چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

تریدرهای حرفه‌ای دانایی عمیقی از حرفه خود دارند و می‌دانند که مقایسه خود با دیگران نه‌تنها بی‌معنی است، بلکه از آنجا که هر فرد شرایط و تجربیات متفاوتی دارد، ناپایداری و ناعدالتی حرفه آ‌ن‌ها را نشان می‌دهد. آن‌ها به ارزش و بازدهی استراتژی‌های خود اعتماد دارند و به جای اینکه خود را در مسابقه‌ای با دیگران تصور کنند، به بهبود معاملات و بهره‌وری شخصی خود تمرکز می‌کنند. این نگرش باعث می‌شود که در برابر نوسانات بازار مقاومت بیشتری داشته باشند و تصمیمات جدی‌تر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای معاملات خود اتخاذ کنند.

این موضوع استراتژی آن‌ها را به مسیر موفقیت و پیشرفت، در حوزه ترید در بازار فارکس و کریپتو هدایت می‌کند. البته که در این نوشتار برآنیم تا دلایلی اقامه کنیم تا کامل روشن شود که “چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟ “. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را از دنیای ترید و کسب درآمد از راه معامله‌گری در بازار‌های فارکس و کریپتو، ارتقا دهید.

آیا درست است که: تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

همانطور که می‌دانید در سده‌ها پیش، سوارکاران برای حفظ تمرکز اسب‌های خود بر روی دوندگی‌شان، چشم‌بندها را اختراع کردند. چشم‌بندها، قطعاتی از جنس چرم بودند ک به برمان اسب متصل می‌شدند و دید اسب را به چیزهایی که در تنها در پیش رو قرار داشت، محدود می‌کردند. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این چشم‌بندها عدم توجه اسب‌ها به هم‌نوعان خود در مسابقات بود. به عبارتی سوارکاران به این نتیجه رسیده بودند که گاهی عملکرد اسب‌ها، در اثر مقایسه پیشرفت و مسیر خود با مابقی رقبای موجود، به‌طور چشم‌گیری افت پیدا می‌کند.

چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

ما می‌توانیم این رویکرد را در دنیای ترید وارد کنیم! تجربه معامله‌گران و تریدرها نشان داده است که هرگاه بر روی فعالیت خود متمرکز شده‌اند و خود را با همکاران خود مقایسه نکرده‌اند، عملکردی قابل قبول‌تر داشته‌اند

شرایط روانی لازم برای یک ترید موفق چیست؟

لازم است که بدانید موفقیت در ترید، بیشتر از داشتن تحلیل‌های تکنیکال و استراتژی‌های درست، به شرایط روانی تریدر بستگی دارد. تریدرهای حرفه‌ای نه تنها باید درک درستی از بازارها داشته باشند، بلکه باید توانایی مدیریت شرایط روانی خود را در شرایط بحرانی نیز داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین مسائل و لازم برای تریدر‌ها داشتن صبر و تحمل کافی است. به عبارتی دیگر برای طی کردن پله‌های ترقی در معامله‌گری، شما باید صبری اسطوره‌ای داشته باشید! ترید ممکن است با تغییرات روزانه و حتی ساعتی در بازارهای مالی همراه باشد. تریدرهای موفق باید صبر فراوان داشته باشند تا به طور صحیح فرصت‌های مناسب را رصد کرده و از طریق کسب درآمد کنند.

یکی دیگر از مسائلی که به دلیل آن، تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند، مسئله تعادل روحی و روانی است. حتی در برخی مواقع دشوار، تریدرها باید توانایی حفظ تعادل روحی خود را داشته باشند. عصبانیت و ترس از از دست دادن حساب و متحمل شدن ضرر، اضطراب معامله‌گران را تشدید می‌کند. اما توجه داشته باشید که هر شخصی بسته به روحیه و توان روانی خود، قدرت کنترک هیجانات و اضطراب‌هایش را دارد.

چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

ممکن است برخی از افراد روحیه‌ای بسیار آسوده و آسان‌گیر داشته باشند و برخی دیگر هیجانی‌تر عمل کنند! پس به جای مقایسه خود با دیگران، سعی کنید بهترین راه‌حلی که به شما در حفظ آرامش کمک می‌کند را بیابید!

تریدرهای حرفه‌ای چشم‌بند خود را می‌زنند!

یکی از معامله‌گران مشهور در بازار فارکس، در مصاحبه‌ای اذعان داشته است که :(به عنوان یک تریدر، من متوجه شدم که هرگاه شروع به مقایسه عملکرد تریدهای خود با سایر تریدرهای فارکس می‌کردم، عملکرد من معمولا بدتر می‌شد. این “حواس‌پرتی” معمولا منجر به ضرر در معاملات و شرایط روحی و روانی من می‌شد.)

زمانی که هیچ‌کدام از پلفترم‌های Netflix، Amazon Prime و یا Disney وجود نداشت و اوپرا یکی از جالب‌ترین اشخاص تلویزیون بود، من یکی از مصاحبه‌های او را تماشا کرده‌ام.

در آن برنامه، یک زن با مقایسه کردن خود با دیگران در کسب‌وکار خود، همیشه از هدفش بازمانده و تسلیم شکست شده است. کلمات او مرا به این فکر انداخت که این مفهوم قابل تعمیم به زندگی روزمره ما نیز هست.

به بیانی ساده خود را با دیگران مقایسه نکنید! در دنیای مدرن و رقابتی امروزی، اغلب انسان‌ها تمایل دارند به طور مداوم از خود بپرسند: (چقدر عملکرد من خوب است؟) و حتی موفقیت خود را بر اساس عملکرد همتایان خود ارزیابی کنند.

اگر شما زمان زیادی را در توییتر صرف بررسی اینکه کدام یک از دوستان شما بیت‌کوین خریده‌اند یا از PS5 جدید خود لذت می‌برند، بگذارید، ممکن است به سرعت حس افسردگی ناشی از عدم موفقیت به سراغتان بیاید!

چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

البته که عمل به این کار از بیان آن بسیار دشوارتر است، اما نباید اجازه دهید که عملکرد شما نسبت به دیگران تأثیری بر اعتماد به نفس و احساس موفقیت در زندگیتان داشته باشد.

مقایسه‌ها بی‌فایده‌اند؛ مسیر خودتان را ادامه دهید!

شما تنها می‌توانید مهارت‌های ترید فارکس خود را تقویت کنید. آنچه برای دیگران کار می‌کند، الزاماً برای شما کار نکرده و موجب سودآوری بیشتر شما نمی‌شود. شما باید خودتان استراتژی و روش‌ منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید؛ روشی که کاملا با روحیات و شخصیت شما همخوانی داشته باشد.

مقایسه مسیری که خودتان در حال پیشرفت در آن‌ هستید، با راه‌هایی که همکاران شما برای رسیدن به موفقیت برگزیده‌اند، کاری عبث و بیهوده است!

مقایسه‌ها فقط باعث ایجاد احساس ناراحتی می‌شوند و شما را از قرار گرفتن در مسیر سودآوری، منحرف می‌کنند!

افرادی که به چیزهای بزرگ می‌رسند، به صورت مستقل و با در نظر گرفتن شرایط فردی خودشان کار می‌کنند. آن‌ها اهمیتی به اینکه سایر رقبایشان در چه شرایطی قرار دارند، نمی‌دهند. آن‌ها به زمان‌بندی خودشان، تجربیات و مهارت‌هایشان ایمان دارند و به آینده خود امیدوار هستند!

این هم یکی از استدلال‌هایی است که به شما می‌گوید “چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟”.

تریدرهای حرفه‌ای تنها به عملکرد خود را زیر نظر دارند!

توجه داشته باشید که عملکرد شما هیچ ارتباطی با عملکرد دیگران ندارد. تمام مقایسه‌ها تنها باعث ایجاد حس عذاب وجدان شما خواهد شد. احتمالا وقتی می‌بینید که نسبت به یک تریدر حرفه‌ای عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارید، به افکار منحرف‌کننده‌ای مانند: “چرا نمی‌توانم مانند او عمل کنم؟” و یا “احتمالا من تریدر خوبی نیستم”، فکر می‌کنید.

سخن آخر

در پایان باید گفت که برای حفظ انگیزه، تمرکز خود را تنها بر روی بهبود عملکرد خود قرار دهید. البته گاهی هم می‌توانید روش معامله‌گران حرفه‌ای را زیر نظر داشته باشید تا از آن‌ها نکته‌ای بی‌آموزید!

توجه داشته باشید که معمولا شما نمی‌دانید که دقیقا که عامل و فاکتوری موجب موفقیت رقبای شما می‌شود. بنابراین مقایسه‌ها تنها انرژی و امید شما را برای ادامه مسیر کاهش می دهد. پد چشم‌بندهای خود را بگذارید و به میزان بازدهی کسی به جز خودتان نگاه نکنید!

امیدواریم که از نوشتار “چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟ ” نهایت لذت را برده باشید! بی‌صبرانه منتظر شنیدن تجربیات و اطلاعات شما در این باره، هستیم!

چرا تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

 تریدرهای حرفه‌ای معتقدند که مقایسه با دیگران تنها باعث استرس و افکار منفی می‌شود و عملکرد آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آن‌ها به جای اینکه به دیگران نگاه کنند، بر تقویت عملکرد و مهارت‌های خود تمرکز می‌کنند. پس به عبارتی تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند چون این کار موجب افت عملکردشان می‌شود.

چگونه تریدرهای حرفه‌ای از افکار رقابتی خود دوری می‌کنند؟

 تریدرهای حرفه‌ای به جای رقابت با دیگران، بر رقابت با خودشان تمرکز می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند عملکرد گذشته خود را بهبود ببخشند و از تجربیات خود در ترید و معامله‌گری، استفاده کنند. 

آیا هیچ‌گاه تریدرهای حرفه ای خود را با سایر تریدرها مقایسه نمی کنند؟

 تریدرهای حرفه‌ای ممکن است گاهی اوقات خود را با همکاران خود مقایسه کنند؛ اما آن‌ها این عمل را به عنوان یک ابزار مفید می‌بینند تا از تجربیات دیگران یاد بگیرند و در مسیر خود پیشرفت کنند. پس مقایسه کردن برای تریدرهای حرفه‌ای موجب دلسردی آن‌ها نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *