وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین! قوانین کریپتو در فیلیپین

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین! قوانین کریپتو در فیلیپین

فیلیپین کشوری است که در سراسر جهان از آن به‌عنوان مروارید دریاهای شرق یاد می‌کنند! دلیل این نام‌گذاری عوامل زیادی می‌تواند باشد اما بلاشک یکی از مهم‌ترین آن‌ها مسائل مالی و اقتصاد است. اقتصاد کشور فیلیپین، سی و دومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی بر اساس آمار ارائه شده توسط صندوق بین‌المللی پول و همچنین دوازدمین اقتصاد بزرگ آسیا است. کشور فیلیپین به‌عنوان یکی از سریع‌ترین کشورهای در حال رشد شناخته می‌شود.

فیلیپین در درجه اول یک کشور تازه صنعتی‌شده در نظر گرفته می‌شود که دارای اقتصادی در حال گذار، از اقتصادی مبتنی بر کشاورزی به اقتصادی مبتنی بر خدمات و تولید است. تا سال ۲۰۲۱، تولید ناخالص داخلی بر اساس برابری قدرت خرید ۱٫۴۷ تریلیون دلار برآورد شد که هجدهمین رتبه در جهان است. کشور فیلیپین توانسته است تا سال ۲۰۲۳ رتبه خود در تولید ناخالص داخلی را حفظ کند!

به همین دلیل است که وضعیت و سرنوشت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین برای ما حائز اهمیت بسیاری است. شما با اطلاعات درمورد تاریخچه ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین و قوانین آن می‌توانید به چشم دیگری به این کشور جذاب بنگرید! با ما همراه باشید تا با وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین آشنا شوید!

ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین

شاید فیلیپین اولین کشور آسیایی نباشد که به عنوان استفاده از ارزهای دیجیتال به یاد آورده شود؛ اما این کشور با ۷۱۰۰ جزیره، بعد از پاندمی کرونا، پتانسیل بالای خود در جهت به کار‌گیری کریپتو در اقتصاد و صنعت خود را نشان داد!

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین

در دوران انزوایی که به واسطه ویروس کرونا رخ داد، استفاده از ارزهای دیجیتال در این گروه جزیره‌ای جنوب شرقی آسیا رواج یافت و ده‌ها میلیون نفر از متوسط طبقه رو به رشد فیلیپین با رمزارزها، NFT‌ها و DeFi در چند سال گذشته آشنا شدند. اما وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین در سال ۲۰۲۳ به نقطه اوج خود رسیده است. با توجه به افزایش تقاضا و پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در کشور، رمزارزها به‌عنوان یک وسیله پرداخت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با توسعه شبکه‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال، امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی با هزینه‌های کمتر و سرعت بیشتر، فراهم شده است. این امر به ویژه برای کسب و کارهای صادراتی و گردشگرانی که به فیلیپین سفر می‌کنند، مزیت قابل توجهی است. همین موضوع باعث جذب سرمایه‌گذاران بسیاری به کشور فیلیپین شده است.

طبق آمار اعلام شده توسط دولت فیلیپین، ۱۵٪ از بزرگسالان این کشور اذعان داشته‌اند که دارای دارایی‌های دیجیتال هستند. با توجه به آمار جمعیت در این کشور یعنی چیزی حدود ۱۰.۹ میلیون نفر در این کشور ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌کنند. این عدد بزرگ و باورنکردنی حاکی از رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین است!

همچنین با توجه به جمعیت جوان فیلیپین، نیاز به راه‌های نوآورانه و دیجیتالی مالی در حال افزایش است. ارزهای دیجیتال امکاناتی مانند انتقال سریع و آسان پول، قابلیت دسترسی به خدمات مالی برای طبقات پایین‌تر جامعه و افزایش شفافیت در تراکنش‌ها را فراهم می‌کند.

آیا استفاده از کریپتو در فیلیپین قانونی است؟

استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین قانونی است. در حالی که بانک مرکزی فیلیپین (BSP)، به طور مستقیم بر روی شرایط رمزارزها نظارت نمی‌کند، اما ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASPs)، بر رو صرافی‌ها و نهادهای مالی که از کریپتو استفاده می‌کنند، کنترل دارد. این نهادها برای شروع فعالیت خود مجبورند مجوزهای مورد نیازشان را از BSP دریافت کنند.

قوانین کریپتو در فیلیپین

به‌طور کلی، BSP رویکرد “سندباکس” را در قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در فیلیپین اجرا می‌کند – یک رویکرد که نوآوری‌های فینتک را که در طول دهه گذشته به بخش پرداخت‌های دیجیتال و خدمات مالی کشور خدمت کرده است، محدود نمی‌کند.

مالیات رمزارزها در کشور فیلیپین چگونه محاسبه می‌شود؟

متاسفانه آیین نامه و یا قوانین مالیاتی خاصی درباره تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و میزان مالیات آن‌ها وجود ندارد. با این حال، هر درآمدی که در فیلیپین بیش از ۲۵۰،۰۰۰ پزو (حدود ۴.۵۰۰ دلار آمریکا) باشد، مشمول مالیات درآمد تا ۳۵٪ می‌شود. از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین ارزهای دیجیتال را تحت عنوان اوراق بهادار دسته‌بندی نمی‌کند، فقط در صورت فروش یا تبدیل آن‌ها به ارزهای قانونی شامل مالیات می‌شوند.

کریپتو در کدام حوزه ها در فیلیپین استفاده می شود؟

  • انتقال پول بین‌المللی: با توجه به وابستگی بالای اقتصاد فیلیپین به ارسال پول به خارج، استفاده از ارزهای دیجیتال برای انتقال پول‌های بین‌المللی بسیار رایج است. این روش بهترین گزینه برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت انتقال پول است.
  • خرید آنلاین: خرید آنلاین در فیلیپین بسیار محبوب است و بسیاری از فیلیپینی‌ها برای پرداخت مبالغ خرید خود از رمزارزها استفاده می‌کنند. این روش، به آن‌ها امکان کاهش هزینه‌های تراکنش را می‌دهند و همچنین امنیت بسیار بالایی هم دارد.
  • ارسال و دریافت وجه: افرادی که در فیلیپین زندگی می‌کنند و از خدمات ارسال و دریافت پول بین‌المللی استفاده می‌کنند، ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش سریع و کم هزینه‌ای کمتر برای انجام این تراکنش‌ها درنظر می‌گیرند.
  • پرداخت‌های موبایلی: برنامه‌های پرداخت موبایلی محبوبیت بالایی در فیلیپین دارند و بسیاری از این برنامه‌ها امکان خرید و فروش رمزارزها را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این موضوع به فیلیپینی‌ها این امکان را می‌دهد که با استفاده از ارزهای دیجیتال به سادگی پرداخت‌های موبایلی خود را انجام دهند.
  • نوآوری‌های فینتک (FinTech): ارزهای dyjytal در حال تبدیل شدن به یک ابزار مهم در صنعت فینتک فیلیپین هستند. شرکت ها و استارتاپ‌های فینتک از این موقعیت به خوبی استفاده می‌کنند.

پروژه‌های مهم ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین

در فیلیپین چندین پروژه ارزهای دیجیتال وجود دارد که توانسته‌اند مبالغ قابل توجهی از یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این صنعت، جذب کنند.

آینده رمزارزها در کشور فیلیپین

یکی از این پروژه‌ها ییلد گیلد گیمز (YGG) نام دارد که یک استارتاپ متمرکز بر بازی‌های play-to-earn است که از محبوبیت Axie Infinity سبقت گرفته و نگاه‌های علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. یکی دیگر از این پروژه‌ها بریدر دی او (BreederDAO) می‌باشد که یک استارتاپ مبتنی بر شبکه بلاکچین است که NFT‌های P2E را توسعه می‌دهد. هر دوی این شرکت‌ها، از شرکت Andreesen Horowitz، یکی از معروف ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌ دریافت کرده‌اند.

دولت فیلیپین نیز به چالش‌های ارزهای دیجیتال در این کشور اهمیت داده است. سازمان منطقه صادرات کاگایان (CEZA)، یک شرکت دولتی در استان شمال شرقی کاگایان، در سال 2018 پروژه Crypto Valley of Asia خود را راه اندازی کرد. این پروژه شامل ساخت یک پارک صنعتی رمزارز و فینتک، و یک نهاد است که مسئولیت تنظیم، مجوزدهی و پخش راه حل‌های فینتک مبتنی بر بلاکچین و صرافی‌های ارزهای دیجیتال در استان را بر عهده دارد.

علاوه بر این، بانک مرکزی فیلیپین (BSP) نیز اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳، بانک مرکزی ارز دیجیتال خود (CBDC) را راه اندازی کند تا به تقاضای رو به افزایش برای خدمات پرداخت داخلی و بین‌المللی پاسخ دهد و تسریع در شیوه پرداخت‌های دیجیتال در سراسر کشور را، فراهم کند.

سخن آخر

در زمانی که دولت قصد خود را در کشف پتانسیل فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال نشان داده است، کریپتو در فیلیپین با سرعت فزاینده‌ای در حال رشد است. آینده رمزارزها در فیلیپین شیب صعودی دارد، زیرا دستگاه‌های دولتی و استارتاپ‌های برجسته در این کشور همواره رو به رشد هستند. پس به زودی شاهد شنیدن اخبار امیدوار‌کننده‌ای از وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین خواهیم بود!

امیدواریم که از نوشتار “وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین! | قوانین کریپتو در فلیپین” نهایت لذت را برده باشید. اگر تجربه و یا اطلاعاتی در این مورد دارید، با ما به اشتراک بگذارید!

آیا ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین قانونی هستند؟

بله، ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین قانونی هستند. اما صرفا صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs) که در تجارت ارزهای رمزنگاری فعالیت می‌کنند، باید مجوزهای لازم را از بانک مرکزی کشور (BSP) دریافت کنند.

آیا ارزهای دیجیتال در کشور فیلیپین مالیات می‌شوند؟

در حال حاضر، در فیلیپین قوانین و مقررات خاصی درباره مالیات ارزهای رمزنگاری وجود ندارد. با این حال، هر درآمدی که در فیلیپین بیش از ۲۵۰،۰۰۰ پزو (حدود ۴،۵۰۰ دلار آمریکا) باشد، مشمول مالیات درآمد تا ۳۵٪ می‌شود. ارزهای دیجیتال فقط در صورت فروش یا تبدیل به ارزهای قانونی شامل مالیات می‌شوند.

آیا بانک‌ها در فیلیپین ارزهای دیجیتال را پذیرش می‌کنند؟

بسیاری از بانک‌ها در فیلیپین هنوز ارزهای دیجیتال را به طور رسمی پذیرش نمی‌کنند. اما با توجه به رشد استفاده از ارزهای رمزنگاری در این کشور، برخی بانک‌ها شروع به ارائه خدمات مرتبط با رمزارز‌ها کرده‌اند. برخی از بانک‌ها از صرافی‌ها حمایت می‌کنند و برخی دیگر قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل، ارائه می‌دهند.

آیا ارزهای دیجیتال زیر نظر حکومت فیلیپین هستند؟

بانک مرکزی فیلیپین (BSP) نظارتی مستقیم بر رمزارزها ندارد. اما آن‌ها به عنوان VASP (یک موسسه است که فعالیت آن در حوزه دارایی‌های مجازی است که یک یا چند سرویس را ارائه می‌دهد) مشغول به فعالیت هستند و باید مجوزهای لازم را از BSP دریافت کنند. این رویکرد “سندباکس” است که به فعالان صنعت امکان مبادلات و اتنقالات کریپتو را انجام دهند، در حالی که هنوز از نظر قانونی شرایط مشخصی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *