چگونه از ضررهای خود در گذشته سود کسب کنیم؟ | بازنگری معاملات گذشته برای کسب سود

چگونه از ضررهای خود در گذشته سود کسب کنیم؟ | بازنگری معاملات گذشته برای کسب سود

انسان قدرت درک همه مسائل در زندگی خود را ندارد و یکی از راه‌های درک بهتر مسائل در زندگی، تقسیم و جداسازی آنان از یکدیگر است. برای مثال هر فرد به موضوعاتی که علاقه دارد توجه بیشتری می‌کند و همواره سعی می‌کند از اتفاقات و حوادثی که برای او جذاب نیست دوری کند تا همیشه در اوج خوشحالی و عملکرد مناسب خود باشد.

در نتیجه این تقسیم‌بندی در ذات انسان قرار داده شده و موضوعی طبیعی است که ما به سمت موضوعاتی که به ما حس خوبی می‌دهد گرایش پیدا کنیم. ما شکست‌ها را با عبارت بدشانسی توجیح می‌کنیم و بعضی اوقات آن را به صورت کامل نادیده می‌گیریم.

درست مانند زندگی، ما می‌بینیم که این اتفاق اغلب در معاملات ما نیز رخ می‌دهد!

بیایید با یک مثال شروع کنیم. فرض کنید یکی از معاملات شما به دلیل در نظر نگرفتن عاملی مانند یک خبر، در ضرر زیادی فرو رفته است. به دلیل واکنش بازار شما حد ضرر خود را از بین می‌برید و برای برگشت معامله به نقطه ورود یا بستن آن با سود صبر می‌کنید. به محض رسیدن معامله به نقطه ورود، اقدام به بستن آن می‌کنید. معامله شما بدون سود یا ضرر بسته می‌شود. اما شما بدون در نظر گرفتن اتفاقی که برایتان افتاده و صرفا کسب سود از بازار به سراغ معامله بعدی می‌روید.

در حالی که شما در معامله خود متحمل کوچک‌ترین ضرری نشدید، اما درس خاصی نیز از آن نگرفتید. دفعه بعد که این اتفاق برای شما بیافتد، به احتمال بسیار بالا این کار را تکرار خواهید کرد. اما همیشه این کار موجب جلوگیری از ضررها و یا کسب سود نمی‌شود. تکرار این موضوع در معامله بعدی ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود!

دلیل اصلی این موضوع عدم تمایل به تشخیص نقاط ضعف است.

چگونه از ضررهای خود در گذشته سود کسب کنیم؟ | بازنگری معاملات گذشته برای کسب سود

شاید در نگاه اول مخالف این موضوع باشید اما باید بدانید برای رشد مهارت‌ها و همچنین شخصیت معامله‌گری خود لازم است نقاط ضعف خود را به دقت شناسایی کرده و برای رفع آنان تلاش کنید. نگاه نکردن به نقاط ضعف خود شبیه مخفی کردن زباله‌ها در زیر فرش است. ممکن است فعلا همه چیز شیک و عالی به نظر برسد، اما به مرور زمان درهم ریختگی ایجاد می‌شود و آشفتگی‌های بزرگی ایجاد می‌شود.

پذیرفتن کمبودها و مشکلات کاری است که شما به‌ عنوان یک معامله‌گر باید آن را بیاموزید زیرا همیشه چیزی برای یادگیری در ترید وجود دارد. دنیای معامله در بازارهای مالی در محیطی نوسانی و همیشه رو به جلو است که به کسانی که ساکن هستند رحم نمی‌کند. همیشه این موضوع را مد نظر داشته باشید که هیچوقت به نهایت علم و تجربه نخواهید رسید و حرکت رو به جلوی شما برای یادگیری و کشف معایب خود می‌تواند کلید موفقیت در معاملات و کسب سود مستمر باشد. برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق باید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید.

بازنگری، مهم‌ترین عامل در از بین بردن نقاط ضعف

به جای برخورد منفی با نقاط ضعف خود، در فرآیندی به نام بازنگری و ارزیابی مجدد دید مثبتی به آنان داشته باشید. برای درک بهتری این موضوع معامله‌گری را تصور کنید که حدضررهای بسیار کوچکی برای معاملات خود می‌گذارد زیرا ترس زیادی برای از دست دادن سرمایه خود دارد. به نظر شما چه اتفاقی برای این فرد خواهد افتاد؟

این نگرش موجب می‌شود تا درصد بالایی از معاملات این فرد با فعال شدن حد ضرر و از دست رفتن سرمایه منجر شود. شاید فکر کنید اگر حد ضررها کم باشد مقدار سرمایه از دست رفته نیز ناچیز است. اما وقتی در تعداد بالایی از معاملات این اتفاق بیافتد مقدار سرمایه قابل توجهی از دست می‌رود و به عبارت دیگر قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود!

چگونه از ضررهای خود در گذشته سود کسب کنیم؟ | بازنگری معاملات گذشته برای کسب سود

اما چگونه این فرد می‌تواند نقطه ضعف خود را به نقطه قوت تبدیل کند؟ راه‌حل این مشکل تغییر در حجم معاملات و تعیین حد ضررهای درست است. با کاهش حجم معاملات معامله‌گر به این موضوع پی می‌برد که تعیین حد ضررهای مناسب چقدر می‌تواند در بهتر شدن نتیجه معاملات تاثیرگذار باشد. پس از گذشت مدتی فرد به خوبی اهمیت این موضع را درک می‌کند و می‌تواند با حجم معاملات و حدضررهای استاندارد به فعالیت صحیح در بازار ادامه دهد. ریشه این موضوع به بازنگری و ارزیابی مجدد باز می‌گردد.

اگر بتوانید یک فکر، گرایش یا ویژگی منفی خود را به مثبت تبدیل کنید، می‌توانید کاری کنید که به جای این‌که علیه شما باشد، به نفع شما عمل کند. این موضوع علاوه‌بر این‌که می‌تواند در زندگی هر فرد مفید باشد، کمک زیادی به بهتر شدن شخصیت معامله‌گری شما در بازراهای مالی خواهد کرد.

در برابر پذیرفتن ضعف‌های خود مقاومت نکنید

هنگامی که نقاط ضعف خود را به خوبی درک کردید ولی برای پذیرفتن و از بین بردن آن تلاشی نمی‌کنید، احساسات به راحتی بر شما غلبه خواهند کرد و شاهد افزایش ضررها در معاملات خود خواهید شد. بعد از این اتفاق و به دنبال جبران ضررهای پیش آمده، قوانین معامله‌گری خود را زیر پا می‌گذارید و ممکن است مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک خود را به خوبی رعایت نکنید. این موضوع مانند فرو رفتن در باتلاق است و هرچه تقلای بیشتری برای فرار از این باتلاق داشته باشید، بیشتر و بیشتر به داخل آن فرو خواهید رفت. به جای تقلای بیشتر برای نجات، به دنبال راه‌حل درست باشید.

در این موقعیت بازنگری و بررسی مجدد معاملات به فریاد شما خواهد رسید. این مورد به شما کمک می‌کند تا در یک بازه زمانی (هر چقدر کوتاه) از معاملات فاصله گرفته و به عیب‌یابی معاملات و استراتژی‌های خود بپردازید. شاید این کار در ظاهر خیلی ساده باشد، اما در طول زمان کمک بسیار زیادی به بهتر شدن فرآیند شما خواهد کرد.

از آنجایی که به خوبی می‌دانید که این احساسات زمانی که برآیند معاملات شما بد و بدتر می‌شود خود را نشان می‌دهند، می‌توانید از بازنگری مجدد به عنوان یک ترفند بسیار کاربردی برای کاهش ضرر و به عنوان یک استراحت موقتی در معاملات خود استفاده کنید تا با شناسایی موارد لازم و معایب خود، به دنبال راهی مناسب برای از بین بردن آن‌ها باشید.

بعد از گذشت مدتی به وضوح متوجه خواهید شد که به جای این‌که احساسات منفی و نادرست بر شما غلبه کند، افسار این احساسات در دستان شما است و می‌توانید با کنترل آنان تصمیم‌گیری‌های بهتری در معاملات خود داشته باشید.

نتیجه گیری از مطلب استفاده از معاملات گذشته برای کسب سود

دریافتید که نگاه کردن به یک مشکل از زاویه‌ای متفاوت می‌تواند کمک زیادی در بهبود معاملات به شما بدهد. این موضوع بینش‌های جدیدی را در مورد نحوه برخورد با یک مشکل به شما ارائه خواهد داد و حتی می‌تواند به شما کمک کند نقاط ضعف مشخص شده خود را به نقاط قوت تبدیل کنید!

پس از کنار این موضوع ساده گذر نکنید و با استفاده از این ترفند، بر مشکلات و نقض‌های معامله‌گری خود غلبه کنید تا با گذشت زمان به معامله‌گر و تریدر بهتری تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *