گزارش رویداد ۹ ژانویه | رگولاتوری مهم‌ترین دغدغه اکوسیستم رمزارزی در ایران

گزارش رویداد ۹ ژانویه | رگولاتوری مهم‌ترین دغدغه اکوسیستم رمزارزی در ایران

۹ ژانویه ۲۰۰۹ اولین نسخه بیت کوین با شماره ۰.۱ رسما شروع به فعالیت کرد و همین موضوع بهانه‌ای شده تا اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاکچین در مناطق مختلف جهان رویدادهایی با موضوع بیت کوین و تکنولوژی‌های این حوزه برگزار کنند.

برنامه سالانه رویداد ۹ ژانویه در ایران نیز به بررسی و ترویج ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین در داخل ایران می‌پردازد. این مراسم که از سال ۱۴۰۰ در حال برگزاری است، به‌عنوان یکی از رخدادهای جذاب اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاک چین در کشور شناخته می‌شود.

رویداد ۹ ژانویه امسال از دو بخش اصلی تشکیل است. بخش اول به برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط نخبگان و کارشناسان ارزهای دیجیتال و بلاک چین گذشت. این بخش، فرصتی را برای افراد مشغول به فعالیت در این زمینه ایجاد کرد تا از تحولات جدید و فرصت‌های بازار، مطلع شوند. بخش دوم شامل یک نمایشگاه و فضای شبکه‌‌سازی بود که فرصتی مناسب را برای ایجاد ارتباطات جدید و همکاری‌های موثر میان فعالان ارزهای دیجیتال فراهم شده بود.

رویداد ۹ ژانویه به‌عنوان یک نماد در تقویم اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاکچین داخل ایران شناخته می‌شود و فرصتی را برای افزایش آگاهی، ایجاد شبکه و توسعه این حوزه، فراهم می‌آورد.

مزایای رویداد ۹ ژانویه:

  1. آگاهی‌بخشی: رویداد نهم ژانویه فرصتی را برای افزایش آگاهی درباره ارزهای دیجیتال و فضای بلاک چین فراهم می‌کند. افراد مختلف و سرمایه‌گذاران می‌توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند و تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری بگیرند.
  2. شبکه‌سازی: این رویداد، فرصتی را برای افراد فعال در اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاکچین برای شبکه‌سازی و شناخت یکدیگر ایجاد می‌کند. این ارتباطات می‌توانند به همکاری‌های جدید منجر شوند.
  3. توسعه: رویداد ۹ ژانویه، فرصتی را برای توسعه اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاکچین ایران فراهم می‌کند. فعالان این حوزه می‌توانند از آخرین تحولات و فرصت‌های بازار استفاده و به توسعه این حوزه کمک کنند.

در رویداد ۹ ژانویه ۱۴۰۲ چه خبر بود؟

رویداد ۹ ژانویه امسال با شور و شوق زیاد همراه با حضور ۲ هزار بازدیدکننده و ۱۰۰ سخنران، برگزار شد. کسب‌وکارهای زیادی در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال از جمله صرافی‌های رمزارزی از سراسر کشور در این رویداد مهم حضور داشتند. ما در ایران بروکر نیز سعی کردیم با حضور در این رویداد، از نزدیک فضای اکوسیستم رمزارزی ایران را زیر ذره‌بین ببریم و دغدغه‌ها و چالش‌های موجود برای توسعه کسب و کارهای ارزهای دیجیتال و بلاک چین در ایران را بررسی کنیم.

9 ژانویه در ایران

از میان دیگر کسب و کارهای فعال این حوزه که در این رویداد مهم حضوری پررنگ داشتند، می‌توان به صرافی‌های ارز دیجیتال اشاره کرد؛ از جمله صرافی‌هایی که شرکت داشتند: نوبیتکس، والکس، آبان تتر، فرهاد اکسچنج و گروه مالی کاریزما بودند. نکته خیلی قابل توجه رویداد ۹ ژانویه ۲۰۲۴ این بود که نسبت به رویداد سال‌های قبل، توجه‌های بیشتری به آن جلب بوده و کسب و کارها و کارآفرینان بیشتری، خود را برای شرکت و سخنرانی در آن، آماده کرده بودند. در ادامه با ما همراه باشید تا گزارش و فکت‌های جالبی از رویداد ۹ ژانویه را بازگو کنیم.

  • افزایش کمیت و کیفیت در حوزه ارزهای دیجیتال: با افزایش کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال مخصوصا صرافی‌ها، فرصت کافی برای تجزیه و تحلیل محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند، وجود داشت.
  • چشم‌انداز آینده: فعالان حوزه ارزهای دیجیتال گرد هم آمدند تا در مورد اهداف و چشم‌اندازهای آینده ارزهای دیجیتال به‌صورت شفاف صحبت کنند.
  • رگولاتوری و قانون‌گذاری: محور اصلی گفتمان در این رویداد، بحث قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و بلاکچین بود؛ هم کسب و کارها و هم قانون‌گذار در مورد نگرانی‌های خود صحبت کردند.
  • آموزش: در این رویداد مهم، همچنین پروژه‌های آینده‌دار ارزهای دیجتال معرفی و بررسی شد. از طرفی کارگاه‌های آموزشی برای افراد مشتاق به یادگیری در این حوزه بازار نیز ارائه شد.

‌فرصت ها و چالش‌های موجود در حوزه ارز دیجیتال در داخل کشور

همان‌طور که بیان کردیم، صرافی‌های ارز دیجیتال حضور بسیار وسیعی در رویداد ۹ ژانویه داشتند و از چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی خود صحبت کردند. یکی از فرصت‌های بسیار خوبی که صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله نوبیتکس و آبان تتر برای علاقمندان به این حوزه ایجاد کرده‎‌اند، فرصت‌های شغلی بود. علاقمندان می‌توانند در صرافی‌های ارز دیجیتال در سمت پشتیبان، نویسنده محتوا، متخصص بلاک چین و حتی برنامه‌نویس و غیره، مشغول به‌کار شوند.

از چالش‌هایی که از آن‌ها نیز صحبت به میان آمد در مورد مهاجرت نیروهای خبره و منابع انسانی بود؛ زیرا نیرویی که در کار، واقعا حرفه‌ای عمل کند به احتمال زیاد به فکر مهاجرت به یک کشور اروپایی است. از این‌رو شرکت زربان، برنامه‌هایی را تدراک دیده است که بتواند نیروهای خود را برای بلندمدت راضی نگه‌دارد و حتی در صورت مهاجرت نیز بتوان همکاری را ادامه داد.

چالش دیگر در مورد پرداخت‌های بلامانع و فوری بود که کاربر ارز دیجیتال انتظار دارد خرید و فروشی که انجام می‌دهد به‌صورت فوری صورت گیرد. همچنین نیازی به نگه‌داری پول از طرف صرافی برای مدت زمان مشخصی نباشد. لازمه رفع این چالش، کمک نهادهای دولتی از جمله بانک مرکزی است. همچنین صرافی‌هایی مانند والکس اعلام کردند که در حال برنامه‌ریزی برای بستری امن و قابل اعتماد در زمینه وام‌دهی و معاملات فیوچرز هستند.

معرفی محصولات در رویداد ۹ ژانویه

یکی از اتفاقات جالب دیگر در این رویداد، معرفی کتاب «استاندارد فیات» بود که توسط انتشارات راه و با حمایت صرافی آبان تتر منتشر شده است. کتاب استاندارد فیات، کنترل دولت‌ها بر سیستم پولی را نشان می‌دهد و اشارات بسیار جالبی به تاریخچه ارز فیات و چگونگی عملکرد آن دارد.

9 ژانویه

در بخشی دیگر از معرفی محصولات، نکته‌ای که قابل توجه بود، رویکرد و اهداف گروه مالی کاریزما بود؛ این گروه در پی ایجاد ارتباط بین بازار سرمایه و ارز دیجیتال است. در این بین به این موضوع نیز اشاره شد که رگولاتور بازار سرمایه، بسیار مشتاق است از دارایی‌های دیجیتال در بازار سرمایه استفاده کنند و برای این منظور از بستر سندباکس بهره‌رداری خواهند کرد.

جمع بندی

به‌طور کلی رویداد ۹ ژانویه یکی از اتفاقات جالب در حوزه بلاک چین داخل ایران است که کسب و کارها و کارآفرینان با حضور در این رویداد مهم از دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌رو صحبت می‌کنند. نکته حائز اهمیت، این است که حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال در داخل کشور به شدت در حال رشد است و حتی سازمان‌هایی مانند بورس نیز قصد دارند از این حوزه برای اهداف و محصولات مالی خود، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *