کدام صرافی ایرانی لوریج دارد ؟ اهرم در صرافی‌های ایرانی

کدام صرافی ایرانی لوریج دارد ؟ اهرم در صرافی‌های ایرانی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های معامله در بازارهای مالی، استفاده از اهرم‌ها است. این مورد علاوه‌بر افزایش سود احتمالی در معاملات، برای افرادی که سرمایه کمی دارند نیز مناسب است. البته استفاده از اهرم می‌تواند برای معامله‌گرانی که سرمایه قابل توجهی در اختیار دارند نیز مفید و هیجان انگیز باشد.

در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز و مارجین را برای کاربران خود فراهم کردند. اما موضوع این است که کاربران ایرانی اجازه فعالیت و ثبت نام در بسیاری از این پلتفرم‌ها را ندارند. به همین دلیل این افراد به دنبال صرافی اهرم دار ایرانی هستند. اما در ابتدا بهتر است با مفهوم اهرم در معاملات در بازارهای مالی آشنایی داشته باشید.

صرافی اهرم دار ایرانی

اهرم (Leverage) در معاملات چیست؟

اهرم در معاملات بازارهای مالی ابزاری است که سرمایه افراد را چندین برابر می‌کند تا امکان کسب سود بیشتری از معاملات وجود داشته باشد. البته توجه داشته باشید که همانطور که اهرم می‌تواند سود در معاملات شم را چندین برابر کند، ممکن است در افزایش ضررهای معامله‌گران نیز نقش داشته باشد.

برای مثال، فرض کنید شما 100 دلار پول در اختیار دارید. در حالت عادی اگر در یک معامله با این میزان، 10 درصد سود کسب کنید، 10 دلار به سرمایه شما اضافه خواهد شد. حالا فرض کنید در همین معامله با ضریب 2X وارد شوید. سرمایه شما دو برابر می‌شود در نتیجه سود شما هم دو برابر خواهد شد و در صورت کسب 10 درصد سود، 20 دلار دریافت خواهید کرد. این یک مثال ساده از استفاده اهرم در معاملات است.

معرفی صرافی اهرم دار ایرانی

تا به اینجای کار با مفهوم اهرم در معاملات آشنا شدید اما لازم است بدانید فراهم کردن اهرم در یک پلتفرم مالی واسطه مانند صرافی ارز دیجیتال، نیازمند تکنولوژی، سرمایه بالا و حجم معاملات بسیار مناسب است. این موارد اهمیت زیادی برای استفاده از اهرم‌ در صرافی‌های ارز دیجیتال دارند زیرا عملکرد مناسب اهرم‌ها در معاملات در گرو وجود این موارد است.

این موارد و زیرساخت‌های لازم ممکن است برای بسیاری از صرافی‌های ایرانی در دسترس نباشند زیرا تعداد کاربران و حجم معاملات پلتفرم‌های ایرانی، به هیچ وجه قابل مقایسه با رقبای خارجی نیست و تعجبی ندارد که چرا از میان تعداد زیادی از صرافی‌های ایرانی فقط یک پلتفرم استفاده از اهرم را برای کاربران خود فراهم کرده است. این صرافی، نوبیتکس نام دارد.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

شاید کمتر معامله‌گر ایرانی در قضای رمزارزها وجود داشته باشد که نام صرافی نوبیتکس را نشنیده باشد و با آن آشنایی نداشته باشد. صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس یکی از قدیمی‌ترین و پر کاربر ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است. این پلتفرم فعالیت خود را در سال 1396 آغاز کرده و در طول این مدت فعالیت خود، هیچ مشکل حادی برای کاربران و مشتریان خود ایجاد نکرده است.

صرافی نوبیتکس از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا تممام ویژگی‌ها و امکانات خود را با پلتفرم‌های بین‌المللی هماهنگ کند تا معامله‌گران داخلی نیاز حداقلی به صرافی‌های خارجی داشته باشند. یکی از امکاناتی که مدتی زیادی از اضافه شدن آن به نوبیتکس نمی‌گذرد، قابلیت خرید و فروش تعهدی است.

کدام صرافی ایرانی لوریج دارد ؟ اهرم در صرافی‌های ایرانی

در این بخش کاربران می‌توانند معاملات خود را به صورت تعهدی (استقراضی) در کنار استفاده از اهرم انجام دهند. حداکثر اهرم در دسترس برای کاربران در این صرافی 5X است. این موضوع در حالی است که صرافی‌های خارجی تا اهرم 125X را نیز برای کاربران خود فراهم کردند. البت همین مورد هم برای بسیاری از کاربران مناسب است زیرا هیچ صرافی ایرانی دیگری از این قابلیت بهره نمی‌برد و نوبیتکس تنها صرافی اهرم دار ایرانی است.

توکن‌های اهرم دار در صرافی‌های ایرانی

صرافی نوبیتکس تنها صرافی ایرانی است که اهرم معاملاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است اما باید بدانید موردی شبیه به اهرم نیز وجود دارد که برای کاربران امکان افزایش وجوه در معاملات را فراهم می‌کند. این مورد توکن‌های اهرم دار نام دارد.

بر خلاف اهرم معاملاتی، این مورد در چندین صرافی ایرانی دیده می‌شود و محدود به یک صرافی نیست. همچنین توکن‌های اهرم دار از ریسک پایین‌تری برخوردار هستند و استفاده از آنان ساده‌تر از استفاده اهرم‌ در معاملات است.

توکن‌ اهرم دار (Leveraged Token) چیست؟

این دارایی‌ها در قالب یک توکن معمولی همانند باقی رمزارزهای قابل معامله به کاربران ارائه می‌شود. توکن لوریج دار امکان استفاده از اهرم را برای معامله‌گر، بدون نیاز به باز کردن معامله (پوزیشن) را فراهم می‌کند. یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با این دارایی‌ها، عدم وجود خطر لیکویید شدن است و صفر شدن تمام دارایی درگیر در معامله است.

توکن‌های اهرم دار در صرافی‌های ایرانی

در این مطلب به بررسی صرافی‌های ایرانی که امکان معامله توکن‌های اهرم دار در آنان وجود دارد خواهیم پرداخت تا شما کاربران عزیز با توجه به دانش معاملاتی و همچنین نیازهای خود، بهترین انتخاب را در این مورد داشته باشید.

صرافی اکسکوینو

صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو یک پلتفرم ایرانی مبادلات ارزهای دیجیتال است که از زمان تاسیس خود توانسته به محبوبیت مناسبی دست پیدا کند و تعداد قابل توجهی از معامله‌گران ایرانی را به خود جذب کند. خدمات این صرافی در طیف مناسبی قرار دارند و امکانات موجود در این صرافی می‌تواند برای طیف وسیعی از کاربران اعم از حرفه‌ای و مبتدی مفید باشند.

اکسکوینو

اکسکوینو به تازگی و در جهت رفاه بیشتر مشتریان خود، توکن‌های اهرم دار را به پلتفرم معاملاتی خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از اهرم در معاملات خود استفاده کرده و حتی از بازار نزولی هم سود کسب کنند. شما می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت در این پلتفرم، به معامله توکن‌های اهرم دار بپردازید.

صرافی یوبیتکس

یوبیتکس یکی از صرافی‌های ایرانی است که در سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم دارای بازار معاملاتی است و تعداد مناسبی از رمزارزها در این صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. یوبیتکس از امکانات و پشتیبانی مناسبی برخوردار است.

صرافی یوبیتکس

صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس جزو اولین پلتفرم‌های ایرانی بود که امکان معامله توکن‌ها اهرم دار را برای کاربران خود فراهم کرد. این موضوع نشان از خلاقیت و اهمیت این صرافی به مشتریان خود است.

صرافی اریترون

صرافی اریترون نیز یکی از پلتفرم‌های ایرانی معاملات ارزهای دیجیتال است که از سابقه فعالیت نسبتا مناسبی برخوردار است. خدمات و کارمزدهای دریافتی این صرافی از مشتریان در سطوح مناسبی قرار دارد.

صرافی اریترون

اریترون هم جزو پلتفرم‌های ایرانی است که امکان معامله توکن‌های اهرم دار در آن وجو دارد. کاربران می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در این صرافی به معامله این دارایی‌ها بپردازند.

کدام صرافی ایرانی لوریج دارد؟

در این مطلب به معرفی صرافی اهرم دار ایرانی و همچنین صرافی‌هایی که امکان معامله توکن‌های اهرم دار در آنان فراهم است پرداختیم. استفاده از اهرم به دلیل مزایا و افزایش ریسک و سود معاملات، میان بسیاری از معامله‌گران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

.tg {border-collapse:collapse;border-spacing:0;}
.tg td{border-color:black;border-style:solid;border-width:1px;font-family:Arial, sans-serif;font-size:14px;
overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}
.tg th{border-color:black;border-style:solid;border-width:1px;font-family:Arial, sans-serif;font-size:14px;
font-weight:normal;overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}
.tg .tg-fz34{background-color:#feffdf;border-color:inherit;font-family:inherit;font-size:22px;text-align:center;vertical-align:top}
.tg .tg-ynru{background-color:#FEFFDF;font-family:inherit;font-size:22px;font-weight:bold;text-align:center;vertical-align:top}
.tg .tg-tsdt{background-color:#feffdf;border-color:inherit;font-family:inherit;font-size:22px;font-weight:bold;text-align:center;
vertical-align:top}
.tg .tg-zcoh{background-color:#FEFFDF;border-color:inherit;font-family:inherit;font-size:22px;font-weight:bold;text-align:center;
vertical-align:top}
.tg .tg-xwyd{background-color:#e3eaff;border-color:inherit;font-family:inherit;font-size:20px;text-align:center;vertical-align:top}
.tg .tg-oxvm{background-color:#e3eaff;font-family:inherit;font-size:20px;text-align:center;vertical-align:top}

مورد صرافی نوبیتکس صرافی اکسکوینو صرافی اریترون صرافی یوبیتکس
نوع صرافی متمرکز متمرکز متمرکز متمرکز
توکن‌های اهرم دار ندارد دارد دارد دارد
اهرم معاملاتی دارد ندارد ندارد ندارد
بازار معاملاتی دارد دارد دارد دارد
سال تاسیس 1396 1396 1398 1399

ایران بروکر به کاربران هشدار می‌دهد در استفاده از اهرم‌های مالی در معاملات خود هوشیار باشند. استفاده از اهرم ریسک معاملات را افزایش می‌دهد و در صورت بروز نوسانات زیاد، ممکن است تمامی سرمایه شما به صورت کامل از بین برود. لطفا در استفاده از این قابلیت در معاملات خود هوشیار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *