هشدار کلاهبرداری کانال تلگرام سرمایه گذاری اکسیر فارکس | سوءاستفاده از نام شرکت‌های معتبر برای سودجویی
نام:

هشدار کلاهبرداری کانال تلگرام سرمایه گذاری اکسیر فارکس | سوءاستفاده از نام شرکت‌های معتبر برای سودجویی

با فراگیر شدنِ بازارهای مالی مانند فارکس و ارزهای دیجیتال، برخی از افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری با استفاده از عناوین این بازارها می‌کنند و هر روزه شاهد انواع مختلف فعالیت‌ها در این زمینه هستیم. این بار به بررسی کانال کلاهبرداری تلگرام به نام سرمایه گذاری اکسیر فارکس پرداختیم.

توجه کنید:
قبل از بررسی این کانال تلگرام، ذکر این نکته اهمیت دارد که این کانال‌ها معمولا از اسامی شرکت‌های معتبر و افراد سوء‌استفاده می‌کنند.
به‌عنوان مثال برخی از کانال‌ها از نام شرکت کارگزاری فارابی سوءاستفاده کرده‌اند که این کارگزاری اطلاعیه‌ای مبنی بر این موضوع منتشر کرده و از کاربران خواسته تا به این افراد سودجو اعتماد نکنند. در ادامه این مطلب این اطلاعیه را مشاهده خواهید کرد.
همچنین شرکت پایا سرمایه اکسیر که از کلاهبردارانی که با نام برند این شرکت اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند، شکایت کرده و اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که سرمایه خود را از دست داده‌اید می‌توانید شکایات خود را انجام دهید تا ضمیمه شکایات تنظیم شده توسط شرکت اصلی شود.
همچنین هویت و مدارکی که کانال تلگرام سرمایه گذاری اکسیر فارکس استفاده می‌کند (مانند خانم ز.ب) جعلی هستند. لازم به ذکر است که این اشخاص با اطلاع از جعل هویتشان، اقدام به شکایت کرده‌اند.

کانال سرمایه گذاری اکسیر فارکس چیست؟

با توجه به اینکه به مرور زمان افراد زیادی با بازارهای مالی آشنا می‌‌شوند و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از این بازارها هستند، افراد سودجو با دادن وعده‌های جذاب، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرمایه گذاری اکسیر فارکس یک کانال تلگرام است که با استفاده از نام بازار فارکس و با وعده سودهای غیرواقعی، به سوءاستفاده از کاربران ایرانی می‌پردازد.

این کانال تعداد زیادی گروه تلگرامی نیز دارد که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

کانال سرمایه گذاری اکسیر فارکس چیست؟

این مجموعه، شرکت ثبت‌شده ندارد و صرفا اقدام به دریافت سرمایه از کاربران از طریق کانال و گروه‌های تلگرام می‌کند و به هر طریقی از کاربران مبالغی از ۵ میلیون به بالا دریافت می‌کند و به آنها وعده سود از روزی ۵۰۰ هزار تومان می‌دهد که می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

کانال سرمایه گذاری اکسیر چگونه کلاهبرداری می کند؟

زمانی که شما سرمایه خود را در اختیار این کانال قرار می‌دهید و موقع سررسید پرداخت مجددا از شما درخواست وجه می‌کنند. برخی از قربانیان این کانال طی تماس‌هایی اعلام کرده‌اند که هنگام برداشت سود با مشکل مواجه شده‌اند و پشتیبان این کانال به بهانه‌های مختلف اقدام به دریافت کارمزد و مسدود کردن دارایی آنها کرده است.

این کانال با انتشار پیام‌های مختلف در گروه‌های خود، مانند تصویر زیر ادعا می‌کند که به کاربران سود پرداخت می‌کند.

سرمایه گذاری اکسیر فارکس

پیام‌های ارسالی از طرف یکی از گرداننده‌های این کانال را با کارشناسان ما در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

آیا کانال سرمایه گذاری اکسیر فارکس واقعا سود می دهد؟

در هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهادهای نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد.

به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سودهای غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می کنند، نسپارید.

اگر تجربه‌ای در استفاده از این کانال دارید، با کاربران ایران بروکر به اشتراک بگذارید و زیر همین مطلب کامنت بگذارید تا کاربران دیگر با این نوع کلاهبرداری‌ها آشنا شوند و در دام آنها نیفتند.

اطلاعیه شرکت پایاسرمایه اکسیر در رابطه با کانال های تلگرام کلاهبرداری با نام اکسیر

اطلاعیه شرکت پایاسرمایه اکسیر در رابطه با کلاهبرداران

اطلاعیه

⚖️ بخش حقوقی پایاسرمایه اکسیر

جرم سوء استفاده از علامت تجاری ثبت شده به‌عنوان نام دامنه.

استفاده از علائم تجاری دیگران به صورت نام دامنه و یا هرنوع نمایش بر خط علائم تجاری که موجب فریب کاربران به اصالت کالا و خدمات و اختلال در نظم اقتصادی شود جرم و کلاهبرداری است.
مجازات این افراد حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی و رد مال و توقیف اموال است.

اطلاعیه شرکت کارگزاری فارابی درباره کلاهبرداران

کلاهبرداری با نام شرکت کاگزاری فارابی

🚨هشدار:

⏺اخیرا مشاهده شده برخی افراد با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی یا صفحات مجازی در اینستاگرام، اقدام به جعل عنوان کارگزاری فارابی کرده و خود را مرتبط با این شرکت معرفی می‌کنند. این افراد با سوءاستفاده از اعتماد مخاطبان بازار سرمایه به برند فارابی، تلاش می‌کنند تحت عناوین و گروه‌هایی نظیر «سبدگردانی خصوصی»، «گروه سرمایه‌گذاری اکسیر دوم فارابی» و «مشاوره اختصاصی پرتفوی» با مخاطبان ارتباط گرفته و شماره حساب شخصی خود را جهت واریز وجه و کلاهبرداری معرفی کنند. درگاه‌های رسمی گروه مالی فارابی، از طریق وبسایت‌های رسمی ما معرفی شده‌اند.

چرا باید مراقب بود؟