کوین گلس چیست؟ آموزش استفاده از CoinGlass یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

کوین گلس چیست؟ آموزش استفاده از CoinGlass یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

اوپن اینترست (Open Interest) بیت کوین یکی از معیارهای مهم در بازار ارزهای دیجیتال است که بینش­‌های ارزشمندی در مورد احساسات موجود در بازار، فعالیت­‌های تریدرها و میزان لیکوییدشدن تریدرها را ارائه می­‌کند. علاوه بر این حجم معاملات مشتقات یکی از نشانه­‌هایی است که هر تریدر ارز دیجیتال باید آن را دنبال کند. یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال که به طور اختصاصی اطلاعات مربوط به معاملات مشتقات را در اختیار کاربران قرار می­‌دهد، سایت کوین گلس است. اگر هنوز تصمیم نگرفته‌­اید که این داده­‌ها را از چه وب­سایتی رصد کنید، پیشنهاد می­‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خالی از لطف نیست که بدانید یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال که برای کاربران ایرانی سفارشی‌­سازی شده، صفحه قیمت ارزهای دیجیتال در ایران بروکر است که اطلاعات کاملی مانند قیمت ارز دیجیتال به تومان، نمودار تحلیل تکنیکال، سیگنال ارز دیجیتال، صرافی های ایرانی و خارجی ارز دیجیتال مناسب کاربران ایرانی، را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با این حال شناخت سایت­‌هایی مانند کوین گلس می‌­تواند اطلاعات اختصاصی در رابطه با معاملات مشتقات را در اختیار کاربران قرار دهد.

معرفی سایت کوین گلس

کوین گلس یکی از سایت های تحلیل ارز دیجیتال است که به شما کمک می­‌کند به تجزیه و تحلیل داده‌­ها بپردازید و در معاملات و سرمایه‌­گذاری­‌های خود از آنها استفاده کنید، ریسک کمتری را تحمل کنید و در نهایت به بازده بیشتری دست پیدا کنید.

به طور کلی کوین گلس داده­‌های جامع ارزهای دیجیتال مانند اطلاعات بازار مشتقات، روندهای قیمت، حجم معاملات آتی، میزان لیکوئیدیشن و موارد دیگر را با استفاده از روش‌­های مختلف تجزیه و تحلیل می‌­کند. همچنین به کاربران این امکان را می­‌دهد تا متناسب با علایق خود، اطلاعات مختلفی را به پروفایل شخصی خود اضافه کنند و روی آنها هشدار تنظیم کنند.

در رابطه با اطمینان از صحت داده­‌های ارائه‌شده، کوین گلس به میزان مهارت افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند اشاره کرده و ادعا کرده است که اطلاعاتی که ارائه می‌­کند در زمان واقعی (به صورت لحظه­ای) به­‌روزرسانی می­­‌شود.

این سایت رابط کاربری ساده‌­ای دارد که به‌­راحتی می‌­توانید از آن استفاده کنید و استراتژی­‌های سرمایه‌­گذاریتان را برنامه‌ریزی کنید. همچنین این وبسایت هدف خود را افزایش دسترسی کاربران در سراسر جهان به داده­‌های مربوط به ارزهای دیجیتال می‌­داند و امیدوار است که به بهبود شفافیت در حوزه مشتقات ارزهای دیجیتال کمک کند.

اوپن اینترست بیت کوین چیست؟

قبل از این که به بررسی بخش­‌های مختلف سایت کوین گلس بپردازیم بد نیست با مهم‌­ترین شاخصی که در این سایت استفاده م‌ی­شود، آشنا شوید. اوپن اینترست بیت کوین به تعداد کل قراردادهای آتی بیت کوین یا اختیار معامله در بازار اشاره دارد. این معیار نشان­‌دهنده تعداد معاملات باز مشتقات بیت کوین در یک بازه زمانی مشخص است که با علامت OI در وب‌سایت کوین گلس نمایش داده می­‌شود.

قراردادهای آتی بیت کوین و اختیار معامله (به طور کلی به آنها معاملات مشتقات گفته می‌­شود) به معامله­‌گران این امکان را می­‌دهد تا در مورد حرکات قیمت بیت کوین بدون نیاز به وارد کردن بخش زیادی از سرمایه خود، پیش بینی کنند. وقتی معامله­‌گران وارد قراردادهای آتی بیت کوین یا اختیار معامله می­‌شوند، شاخص اوپن اینترست افزایش می‌یابد. با بسته شدن یا منقضی شدن قراردادها، شاخص اوپن اینترست کاهش می­‌یابد.

اوپن اینترست بیت کوین به کاربران کمک می­‌کند تا احساسات قالب بر بازار را شناسایی کنند. به­‌عنوان مثال افزایش اوپن اینترست، ممکن است نشان‌­دهنده افزایش احساسات صعودی در میان معامله­‌گران باشد، در حالی که کاهش میزان اوپن اینترست (قرادادهای مشتقات) ممکن است نشان­‌دهنده احساسات نزولی باشد.

در رابطه با شاخص Open Interest توجه به این نکته اهمیت دارد که برای هر موقعیت فروش باید یک خریدار وجود داشته باشد و بالعکس.

برای اینکه بینش بهتری نسبت به شاخص OI داشته باشید به این نکات توجه کنید:

  • اگر هم خریداران و هم فروشندگان افزایش پیدا کنند، اوپن اینترست افزایش می‌­یابد.
  • اگر هم خریداران و هم فروشندگان موقعیت‌­های خود را ببندند، اوپن اینترست کاهش می­‌یابد.
  • اگر از طرفی خریداران در حال باز کردن موقعیت و فروشندگان در حال بستن موقعیت خود باشند، یا برعکس، این شاخص ثابت می­‌ماند.

شاید از خودتان بپرسید که چرا در حالتی که برای هر خریدار یک فروشنده وجود دارد، قیمت دارایی تغییر می‌­کند؟

باید در پاسخ به این سوال گفت که یکی از خاصیت‌­های بازارهای مالی این است که برآیند شرکت­‌کنندگان در آن دلتا خنثی دارد.

به طور کلی OI بیت کوین یک معیار مهم در بازار ارزهای دیجیتال است که دیدگاه باارزشی را درباره احساسات قالب بر بازار و به خصوص تعداد لیکوییدشدن حساب‌ها در اختیار کاربران قرار می­دهد.

آموزش کوین گلس

اگر صفحه اصلی کوین گلس را باز کنید متوجه می­‌شوید که این سایت تمرکز خود را روی بازار مشتقات ارزهای دیجیتال گذاشته است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می­‌کنید، این سایت در صفحه اول خود موارد مهمی مانند میزان دامیننس بیت کوین، شاخص دلار امریکا، قیمت فیوچرز طلا و اطلاعات عمومی بازارهای مالی را به نمایش می­‌گذارد.

آموزش کوین گلس

در ادامه در همین صفحه می‌­توانید اطلاعات مربوط به ترندهای مشتقات در بازار ارز دیجیتال را مشاهده کنید. در این بخش اطلاعاتی مانند قیمت قراردادهای مشتقات، تغییرات قیمت ۲۴ ساعت گذشته، فاندینگ ریت هر کدام از کوین­ ها، حجم معاملات، تغییرات حجم معاملات در ۲۴ گذشته، اوپن اینترست (Open Interest) و میزان تغییرات اوپن اینترست ­ها در ۲۴ ساعت گذشته قابل مشاهده است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می­‌کنید، حجم معاملات لانگ و شورت نیز در این بخش برای هر ارز دیجیتال قابل مشاهده است.

دکمه Customize که در همین صفحه و در بالا سمت راستِ لیست ارزهای دیجیتال مشاهده می­‌کنید، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را مطابق میل خود مشاهده کنید و از گزینه­‌های موجود استفاده کنید تا یک صفحه بهینه‌شده مطابق با علایق خود داشته باشید.

آموزش کوین گلس

همچنین امکان اضافه کردن هرکدام از ارزهای دیجیتال به favorites وجود دارد که اگر اکانت خودتان را روی سایت کوین گلس ایجاد کرده باشید می‌­توانید یک ارز دیجیتال را به بخش علاقه‌­مندی­‌های خود اضافه کنید و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنید.

علاوه بر این دکمه سمت راست که در تصویر زیر مشاهده می­‌کنید به شما کمک می­‌کند تا تنظیم کنید که فقط موقعیت­‌های مربوط به معاملات مشتقات را در صرافی مورد علاقه خود مشاهده کنید.

کوین گلس

کمی که به سمت پایین صفحه اسکرول کنید با تصویر زیر روبه‌­رو می‌­شوید که اطلاعاتی در رابطه با ارزهای دیجیتال با بیش­ترین و کم­ترین تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته نمایش داده می‌­شود.

همچنین در سمت راست یک نقشه با عنوان Heats قابل مشاهده است که ارزهای دیجیتال با بیش­ترین میزان معاملات، تغییرات قیمت، میزان لیکوییدشدن و اوپن اینترست قابل مشاهده است.

coin glass

در این صفحه می‌­توانید با کلیک روی هر کدام از دارایی­‌ها وارد صفحه مربوط به آن ارز دیجیتال شوید و اطلاعات کامل را رصد کنید. همان‌طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است در این صفحه می­‌توانید اطلاعاتی در رابطه با حجم معاملات یک ارز دیجیتال خاص مانند بیت کوین، حجم اوپن اینترست و بسیاری از اطلاعات کاربردی دیگر را مشاهده کنید.

کوین گلس

در ادامه یک نمودار را مشاهده می­‌کنید که رابطه بین میزان فاندینگ ریت بر اساس اوپن اینترست­‌ها و قیمت بیت کوین را نمایش می‌­دهد. در این بخش گزینه­‌های دیگری هم دارید که می­‌توانید با کلیک روی آنها نمودار را مطابق با خواسته خود مشاهده کنید. به­‌عنوان مثال می­‌توانید تایم فریم را تغییر دهید.

در ادامه این صفحه امکان مشاهده میزان معاملات مشتقات بیت کوین در صرافی­‌های مختلف قابل مشاهده است که در تصویر زیر می­‌توانید مشاهده کنید.

coin glass

صفحه صرافی ­ها در کوین گلس

در این صفحه صرافی­‌های ارز دیجیتال که امکان انجام معاملات مشتقات را به کاربران می­‌دهد، قابل مشاهده است. در زمان نگارش این مطلب در این صفحه ۱۲ صرافی ارز دیجیتال لیست شده است. در این صفحه می­‌توانید اطلاعات معاملات مشتقات موجود در این صرافی‌­ها، شامل حجم معاملات ۲۴ ساعته، میزان کارمزد تیکر (Taker) و میکر (Maker)، میزان نقدینگی، اوپن اینترست و امتیاز آنها از ۱۰۰ (طبق ارزیابی کوین گلس) را مشاهده کنید.

آموزش استفاده از سایت کوین گلس

با کلیک کردن روی هر کدام از صرافی­‌ها، امکان مشاهده اطلاعات بیشتری در رابطه با هرکدام از آنها در اختیار شما قرار می­‌گیرد.

فرض کنید قصد دارید معاملات فیوچرز خودتان را در یک صرافی خارجی انجام دهید و قبل از این کار، قصد دارید میزان نقدینگی و اطلاعات موجود در مورد بازار مشتقات را مشاهده کنید و سپس یک صرافی مناسب برای معاملات خود انتخاب کنید.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید در حال حاضر بسیاری از صرافی‌­های بین‌­المللی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی­‌کنند. به همین دلیل ما در این بخش تصمیم گرفتیم اطلاعات موجود در صرافی بینگ ایکس را بررسی کنیم که یکی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی است که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می­‌کند.

سه بخش اصلی در صفحه هر صرافی در سایت کوین گلس وجود دارد، بخش اول مربوط یه یک نمودار است که در تصویر زیر قابل مشاهده است. در این تصویر در سمت راست حجم معاملات فیوچرز و اوپن اینترست به طور کلی قابل مشاهده است. اما نقشه سمت چپ حجم معاملات مشتقات را در صرافی بینگ ایکس به شما نمایش می‌­دهد. به‌عنوان مثال در زمان نگارش این مطلب حجم معاملات مشتقات بیت کوین در این صرافی ۶۴۴ میلیون است.

آموزش استفاده از ویسایت کوین گلس

با تغییر Volume به Open Interest می‌توانید میزان اوپن اینترست در ارزهای دیجیتال مختلف در صرافی بینگ ایکس را مشاهده کنید.

سایت کوین گلس

در همین صفحه کمی که به سمت پایین اسکرول کنید با تصویری مانند زیر روبه‌­رو خواهید شد که حجم معاملات جفت ارزها، میزان اوپن اینترست و فاندینگ ریت را در صرافی بینگ ایکس به شما نمایش می­‌دهد. به­‌راحتی با انتخاب هرکدام از گزینه‌­ها می‌­توانید نمودار را بر اساس داده مورد نظر خود مشاهده کنید که در تصویر زیر روی Volume تنظیم شده است.

آموزش کوین گلس

در ادامه همین صفحه می­‌توانید جفت ارزها را بر اساس رتبه­‌ای که در صرافی بینگ ایکس دارند، مشاهده کنید. در این بخش تغییرات قیمت، حجم معاملات، شاخص اوپن اینترست و موارد دیگر برای هر جفت ارز در بینگ ایکس قابل مشاهده است که می­‌توان گفت یکی از بهترین خدماتی است که سایت کوین گلس در اختیار کاربران خود قرار می­دهد.

آموزش سایت کوین گلس

اطلاعات مربوط به معاملات آپشن در کوین گلس

با اینکه در زمان نگارش این مطلب، امکان انجام معاملات آپشن در هیچ­‌کدام از صرافی­‌هایی که در کوین گلس نمایش داده شده است، برای ایرانیان وجود ندارد، اطلاعات این بخش ممکن است برای تحلیل‌گران مناسب باشد.

میزان معاملات آپشن و ارتباط آن با قیمت ممکن است یکی از عواملی باشد که تحلیلگران تکنیکال و فاندامنتال از آن استفاده می­‌کنند تا قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنند.

در تصویر زیر می‌­توانید ارتباط بین قیمت بیت کوین و شاخص اوپن اینترست در معاملات آپشن را مشاهده کنید.

آموزش سایت کوین گلس

فاندینگ ریت در کوین گلس

قبل از اینکه به بررسی اطلاعات ارائه شده در رابطه با فاندینگ ریت در کوین گلس بپردازیم، شاید بد نباشد کمی در رابطه با این اصطلاح اطلاعات کسب کنید. برای مطالعه و کسب اطلاعات درباره این موضوع به مقاله فاندینگ ریت در ایران بروکر مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که فاندینگ ریت یکی از مواردی است که برای تحلیل فاندامنتال مورد استفاده قرار می­‌گیرد، بنابراین برای استفاده از این بخش در کوین گلس، خوب است که درباره نحوه استفاده از فاندینگ ریت در تحلیل‌­ها نیز اطلاعات کافی کسب کنید. همچنین دانستن میزان فاندینگ ریت به معامله‌­گران کمک می­‌کند که بدانند الان زمان مناسبی برای باز کردن پوزیشن معاملاتی است یا خیر؟ اگر لازم باشد فاندینگ ریت زیادی پرداخت کنند، ممکن است حتی در صورت پیش بینی درست، از سود آنها کم شود و به طور کلی شرایط موجود، ارزش باز کردن یک موقعیت را نداشته باشد.

در این صفحه از کوین گلس می‌­توانید فاندینگ ریت هر ارز دیجیتال را در صرافی‌­های مختلف مشاهده کنید و صرافی را انتخاب کنید که کم‌ترین میزان فاندینگ ریت را ارائه می­‌کند. (توجه داشته باشید که کاربران ایرانی حق انتخاب زیادی در این مورد ندارند.)

سایت کوین گلس

شاخص لیکوییدشدن در کوین گلس

شاخص لیکوییدشدن در کوین گلس، نشان­دهنده میزان حساب­‌های لیکوییدشده است که شامل سه بخش مختلف Liquidation، Liquidation Map و Liquidation Heatmap است.

هر کدام از این صفحه­‌ها را که باز کنید و به سمت پایین اسکرول کنید می­‌توانید اطلاعاتی در رابطه با آن و نحوه استفاده از این داده­‌ها را مشاهده کنید. ما در ادامه فقط در رابطه با صفحه Liquidation صحبت خواهیم کرد و بررسی بیشتر را به عهده کاربر می­‌گذاریم.

در انتهای این صفحه در رابطه با لیکویید شدن در ارزهای دیجیتال صحبت شده است و به کاربران توضیح داده شده که لیکویید شدن در این بازار به چه معناست؟

اگر تریدر باشید یا مدت زمانی در این فضا فعالیت کرده باشید با این اصطلاح آشنایی دارید. در واقع لیکویید شدن در ارزدیجیتال به فرایند بسته شدن اجباری یک موقعیت شورت یا لانگ گفته می­‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که حساب مارجین معامله‌گر دیگر نمی‌تواند موقعیت‌های باز خود را به دلیل ضررهای قابل توجه یا فقدان مارجین کافی برای برآورده کردن الزامات نگهداری، پشتیبانی کند.

در این بخش از سایت کوین گلس نیز می‌­توانید میزان حساب‌­های لیکوییدشده را مشاهده کنید و در تحلیل­‌های خود به کار ببرید.

کوین گلس

Long/Short در کوین گلس

این تب از کوین گلس به بخش­‌های مختلفی تقسیم می­‌شود: Long/Short Ratio که نرخ حساب­‌های لانگ و شورت را در تمام صرافی­‌هایی که امکان معاملات آپشن را دارند، نمایش می­‌دهد.

بخش­‌های دیگر این تب نیز نرخ حساب‌­های شورت و لانگ باز را در صرافی­‌هایی مانند بایننس، OKX، هیوبی و غیره نمایش می­دهد.

معامله­‌گران از این اطلاعات حساب استفاده می­‌کنند تا بدانند در حال حاضر سایر معامله­‌گران ارزهای دیجیتال دیدگاه مثبتی به قیمت بیت کوین دارند یا دیدگاه منفی.

در تصویر زیر این اطلاعات را مشاهده می­‌کنید و مانند سایر شاخص‌­ها در این بخش هم می‌­توانید با اسکرول کردن به سمت پایین صفحه، اطلاعات تکمیلی را در این رابطه مشاهده کنید.

coin glass

اوردر بوک در کوین گلس

این بخش هم به شما نمایش می‌­دهد که در لحظه چه سفارش­‌هایی روی صرافی‌­های بزرگ در حال قرارگرفتن است. توجه کنید که در این بخش می­‌توانید برای خودتان آلرت مشخص کنید. همچنین امکان مشاهده اوردربوک‌­های مربوط به حساب­‌های اسپات هم وجود دارد.

آموزش کوین گلس

تب Data در کوین گلس

این تب شامل اطلاعات کاملی درباره داده‌­های موجود روی این سایت است و امکانات بیشتری را در اختیار کاربرانی قرار می‌­دهد که قصد دارند اطلاعات عمیق­‌تری در رابطه با ارزهای دیجیتال کسب کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که قصد دارید مطالعه عمیق‌­تری در این رابطه داشته باشید پیشنهاد می‌­کنم از این تب استفاده کنید و وارد بخش­‌های مختلف آن شوید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

چارت و سوپرچارت در کوین گلس

چارت و سوپر چارت در این سایت به شما این امکان را می‌­دهد که شاخص‌­های مختلف را در مقایسه با تغییرات قیمت بیت کوین مشاهده و تحلیل کنید. به‌عنوان مثال در تصویر زیر می‌­توانید تغییرات دامیننس بیت کوین در مقایسه با تغییرات قیمت این ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

یا می­‌توانید در نمودار دیگری، حجم معاملات بیت کوین را در مقایسه با قیمت آن مشاهده کنید.

آموزش سایت کوین گلس

سوپرچارت امکانات بیشتری را برای تحلیل ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می­‌دهد و محیطی مشابه با تریدینگ ویو دارد.

coinglass

دانلود کوین گلس برای اندروید و ios

جالب است بدانید تمام اطلاعاتی که در این مطلب بررسی کردیم، روی اپلیکیشن موبایل کوین گلس نیز در دسترس است و شما می‌­توانید با استفاده از این لینک به آن دسترسی داشته باشید و استفاده کنید.

ثبت نام در کوین گلس

برای استفاده از این سایت نیازی به ثبت نام ندارید و استفاده از تمام اطلاعات سایت در زمان نگارش این مطلب رایگان است. با این حال اگر قصد دارید یک اکانت در کوین گلس ایجاد کنید کافی است که ایمیل خود را در قسمت sign up وارد کنید و یک رمزعبور برای خودتان مشخص کنید. پس از تایید ایمیل یک اکانت در کوین گلس برای شما ایجاد می­‌شود.

آنچه درباره کوین گلس خواندیم:

یکی از تفاوت­‌های اصلی بازار ارزهای دیجیتال که باعث شده افراد زیادی مشتاق به فعالیت در آن شوند، شفافیت در اطلاعات است. یکی از بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال که اطلاعات کاربردی در این زمینه در اختیار کاربران قرار می­‌دهد، سایت کوین گلس است. در این مطلب نحوه استفاده از این سایت را باهم مرور کردیم. برای اینکه بتوانید از داده‌­های موجود در این سایت برای انجام پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کنید، لازم است اطلاعاتتان را در زمینه اصطلاحات مختلفی که در این سایت به کار برده شده است افزایش دهید.

سوالات متداول کوین گلس

بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال کدام است؟

صفحه قیمت ارز دیجیتال ایران بروکر
سایت کوین گلس
سایت سنتیمنت
گلس نود
دون آنالیتیکس
لونارکراش

چطور می­‌توان از سایت کوین گلس در تحلیل ارز دیجیتال استفاده کرد؟

شما می­‌توانید از اطلاعات شفافی که در این سایت قرار گرفته برای تحلیل ارز دیجیتال استفاده کنید. مهم­‌ترین شاخصی که در سایت کوین گلس مورد بررسی قرار گرفته شاخص مربوط به اوپن اینترست بیت کوین است که نشان­‌دهنده میزان رغبت معامله­‌گران به خریدوفروش بیتکوین است.

آیا استفاده از کوین گلس رایگان است؟

بله شما می­‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌­ای از اطلاعات این وبسایت استفاده کنید.

بهترین سایت های رایگان تحلیل ارز دیجیتال کدام­‌اند؟

یکی از بهترین سایت های رایگان تحلیل ارز دیجیتال صفحه قیمت ارز دیجیتال در سایت ایران بروکر است که برای کاربر ایرانی بهینه شده است و از سیگنال عقربه­‌ای برای ارائه سیگنال ارز دیجیتال استفاده می­‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *