۹ تا از بیمه های عجیب و غریب در جهان! | عجیب ترین قراردادهای بیمه ای جهان!

۹ تا از بیمه های عجیب و غریب در جهان! | عجیب ترین قراردادهای بیمه ای جهان!

در دنیایی که هر لحظه ممکن است مال و جان شما در معرض انواع خطرات قرار گیرد، منطقی است که بسیاری از افراد حاضر هستند مبالغ زیادی را به شرکت‌های بیمه پرداخت کنند تا حدی آسایش و امنیتشان تضمین شود. مطمئنا تا اسم بیمه به گوشتان می‌خورد، بیمه ماشین، بیمه عمر و یا بیمه سلامتی در ذهنتان نمایان می‌شود. تمام این بیمه‌ها برای حفاظت از اموال و خانواده شما طراحی شد‌ه‌اند. اما این تمام ماجرا نیست! نوشتار “۹ تا از بیمه های عجیب و غریب در جهان”، ذهنیت شما را درمورد مفهوم کلمه بیمه تغییر خواهد داد!

لیست بیمه های عجیب و غریب دنیا، گاهی موجب خنده شما می‌شود و گاهی هم حس ترس و حیرت را در شما برمی‌انگیزد! واکنشتان وقتی که می‌شنوید برخی شرکت‌های خاص در عرصه بیمه وجود دارند که، چیزهای عجیب و غریبی مانند اعضای بدن و یا حتی به سرقت رسیدن اموال شما توسط موجودات فرازمینی را بیمه می‌کنند، چیست؟

به گزارش مجله روزیاتو، برخی از افراد ثروتمند جهان، از جمله سلبریتی‌های هالیوودی، شرکت‌های بیمه‌ای مشهور مانند لوید لندن را وادار به انعقاد قراردادهای عجیب در مورد اعضای بدن خود کرده‌اند. از لبخند سحرانگیز و ۳۰ میلیون دلاری جولیا رابرتز گرفته تا نیم تنه ۲۱ میلیون دلاری کیم کارداشیان! در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۹ تا از بیمه های عجیب و غریب جهان آشنا کنیم! پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

لیست بیمه های عجیب و غریب در دنیا!

مطمئن باشید عناوین موجود در این لیست چنان شما را متعجب می‌کند که مغزتان سوت می‌کشد! شاید برخی از موارد موجود در این لیست نامعقول و غیرمنطقی به نظر برسند! اما زود قضاوت نکنید؛ حتما شرکت‌های بیمه متقاضیان زیادی برای این نوع از بیمه‌ها دارند! پس بهتر است هرچه زودتر لیست هیجان انگیزمان را ببینیم…!

بیمه ربودگی توسط بیگانگان یا آدم فضایی‌ها

رتبه اول لیست “۹ تا از بیمه های عجیب و غریب در جهان” به نیمه ربودگی توسط آدم فضایی‌ها و یا بیگانگان اختصاص دارد. مطمئنا این مورد عجیب ترین قراردادهای بیمه ای است که تاکنون شنیده‌اید! حیرتتان بیشتر می‌شود وقتی بدانید که، یک شرکت بیمه معروف مستقر در لندن، بیش از ۳۰،۰۰۰ بیمه ربودگی توسط بیگانگان را در سراسر اروپا فروخته است. البته، مراحل اخذ این بیمه زیاد هم آسان نیست و شما باید مدرک حضور آدم فضایی‌ها را در اطراف خود را ارائه دهید.

عجیب و غریب‌ترین بیمه‌های دنیا

بیمه آدم ربایی توسط آدم فضایی‌ها یک بیمه نامه جدید و جالب است که از سال ۱۹۸۷ به طور انحصاری توسط آژانس سنت لارنس در فلوریدا ارائه شد. در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه لویدز لندن (Lloyd’s of London) ، که به خاطر بیمه‌نامه‌های غیرمعمولش شهرت جهانی دارد، بیمه آدم‌ربایی توسط آدم فضایی‌ها را فروخته است، وجود دارد. اما تاکنون هیچ تاییدی از سوی خود شرکت لویدز اعلام نشده است.

بیمه اعضای بدن

شاید ممکن نباشد که قیمتی روی یک لبخند زیبا گذاشت، مگر این که شما جولیا رابرتز (Julia Fiona Roberts)‌ باشید! جولیا رابرتز، بازیگر آمریکایی هالیوود که در سال ۱۹۹۰ در فیلم معروف زن زیبا ایفای نقش کرد و پس از آن به عنوان بهترین بازیگر هالیوود انتخاب شد. جولیا رابرتز بی واسطه بازی در فیلم زن زیبا و به دلیل لبخند‌های زیبایش به شهرت بالایی رسید و لبخندهایش به لبخندهایی میلیون دلاری تبدیل شد!

بنابراین این هنرپیشه هالیوودی، لبخند خود را به ارزش 30 میلیون دلار بیمه کرد. جالب است بدانید او فقط لبخند خود را بیمه کرده است و دندان‌های جولیا رابرتز شامل این بیمه نمی‌باشد!

آیا می‌دانید جولیا رابرتس لبخند کشنده خود را به ارزش 30 میلیون دلار بیمه کرده است؟ ورزشکاران و هنرمندان در جنگ ارزش‌سنجی برای دلیل ساده‌ای بیمه اعضای بدن خود را بالا می‌برند، زیرا بدن آن‌ها منبع درآمدشان است.

بیمه ذائقه

بیمه ذائقه، همانطور که از نامش هم پیداست، خوشمزه‌ترین بیمه در جهان شناخته شده است! یکی از عجایب جهان این است که منتقد معروف غذا و مواد غذایی، اگون رونای (Egon Ronay) ، توانست ذائقه خود را بیمه کند! او در دوران جوانی‌اش، در کارخانه بستنی‌سازی که در واقع برای عمویش بود، کار می‌کرد اما بعدها به طور جدی فعالیت خود در صنعت غذا را شروع کرد.

عجیب ترین قراردادهای بیمه در جهان
عکس اگون رونای (Egon Ronay)، منتقد معروف غذا

در حال حاضر پرزهای چشایی اگون حدود یک میلیون دلار بیمه شده است. اما این بیمه باعث نشده تا به سلامت ذائقه خود اهمیت ندهد؛ او در حال حاضر به یک رژیم غذایی بسیار سخت پایبند است تا بر مهارت‌های چشاییش تحلیل نرود!

بیمه ولنتاین یا عید عشاق

رتبه بعدی در لیست ۹ تا از بیمه های عجیب و غریب در جهان، متعلق به بیمه ولنتاین است! شیوه کار این بیمه‌نامه بسیار عجیب‌تر از اسم آن است! این بیمه ابتکار بیمه‌داران ژاپنی می‌باشد. بر اساس رسم و رسوم آن‌ها زنان به مردان در روز ولنتای شکلات هدیه می‌دهند! تصور کنید روز ولنتاین نزدیک است و شما نتوانستید دختر ایده‌آل خود را پیدا کنید. نگران نباشید، کافی‌ست چند روز قبل از ولنتاین در سایت مخصوص شرکت بیمه ثبت نام کرده باشید! در روز ۱۴ فوریه یک بسته شکلات و یک پیام عاشقانه از خانمی مهربان دریافت خواهید کرد!

بیمه سبیل

مطمئنا زمان خواندن این جملج دود از کله‌تان بلند می‌شود! مرو هیوز، بازیکن استرالیایی کریکت که اکنون بازنشست شده است، دارای سبیل‌های بسیار عجیب و غریبی است و به همین دلیل سبیل‌های خود را ۳۰۰هزار دلار بیمه کرده است! بسیاری این موضوع را یک شایعه می‌دانند اما سایت‌های معتبری چون ایندیپندنت آن را بر پایه حقیقت دانسته‌اند.

پس اگر سبیل‌های زیبا و پرپشتی دارید بسیار مراقب آن‌ها باشید! شاید شانس به شما هم رو کرد!

بیمه عروسی

اگر فکر می‌کنید همسر شما ممکن است در لحظات آخر ارزدواجتان، نظر خود را تغییر دهد و عروسی را برهم بزند، آن‌وقت این بیمه برای شما بسیار کارآمد و مناسب است! اگرچه بیمه عروسی مخاطرات و فاجعه‌های پس از ازدواج را پوشش نمی‌دهد، اما ایده بسیار خوبی است که از سرمایتان قابل از گرفتن جواب بله محافظت می‌کند!

البته این بیمه معمولا برای مواردی مانند لغو عروسی در صورت بروز اتفاقات ناگوار، تاخیر در عروسی به شکل کاملا غیر قابل پیش‌بینی، آسیب به محل عروسی و از دست رفتن یا خراب شدن لوازم عروسی ارائه می‌شود. اما شما ریسک نکرده و در هر صورتی از آن استفاده کنید تا کلاه سرتان نرود!

بیمه وثیقه ضمانت

اگر فرزند شما تمایل به کارهای ناهنجار داشته و یا دوستان نابابی دارد، بیمه‌ای وجود دارد که او را در برابر همه مزاحمت‌ها حفظ می‌کند! این نوع بیمه اگر بیمه‌گذار توسط مقام قضایی کشور خارجی به خاطر نقض قانون در کشورهای خارجی دستگیر یا بازداشت شود، هزینه وثیقه را پرداخت می‌کند. البته زیاد هم خوشحال نشوید؛ تمام جرائم شامل این بیمه نمی‌شود!

همچنین توجه داشته باشید که بیمه وثیقه ضمانت، فقط کشورهایی را که در قانون بین‌المللی خود چنین بیمه‌ای را دارند تحت پوشش قرار داده است. هر کشور ممکن است محدودیت‌ها و قوانین خاص خود را در این زمینه داشته باشد و نمی‌توان برای تمام کشورها از یک قانون استفاده کرد!

بیمه ربودگی

یکی دیگر از بیمه های عجیب و غریب بیمه ربودگی است! البته این بیمه نسبت به سایر بیمه‌ها کارآمدی بیشتری دارد. بر طبق این بیمه، اگر شما ربوده شوید، شرکت بیمه تمام تلاشش را برای بازگردانی شما می‌کند. علاوه بر آن تمام اموری که دزدیده شما بر روی آن‌ها تاثیر گذاشته است مانند درآمد، سفر و… به شما بازگردانده می‌شود.

در واقع یمه ربودگی، یک سپر قوی و مطمئن است که به ما این امکان را می‌دهد که در صورت وقوع ربودگی، بازگشت به زندگی عادی خود را با سرعت و آسانی بیشتری تجربه کنیم. این بیمه، با ارائه خدمات حقوقی، مشاوره و پشتیبانی روانی، مشتریان خود را کمک می‌کند تا تجربه ناخوشایند خود را فراموش کنند! خب دیگر، وقت آن رسیده تا با خیال راحت ربوده شوید!

بیمه حیوانات خانگی

اگرچه بسیار ناراحت‌کننده است که ببینید گربه کوچک یا سگ وفادارتان دچار رنج و آزار شده، اما حداقل خیالتان از بابت هزینه‌های درمانی حیوان خانگیتان راحت است! بیمه حیوانات خانگی، یک راه حفاظتی جذاب و هیجان انگیز برای محافظت از عزیزان پشمالویمان است. این بیمه، یک سپر قوی و مطمئن در برابر هزینه‌های پزشکی غیرمنتظره حیوانات خانگی است.

بیمه های افراد مشهور

با بیمه حیوانات خانگی، می‌توانیم به آرامش و اطمینان خاطر برسیم، زیرا هزینه‌های درمانی و پزشکی حیوان خانگی خود را به شرکت‌ بیمه می‌سپاریم!

سخن آخر

اکنون متوجه شدید که به غیر از بیمه‌های رایج مثل بیمه ماشین و یا بیمه شخص ثالث، بیمه‌های دگیری نیز وجود دارند که آن چنان هم میان مردم استفاده از آن‌ها مرسوم نیست! اما به خاطر داشته باشید که برخی از افراد ثروتمند و مشهور، پول‌های قابل توجهی برای بهره‌مندی از خدمات این بیمه‌ها می‌پردازند.

امیدواریم که از نوشتار “۹ تا از بیمه های عجیب و غریب در جهان”، نهایت لذت را برده باشید! اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید!

آیا بیمه عروسی وجود دارد؟

بله، بیمه عروسی یکی از بیمه های عجیب و غریب در جهان به حساب می‌آید! این بیمه معمولا برای مواردی مانند لغو عروسی در صورت بروز اتفاقات ناگوار، تاخیر در عروسی به شکل کاملا غیر قابل پیشبینی، آسیب به محل عروسی و از دست رفتن یا خراب شدن لوازم عروسی ارائه می‌شود.

آیا بیمه وثیقه ضمانت برای همه کشورها معتبر است؟

نه، بیمه وثیقه ضمانت، فقط کشورهایی را که در قانون بین‌المللی خود چنین بیمه‌ای را دارند تحت پوشش قرار داده است. هر کشور ممکن است محدودیت‌ها و قوانین خاص خود را در این زمینه داشته باشد و نمی‌توان برای تمام کشورها از یک قانون استفاده کرد!

آیا بیمه عروسی و بیمه حیوانات خانگی در همه کشورها معتبر است؟

بیمه عروسی و بیمه حیوانات خانگی عموما در بسیاری از کشورها رایج و در دسترس است. با این حال، هر کشور ممکن است قوانین و محدودیت‌های خاص خود را در این زمینه داشته باشد. بنابراین، قبل از خرید بیمه در هر کشوری، مهم است که قوانین و شرایط مربوطه را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که بیمه مربوطه در آن کشور معتبر است. علاوه بر آن، چنین شرکت‌های بیمه‌ای ممکن است در برخی کشورها فعال نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *