۳ عادتی که شما را به یک تریدر حرفه ای تبدیل می کند! + عادت های معامله گران حرفه ای

۳ عادتی که شما را به یک تریدر حرفه ای تبدیل می کند!   عادت های معامله گران حرفه ای

به نظر شما تفاوت معامله‌گران مبتدی با تریدرهایی که روزانه مبالغ بسیاری از این راه درمی‌آورند، چیست؟ آیا فکر می‌کنید استعداد ذاتی و یا هوش طبیعی آن‌ها در این ارزیابی دخیل است؟ مطمئنا پاسخ هر دوی این پرسش‌ها جز یک کلمه نیست؛ خیر! ما در این نوشتار شما را با مولفه‌هایی که معامله‌گران مبتدی را تبدیل به غول‌های دنیای فارکس و کریپتو کرده است، آشنا کرده، و شما را با عادت های معامله گران حرفه ای آشنا می‌سازیم! پس همراه ما باشید…

برای اینکه در دنیای فارکس و ارزهای دیجیتال تبدیل به یک اسطوره موفقیت شوید، راه بسیار دشوار و درازی در پیش دارید. عادت های معامله گران حرفه ای شما را در رسیدن به هدفتان کمک می‌کند. شما با اجرای این نکات که توصیه تریدرهای بزرگ هستند، به آسانی در مسیر‌تان پیشرفت خواهید کرد.

عادت های معامله گران حرفه ای کدام‌اند؟

در معاملات فارکس و کریپتو، تنها یک چیز وجود دارد که شما بر روی آن کنترل دارید؛ خودتان.

بازارها می‌توانند نوسانات شدید و غیرقابل پیشبینی‌ای داشته باشند، شما ممکن است در برخی از آن‌ها به‌طور شانسی پیروز شوید و یا برعکس؛ ممکن است در غیرمنتظره‌ترین حالت ممکن سرمایه خود را از دست بدهید! اما فراموش نکنید، نکته اصلی این است که مقدار سود و زیان شما هنوز تحت کنترل کامل شماست!

البته تحقیق و تجزیه و تحلیل نقش مهمی در ارائه ایده‌های معاملاتی خوب دارند، اما همیشه رویدادهای شوکه‌کننده‌ای در بازار وجود خواهند داشت که به‌طور ناگهانی اتفاق می‌افتند! اینجاست که آماده‌سازی و اجرای صحیح برنامه‌های معاملاتی، برای کاهش ضررهای احتمالی شما در واکنش به رویدادهای غیرمنتظره، بسیار مهم می‌شود. پس عادت های معامله گران حرفه ای را دست کم نگیرید! همین نکات به ظاهر ساده و کم اهمیت، سوددهی معاملات شما را دگوگون می‌کند!

۳عادتی که شما را به یک تریدر حرفه ای تبدیل می کند! + عادت های معامله گران حرفه ای

آماده‌سازی شامل داشتن نسبت ریسک به ریوارد (RiskReward Ratio)، مشخص کردن حد سود (Take profit) و حد ضرر (Stop loss) ، تعیین اندازه حجم معاملاتی خود بر اساس ریسک معاملات و در نهایت پایبندی به برنامه معاملاتی است.

در هر معامله، مولفه‌ها و جنبه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با کنترل بر آن‌ها بهترین عملکرد خودتان را داشته باشید. پس بیخیال عوامل موثری که در اختیار شما قرار ندارند شوید! این عوامل تنها شما را ناامید و مضطرب می‌کنند؛ در عوض به اموری که کاملا تحت کنترک شما هستند بپردازید!

“اگر در آماده شدن خود شکست بخورید، در حال آماده شدن برای شکست هستید.”
حتما می‌پرسید جان وودن کیست که این جمله حکیمانه را بیان کرده است. با ما همراه باشید تا داستان هیجان‌انگیز این قهرمان را مرور کنیم!

جان وودن (John Wooden)

بسیاری آقای وودن را بهترین مربی تمام دوران می‌دانند. رزومه او شامل برد در ۱۰ مسابقه قهرمانی ملی NCAA، در رشته بسکتبال مردان، است. او همچنین به دلیل رویکردش به بسکتبال، و به طور کلی دیدگاهش نسبت به معنای زندگی، شناخته شده است. او همیشه آماده چالش و نبرد بوده و حتی به کوچک‌ترین جزئیات (مهم نیست که به نظر عموم مردم چقدر مبهم به نظر می‌رسیده‌اند) توجه داشته است.

۳عادتی که شما را به یک تریدر حرفه ای تبدیل می کند! + عادت های معامله گران حرفه ای
جان وودن، بازیکن بسکتبال و مربی آمریکایی مشهور.

یک مثال برای درک بهتر روحیه جان وودن این است که او به بازیکنان خود یاد داد که چگونه برای عملکرد بهتر، جوراب خود را به روشی خاص بپوشند! ممکن است خنده‌دار باشد، اما توجه به جزئیات و مسائل غیرمهم از نظر ٰعرف جامعه، ویژگی جان وودن است که سبب شده تا از سایر همکارانش متمایز شود! دلیل آن روش خاص برای پوشیدن جوراب هم این بود که به نظر او چین‌هایی که در حالت عادی روی جوراب ایجاد می‌شوند، موجب ایجاد تاول‌هایی در پا شده و بازیکنان را زخمی می‌کند!

وودن احساس می‌کرد که باید در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، بهترین باشد؛ و بر هرآنچه تحت کنترل او است تسلط کافی داشته باشد. به همین دلیل است که او همیشه آماده نبرد بود. او تمام تمرینات را تا سطحی‌ترین جزئیات برای بازیکنان خود شرح می‌داد، به طوری که وقتی زمان بازی فرا می‌رسید، می‌دانست که بیشترین آمادگی ممکن را برای کمک به موفقیتش دارد.

وقت آن است که بریم سراغ اصل مطلب؛ عادت های معامله گران حرفه ای را چگونه می‌توانیم کسب کنیم؟

البته که عوامل بسیاری وجود دارد اما در این نوشتار سعی کردیم تا مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کنیم:

۱. معاملات خود را بنویسید

یک عادت خوب این است که دفتری حاوی جزئیات تمام معاملات خود داشته باشید. مستندسازی معاملات به شما این امکان را می‌دهد که قوانین و تجربیات خود را مرور کنید، اشتباهات خود را شناسایی کنید و حتی ایده‌هایی برای استراتژی‌های جدید ترید جدید داشته باشید. همچنین این موضوع به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات مشابه در معاملات خود اجتناب کنید و ضررهای خود را به حداقل برسانید.

۳عادتی که شما را به یک تریدر حرفه ای تبدیل می کند! + عادت های معامله گران حرفه ای

پس اگر می‌خواهید به تریدری حرفه‌ای تبدیل شوید، خیلیل زود دفتری برای نوشتن تجربیات معاملاتی خود بخرید!

۲. به جزئیات توجه کنید

یکی دیگر از عادت‌های خوب معاملاتی، توجه به جزئیات است. درست مانند جان وودن که با دستور دادن به بازیکنانش برای پوشیدن جوراب‌های خود به روشی خاص، از آسیب‌دیدگی آن‌ها جلوگیری کرد. جزئیات کوچک و ریزی که متوجه می‌شوید، می‌تواند تأثیر زیادی بر معاملات شما داشته باشد. سعی کنید در معاملات خود نکات اساسی که باعث سود و یا ضرر شما می‌شود را مشخص کنید.

۳. به یک برنامه روزانه پایبند باشید

بهترین راه برای رسیدن به پیروزی در بازار فارکس و کریپتو، ایجاد یک روال معاملاتی روزانه است. حتی برای چند ساعت در روز هم که شده، سعی کنید ترید کردن را تمرین کنید. این زمان را می‌توانید صرف خواندن اخبار و یا بررسی نوسانات و کندل‌ها کنید. به هرحال ایجاد یک روال روزانه می‌تواند کمک زیادی به تبدیل شدن شما، به غول‌های بزرگ فارکس، بکند.

این سه مورد، از عادت های معامله گرن حرفه ای حساب می‌شوند. با عمل به این توصیه‌ها می‌توانید در طول زمان تاثیر بسیاری در عملکرد معاملاتی خود مشاهده کنید.

سخن آخر

به خاطر داشته باشید که بازار ازرهای دیجیتال و فارکس ممکن است مشکل‌ساز شوند و نوسانات قیمت همیشه مطابق با انتظارات شما پیش نمی‌رود؛ اما همیشه به یاد داشته باشید که شما کنترل خود را در دست دارید و این مهم‌ترین عامل در موفقیت است.

شما با عمل به تمرین‌های یاد شده و ملزم ساختن خود به اجرای مرتب آن‌ها، اشتباهات و خطاهای معاملاتی خود را به کمترین درصد ممکن می‌رسانید. پس از ادامه مسیر دلسد نشوید و به خاطر داشته باشید که موفقیت در ترید نیازمند تجارب و تمارین بسیاری است.

امیدواریم که از مطالعه نوشتار “۳ عادتی که شما را به یک تریدر حرفه ای تبدیل می کند! + عادت های معامله گران حرفه ای” نهایت لذت را برده باشید؛ منتظر شنیدن نظرات و یا تجربیات شما درمورد این موضوع چالش‌برانگیز، هستیم!

عادت های معامله گران حرفه ای کدام‌اند؟

تریدر‌های حرفه‌ای توجه بسیاری به جزئیات معاملات خود دارند و حتی کوچک‌ترین نکات، از چشم‌های تیزبین آن‌ها دور نمی‌ماند. همچنین دفتری برای یادداشت جزئیات تریدرهای خود دارند که تمام تجربیات و خطاهای معاملاتی خود در آن یادداشت می‌کنند. علاوه بر این‌ها به یک برنامه روزانه برای ترید پایبند هستند که نشاندهنده نظم و استمرار در کارشان است.

آیا خیلی زود به تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌شوید؟

جواب این پرسش خیر است! تبدیل شن به غول در دنیای ترید مستلزم تلاش بسیاری است. شما باید تجربه و مهارت کافی در این حرفه را بدست بیاورید و این‌ها جز با گذشت زمان، حاصل نمی‌شوند.

منظور از داشتن برنامه روزانه چیست؟

بهترین راه برای رسیدن به پیروزی در بازار فارکس و کریپتو، ایجاد یک روال معاملاتی روزانه است. حتی برای چند ساعت در روز هم که شده، سعی کنید ترید کردن را تمرین کنید. این زمان را می‌توانید صرف خواندن اخبار و یا بررسی نوسانات و کندل‌ها کنید. به هرحال ایجاد یک روال روزانه می‌تواند کمک زیادی به تبدیل شدن شما، به غول‌های بزرگ فارکس، بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *