مهم ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا | معرفی ۳ پروژه که پتانسیل ایردراپ قدرتمند را دارند!

مهم ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا | معرفی ۳ پروژه که پتانسیل ایردراپ قدرتمند را دارند!

در چند ماه اخیر، ارز دیجیتال سولانا و شبکه سولانا سرتیتر اخبار حوزه ارزهای دیجیتال بوده‌اند؛ زیرا ارز دیجیتال SOL در پی بازپس‌گرفتن سقف قبلی قیمتی خود، رشدهای قدرتمندی را آغاز کرده است. همچنین در شبکه سولانا نیز ایردراپ‌های سنیگنی عرضه شده است که یکی از آن‌ها، پروژه JITO بود. به‌گونه‌ای که کم‌ترین پاداش آن ،برابر با ۱۰ هزار دلار بود. به همین دلیل، ما در این مقاله به سراغ مهم‌ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا می‌رویم تا کمی از فوموی ایجاد شده پیرامون این شبکه را کم کنیم.

با ما در این مقاله همراه باشید تا صفر تا صد مراحل دریافت ایردراپ های شبکه‌ سولانا را باهم بررسی کنیم. اگر تاکنون روی شبکه سولانا فعالیتی نداشته‌اید با دقت این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکته مهم: برای شرکت در ایردراپ‌های شبکه سولانا تا جایی که می‌توانید از خود توکن سولانا استفاده کنید تا کارمزد کمتری را پرداخت کنید. همچنین حداقل ۱۰۰ دلار از توکن سولانا را روی کیف پول فانتوم استیک کنید تا شانس ایردراپ این کیف پول را نیز از دست ندهید. در آخر برای فعالیت در بقیه پروژه‌ها طبق قدرت مالی خود، اقدام به انجام تراکنش روی پلتفرم مورد نظر کنید.

معرفی مهم ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا

برای این‌که بتوانید درصد احتمال شامل شدن ایردراپ های شبکه سولانا را بالا ببرید، توصیه می‌شود که حتما از کیف پول فانتوم اسفاده کنید. این کیف پول یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های شبکه سولانا است که جذب سرمایه چشم‌گیری را نیز تجربه کرده است؛ به همین دلیل احتمال این‌که کیف پول فانتوم در آینده، ایردراپی را بین کاربران خود توزیع کند، دور از انتظار نیست.

در گام بعدی به یاد داشته باشید برای شرکت در ایردراپ‌های مختلف، هیچ‌گاه به‌صورت مستقیم از صرافی داخلی یا ایرانی به کیف پول خود تراکنش انجام ندهید. برای این منظور، می‌توانید تتر را از صرافی داخلی خرید و آن را به یکی از سایت‌های Sideshift.ai یا fixedfloat ارسال کرده و در چنین پلتفرم‎‌های P2P به تبدیل کردن ارزهای خود اقدام کنید.

مهمترین ایردراپ‌های شبکه‌ سولانا

برای شرکت در ایردراپ های شبکه‌ سولانا، ما به ارز دیجیتال سولانا یا استیبل کوین USDC نیاز داریم.

مارجین فای (Marginfi) اولین ایرداپ مهم شبکه سولانا

یکی از مهم‌ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا پلتفرم وام‌دهی و وام‌گیری مارجین‌فای (marginfi) است که سرمایه‌های کلانی را به سمت خود جذب کرده است. در حال حاضر امتیازهای مربوط به Mrgn از طریق این لینک قابل مشاهده هستند. این امتیازات نشان‌دهنده این نکته هستند که کاربر، چقدر در موفقیت برای کسب ایردارپ Mrgn تلاش کرده است.

در Mrgnlend، امتیازها به سه روش قابل کسب است. با ظهور محصولات جدید در اکوسیستم Mrgn، ممکن است راه‌های جدیدی برای کسب امتیاز نیز ایجاد شود.

کاربران قادر هستند با اعطای وام‌، گرفتن وام از دارایی‌ها و معرفی کاربران جدید، امتیازها را در مارجین لند کسب کنند. این امتیازها همگی مساوی هستند، اما برخی از اقدامات، پتانسیل کسب امتیاز بالاتری را نسبت به سایرین دارند. به‌عبارت دیگر، یک امتیاز وام‌دهی برابر با یک امتیاز وام‌گیری است، اما امکان کسب یک امتیاز وام‌گیری با سرمایه کمتر نیز وجود دارد.

امتیاز وام

هر کاربر با واریز وام به حساب کاربری خود در Marginfi، امتیازها را کسب می‌کند. هر دلار وام داده شده، روزانه یک امتیاز به شما اضافه می‌کند. هرچه مقدار وام بیشتر باشد، امتیاز کسب‌شده نیز بیشتر است. همچنین، افرادی که مقدار بیشتری را به مدت طولانی‌تری وام داده‌اند، در حال حاضر بیشترین امتیاز را دارند و تا زمانی که مقدار بیشتری واریز نشده باشد، این امتیازات پابرجا خواهند ماند.

وام‌گیری

وام‌گیری محرک اصلی موفقیت در پروتکل مارجین فای است و به رشد کلی اکوسیستم DeFi کمک می‌کنند. به این ترتیب، افراد وام‌گیرنده نسبت به افراد وام‌دهنده، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. هر دلار قرض گرفته‎‌شده، ۴ امتیاز روزانه به کاربر اضافه می‌کند.

کدهای رفرال

همچنین، کاربران می‌توانند از طریق رفرال یا کد دعوت امتیاز کسب کنند. هر دعوت‌کننده، ۱۰٪ امتیاز کاربرانی که از طریق آن ارجاع داده می‌شوند را دریافت می‌کند. این امتیازات از موجودی یا امتیاز کاربران معرفی‌شده کم نمی‌شوند و آن‌ها همچنان می‌توانند با نرخ مشخص شده امتیاز کسب کنند.

چگونه برای ایردراپ مارجین فای اقدام کنیم؟

در مرحله اول از طریق این لینک وارد سایت اصلی مارجین فای (marginfi) شوید.

ایردراپ های بزرگ شبکه‌ سولانا

بعد از این‌که وارد صفحه اصلی سایت مارجین فای شدید، اقدام به ثبت نام با ایمیل خود کنید، بعد از ثبت ایمیل، یک پیام برای شما ارسال خواهد شد که باید از طریق آن، حساب خود را وریفای کنید. با کلیک روی پیوندی که برای شما ارسال شده است، حساب وریفای می‌شود.

در مرحله بعدی و بعد از وریفای حساب، یک آدرس کیف پول مارجین فای به شما تعلق می‌گیرد که باید مقداری سولانا به آن واریز کنید. پیشنهاد می‌شود که کیف پول فانتوم را به مارجین فای کانکت کرده و سولانای خود را به کیف پول فانتوم واریز کنید و بعد از همان کیف پول به حساب مارجین فای انتقال دهید. با این اقدام شما با یک تیر چند نشان را هدف گرفته‌اید؛ به این معنی که هم روی کیف پول فانتوم تراکنش داشته‌اید و هم روی مارجین فای نیز ثبت تراکنش کرده‌اید. چنین تراکنش‌هایی شانش شما برای دریافت ایردراپ احتمالی کیف پول فانتوم را افزایش می‌دهد.

بعد از مراحل بالا در اولین گزینه به بخش LEND مراجعه کرده، یک یا چند دارایی را انتخاب کنید و مراحل وام‌دهی و وام‌گیری را انجام دهید؛ به‌عنوان مثال سولانا را مقابل USDC لند کنید.

ایردراپ های مهم شبکه‌ سولانا

برای این‌که امتیازات بیشتری را جمع‌آوری کنید، وارد قسمت stake شوید. در این بخش شما باید مقداری ارز دیجیتال سولانا را استیک کرده تا بتوانید LST را مینت کنید. همچنین در بخش swap نیز فعالیت‌هایی داشته باشید و سعی کنید امتیازات خود را به بالای ۱۰۰ برسانید تا شانس خود را برای دریافت ایردراپ بالا ببرید.

به یاد داشته باشید مراحل ذکر شده را حداقل هفته‌ای یک الی دو مرتبه تکرار کنید تا امتیازات خوبی را دریافت کنید.

دریفت (drift) دومین ایرداپ مهم شبکه سولانا

دریفت، یکی دیگر از ایردراپ های شبکه‌ سولانا است که در ماهیت یک صرافی غیرمتمرکز برای شبکه سولانا فعالیت می‌کند. بسیاری، دریفت را رقیبی قدرتمند برای صرافی DYDX تصور می‌کنند. اگر بتواند پاداشی مانند ایردراپ DYDX را به کاربران خود اهدا کند، قطعا این پاداش بسیار قدرتمند و سنگین خواهد بود.

مراحل دریافت ایردراپ دریفت

شرکت برای دریافت ایردراپ دریفت بسیار ساده است. اگر قبلا در صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز فعالیت داشته‌اید می‌توانید در این پلتفرم نیز شرکت کنید و شانس خود را برای دریافت یکی از مهم‌ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا، بالا ببرید.

ایردراپ های شبکه‌ سولانا

در ابتدا از طریق لینک زیر وارد صرافی غیرمتمرکز دریفت (drift) شوید.

در مرحله بعد مقداری ارز دیجیتال سولانا یا USDC به حساب اکانت دریف خود واریز کنید. برای این‌که حساب شما فعال شود، حدود ۰.۰۲ سولانا نیاز است که باید به حساب صرافی دریفت وایرز شود. این مبلغ متغیر است و در برخی مواقع کمتر یا بیشتر از ۰.۰۲ سولانا است.

  • در مراحل بعدی باید معاملات مختلفی را انجام دهید. یک معامله اهرمی با استاپ لاس و تارگت مشخص شده باز کنید.
  • از سواپ داخلی پلتفرم استفاده کنید.
  • از بخش earn سپس Lend/borrow مانند مارجین‌فای می‌توانید مقداری وام‌دهی و وام‌گیری انجام دهید.

تمام این موارد می‌تواند امتیاز شما را افزایش دهد و شانس بیشتری برای دریافت ایردراپ صرافی غیرمتمرکز دریفت داشته باشید.

تنسور (Tensor) سومین ایرداپ مهم شبکه سولانا

تنسور (Tensor) آخرین گزینه در مهم‌ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا است که در این بخش به بررسی و معرفی آن می‌پردازیم. تنسور را می‌توان یک کپی از پلفترم بلور در شبکه اتریوم دانست و حتی مراحل جمع‌آوری امتیاز برای این مارکت NFT، مشابه با بلور است. البته این پلتفرم تاکنون دو فصل متوالی به کاربران خود ایردارپ ارائه داده است و در حال حاضر در مراحل ارائه پاداش در فصل سوم خود است.

ایردراپ های مهم شبکه‌ سولانا

مراحل دریافت ایردراپ تنسور (Tensor)

ابتدا از طریق این لینک وارد سایت اصلی شوید.

  • با خریدوفروش یا پیشنهاد قیمت گذاشتن روی NFTها می‌توانید داخل این پلتفرم، امتیاز جمع‌آوری کنید که در نهایت، امتیازات جمع‌آوری‌شده شما، تبدیل به توکن می‌شود.
  • دقیقا مانند بلور روی اتریوم با این پلتفرم تعامل داشته باشید.
  • تعداد NFTهای لیست شده، بسیار مهم است.
  • فعالیت روی کالکشن‌های فعال از اهمیت ویژه‌ای برای کسب امتیاز برخوردار است (۱۰۰ کالکشن برتر).
  • لیست کردن نزدیک به قیمت فلور؛ هر چقدر زمان لیستینگ شما بیشتر شود، امتیاز بیشتری خواهید گرفت.
  • حجم معاملات نیز امتیاز مختص به خود را دارد؛ پس قیمت مناسب لیست کنید تا فروش شما صورت بگیرد.

پروژه‌هایی که در «مهم ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا» معرفی کردیم:

سال ۲۰۲۳ را سال ایردراپ نام‌گذاری کرده‌اند؛ زیرا در این سال پروژه‌های کوچک و بزرگی به کاربران خود پاداش ارائه دادند. اکنون که در انتهای ۲۰۲۳ هستیم، نگاه‌های بی شماری به شبکه سولانا دوخته شده است و ما در این مقاله مهم‌ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا را بررسی و سه مورد از آن‌ها را معرفی کردیم.

به یاد داشته باشید که پروژه‌های معرفی‌شده در حال حاضر بیشترین کاربر و بیشترین جذب سرمایه در شبکه سولانا را دارند؛ به همین دلیل احتمال این‌که بتوانند پاداش‌های خوبی به کاربران خود ارائه دهند، بسیار بالا است.

برای شرکت در ایردراپ های شبکه‌ سولانا سعی کنید استراتژی‌های مفیدی را طراحی کنید و هیچ‌گاه بدون مدیریت سرمایه، وارد چنین پروژه‌هایی نشوید. در انتها این نکته را نیز به یاد داشته باشید که فعالیت روی کیف پول فانتوم نیز به احتمال زیاد برای شما در آینده ایردراپی به همراه خواهد داشت.

سلب مسئولیت: این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی است و شرکت در این ایردراپ‌ها ممکن است هیچ آورده مالی برای شما نداشته باشد. ساز و کار ایردراپ‌ها بستگی به شرکت ارائه‌دهنده دارد. ما در این سری مقالات صرفا مواردی که امکان کلاهبرداری کمتری دارند و ممکن است ایردراپ بدهند را معرفی می‌کنیم.

سوالات متداول «مهم ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا»

مهم ترین ایردراپ های شبکه‌ سولانا کدام است؟

شبکه سولانا دارای برنامه‌های دیفای بسیار زیادی است که برخی از آنها هنوز توکنی به بازار عرضه نکرده‌اند. در این مقاله، مهم‌ترین ایردراپ‌های این شبکه از جمله: مارجین فای (Marginfi)، دریفت (drift) و تنسور (Tensor) را معرفی کردیم.

دریفت (drift) چیست؟

دریفت، یکی دیگر دیگر از ایردراپ های شبکه‌ سولانا است که در ماهیت یک صرافی غیرمتمرکز برای شبکه سولانا فعالیت می‌کند. بسیاری، دریفت را رقیبی قدرتمند برای صرافی DYDX تصور می‌کنند.

تنسور (Tensor) چیست؟

تنسور را می‌توان یک کپی از پلفترم بلور در شبکه اتریوم دانست. در واقع تنسور بازار NFT است که دو فصل ایردراپ برگزار کرده است و هم اکنون در آستانه فصل سوم قرار دارد.

آیا برای ایردارپ های شبکه سولانا به سرمایه اولیه نیاز داریم؟

بله، تمامی ایردارپ‌های معرفی شده در این مقاله نیاز به سرمایه اولیه اندکی دارند. پیشنهاد می‌شود که در کیف پول فانتوم نیز حداقل دو توکن سولانا را استیک کنید، تا شانس خود را برای دریافت احتمالی به بالاترین میزان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *