلف را در پلتفرم خود به کاربران ارائه می‌دهد. کامپاند پتانسیل بالایی برای به‌دست‌آوردن سود مرکب ارائه می‌دهد و مزیت افزوده آن این است که نیازی به انجام مراحل احراز هویت (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) ندارید.
  • Crypto.com: این پلتفرم به‌عنوان یک انتخاب عالی برای وام‌دادن استیبل‌کوین‌ها با بیش از ۲۲ ارز دیجیتال متنوع مانند استیبل‌کوین‌های پرکابرد از جمله تتر، یو اس دی کوین USD) Coin)، و پاکس دلار (Pax Dollar) است که سودهای جذاب تا ۶.۵ درصد را ارائه می‌دهد.
  • Binance: یک شرکت بسیار معتبر و قابل‌اعتماد است که نرخ‌های وام‌دهی جذاب و رقابتی را ارائه می‌دهد. بایننس بیشترین تعداد ارزهای دیجیتال (بیش از ۱۸۰ رمزارز) را در میان تمامی پلتفرم‌های وام‌دهنده پیشرو پشتیبانی می‌کند.
  • CoinLoan: این حساب برای افرادی که قصد دارند سرمایه خود را برای مدت ثابتی (۱، ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماه) در پلتفرم قفل کنند مناسب است. هرچه دارایی‌های شما مدت بیشتری در این پلتفرم باقی بماند، سود بیشتری می‌توانید کسب کنید.

بررسی ۱۰ پلتفرم برتر وام‌دهی ارزهای دیجیتال

اکنون که لیستی از ده انتخاب برتر ما را مشاهده کرده‌اید، زمان آن فرا رسیده که به بررسی دقیق هریک بپردازیم. در بخش‌های بعدی، مزایا و داده‌های اصلی آن‌ها مانند درصد بازدهی سالانه، ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط پلتفرم و دیگر موضوعات را پوشش خواهیم داد.

پلتفرم Nexo

به‌طور کلی این پلتفرم به‌عنوان پلتفرم برتر وام‌دهی ارز دیجیتال، با بهترین نرخ در سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود و بنا به دلایل مختلف و منطقی، انتخاب اول ماست.

نکسو یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی رمزارز

اولا نرخ بهره‌ای که این پلتفرم برای اکثر کوین‌ها ارائه می‌دهد تا ۱۱٪ نیز می‌رسد. در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) که به‌عنوان یک بازی سطح بالا برای درآمدزایی شناخته می‌شود و پاداش‌های ملموسی به کاربران اعطا می‌کند، نرخ بهره Nexo نیز می‌تواند به ۳۶٪ و گاها حتی بیشتر از آن نیز برسد. این مزیت رقابتی و جذابیت نرخ بهره، Nexo را به یک انتخاب مناسب برای کسانی که به‌دنبال استفاده حداکثری از دارایی‌های ارز دیجیتال خود از طریق وام‌دهی هستند تبدیل می‌کند. می‌توانید پلتفرم نکسو را در این لینک مشاهده و بررسی کنید.

ثانیا هر دارایی بازدهی متفاوتی دارد. به‌عنوان مثال ارزهای دیجیتال معتبر مانند بیت کوین و اتریوم دارای نرخ‌های بهره پایین‌تر هستند درحالیکه استیبل کوین‌ها و توکن‌هایی که کمتر شناخته‌شده‌اند دارایی نرخ بهره بالاتری هستند.

ثالثا هر ارز دیجیتال دارای یک نرخ بهره پیش‌فرض و یک نرخ بهره مشروط به مدت‌زمان انتخابی شما برای قفل‌کردن دارایی ارائه می‌دهد که می‌توانید با توجه به شرایط و ترجیحات خود از آن‌ها استفاده کنید.

در این پلتفرم، سیستمی از سطح کاربری افراد وجود دارد که هر سطح مزایای متفاوتی را ارائه می‌دهد. مثلا سطح اول به‌عنوان سطح پایه شناخته می‌شود و پتانسیل کسب سود تا ۱۲ درصد در ارزهای دیجیتال و ۸ درصد در استیبل‌کوین‌ها را ارائه می‌دهد. بالاترین سطح پلاتینیوم است که نرخ بهره جذابی را ارائه می‌دهد که برای ارزهای دیجیتال ۱۵٪ و برای استیبل‌کوین‌ها تا ۱۲٪ می‌رسد.

طبقه‌بندی‌شدن در این سطوح به یک عامل خاص بستگی دارد. هرچه تعداد توکن‌های Nexo بیشتری در پورتفولیوی خود داشته باشید، سطح کاربری شما در پلتفرم ارتقا می‌یابد.

برای مثال اگر سطح پایه را در پلتفرم انتخاب کنید، بیت کوین سود ۴٪ را به شما ارائه می‌دهد و یا اگر دارایی‌های خود را به‌مدت یک ماه در پلتفرم قفل کنید، ۱٪ سود اضافه‌تر دریافت خواهید کرد. اگر سطح کاربری شما در این پلتفرم پلاتینیوم باشد، درصد بازدهی سالانه شما تا ۷٪ خواهد بود.

با وجود اینکه بسیاری از پلتفرم‌های وام‌دهی دیگر مانند سلسیوس Celsius، در اواسط سال ۲۰۲۲ به‌دلیل شرایط نامطلوب بازار ارزهای دیجیتال، قابلیت برداشت را در پلتفرم خود متوقف کردند، Nexo به فعالیت خود ادامه داد و به کاربران خود این امکان را داد تا بتوانند دارایی‌های خود را در هر زمانی برداشت کنند؛ مگر اینکه سرمایه آن‌ها برای مدت زمان معینی از قبل در پلتفرم قفل بوده باشد.

مزایا

  • بیش از ۳۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
  • نرخ سود بر اساس مدت‌زمان تعیین‌شده برای قفل دارایی‌ها و سطح کاربری افزایش می‌یابد.
  • دوره قفل در این پلتفرم اختیاری است.
  • دارایی کاربران در این پلتفرم تحت پوشش بیمه شرکت لجر قرار می‌گیرند.
  • پرداخت سود به‌صورت روزانه انجام می‌شود.
  • هیچ کارمزدی برای واریز یا برداشت وجه از پلتفرم وجود ندارد.

معایب

  • برای استفاده از بسیاری از امکانات این پلتفرم، نیاز به توکن اختصاصی پلتفرم یعنی Nexo دارید.
  • استفاده از این پلتفرم برای مبتدیان تا حدودی گیج‌کننده است.
ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده
APY یا درصد بازده سالانه پیشنهادی
بیش از ۳۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
نرخ سود در اکثر کوین‌ها تا ۸٪ است اما بسته به سطح کاربری شما، این نرخ افزایش می‌یابد.
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارزهای دیجیتال) بسته به ارز دیجیتال متفاوت است
پرداخت سود به‌صورت روزانه
دوره قفل بسته به ارز دیجیتال، دوره قفل توسط شما انتخاب می‌شود و بر اساس آن سود دریافت می‌کنید (معمولا ۱٪ برای ۱ ماه و ۴٪ برای ۶ ماه)

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Aqru

Aqru یک پلتفرم ارز دیجیتال است که اولین‌بار در کشور بلغارستان راه‌اندازی شد و بعد از آن در دو کشور انگلستان و ولز نیز به ثبت رسید. Aqru طیف وسعی از خدمات و امکانات از جمله امکان سرمایه‌گذاری در رمزارزها، مبادله کوین‌ها و همچنین وام‌دهی ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. علاوه‌براین، Aqru به مشتریان و کاربران پلتفرم خود آپشن‌های متفاوتی برای مدیریت دارایی‌های خود بر اساس ترجیحات شخصی ارائه می‌دهد.

آکرو یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

این پلتفرم بسیار ایمن است و از چندین لایه امنیتی برای محافظت از سرمایه کاربران در برابر خطرات و هک‌های احتمالی استفاده می‌کند. درواقع اقدامات امنیتی استفاده‌شده در این پلتفرم، مشابه اقداماتی است که توسط بانک‌ها انجام می‌شود. Aqru از زیرساخت کیف‌پول ارائه‌شده توسط Fireblocks (شرکتی که به‌دلیل فناوری امنیتی پیشرفته خود به‌نام Multi-Seg بسیار معروف شد) استفاده می‌کند. این فناوری یک لایه حفاظتی اضافه‌تر به دارایی کاربران اضافه می‌کند.

این پلتفرم بازده درصدی سالانه تا ۱۰٪ را به کاربران خود ارائه می‌دهد. پرداخت سود به‌صورت روزانه انجام می‌شود که به کاربران این فرصت را می‌دهد تا مزایای سرمایه‌گذاری خود در این پلتفرم را سریعا مشاهده کنند.

واریز وجه به این پلتفرم از طریق روش‌های مختلف مانند کارت‌های بانکی، ارزهای دیجیتالی و حواله‌های بانکی انجام می‌شود. قابل‌ذکر است که هیچ کارمزدی در نقل و انتقالات بانکی و ارزهای دیجیتال به این پلتفرم وجود ندارد.

کاربران می‌توانند در طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال کسب‌سود کنند. در اکثر ارزهای دیجیتال نرخ سودهای روزانه تا حداکثر ۳٪ نیز افزایش می‌یابد.

این پلتفرم دسترسی برداشت آسانی دارد و کاربران تنها ۲۴ ساعت پس از واریز وجه، بدون نیاز به پرداخت هیچگونه کارمزدی می‌توانند سرمایه خود را برداشت کنند.

مزایا

  • شهرت مثبتی در فضای آنلاین دارد.
  • امکان کسب‌سود تا ۱۰٪ در این پلتفرم وجود دارد.
  • هیچ کارمزدی برای واریز وجه و یا برداشت سرمایه خود از پلتفرم وجود ندارد.
  • دوره قفل در بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود ندارد که باعث می‌شود کاربران آزادانه سرمایه خود را در هر زمانی که بخواهند برداشت کنند.
  • پرداخت سود به‌صورت روزانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

معایب

  • درصد سود ارائه‌شده برای برخی از ارزهای دیجیتال کم است.
  • در روند برداشت وجه، گاها مشکلات فنی وجود دارد که ممکن است باعث ناراحتی و نگرانی برخی از کاربران باشد.
ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده
APY یا درصد بازده سالانه پیشنهادی
USDC: سود تا ۳٪
اتریوم: سود تا ۲٪
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارزهای دیجیتال) تعیین نشده است.
پرداخت سود به‌صورت روزانه
دوره قفل اختیاری است اما برای سرمایه گذاری بر روی محصول Maple ETC و Maple USDC، دوره قفل ۹۰ روزه است.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال CoinRabbit

پلتفرم CoinRabbit، برای وام‌گیرندگان بسیار مناسب است زیرا بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی کرده و نرخ سود ۱۲٪ یا بیشتر را ارائه می‌دهد که در مقایسه با سایر پلتفرم‌های وام دهی نرخ بهره کمتری می‌پردازند. با این اوصاف، این پلتفرم برای سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال کسب درآمد غیرفعال هستند نیز می‌تواند یک گزینه عالی باشد. پنج استیبل کوین موجود در این پلتفرم با نام‌های BSC، USD Coin، USDC، USDT و Binance USD بازده درصد سالانه بیش از ۵٪ را به کاربران ارائه می‌دهند.

کوین ربیت یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

شما می‌توانید با ۱۰۰ دلار سرمایه، فعالیت خود را در این پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال شروع کرده و به‌صورت روزانه کسب سود کنید. همچنین می‌توانید تمام یا بخشی از سرمایه خود را در هر زمان که تمایل داشته باشید، به‌صورت رایگان برداشت کنید.

پلتفرم CoinRabbit تاکید زیادی بر امنیت دارد و به همین دلیل از سیستم کیف پول سرد استفاده می‌کند که البته برای عملیات داخلی استفاده نمی‌شود. به‌دلیل آفلاین بودن، کیف‌پول‌های سرد کمتر مستعد هک هستند و درنتیجه از امنیت بالاتری برخوردارند. از آن‌جایی که تراکنش‌ها نیاز به تایید دارند، تنها کارمندان خاصی به این کیف‌پول‌های سرد دسترسی دارند. تراکنش‌های مشکوک یا نادرست در این پلتفرم به‌سرعت به حالت تعلیق در می‌آیند و با این روش امنیت کلی پلتفرم افزایش می‌یابد.

اگر وام‌دهنده هستید و قصد سرمایه‌گذاری در این پلتفرم را دارید، استفاده از این پلتفرم و فرآیند ورود به آن برای شما بسیار ساده خواهد بود. شما می‌توانید حساب خود را تنها با یک شماره تلفن تایید کرده و بعد از واریز ۱۰۰ دلار سرمایه، شروع به کسب‌سود در آن کنید.

این پلتفرم برای سرمایه‌گذاران کم‌تجربه نیز بسیار کاربردی است زیرا در این پلتفرم تنها اطلاعات ضروری و قابل‌درک به کاربر نمایش داده می‌شود.

مزایا

  • بسیار کاربرپسند است و استفاده از آن برای مبتدیان بسیار ساده است.
  • سود به‌صورت روزانه محاسبه و پرداخت می‌شود.
  • سیستم امنیتی بسیار عالی دارد که ریسک هک و از دست‌رفتن سرمایه کاربران را بسیار پایین می‌آورد.
  • برای برداشت وجه، نیاز به پرداخت کارمزد وجود ندارد.

معایب

  • این پلتفرم بیشتر برای وام‌گیرندگان مناسب است.
  • حداقل واریز وجه ۱۰۰ دلار است.
ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده
APY یا درصد بازده سالانه پیشنهادی
BSC، USD Coin، USDC، USDT و Binance USD
سود تا ۵٪
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارزهای دیجیتال) ۱۰۰ دلار
پرداخت سود به‌صورت روزانه
دوره قفل وجود ندارد.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Aave

Aave یک شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال است که به‌عنوان یک پلتفرم وام‌دهی و استقراض برای تسهیل فعالیت‌های مرتبط با آن در دنیای ارزهای دیجیتال عمل می‌کند.

این پلتفرم دارای توکن اختصاصی خود به نام Aave (AAVE) است که به‌عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال نوظهور رتبه‌بندی می‌شود.

آوه یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو

شرکت وام‌دهی آوه در سال ۲۰۱۷ در کشور سوئیس تاسیس شد. از زمان آغاز به کار، این پلتفرم به یکی از بازیگران برجسته در حوزه دیفای به‌ویژه در بخش وام‌دهی و استقراض در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و به کاربران خود امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم، پالیگان، آوالانچ و هارمونی را از طریق این پلتفرم وام دهند و در مقابل کسب‌سود کنند.

نرخ بهره برای برخی از ارزهای دیجیتال خاص مانند تتر در این پلتفرم بسیار بالاست و این قابلیت می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد.

 یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این پلتفرم، ارائه وام‌های فلش بدون نیاز به وثیقه است که یک سرویس پیشگام در فضای ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود.

تعیین بازده درصد سالانه برای وام‌دهی در پلتفرم آوه کمی دشوار است زیر این پلتفرم از یک پروتکل تشویقی پیچیده استفاده می‌کند که معمولا بین ۰ تا ۳٪ است. همانند اکثر پلتفرم‌های دیگر، وام‌دهی استیبل‌کوین‌ها به‌صرفه‌تر است.

مزایا

  • بازده درصد سالانه در استیبل‌کوین‌هایی مانند USDT و BUSDT تا ۱۸٪ نیز می‌رسد.
  • وام‌های فلش در این پلتفرم ارائه می‌شوند.
  • کاربران قادرند بیش از مقدار وثیقه خود در پلتفرم وام بگیرند.
  • برای ورود به این پلتفرم نیاز به انجام مراحل احراز هویت نیست.
  • برای کوین‌های مبتنی بر شبکه اتریوم شرایط بسیار ایده‌آل است.

معایب

  • به‌دلیل نوسان در نرخ سودها، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری کمی دشوار است.
  • استفاده از این پلتفرم بیشتر برای سرمایه‌گذاران باتجربه مناسب است.
ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده
APY یا درصد بازده سالانه پیشنهادی
اتریوم، پالیگان، آوالانچ و هارمونی
APY متفاوت است اما معمولا بین ۰ تا ۳٪ است.
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارزهای دیجیتال) تعیین نشده است.
پرداخت سود به‌صورت هفتگی
دوره قفل وجود ندارد.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Nebeus

 Nebeus یک پلتفرم جامع است که انواع خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند ذخیره ارزهای دیجیتال، مبادله، بیمه، استیک، استقراض و وام‌دهی رمزارزها را ارائه می‌دهد. این پلتفرم به‌دلیل امکانات گسترده‌ای که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته‌شده است.

نبئوس یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی رمزارز

در وام‌دهی ارزهای دیجیتال، درصد بازده سالانه برای تعداد زیادی از رمزارزها مانند USDT، USDC، LTC، XRP، DASG، ETH، BTC و EOS تا ۸.۲٪ درصد بازده سالانه ارائه می‌کند.

ممکن است سیستم وام‌دهی این پلتفرم برای برخی از کاربران، گیج‌کننده به‌نظر برسد زیرا چهار گزینه مختلف که هرکدام APY یا پاداش سالانه خاص خود را دارند برای انتخاب وجود دارد. هر گزینه دارای مجموعه خاصی از ارزهای دیجیتال مورد قبول هستند که می‌توانید از آن‌ها کسب سود کنید.

نرخ سود در هر یک از این گزینه‌ها متفاوت است و از ۳.۵٪ تا ۸.۲٪ متغیر است. بالاترین نرخ سود متعلق به دو استیبل‌کوین USDC و USDT است. پرداخت سود در این پلتفرم به‌صورت ماهانه انجام می‌شود و علاوه‌براین، هر گزینه انتخابی دارای یک بازه‌زمانی مشخص‌شده برای قفل دارایی‌ها و حداقل واریزی برای سرمایه‌گذاری است.

مزایا

  • یک پلتفرم جامع است و انواع متنوعی از خدمات را به کاربران ارائه می‌دهد.
  • کمترین درصد بازده سالانه ۳.۵٪ است.
  • حداقل واریز وجه برای اکثر کوین‌ها، مبلغ کمی درنظر گرفته شده است.
  • ۱۲ ارز دیجیتال مختلف به‌عنوان پاداش به کاربران ارائه می‌شود.
  • کسب‌سود از طریق ارزهای فیات نیز امکان‌پذیر است.

معایب

  • در همه گزینه‌های سرمایه‌گذاری، دوره‌های قفل سرمایه وجود دارد.
  • پرداخت سود به‌صورت ماهانه انجام می‌شود.
ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی
APY یا درصد بازدهی سالانه پیشنهادی
USDC و USDT: درصد سود از ۵٪ تا ۸.۲٪
بقیه ارزهای دیجیتال: درصد سود از ۳.۵٪ تا ۶.۵٪
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارز دیجیتال) بسته به ارز دیجیتال و گزینه انتخابی (از میان ۴ گزینه) برای وام‌دهی متفاوت است
پرداخت سود به‌صورت ماهانه
دوره قفل ۱ یا ۴ ماه

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال YouHodler

اگر انعطاف‌پذیری پلتفرم‌های وام‌دهی برای شما مهم است، YouHodler می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. YouHodler یک صرافی ارز دیجیتال، وبسایت معاملاتی ارزهای دیجیتال و همچنین یک کیف پول است. علاوه براین، YouHodler امکان استقراض و وام‌دهی را نیز در این پلتفرم برای کاربران فراهم می‌کند.

یوهادلر یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو

برای کسب سود از ۳۰ ارز دیجیتال مختلف که توسط این پلتفرم پشتیبانی می‌شود، باید حداقل ۱۰۰ دلار واریزی داشته باشید. پرداخت سود به‌صورت هفتگی انجام می‌شود.

انعطاف‌پذیری پلتفرم YouHodler در این قابلیت نهفته است که اگر می‌خواهید سود بیشتری کسب کنید، می‌توانید هر هفته سرمایه خود را افزایش دهید. برای این‌کار باید سطح کاربری خود را در پلتفرم ارتقا دهید. هیچ دوره قفل و شرایط خاص دیگری نیز وجود ندارد.

این پلتفرم نرخ‌های بهره بالایی را که معمولا بین ۷ تا ۱۵٪ متغیر است را نیز ارائه می‌دهد که همین ویژگی آن را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ییلد فارمینگ در حوزه دیفای (DeFi yield farming) تبدیل کرده است.

مزایا

  • این پلتفرم در سوییس و اتحادیه اروپا قانون‌گذاری شده است.
  • درصد بازدهی سالانه آن از ۷٪ تا ۱۵٪ است.
  • گزینه‌های وام‌دهی در این پلتفرم کاربرپسند هستند و از انعطاف بالایی برخوردارند.
  • دوره قفل سرمایه وجود ندارد.
  • امنیت این پلتفرم تحت نظر شرکت لجر (Ledger) است که محافظت از دارایی‌های کاربران از طریق راه‌حل‌های امنیتی پیشرفته را تضمین می‌کند.

معایب

  • حداقل واریز وجه کمی بالا در نظر گرفته شده است و ممکن است این مبلغ برای برخی از کاربران قابل‌دسترس نباشد و مشارکت را برای افراد سخت‌تر کند.
ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی
APY یا درصد بازدهی سالانه پیشنهادی
 ۳۰ ارز دیجیتال مختلف مانند USDT، USDC، DAI، BTC، LINK، ETH و غیره.
درصد سود از ۷٪ تا ۱۵٪
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارز دیجیتال) ۱۰۰ دلار و یا معادل ارز دیجیتال آن
پرداخت سود به‌صورت هفتگی
دوره قفل وجود ندارد.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Compound

این پلتفرم در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) فعالیت می‌کند. کامپاند دارای توکن بومی خود به نام COMP است که کاربران می‌توانند با هولد کردن و یا قرض‌دادن این توکن‌ها در پلتفرم، کسب سود کنند.

علاوه‌براین، این پلتفرم کوین‌ها و توکن‌های مختلفی را برای وام‌دهی ارائه می‌دهد؛ از جمله ارزهای دیجیتال معروفی مانند: اتریوم، یو اس دی کوین (USDC)، ترو یو اس دی (TrueUSD)، یونی سواپ (Uniswap) و دای (DAI).

کامپاند یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو

نرخ‌های سود براساس وضعیت فعلی بازار و مدل کشت سود یا ییلد فارمینگ متفاوت است اما معمولا حدود ۱٪ یا کمتر است.

استفاده از این پلتفرم برای تازه‌وارد‌ها کمی پیچیده است؛ به‌همین‌دلیل استفاده از آن بیشتر برای افرادی که از قبل با حوزه دیفای آشنایی داشته‌اند و یا علاقمند به یادگیری و پیمایش پیچیدگی‌های پلتفرم هستند مناسب‌تر است اما با‌این‌وجود، شروع به‌کار در Compound بسیار ساده است. کاربران فقط باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به پلتفرم وصل کنند. مهم‌تر از همه این است که برای استفاده از این پلتفرم نیازی به انجام مراحل احراز هویت ندارید.

مزایا

  • یکی از پلتفرم‌های بسیار معتبر در حوزه دیفای است.
  • حداقل واریزی وجود ندارد و می‌توانید با هر مبلغی که تمایل دارید شروع کنید.
  • پتانسیل بالایی برای سود مرکب دارد.
  • انجام مراحل احراز هویت اجباری نیست.

معایب

  • یادگیری و استفاده از این پلتفرم کمی دشوار است.
  • از توکن‌های محدودی پشتیبانی می‌کند.
ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی
APY یا درصد بازدهی سالانه پیشنهادی
بیش از ۱۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
نرخ سود متفاوت است.
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارز دیجیتال) تعیین نشده است.
پرداخت سود الگوی ثابتی وجود ندارد و نامنظم است.
دوره قفل وجود ندارد.

پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال Crypto.com

یک صرافی ارز دیجیتال شناخته‌شده است و در میان بهترین اپلیکیشن‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال نیز طبقه‌بندی می‌شود. همچنین این پلتفرم به کاربرانی که ارزهای دیجیتال خود را وام می‌دهند، خدمات ارائه کرده و بازده درصد سالانه جذابی را در نظر گرفته است.

کریپتو دات کام یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

این پلتفرم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بیش از ۲۲ ارز دیجیتال مختلف شامل بیت کوین، اتریوم، تتر، یو اس دی کوین، آوالانچ، کاردانو، کازماز، پولکادات، سولانا و پالیگان را قرض دهند و تا ۱۲.۵٪ بازده درصد سالانه دریافت کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربرپسند این پلتفرم، استفاده از یک نوع ماشین حساب است که به شما کمک می‌کند براساس عوامل مختلف مانند ارز دیجیتال، مقدار آن، مدت‌زمان قفل شدن سرمایه و غیره تخمین بزنید که چه میزان سود در سال به‌دست خواهید آورد.

برای مثال فرض کنید ۵۰۰۰ دلار تتر را در مدت سه ماه به این پلتفرم واریز کنید و کمتر از ۴۰۰۰ دلار خود را قفل کنید. سودی که پلتفرم به شما پیشنهاد می‌دهد ۳.۶۰٪ است. با وارد کردن متغیرهای بالا در ماشین حساب، می‌‌توانید حساب کنید که با پرداخت‌های هفتگی ۳.۴۶ دلار، سالانه ۱۸۰ دلار درآمد خواهید داشت.

علاوه‌براین، اگر جزو کاربران خصوصی این پلتفرم باشید، نرخ سود شما می‌تواند تا ۲٪ بیشتر افزایش یابد.

مزایا

  • این پلتفرم بسیار معتبر و قابل‌اعتماد است.
  • بیش از ۲۲ ارز دیجیتال برای وام‌دهی را پشتیبانی می‌کند.
  • بازده درصد سالانه تا ۱۲.۵٪ ارائه می‌شود.
  • مدت‌زمان قفل‌‌شدن سرمایه قابل‌تنظیم است.
  • حداقل مقدار واریزی کم است که می‌تواند برای کاربران قابل‌دسترس باشد.

معایب

  • درصد بازده سالانه برای دارایی‌های قفل‌شده قابل‌تنظیم ناچیز است.
ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی
APY یا درصد بازدهی سالانه پیشنهادی
بیش از ۲۲ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارز دیجیتال) نرخ‌ها از ۰.۱٪ تا ۱۲.۵٪ متغیر هستند.
پرداخت سود به‌صورت هفتگی
دوره قفل اجباری نیست. دوره‌های قفل ۱ ماهه و ۳ ماهه وجود دارد.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Binance

بایننس نامی شناخته‌شده در دنیای مبادلات ارزهای دیجیتال است اما علاوه‌برآن ویژگی‌های رقابتی دیگری را نیز ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها وام‌دهی ارزهای دیجیتال است.

بایننس دارای کوین اختصاصی خود به نام BNB است که درمیان ده ارز دیجیتال برتر جهان براساس ارزش بازار قرار گرفته است. این وبسایت محصولات و گزینه‌های وام‌دهی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که محبوب‌ترین آن‌ها Simple Earn و Auto-Invest هستند. Auto-Invest یک طرح سرمایه‌گذاری خودکار را پیشنهاد می‌کند که در آن می‌توانید وام‌دهی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به‌صورت روزانه کسب درآمد داشته باشید.

بایننس ابزارهایی را برای کمک به کاربران در یافتن ارزهای دیجیتال مناسب برای وام‌دهی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند کوین‌های مورد نظر خود را در این پلتفرم جستجو کنند و یا از ابزارهای موجود استفاده کنند تا براساس معیارهایی مانند جدید بودن، محبوب بودن و یا مناسب‌بودن برای مبتدیان، گزینه‌هایی را به کاربر پیشنهاد کند.

مزایا

  • یک صرافی ارز دیجیتال پیشرو در جهان است که نشان‌دهنده سطح بالایی از محبوبیت و اعتماد به خدمات این صرافی است.
  • بیش از ۱۸۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
  • بازده درصد سالانه رقابتی را ارائه می‌دهد.
  • مقدار واریزی برای شروع به کار، کم و قابل‌دسترس است.
  • مدت‌زمان قفل سرمایه انعطاف‌پذیر و یا ثابت است.

معایب

  • بخش پشتیبانی از مشتری بایننس عملکرد ضعیفی دارد.
  • فرآیند تایید حساب‌های کاربری در این پلتفرم به‌طول می‌انجامد.
ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی
APY یا درصد بازدهی سالانه پیشنهادی
بیش از ۱۸۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
نرخ‌های بهره بر اساس ارز دیجیتال و شرایط متفاوت هستند.
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارز دیجیتال) متفاوت است.
پرداخت سود به‌صورت روزانه
دوره قفل دوره‌های قفل ثابت و انعطاف‌پذیر (تا ۱۲۰ روز) وجود دارد.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال CoinLoan

CoinLoan یک صرافی و پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال است که دارای مجوز مالی از اروپا است. می‌دانید که امنیت بخش جدایی‌ناپذیری از کسب‌وکارهای مدل آنلاین و پلتفرم‌هاست. با این‌وجود در واقع یکی از ویژگی‌های برجسته این پلتفرم، تمرکز آن بر امنیت است؛ به‌طوری که توانسته به‌خوبی از راه‌حل‌های امنیتی برای حفظ سرمایه کاربران استفاده کند؛ مثلا سرمایه کاربران این پلتفرم توسط کیف پول BitGo محافظت می‌شود که امنیت بالایی را ارائه می‌دهد.

کوین لون یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو

کاربران می‌توانند با حداقل ۱۰۰ دلار واریزی، از این پلتفرم استفاده کنند. اگرچه ممکن است این مقدار سرمایه برای برخی از کاربران زیاد باشد، اما در فضای وام‌دهی ارزهای دیجیتال عدد منطقی است و سایر پلتفرم‌های وام‌دهی نیز شرایط مشابهی دارند.

در این پلتفرم دو نوع حساب ثابت (fixed) و انعطاف‌پذیر (flexible) وجود دارد. در حساب‌های ثابت شما می‌توانید تا ۸.۲٪ بازده سالانه و تا ۶.۲٪ در حساب‌های انعطاف‌پذیر کسب سود کنید. اگر مشکلی با قفل کردن دارایی‌های خود ندارید، می‌توانید از نرخ بهره بالاتری بهره‌مند شوید. برای این کار، پلتفرم CoinLoan به شما امکان می‌دهد دارایی‌های خود را بین ۱، ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماه در پلتفرم قفل کنید که این قابلیت در مقایسه با بسیاری از پلتفرم‌های دیگر، متنوع‌تر است.

شایان ذکر است که نرخ‌های بهره ارائه‌شده توسط این پلتفرم ممکن است برای کاربرانی که از توکن اختصاصی پلتفرم یعنی کوین CLT استفاده نمی‌کنند کمتر باشد. درواقع این یک روش رایج برای ایجاد انگیزه در استفاده از توکن‌های اختصاصی پلتفرم‌ها در صنعت وام‌دهی ارزهای دیجیتال است.

CoinLoan بیش از ۲۲ ارز دیجیتال از جمله رمزارزهای محبوب مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش، سولانا و پولکادات پشتیبانی می‌کند و خدمات خود را به مشاغل مختلف همراه با مزایای بیشتر مانند امکان ادغام سیستم‌ها یا برنامه کسب‌وکارها با خدمات CoinLoan از طریق API و پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را ارائه می‌دهد.

مزایا

  • درصد بازده سالانه در حساب‌های انعطاف‌پذیر تا ۶.۲٪ و ۸.۲٪ در حساب‌های ثابت ارائه می‌شود.
  • بیش از ۲۲ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
  • در این پلتفرم هیچگونه کارمزد یا کمیسیونی پرداخت نخواهید کرد.
  • امنیت بالایی را ارائه می‌دهد و دارایی کاربران به‌خوبی محافظت می‌شوند.
  • در حساب‌های انعطاف‌پذیر دوره قفل وجود ندارد.

معایب

  • درصورت عدم استفاده از توکن اختصاصی این پلتفرم (CLT) نرخ بهره کمتری را دریافت خواهید کرد.
  • حداقل سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلار است که ممکن است برای برخی از کاربران دردسترس نباشد.
ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی
APY یا درصد بازدهی سالانه پیشنهادی
بیش از ۲۲ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
در حساب‌های منعطف نرخ سود تا ۶.۲٪ و در حساب‌های ثابت تا ۸.۲٪
حداقل میزان سپرده‌گذاری (فیات / ارز دیجیتال) ۱۰۰ دلار
پرداخت سود به‌صورت ماهانه
دوره قفل اجباری نیست اما دوره‌های ۱، ۳، ۶، ۹، و ۱۲ ماهه وجود دارد.

خلاصه مطلب – معرفی پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال

وام‌دهی و استقراض در ارزهای دیجیتال روشی عالی برای سرمایه‌گذاران برای کسب‌درآمد غیرفعال با سپرده‌گذاری و قفل کردن دارایی‌های خود در یک دوره خاص در پلتفرم‌های وام‌دهی است. بیشتر پلتفرم‌ها پرداخت‌های سود به‌صورت روزانه و یا هفتگی را ارائه می‌کنند که به‌صورت خودکار به موجودی سرمایه‌گذار اضافه می‌شود.

اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید، می‌توانید از هر یک از پلتفرم‌های ذکر شده در مطلب استفاده کنید اما پیشنهاد ما نکسو است که به‌عنوان بهترین پلتفرم وام‌دهی کریپتو شناخته می‌شود.این پلتفرم بیش از ۳۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند، پرداخت بهره به‌صورت روزانه انجام می‌شود، دوره‌های قفل اختیاری دارد و هیچگونه الزامی برای حداقل سپرده تعیین نکرده است. باوجود توضیحات و بررسی‌های ارائه‌شده، اگر آمادگی پذیرش ریسک‌های ناشی از این نوع سرمایه‌گذاری هستید، به وبسایت آن مراجعه، سپرده‌گذاری کرده و شروع به کسب سود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *